Yeterlilik Kodu

TR0030024636

Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇankırı Karatekin Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karatekin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Otel, restoranlar ve catering
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Turizm ve Otel İşletmeciliği Programının temel amacı; Türkiye ve dünya turizminde ihtiyaç duyulan teorik bilgiye ve sektörel deneyime sahip, mesleğin gerektirdiği yabancı dil ve bilgisayar kullanabilme becerisine sahip, analitik düşünme ve problem çözme becerilerini kazanmış, dünyadaki ve Türkiye’deki turizm sektöründeki gelişmeleri takip eden, hayat boyu öğrenme ilkesini benimsemiş, orta kademe yöneticilik özelliklerine sahip turizmcilerle, üretim süreçlerinde görev alabilecek ara kademe elemanlarını ve kendi adına işletme açabilecek nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı eğitim ve öğretimi, teorik ve uygulamalı olarak örgün (veya ilgili mevzuat çerçevesinde uzaktan öğretim metotlarının kullanılması) şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesinde bulunan Turizm Uygulama Laboratuvar ve uygulama alanlarının yanı sıra turizm kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm ve otel işletmeciliği alanının temel ilkelerini kavrar.
  • Turizm ve otel işletmeciliği mesleğinde mesleği ile ilgili çağdaş teknolojilerin önemini kavrar.
  • Turizm ve otel yönetimi fonksiyonlarını açıklayabilir.
  • Turizm ve otel işletmelerinde yönetici yardımcılığı veya orta kademe yöneticilik konusunda nitelikli ara eleman olarak sorumluluğunu bilir.
  • Ticari hayatta faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini bilir.
  • Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini bilir.
  • Turizm ve otel işletmecisi olarak hukuki sorumluluğunu bilir.
  • Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini bilir.
  • Ticari hayatta kullanılan belgelerin çoğunu tanıyabilir.
  • Ülke ekonomisi açısından turizm girdilerinin önemini bilir.
  • İş hayatında meslek ahlâkının önemini bilir.
  • Alanı ile ilgili bilgisayar paket programlarını çalıştırır.
  • Dalı ile ilgili bölümde temizlik, bakım, muhafaza süreçlerindeki işlemleri, teknikleri ve esasları bilir ve uygular.
  • İşletme ve yönetim kademelerinde sorumluluk alır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Turizm sektöründe çalışabilecek yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesi, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri uygulanır.

Ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınavlar, kısa sınav, ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, mazeret sınavı, ek sınav, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından ibarettir. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınavlar 1 ara sınav (%40) ve final sınavı (%60) şeklinde gerçekleştirilmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Sınavların yapılacağı yer ve tarihler akademik birimlerce belirlenir ve sınavlardan en az bir hafta önce ilan edilir. Bir ara sınav yapılması durumunda ara sınavın başarı notuna etkisi %40’tır. Birden fazla ara sınavı veya diğer faaliyetler  yapılması durumunda bu sınav ve faaliyetlerin başarı notundaki toplam etkisi %40’tan az ve %70’ten çok olamaz.

Teorik derslerin %70'ine, uygulamalı derslerin ise %80'ine devam etmek esastır. Devamsızlıkları nedeniyle sınava girme hakkı kazanamayanların listesi, yarıyıl sonu sınavından önce ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından ilan edilir.

Engelli öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak bu mevzuat hükümleri çerçevesinde ilgili birim kurulunca belirlenen özel sınav yöntemleri uygulanabilir.

Müfredatta teorik ve uygulamalı olarak yer alan toplam 120 AKTS ders alınır ve programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları esastır. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesinde, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden YÖK sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde yükseköğretim kurumları için yıllık hazırlanarak kamuoyu ile paylaşılan “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları”, “Yükseköğretim Kurumları Raporları”, “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri ve Açıklamaları” vb. ile yükseköğretim kurumlarının akademik, idari ve mali verilerine yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içermektedir.

