Yeterlilik Kodu

TR0030033146

Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİzmir Ekonomi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ieu.edu.tr/tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Seyahat, turizm ve boş zaman
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Programın amacı; yoğun rekabetin yaşandığı sektörde hızlı tepki verebilen, etkili iletişim becerilerine sahip, müşteri ilişkileri kuvvetli, çözüm odaklı, operasyonel düzeydeki faaliyetlere hakim ara eleman ihtiyacını karşılamaktır. Bu nedenle; Turizm ve Otel İşletmeciliği yaşam boyu eğitim ilkesiyle, bilgi çağı ve iş yaşamının gereklerine uygun çağdaş öğretim yöntemleri ile yaşam becerileri kazandırmaya yönelik eğitim-öğretim hizmetleri sunmaktır. Amacımız; mezun olan öğrencilerimizin ilgili sektör alanında mesleği ile ilgili teknik bilgi ve beceriye sahip, yaratıcı, yenilikçi, araştıran, ülke ve mesleğin gelişmesine katkıda bulunmayı arzulayan, alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyen, özgün fikirlere sahip ve çözümleyici bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktır.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm ve otel işletmeciliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.
  • Turizm alanında edindiği bilgileri uygulama alanında kullanır.
  • Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Turizm sektöründe yer alan işletmelerin satış pazarlama stratejilerini geliştirir.
  • Ülke ekonomisi ile turizm ekonomisi arasındaki ilişkiyi yorumlar.
  • Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir.
  • İki yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Mutfak hizmetleri ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olup, ikram ve servis usullerini uygular.
  • Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını kullanır.
  • Edindiği bilgi ve becerileri toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla değerlendirerek sürekli gelişimini sağlar.
  • Otel işletmesinde yer alan; önbüro, kat hizmetleri, yiyecek içecek ve insan kaynakları, muhasebe departmanlarının işleyişini kavrayarak stratejilerini uygular.
  • Toplantı, kongre, konferans, fuar organizasyonlarını planlar ve uygular.
  • Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin çalışma alanını kavrayarak biletleme, ürün geliştirme ve paket tur tasarlama görevlerini yerine getirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği 
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

90-100 AA      4,00    Başarılı

85-89   BA      3,50     Başarılı

80-84   BB      3,00     Başarılı

75-79   CB      2,50     Geçer

70-74   CC      2,00     Geçer

65-69  DC      1,50     Koşullu Geçer

60-64   DD      1,00     Koşullu Geçer

50-59   FD       0,50     Başarısız- Kalır

49 ve aşağısı  FF        0,00     Başarısız- Kalır

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu)

Başlangıç: 01.01.2022 / Bitiş: 31.12.2027

Giriş Şartı

YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 120 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünü başarı ile tamamlayan öğrenciler, otel işletmelerinin ön büro, yiyecek-içecek, satış pazarlama, insan kaynakları, kat hizmetleri gibi farklı departmanlarında iş olanağı bulabilmektedir. Turizm endüstrisinin önemli alanlarından yiyecek-içecek işletmelerinde, seyahat acentelerinde çalışabilmektedirler. Mezun öğrenciler; Turizm Bakanlığı’nda çeşitli görevler alabilir. Hizmet sektörünün her alanında yöneticilik düzeyinde istihdam edilebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030033146


Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İzmir Ekonomi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Programın amacı; yoğun rekabetin yaşandığı sektörde hızlı tepki verebilen, etkili iletişim becerilerine sahip, müşteri ilişkileri kuvvetli, çözüm odaklı, operasyonel düzeydeki faaliyetlere hakim ara eleman ihtiyacını karşılamaktır. Bu nedenle; Turizm ve Otel İşletmeciliği yaşam boyu eğitim ilkesiyle, bilgi çağı ve iş yaşamının gereklerine uygun çağdaş öğretim yöntemleri ile yaşam becerileri kazandırmaya yönelik eğitim-öğretim hizmetleri sunmaktır. Amacımız; mezun olan öğrencilerimizin ilgili sektör alanında mesleği ile ilgili teknik bilgi ve beceriye sahip, yaratıcı, yenilikçi, araştıran, ülke ve mesleğin gelişmesine katkıda bulunmayı arzulayan, alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyen, özgün fikirlere sahip ve çözümleyici bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm ve otel işletmeciliği alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir.
  • Turizm alanında edindiği bilgileri uygulama alanında kullanır.
  • Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Turizm sektöründe yer alan işletmelerin satış pazarlama stratejilerini geliştirir.
  • Ülke ekonomisi ile turizm ekonomisi arasındaki ilişkiyi yorumlar.
  • Alan ve alandışı gelişmeleri yakından takip ederek, sosyal ve akademik yönden kendisini geliştirir.
  • İki yabancı dili kullanarak turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Mutfak hizmetleri ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olup, ikram ve servis usullerini uygular.
  • Turizm ve otel işletmeciliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programlarını kullanır.
  • Edindiği bilgi ve becerileri toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla değerlendirerek sürekli gelişimini sağlar.
  • Otel işletmesinde yer alan; önbüro, kat hizmetleri, yiyecek içecek ve insan kaynakları, muhasebe departmanlarının işleyişini kavrayarak stratejilerini uygular.
  • Toplantı, kongre, konferans, fuar organizasyonlarını planlar ve uygular.
  • Seyahat acentaları ve tur operatörlerinin çalışma alanını kavrayarak biletleme, ürün geliştirme ve paket tur tasarlama görevlerini yerine getirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği 
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade 

