Yeterlilik Kodu | TR0030028448 | |
Yeterlilik Adı | Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Dokuz Eylül Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.deu.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Otel, restoranlar ve catering | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrenci 2 yıllık eğitim süresini 120 AKTS kredisi alarak tamamlamalıdır. Bu derece, öğretim planında yer alan bütün teorik ve uygulamalı dersleri ve 30 iş günlük staj dönemini başarı ile tamamlayan öğrencilere verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Birinci düzey programlara başvurabilir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
Yeterlilik Kodu
TR0030028448
Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurum
Dokuz Eylül Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak
Sorumlu Kurum URL
Yönelim
Mesleki
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
AYÇ Seviyesi
5
TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-
Kategori
Ana
Kredi Değeri
120
Programın Normal Süresi
2
Program Profili (Amaç)
-
Öğrenme Ortamları
-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
- Turizm ve otel işletmeciliğine ait olguları, kavramları, kuramları ve gelişim süreçlerini öğrenme ve açıklayabilme ve mesleğini yaparken ihtiyaç duyacağı çağdaş teknik araç-gereçleri tanımak ve kullanmak.
- Turizm sektörüne özgü yasa ve yönetmelikleri temel düzeyde anlayabilmek ve turizm sektörüne özgü mesleki standartları temel düzeyde bilmek ve uygulamak.
- Turistik ürünle ilgili planlama, geliştirme, çeşitlendirme ve fiyatlama bilgilerine sahip olmak, kullanmak ve turizm sektöründe hizmet süreçlerini tanımak, oluştumak ve analiz edebimek.
- Turizm sektöründe faaliyet gösteren konaklama, yiyecek içecek ve seyahat işletmelerinin organizasyonu, yönetimi ve karlılığının sağlanması hakkında bilgiye sahip olmak ve uygulayabilmek.
- Turizm arzı, talebi ve turizm ekonomisi hakkında temel bilgilere sahipt olmak ve bu alandaki analizleri yapabilmek.
- Temel işletmecilik bilgileri ile turizm ve otel işletmeciliği tekniklerini birlikte kullanabilmek, sorunlara çözüm önerileri geliştirebilmek, çözüm için paydaşlarla işbirliği yapabilmek ve sorun çözme takımlarında rol alabilmek.
- Turizm ve otel İşletmeciliği ile ilgili bilgileri izleme, içselleştirme, yorumlama ve yararlanma becerilerini geliştirerek yaşam boyu öğrenme ve gelişimi sürdürebilmek.
- Türkçe, İngilizce ve seçmeli bir yabancı dil ile mesleğinin gerektirdiği düzeyde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilmek ve Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanındaki bilgileri izleyebilmek.
- Turizm ve otel işletmeciliğine ait otomasyon programları ve ilgili diğer bilişim teknolojilerini kullanabilmek.
- Turizm ve otel işletmeciliği alanında bilgi yönetimi modellerini tanımak ve işletmelerde uygulayarak bilgi edinme maliyetini azaltarak ve bilgiden en yüksek yararı sağlayabilmek.
- Mesleğini yaparken inisiyatif sahibi, yenilikçi ve yaratıcı olabilmek ve mesleği ile ilgili her türlü faaliyette toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranabilmek.
- Sosyal sorumluluk sahibi olmak ve gerek meslek alanında gerekse bireysel yaşamında bu sorumluğa göre hareket edebilmek, yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyeyip bunları uygulayabilmek.
- Turizm sektöründe karmaşık güncel ve mesleki projeleri hazırlayabilmek, yönetebilmek ve karar verme sorumluluğunu alabilmek.
- Turizmin barışa ve kültürlerarası diyaloga katkılarını, turizm sektörünün işleyişi ve sistem içerisindeki aktörlerin rollerini de göz önüne alarak anlamak, analiz edebilmek, sorgulayabilmek.
- İnanç turizminin turizm sektörü içindeki yerini ve önemini kavrayabilmek, bu turizm türünün dinamiklerini makro ve mikro açılardan bütüncül bir bakış açısı ile anlayabilmek, analiz edebilmek, sorgulayabilmek ve sorunların çözümlerine ilişkin karar verebilmek.