YÖK tarafından ayrıca yükseköğretim sistemindeki iç ve dış kalite güvencesi, yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin ulusal ve uluslararası kalite standartlarına göre Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından değerlendirilmesi, bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının tanınması ve yetkilendirilmesi ile Yükseköğretim Kalite Kurulu teşkilâtına, çalışma usullerine, yükseköğretim kurumlarındaki kalite komisyonu yapılanmalarına ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvence Rehberi”, “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği” ve “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esasları” mevzuatı oluşturmuştur.

Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından bu bağlamda; Yükseköğretim sisteminde kalite güvencesine ilişkin ulusal politika ve stratejileri belirlemek ve kamuoyu ile paylaşmak; yükseköğretim sisteminde kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için faaliyetlerde bulunmak;  yükseköğretim kurumlarında iç kalite güvence sistemlerinin kurulmasını teşvik etmek ve bu konuda yükseköğretim kurumlarına rehberlik etmek; ulusal ve uluslararası düzeyde yükseköğretim kalite güvence sistemleri ile ilgili çalışmaları izlemek, ulusal ve uluslararası düzeyde ortak çalışmalar gerçekleştirmek; dış değerlendirmede ve akreditasyonda uygulanacak ilkeleri, kalite göstergelerini ve bunlara ilişkin kuralları belirlemek; yükseköğretim kurumlarının; eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin değerlendirme programları kapsamında değerlendirmesini yapmak, kurumsal akreditasyon programına başvuran yükseköğretim kurumlarının değerlendirmesini yapmak ve bu değerlendirme kapsamında akreditasyon kararını vermek ve bu kararları başta Yükseköğretim Kurulu olmak üzere ilgili paydaşların bilgisine sunmak, ihtiyaç durumunda yükseköğretim programlarının değerlendirmesini yapmak; misyon farklılaşması ve ihtisaslaşma programı kapsamında yer alan yükseköğretim kurumlarının faaliyetlerini değerlendirmek, izlemek ve buna ilişkin sonuçları Yükseköğretim Kuruluna sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyonda uygulanacak süreçlerle ilgili yükseköğretim kurumlarını bilgilendirmek üzere etkinlikler gerçekleştirmek ve yayınlar yapmak; yükseköğretim kurumlarının değerlendirme süreçleri, iç kalite güvencesi çalışmaları ve akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirilmesi süreçlerini değerlendirerek ulusal yükseköğretim alanında kalite iyileştirmelerine yönelik tavsiyeleri içerecek şekilde Yükseköğretim Kalite Güvencesi Durum Raporunu her yıl hazırlamak, Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer paydaşların bilgisine sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyon alanlarında faaliyet göstermek amacıyla, belirlenmiş ilke ve kurallar çerçevesinde tescil almak üzere müracaat eden özel hukuk tüzel kişilerinin tescil müracaatlarını değerlendirerek karar vermek, bu kuruluşların faaliyetlerini izlemek ve gerekli gördüğünde bilgi almak, gerektiğinde uyarmak veya tescillerini iptal etmek; yükseköğretimde kalite güvencesi konusunda uluslararası kuruluşlar nezdinde Türkiye’yi temsil etmek; yükseköğretim kalite güvence sistemine ilişkin konularda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Kuruluyla işbirliği yapmak; “Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik”te yer alan hükümlerin yükseköğretim kurumlarında uygulanma düzeyini değerlendirme görevlerini ifa eder.

Ayrıca, yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre:

  • Öğretim programlarının oluşturulması ve onaylanması için:
  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirlenir,
  • Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir,
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme ve değerlendirme için, her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme için, ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
  • “Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme” için, yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili ön lisans programına yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıBu programa kaydolan öğrenciler yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezun olabilmeleri için öngörülen müfredatta, toplam 120 AKTS ders alırlar. Programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, YÖK’ün belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. Turizm ve Otel İşletmeciliği Programında ön lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, 30 iş günü kamu ya da özel sektörde staj öğretim çalışmasını yapması ve genel akademik not ortalamasının (4.00 üzerinden) en az 2.0 olması gerekir. Yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezuniyete hak kazanan öğrencilere yükseköğretim kurumu tarafından, ön lisans diploması verilir. Mezun olan öğrencilerin bitirdikleri program ismi diplomalarında belirtilir. Diplomalara ilişkin diğer hususlar yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.