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

90-100 AA      4,00    Başarılı

85-89   BA      3,50     Başarılı

80-84   BB      3,00     Başarılı

75-79   CB      2,50     Geçer

70-74   CC      2,00     Geçer

65-69  DC      1,50     Koşullu Geçer

60-64   DD      1,00     Koşullu Geçer

50-59   FD       0,50     Başarısız- Kalır

49 ve aşağısı  FF        0,00     Başarısız- Kalır


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu)

Başlangıç: 01.01.2022 / Bitiş: 31.12.2027


Giriş Şartı

YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 120 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünü başarı ile tamamlayan öğrenciler, otel işletmelerinin ön büro, yiyecek-içecek, satış pazarlama, insan kaynakları, kat hizmetleri gibi farklı departmanlarında iş olanağı bulabilmektedir. Turizm endüstrisinin önemli alanlarından yiyecek-içecek işletmelerinde, seyahat acentelerinde çalışabilmektedirler. Mezun öğrenciler; Turizm Bakanlığı’nda çeşitli görevler alabilir. Hizmet sektörünün her alanında yöneticilik düzeyinde istihdam edilebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033146

Qualification Title
Tourism and Hotel Management Associate Degree Diploma
Awarding Bodyİzmir University of Economics
Awarding Body ContactFevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir
Awarding Body Urlhttp://www.ieu.edu.tr/tr
OrientationOccupational
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 5
Thematic AreasTravel, tourism and leisure
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile
  • The purpose of the program is to meet the need for intermediate staff who can react quickly, have effective communication skills, have strong customer relations, are solution-oriented, and have command of operational level activities in the sector where intense competition is experienced. Tourism and Hotel Management aims to provide education and training services to provide life skills with contemporary teaching methods appropriate to the requirements of the information age and business life, with the principle of lifelong education. Our aim; is to ensure that our graduating students are trained as individuals who have technical knowledge and skills in the relevant sector, who are creative innovative, researching, who desire to contribute to the development of the country and the profession, who constantly renew themselves by following the developments in their field, who have original ideas and who are analytical.
Learning Environments
  • This programme is conducted as formal, open or distance learning. Also; applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
Description
  • Tourism and hotel management students has knowledge about the theories, concepts, methods and tools that form the basis of the field.
  • Uses the knowledge gained in the field of tourism in the field of application.
  • Acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values regarding its field.
  • Develops sales and marketing strategies of businesses in the tourism sector.
  • Interprets the relationship between the country's economy and the tourism economy.
  • Improves itself socially and academically by closely following developments in the field and outside the field.
  • Using two foreign languages, monitors information regarding the field of tourism and hotel management and communicates with colleagues.
  • Has knowledge and skills regarding kitchen services and techniques and applies catering and service procedures.
  • Uses computer programs at the level required by the field of tourism and hotel management.
  • Ensures continuous development by evaluating the knowledge and skills acquired with a total quality management approach.
  • Involved in hotel management; Understands the functioning of front office, housekeeping, food and beverage, human resources and accounting departments and implements strategies.
  • Plans and implements meetings, congresses, conferences and fair organizations.
  • Understands the working area of travel agencies and tour operators and carries out ticketing, product development and package tour design duties.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence 
  • Cultural awareness and expression
Further Info
  • Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.
  • Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.
  • Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.

90-100 AA 4.00 Successful

85-89 BA 3.50 Successful

80-84 BB 3.00 Successful

75-79 CB 2.50 Pass

70-74 CC 2.00 Pass

65-69 DC 1.50 Conditionally Pass

60-64 DD 1.00 Conditionally Pass

50-59 FD 0.50 Fail-Fail

49 and below FF 0.00 Fail - Fail

Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

  • YÖK plans, organises, manages and supervises higher education institution's educational and other activities.  YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Establishment and Approval of Curriculum: YÖK determines minimum standards and criteria required to start associate degree programmes in higher education institutions.
    1. In higher education institutions, the curriculum of associate degree programs and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 
    2. After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree programme will bring to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.