- İnanç turizmi kapsamındaki konulara disiplinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşarak bu alanda yaşanan gelişmeleri izleyebilmek.
- İnanç sistemlerinin ve turizm sektörünün temelinde yer alan bireysel ilişkilerin, grup ilişkilerinin, toplumsal ilişkilerin ve inanç amaçlı seyahat eden turistlerin davranışlarının temel niteliklerini anlayabilmek.
- Anadolu'daki ve dünya üzerindeki farklı inanç sistemlerine ait arkeolojik sitelerin, yapıların, kutsal mekânların, festival ve etkinliklerin, destinasyonların tarihini ve turizm açısından önemini anlayabilmek, analiz edebilmek ve sürdürebilirlik kapsamında kültürel ve toplumsal değerlerini sorgulayabilmek.
- Dinler tarihi üzerine edindiği kapsamlı bilgileri inanç turizminin gelişimi ve turizm sektöründeki paydaşların toplumsal barışa ve kültürlerarası iletişim ve anlayışa katkılarını güçlendirecek yönde kullanabilmek, öneriler getirebilmek.
- İnanç turizmi alanında faaliyet gösterecek bir işletmeyi kurabilmek, yürütebilmek ve yönetebilmek için gerekli olan teorik bilgiyi edinmek, edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilmek ve inisiyatif kullanabilmek.
Anahtar Yetkinlikler
-
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-
Kalite Güvencesi
-
Giriş Şartı
-
Başarma Şartları
Öğrenci 2 yıllık eğitim süresini 120 AKTS kredisi alarak tamamlamalıdır. Bu derece, öğretim planında yer alan bütün teorik ve uygulamalı dersleri ve 30 iş günlük staj dönemini başarı ile tamamlayan öğrencilere verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
Birinci düzey programlara başvurabilir.
Yasal Dayanağı
-
Geçerlilik Süresi (Varsa)
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Qualification Code | TR0030028448 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Dokuz Eylül University | |
Awarding Body Contact | Dokuz Eylul University was founded according to the Law Number 41 which was promulgated on the official gazette on July 20, 1982 and according to the law on organization of higher education institutions. In Izmir, Dokuz Eylul University is the second state university which was founded after Ege University and it took over the management from the Ministry Of Education, Ministry Of Youth And Sports, The Ministry Of Culture and Tourism and from Ege University. Apart from these foundations, new institutions were founded and it started to work with 24 education units. Since its foundation, Dokuz Eylul University has developed rapidly. 1992 was its 10th anniversary and in 1992, it had 41 education units in 5 different provinces in the Aegean Region and it made contributions to four new universities for their foundations and these universities are as follows: Aydın Adnan Menderes University, Mugla University, Manisa Celal Bayar University and Pamukkale University in Denizli. Today, Dokuz Eylul University has got 10 Institutions, 17 Faculties, 3 Vocational Schools, 1 Conservatoire, 6 Vocational Schools, 1 Application and Research Hospital and 60 Application and Research Centres in many different parts of Izmir. It pursues its duties on scientific research studies and its duty in higher education with its qualified community service mentality. When the research studies and the innovations increase the rivalry increases and the importance of education and the knowledge transfer have been accepted during the rivalry process by Dokuz Eylul University. The mission of Dokuz Eylul University is to create innovations, to provide internationalization and to improve the quality in research studies and in higher education by strengthening the international collaboration with the stakeholders in business life. Thus, DEU aims to make contributions to develop society in economic, cultural and social ways. Our university has 71319 students and it provides teaching services with its 3281 academic staffs and 3324 administrative staffs. A world class research and development center has been founded within our university. “Cellular Therapy”, “cancer biology”, “microbiology of genetic diseases” are some of the research fields that are planned by the research and development center. Joint diploma programmes with some foreign universities are performed in certain departments of DEU Faculty of Maritime Business Administration. Dokuz Eylül University Distance Education Application and Research Center (DEUZEM) conducts several education programs through internet (deuzem.edu.edu.tr) for the students who want to benefit from learning advantages independently of time and place. Students from different locations of Turkey were given the chance to get education within the scope of 450 person İLİTAM (Bachelor of Theology Completion) in the last education term. Total number of libraries along with the unit libraries opened in Faculties, Vocational Schools and Institutions besides Prof. Dr. Fuat Sezgin Central Library situated in Tınaztepe Campus has been reached to 14, total area of them is 19.635 m2 and total reader capacity is 2.498. DEU has the Diploma Supplement Label in 2012 and the European Credit Transfer System (ECTS) Label in 2013 by the European Commission. | |
Awarding Body Url | https://www.deu.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Hotel, restaurants and catering | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
Qualification Code
TR0030028448
Qualification Title
Awarding Body
Dokuz Eylül University
Awarding Body Contact
Dokuz Eylul University was founded according to the Law Number 41 which was promulgated on the official gazette on July 20, 1982 and according to the law on organization of higher education institutions. In Izmir, Dokuz Eylul University is the second state university which was founded after Ege University and it took over the management from the Ministry Of Education, Ministry Of Youth And Sports, The Ministry Of Culture and Tourism and from Ege University. Apart from these foundations, new institutions were founded and it started to work with 24 education units.
Since its foundation, Dokuz Eylul University has developed rapidly. 1992 was its 10th anniversary and in 1992, it had 41 education units in 5 different provinces in the Aegean Region and it made contributions to four new universities for their foundations and these universities are as follows: Aydın Adnan Menderes University, Mugla University, Manisa Celal Bayar University and Pamukkale University in Denizli.
Today, Dokuz Eylul University has got 10 Institutions, 17 Faculties, 3 Vocational Schools, 1 Conservatoire, 6 Vocational Schools, 1 Application and Research Hospital and 60 Application and Research Centres in many different parts of Izmir. It pursues its duties on scientific research studies and its duty in higher education with its qualified community service mentality.
When the research studies and the innovations increase the rivalry increases and the importance of education and the knowledge transfer have been accepted during the rivalry process by Dokuz Eylul University. The mission of Dokuz Eylul University is to create innovations, to provide internationalization and to improve the quality in research studies and in higher education by strengthening the international collaboration with the stakeholders in business life. Thus, DEU aims to make contributions to develop society in economic, cultural and social ways.
Our university has 71319 students and it provides teaching services with its 3281 academic staffs and 3324 administrative staffs.
A world class research and development center has been founded within our university. “Cellular Therapy”, “cancer biology”, “microbiology of genetic diseases” are some of the research fields that are planned by the research and development center.
Joint diploma programmes with some foreign universities are performed in certain departments of DEU Faculty of Maritime Business Administration.
Dokuz Eylül University Distance Education Application and Research Center (DEUZEM) conducts several education programs through internet (deuzem.edu.edu.tr) for the students who want to benefit from learning advantages independently of time and place. Students from different locations of Turkey were given the chance to get education within the scope of 450 person İLİTAM (Bachelor of Theology Completion) in the last education term.
Total number of libraries along with the unit libraries opened in Faculties, Vocational Schools and Institutions besides Prof. Dr. Fuat Sezgin Central Library situated in Tınaztepe Campus has been reached to 14, total area of them is 19.635 m2 and total reader capacity is 2.498.
DEU has the Diploma Supplement Label in 2012 and the European Credit Transfer System (ECTS) Label in 2013 by the European Commission.
Awarding Body Url
Orientation
Occupational
National Occupation Classification
-
EQF Level
5
TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.
National Occupation Classification
-
Category
Main
Credit Value
120
Program Duration
2
Program Profile
-
Learning Environments
-
Description
-
Key Competencies
-
Further Info
-
Quality Assurance
-
Access Requirements
-
Conditions for Success
-
Progression Paths (Relationship Type)
-
Legal Basis
-
Validity Period (If Any)
-
Url