ÖSYM her yıl, bu bölümün mezunları ile o yıl son sınıfta olup staj dışındaki mezuniyet şartlarını yerine getirenlerin hangi lisans programlarına dikey geçiş için başvurabileceklerini, bu programların koşullarını ve bu programlara alınacak öğrenci sayılarını gösteren bir kılavuz hazırlamaktadır. Bu kılavuz, Yükseköğretim Kurulunun onayı ile yürürlüğe girer. ÖSYM, başvurma koşullarını taşıyan adayları, yerleştirme puanları ve lisans programlarının kontenjan ve koşullarını göz önünde tutarak, Üniversite Seçme Sınavı sonuçları açıklandıktan sonra yapacakları tercihleri göz önüne alınarak, lisans programlarına yerleştirir. Akademik not ortalamalarından elde edilecek ön lisans başarı puanlarının sınav puanlarına katılarak DGS Puanının nasıl hesaplanacağı ÖSYM tarafından belirlenir ve Dikey Geçiş Sınavı Kılavuzunda yer alır.

Programın öğrencileri ayrıca, yükseköğretim kurumunun açtığı çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift Anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.

Programdan mezun olan öğrencilerin örgün öğretim ve açıköğretim lisans programlarına dikey geçiş yapmaları ve yerleştirilmeleriyle ilgili esas ve usullerin belirlendiği “Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik”in getirmiş olduğu hakları kullanabilir.

Yasal Dayanağı

Programın yasal dayanağı olarak, aşağıdaki mevzuat sıralanmıştır.

  • YÖK tarafından yürütülen:
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (ve Ek Madde-35 vb. ilgili) ekleri,
  • Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik,
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik,
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği.
  • Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik,

Mesleki Yeterlilik Kurumu Başkanlığı tarafından yürütülen:

  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik,
  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik.

Çankırı Karatekin Üniversitesi tarafından yürütülen:

  • Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği.
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024636


Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çankırı Karatekin Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Turizm ve Otel İşletmeciliği Programının temel amacı; Türkiye ve dünya turizminde ihtiyaç duyulan teorik bilgiye ve sektörel deneyime sahip, mesleğin gerektirdiği yabancı dil ve bilgisayar kullanabilme becerisine sahip, analitik düşünme ve problem çözme becerilerini kazanmış, dünyadaki ve Türkiye’deki turizm sektöründeki gelişmeleri takip eden, hayat boyu öğrenme ilkesini benimsemiş, orta kademe yöneticilik özelliklerine sahip turizmcilerle, üretim süreçlerinde görev alabilecek ara kademe elemanlarını ve kendi adına işletme açabilecek nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı eğitim ve öğretimi, teorik ve uygulamalı olarak örgün (veya ilgili mevzuat çerçevesinde uzaktan öğretim metotlarının kullanılması) şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumu bünyesinde bulunan Turizm Uygulama Laboratuvar ve uygulama alanlarının yanı sıra turizm kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm ve otel işletmeciliği alanının temel ilkelerini kavrar.
  • Turizm ve otel işletmeciliği mesleğinde mesleği ile ilgili çağdaş teknolojilerin önemini kavrar.
  • Turizm ve otel yönetimi fonksiyonlarını açıklayabilir.
  • Turizm ve otel işletmelerinde yönetici yardımcılığı veya orta kademe yöneticilik konusunda nitelikli ara eleman olarak sorumluluğunu bilir.
  • Ticari hayatta faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini bilir.
  • Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini bilir.
  • Turizm ve otel işletmecisi olarak hukuki sorumluluğunu bilir.
  • Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini bilir.
  • Ticari hayatta kullanılan belgelerin çoğunu tanıyabilir.
  • Ülke ekonomisi açısından turizm girdilerinin önemini bilir.
  • İş hayatında meslek ahlâkının önemini bilir.
  • Alanı ile ilgili bilgisayar paket programlarını çalıştırır.
  • Dalı ile ilgili bölümde temizlik, bakım, muhafaza süreçlerindeki işlemleri, teknikleri ve esasları bilir ve uygular.
  • İşletme ve yönetim kademelerinde sorumluluk alır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Turizm sektöründe çalışabilecek yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınavların değerlendirilmesi ve ders başarı notlarının belirlenmesi, sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenen “Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği” vb. mevzuatın ilgili hükümleri uygulanır.

Ölçme ve değerlendirmede kullanılan sınavlar, kısa sınav, ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, uygulama sınavı, mazeret sınavı, ek sınav, tek ders sınavı ve muafiyet sınavından ibarettir. Sınavlar yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılır. Sınavlar 1 ara sınav (%40) ve final sınavı (%60) şeklinde gerçekleştirilmektedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Sınavların yapılacağı yer ve tarihler akademik birimlerce belirlenir ve sınavlardan en az bir hafta önce ilan edilir. Bir ara sınav yapılması durumunda ara sınavın başarı notuna etkisi %40’tır. Birden fazla ara sınavı veya diğer faaliyetler  yapılması durumunda bu sınav ve faaliyetlerin başarı notundaki toplam etkisi %40’tan az ve %70’ten çok olamaz.

Teorik derslerin %70'ine, uygulamalı derslerin ise %80'ine devam etmek esastır. Devamsızlıkları nedeniyle sınava girme hakkı kazanamayanların listesi, yarıyıl sonu sınavından önce ilgili dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından ilan edilir.

Engelli öğrencilerin engel durumları göz önünde bulundurularak bu mevzuat hükümleri çerçevesinde ilgili birim kurulunca belirlenen özel sınav yöntemleri uygulanabilir.

Müfredatta teorik ve uygulamalı olarak yer alan toplam 120 AKTS ders alınır ve programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları esastır. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, Yükseköğretim Kurulu’nun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesinde, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden YÖK sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde yükseköğretim kurumları için yıllık hazırlanarak kamuoyu ile paylaşılan “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları”, “Yükseköğretim Kurumları Raporları”, “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Göstergeleri ve Açıklamaları” vb. ile yükseköğretim kurumlarının akademik, idari ve mali verilerine yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içermektedir.

YÖK tarafından ayrıca yükseköğretim sistemindeki iç ve dış kalite güvencesi, yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin ulusal ve uluslararası kalite standartlarına göre Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından değerlendirilmesi, bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının tanınması ve yetkilendirilmesi ile Yükseköğretim Kalite Kurulu teşkilâtına, çalışma usullerine, yükseköğretim kurumlarındaki kalite komisyonu yapılanmalarına ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvence Rehberi”, “Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği” ve “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esasları” mevzuatı oluşturmuştur.

Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından bu bağlamda; Yükseköğretim sisteminde kalite güvencesine ilişkin ulusal politika ve stratejileri belirlemek ve kamuoyu ile paylaşmak; yükseköğretim sisteminde kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için faaliyetlerde bulunmak;  yükseköğretim kurumlarında iç kalite güvence sistemlerinin kurulmasını teşvik etmek ve bu konuda yükseköğretim kurumlarına rehberlik etmek; ulusal ve uluslararası düzeyde yükseköğretim kalite güvence sistemleri ile ilgili çalışmaları izlemek, ulusal ve uluslararası düzeyde ortak çalışmalar gerçekleştirmek; dış değerlendirmede ve akreditasyonda uygulanacak ilkeleri, kalite göstergelerini ve bunlara ilişkin kuralları belirlemek; yükseköğretim kurumlarının; eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin değerlendirme programları kapsamında değerlendirmesini yapmak, kurumsal akreditasyon programına başvuran yükseköğretim kurumlarının değerlendirmesini yapmak ve bu değerlendirme kapsamında akreditasyon kararını vermek ve bu kararları başta Yükseköğretim Kurulu olmak üzere ilgili paydaşların bilgisine sunmak, ihtiyaç durumunda yükseköğretim programlarının değerlendirmesini yapmak; misyon farklılaşması ve ihtisaslaşma programı kapsamında yer alan yükseköğretim kurumlarının faaliyetlerini değerlendirmek, izlemek ve buna ilişkin sonuçları Yükseköğretim Kuruluna sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyonda uygulanacak süreçlerle ilgili yükseköğretim kurumlarını bilgilendirmek üzere etkinlikler gerçekleştirmek ve yayınlar yapmak; yükseköğretim kurumlarının değerlendirme süreçleri, iç kalite güvencesi çalışmaları ve akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirilmesi süreçlerini değerlendirerek ulusal yükseköğretim alanında kalite iyileştirmelerine yönelik tavsiyeleri içerecek şekilde Yükseköğretim Kalite Güvencesi Durum Raporunu her yıl hazırlamak, Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer paydaşların bilgisine sunmak; dış değerlendirme ve akreditasyon alanlarında faaliyet göstermek amacıyla, belirlenmiş ilke ve kurallar çerçevesinde tescil almak üzere müracaat eden özel hukuk tüzel kişilerinin tescil müracaatlarını değerlendirerek karar vermek, bu kuruluşların faaliyetlerini izlemek ve gerekli gördüğünde bilgi almak, gerektiğinde uyarmak veya tescillerini iptal etmek; yükseköğretimde kalite güvencesi konusunda uluslararası kuruluşlar nezdinde Türkiye’yi temsil etmek; yükseköğretim kalite güvence sistemine ilişkin konularda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Kuruluyla işbirliği yapmak; “Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik”te yer alan hükümlerin yükseköğretim kurumlarında uygulanma düzeyini değerlendirme görevlerini ifa eder.

Ayrıca, yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre:

  • Öğretim programlarının oluşturulması ve onaylanması için:
  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirlenir,
  • Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir,
  • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  • Ölçme ve değerlendirme için, her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  • Belgelendirme için, ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
  • “Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme” için, yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının ön lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili ön lisans programına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Bu programa kaydolan öğrenciler yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezun olabilmeleri için öngörülen müfredatta, toplam 120 AKTS ders alırlar. Programın 2. (ikinci) yılında meslekleri ile ilgili 30 iş günü süreli staj yapmaları gerekir. Staj, öğrencilerin ilgili sektörde yapacağı pratik ve uygulamalı eğitimdir. İş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajlar, YÖK’ün belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. Turizm ve Otel İşletmeciliği Programında ön lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, 30 iş günü kamu ya da özel sektörde staj öğretim çalışmasını yapması ve genel akademik not ortalamasının (4.00 üzerinden) en az 2.0 olması gerekir. Yeterliliklerini kazanmaları ile programdan mezuniyete hak kazanan öğrencilere yükseköğretim kurumu tarafından, ön lisans diploması verilir. Mezun olan öğrencilerin bitirdikleri program ismi diplomalarında belirtilir. Diplomalara ilişkin diğer hususlar yükseköğretim kurumu tarafından düzenlenir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.

ÖSYM her yıl, bu bölümün mezunları ile o yıl son sınıfta olup staj dışındaki mezuniyet şartlarını yerine getirenlerin hangi lisans programlarına dikey geçiş için başvurabileceklerini, bu programların koşullarını ve bu programlara alınacak öğrenci sayılarını gösteren bir kılavuz hazırlamaktadır. Bu kılavuz, Yükseköğretim Kurulunun onayı ile yürürlüğe girer. ÖSYM, başvurma koşullarını taşıyan adayları, yerleştirme puanları ve lisans programlarının kontenjan ve koşullarını göz önünde tutarak, Üniversite Seçme Sınavı sonuçları açıklandıktan sonra yapacakları tercihleri göz önüne alınarak, lisans programlarına yerleştirir. Akademik not ortalamalarından elde edilecek ön lisans başarı puanlarının sınav puanlarına katılarak DGS Puanının nasıl hesaplanacağı ÖSYM tarafından belirlenir ve Dikey Geçiş Sınavı Kılavuzunda yer alır.

Programın öğrencileri ayrıca, yükseköğretim kurumunun açtığı çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift Anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.

Programdan mezun olan öğrencilerin örgün öğretim ve açıköğretim lisans programlarına dikey geçiş yapmaları ve yerleştirilmeleriyle ilgili esas ve usullerin belirlendiği “Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik”in getirmiş olduğu hakları kullanabilir.


Yasal Dayanağı

Programın yasal dayanağı olarak, aşağıdaki mevzuat sıralanmıştır.

  • YÖK tarafından yürütülen:
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (ve Ek Madde-35 vb. ilgili) ekleri,
  • Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik,
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik,
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği.
  • Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik,

Mesleki Yeterlilik Kurumu Başkanlığı tarafından yürütülen:

  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinin Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik,
  • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelik.

Çankırı Karatekin Üniversitesi tarafından yürütülen:

  • Çankırı Karatekin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024636

Qualification Title
Turizm ve Otel ??letmecili?i
Awarding BodyKaratekin University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karatekin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasHotel, restaurants and catering
National Occupation Classification

Bulunamadi

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To learn fundamentals of the tourism and hotel administration field. To learn importance contemporary Technologies related with vocational of tourism and hotel administration. To explain the functions of tourism and hotel management. To know the responsibilities of qualified intermediate staff regarding middle level management and assistant management To know the features of working administration in the business life. To know the importance of research, devolopment and application as an individual and group. To know legal responsibilities of tourism and hotel administrator. To know the importance of following the regulations about one?s own vocation. To recognise most of the documents used in the business life. To know the importance of the tourism income regarding the economy of country. To know the importance of vocational ethics in business life. To run the computer pocket programs related with one?s field. To know and apply cleaning, maintenance, procedures of the protection processes, regarding department related with one;s branch. To Take responsibility for the operation and management phace.

Key Competencies-
Further Info

Different evaluation criteria for each course.

Quality Assurance-
Access Requirements

OSS examination passing score on the examination system will be accepted.

Conditions for SuccessProviding 120 ECTS `t graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

Bulunamadi

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Bulunamadi

Url Open Address
Qualification Code

TR0030024636


Qualification Title
Turizm ve Otel ??letmecili?i

Awarding Body
Karatekin University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

Bulunamadi


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

Bulunamadi


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To learn fundamentals of the tourism and hotel administration field. To learn importance contemporary Technologies related with vocational of tourism and hotel administration. To explain the functions of tourism and hotel management. To know the responsibilities of qualified intermediate staff regarding middle level management and assistant management To know the features of working administration in the business life. To know the importance of research, devolopment and application as an individual and group. To know legal responsibilities of tourism and hotel administrator. To know the importance of following the regulations about one?s own vocation. To recognise most of the documents used in the business life. To know the importance of the tourism income regarding the economy of country. To know the importance of vocational ethics in business life. To run the computer pocket programs related with one?s field. To know and apply cleaning, maintenance, procedures of the protection processes, regarding department related with one;s branch. To Take responsibility for the operation and management phace.


Key Competencies
-

Further Info

Different evaluation criteria for each course.


Quality Assurance
-

Access Requirements

OSS examination passing score on the examination system will be accepted.


Conditions for Success
Providing 120 ECTS `t graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

Bulunamadi


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Bulunamadi


Url
Open Address