4.Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Access Requirements
  • Being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
Conditions for Success In order to graduate from this program, students must be successful in a minimum of 120 ECTS credits by obtaining at least a DD/S grade from all courses specified in their curriculum, have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, and complete their compulsory internship within the specified period and with the specification.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Students who successfully complete the Department of Tourism and Hotel Management can find job opportunities in different departments of hotel businesses such as front office, food and beverage, sales and marketing, human resources and housekeeping. They can work in food and beverage businesses and travel agencies, which are important areas of the tourism industry. Graduate students; He/she can take on various duties in the Ministry of Tourism. They can be employed at managerial level in all areas of the service sector.
Legal Basis

1. Law no. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education

2. Associate Degree Programs Graduates to Undergraduate Education  Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality

Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033146


Qualification Title
Tourism and Hotel Management Associate Degree Diploma

Awarding Body
İzmir University of Economics

Awarding Body Contact
Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
  • The purpose of the program is to meet the need for intermediate staff who can react quickly, have effective communication skills, have strong customer relations, are solution-oriented, and have command of operational level activities in the sector where intense competition is experienced. Tourism and Hotel Management aims to provide education and training services to provide life skills with contemporary teaching methods appropriate to the requirements of the information age and business life, with the principle of lifelong education. Our aim; is to ensure that our graduating students are trained as individuals who have technical knowledge and skills in the relevant sector, who are creative innovative, researching, who desire to contribute to the development of the country and the profession, who constantly renew themselves by following the developments in their field, who have original ideas and who are analytical.

Learning Environments
  • This programme is conducted as formal, open or distance learning. Also; applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • Tourism and hotel management students has knowledge about the theories, concepts, methods and tools that form the basis of the field.
  • Uses the knowledge gained in the field of tourism in the field of application.
  • Acts in accordance with social, scientific, cultural, legal and ethical values regarding its field.
  • Develops sales and marketing strategies of businesses in the tourism sector.
  • Interprets the relationship between the country's economy and the tourism economy.
  • Improves itself socially and academically by closely following developments in the field and outside the field.
  • Using two foreign languages, monitors information regarding the field of tourism and hotel management and communicates with colleagues.
  • Has knowledge and skills regarding kitchen services and techniques and applies catering and service procedures.
  • Uses computer programs at the level required by the field of tourism and hotel management.
  • Ensures continuous development by evaluating the knowledge and skills acquired with a total quality management approach.
  • Involved in hotel management; Understands the functioning of front office, housekeeping, food and beverage, human resources and accounting departments and implements strategies.
  • Plans and implements meetings, congresses, conferences and fair organizations.
  • Understands the working area of travel agencies and tour operators and carries out ticketing, product development and package tour design duties.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at a pre-advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence 
  • Cultural awareness and expression

Further Info
  • Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.
  • Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.
  • Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.

90-100 AA 4.00 Successful

85-89 BA 3.50 Successful

80-84 BB 3.00 Successful

75-79 CB 2.50 Pass

70-74 CC 2.00 Pass

65-69 DC 1.50 Conditionally Pass

60-64 DD 1.00 Conditionally Pass

50-59 FD 0.50 Fail-Fail

49 and below FF 0.00 Fail - Fail


Quality Assurance

In order to supervise the quality of higher education programmes;

  • YÖK plans, organises, manages and supervises higher education institution's educational and other activities.  YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
  • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

  1. Establishment and Approval of Curriculum: YÖK determines minimum standards and criteria required to start associate degree programmes in higher education institutions.
    1. In higher education institutions, the curriculum of associate degree programs and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 
    2. After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree programme will bring to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree diploma.

4.Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.


Access Requirements
  • Being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

Conditions for Success
In order to graduate from this program, students must be successful in a minimum of 120 ECTS credits by obtaining at least a DD/S grade from all courses specified in their curriculum, have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, and complete their compulsory internship within the specified period and with the specification.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Students who successfully complete the Department of Tourism and Hotel Management can find job opportunities in different departments of hotel businesses such as front office, food and beverage, sales and marketing, human resources and housekeeping. They can work in food and beverage businesses and travel agencies, which are important areas of the tourism industry. Graduate students; He/she can take on various duties in the Ministry of Tourism. They can be employed at managerial level in all areas of the service sector.

Legal Basis

1. Law no. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education

2. Associate Degree Programs Graduates to Undergraduate Education  Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality


Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode