Yeterlilik Kodu

TR0030033226

Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Amaç:

  • Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerinde çalışabilecek yeterli bilgi, beceri ve donanıma sahip,
  • Turizm temel kavramları, mesleki bilgi ve uzmanlık alanları ile ilgili kuramsal bilgiye ve bilgiyi kullanma becerilerine sahip,
  • Yabancı dil bilgisi ve bilgisayar teknolojilerine yatkın,
  • Toplumsal, çevresel ve etik değerlere yönelik farkındalık, duyarlılık ve sorumluluk bilinci kazanmış,
  • Bireysel ve takım çalışmasına yatkın, etkili iletişim ve sunum becerilerine sahip bireyler yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, turizm ve otel işletmelerinde ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İngilizce dilinde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
  • Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
  • Turizm ve Otel İşletmeciliği uygulamalarında kullanılan en az bir paket programı kullanabilme ve temel bilgisayar becerisine sahip olur.
  • Sahip olduğu bilgiyi, temel beceriler düzeyinde, yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır, misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle etkili iletişim kurar.
  • İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine, sorumluluk bilincine ve alanıyla ilgili krizleri doğru yönetebilme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili temel gelişmeleri takip ederek sorunlara temel düzeyde çözüm önerileri geliştirir.
  • Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar ve etik ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
  • Ekip halinde ve bağımsız olarak çalışabilir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirir; turizm sektörünün gerektirdiği kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme özen gösterir.
  • Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM/SKA) (yoksulluk, açlık, sağlıklı ve kaliteli yaşam, nitelikli eğitim, cinsiyet eşitliği, temiz su ve sanitasyon, erişilebilir temiz enerji, insana yakışır iş ve ekonomik büyüme, sanayi, yenilikçilik ve alt yapı, eşitsizliklerin azalımı, sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, sorumlu tüketim ve üretim, iklim eylemi, sudaki yaşam, karasal yaşam, barış, adalet ve güçlü kurumlar, amaçlar için ortak çaba) en az biri hakkında farkındalığa sahiptir.
  • İş güvenliği, işçi sağlığı, temel ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahiptir.
  • İkinci yabancı dilde okuma, anlama ve yazma becerileri gösterir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ara sınav notunun %40’ ı ve final sınavı notunun %60’ ı değerlendirilerek geçme notu hesaplanır. Dönem sonunda 100 üzerinde 50 puana sahip öğrencilerimiz eğer final sınavından 50 barajını aşmışsa ilgili dersten başarılı kabul edilir.
  • Öğrencilerin derslerdeki başarılarının değerlendirilmesinde uygulama, ödev, sunum ve öğrencilerin sınıf içi çalışmaları da dikkate alınır. Bu araçların hangisinin/hangilerinin kullanılacağı dersin öğrenim çıktısı dikkate alınarak belirlenir.
  • 4. yarıyıl sonunda yaz döneminde 60 günlük zorunlu staj uygulaması mevcuttur.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

TURAK

Başlangıç: 01/01/2024 Bitiş: 31/12/2025 

Giriş Şartı
  • Programa kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak ve sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
Başarma Şartları Öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli derslerinin tümünden başarılı olmuş, mezuniyeti için gerekli en az 120 AKTS krediyi tamamlamış, ağırlıklı genel not ortalaması en az 2,00 düzeyinde olan ve İşyeri Eğitimi (Staj) dersinden başarılı olmuş olan öğrenciler programın tüm koşullarını yerine getirmiş olmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Programı başarılı bir şekilde tamamlayıp mezun olan öğrencilerimiz ÖSYM tarafından her yıl yapılan “Dikey Geçiş Sınavı” ile ilgili bölümlerin 4 yıllık fakültelerine geçiş yaparak eğitimlerini sürdürebilirler.
  • Ayrıca Programımızdan mezun olan öğrenciler bilgi, beceri ve tecrübelerine uygun olarak otellerde, seyahat acentalarında, kongre ve fuar merkezlerinde, turizm sektöründe mal ve hizmet üreten diğer işletmelerde ve kamu kurum ve kuruluşlarda istihdam edilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033226


Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Amaç:

  • Ulusal ve uluslararası turizm işletmelerinde çalışabilecek yeterli bilgi, beceri ve donanıma sahip,
  • Turizm temel kavramları, mesleki bilgi ve uzmanlık alanları ile ilgili kuramsal bilgiye ve bilgiyi kullanma becerilerine sahip,
  • Yabancı dil bilgisi ve bilgisayar teknolojilerine yatkın,
  • Toplumsal, çevresel ve etik değerlere yönelik farkındalık, duyarlılık ve sorumluluk bilinci kazanmış,
  • Bireysel ve takım çalışmasına yatkın, etkili iletişim ve sunum becerilerine sahip bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, turizm ve otel işletmelerinde ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İngilizce dilinde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
  • Turizm alanındaki başlıca kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
  • Turizm ve Otel İşletmeciliği uygulamalarında kullanılan en az bir paket programı kullanabilme ve temel bilgisayar becerisine sahip olur.
  • Sahip olduğu bilgiyi, temel beceriler düzeyinde, yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır, misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle etkili iletişim kurar.
  • İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine, sorumluluk bilincine ve alanıyla ilgili krizleri doğru yönetebilme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili temel gelişmeleri takip ederek sorunlara temel düzeyde çözüm önerileri geliştirir.
  • Alanı ile ilgili hukuki düzenlemeler, mesleki standartlar ve etik ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
  • Ekip halinde ve bağımsız olarak çalışabilir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirir; turizm sektörünün gerektirdiği kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme özen gösterir.
  • Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM/SKA) (yoksulluk, açlık, sağlıklı ve kaliteli yaşam, nitelikli eğitim, cinsiyet eşitliği, temiz su ve sanitasyon, erişilebilir temiz enerji, insana yakışır iş ve ekonomik büyüme, sanayi, yenilikçilik ve alt yapı, eşitsizliklerin azalımı, sürdürülebilir şehirler ve topluluklar, sorumlu tüketim ve üretim, iklim eylemi, sudaki yaşam, karasal yaşam, barış, adalet ve güçlü kurumlar, amaçlar için ortak çaba) en az biri hakkında farkındalığa sahiptir.
  • İş güvenliği, işçi sağlığı, temel ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahiptir.
  • İkinci yabancı dilde okuma, anlama ve yazma becerileri gösterir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ara sınav notunun %40’ ı ve final sınavı notunun %60’ ı değerlendirilerek geçme notu hesaplanır. Dönem sonunda 100 üzerinde 50 puana sahip öğrencilerimiz eğer final sınavından 50 barajını aşmışsa ilgili dersten başarılı kabul edilir.
  • Öğrencilerin derslerdeki başarılarının değerlendirilmesinde uygulama, ödev, sunum ve öğrencilerin sınıf içi çalışmaları da dikkate alınır. Bu araçların hangisinin/hangilerinin kullanılacağı dersin öğrenim çıktısı dikkate alınarak belirlenir.
  • 4. yarıyıl sonunda yaz döneminde 60 günlük zorunlu staj uygulaması mevcuttur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

TURAK

Başlangıç: 01/01/2024 Bitiş: 31/12/2025 


Giriş Şartı
  • Programa kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak ve sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

Başarma Şartları
Öğretim planında yer alan zorunlu ve seçmeli derslerinin tümünden başarılı olmuş, mezuniyeti için gerekli en az 120 AKTS krediyi tamamlamış, ağırlıklı genel not ortalaması en az 2,00 düzeyinde olan ve İşyeri Eğitimi (Staj) dersinden başarılı olmuş olan öğrenciler programın tüm koşullarını yerine getirmiş olmaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Programı başarılı bir şekilde tamamlayıp mezun olan öğrencilerimiz ÖSYM tarafından her yıl yapılan “Dikey Geçiş Sınavı” ile ilgili bölümlerin 4 yıllık fakültelerine geçiş yaparak eğitimlerini sürdürebilirler.
  • Ayrıca Programımızdan mezun olan öğrenciler bilgi, beceri ve tecrübelerine uygun olarak otellerde, seyahat acentalarında, kongre ve fuar merkezlerinde, turizm sektöründe mal ve hizmet üreten diğer işletmelerde ve kamu kurum ve kuruluşlarda istihdam edilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033226

Qualification Title
Tourism and Hotel Management Associate Degree Diploma
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile
  • Having sufficient knowledge, skills and equipment to work in national and international tourism companies,
  • Having the theoretical knowledge and skills of using the knowledge about the basic concepts of tourism, professional knowledge and areas of expertise,
  • Prone to foreign language knowledge and computer technologies,
  • Gained awareness, sensitivity and responsibility towards social, environmental and ethical values,
  • To train individuals who are prone to individual and team work and have effective communication and presentation skills.
Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, tourism and hotel businesses.
Description
  • Demonstrate reading, comprehension, speaking and writing skills in English language.
  • To have working knowledge of major theories, phenomena, concepts and principles in the field of tourism.
  • Has the ability to use at least one package program used in Tourism and Hotel Management applications and basic computer skills.
  • Conveys the knowledge at the level of basic skills through written and verbal communication and communicates effectively with guests and collaborators.
  • Has the ability to work under work intensity, stress and pressure, sense of responsibility, and the ability to correctly manage crises in the field.
  • Develops basic solution suggestions to problems by following the basic developments in the field.
  • Has a basic knowledge of legal regulations, professional standards and ethical principles in the field.
  • She/He can work as a team and independently.
  • Develops knowledge, skills and competencies with the awareness of lifelong learning; and pays attention to personal care, hygiene, clothing and appearance required by the tourism sector.
  • Has awareness of at least one of the United Nations Sustainable Development Goals (UN SDG) (poverty, hunger, healthy and quality life, quality education, gender equality, clean water and sanitation, accessible clean energy, decent work and economic growth, industry, innovation and infrastructure, reduction of inequalities, sustainable cities and communities, responsible consumption and production, climate action, aquatic life, terrestrial life, peace, justice and strong institutions, joint effort for goals).
  • Has occupational safety, worker health, basic first aid, environmental protection knowledge and quality awareness.
  • Display reading, understanding and writing skills in second foreign language.
Key Competencies
  • Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
  • Multilingual proficiency
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • The passing grade is calculated by evaluating 40% of the midterm exam grade and 60% of the final exam grade. At the end of the semester, our students who have 50 points out of 100 are considered successful in the relevant course if they exceed the 50 threshold in the final exam.
  • In evaluating students' success in courses, practice, homework, presentations and students' in-class work are also taken into consideration. Which of these tools will be used is determined by taking into account the learning outcome of the course.
  • 4. At the end of the semester, there is a 60-day compulsory internship during the summer period.
Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Access Requirements
  • The student who wants to enroll in the program must complete the processes determined by ÖSYM and pass the exams within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied.
Conditions for SuccessStudents who have been successful in all of the compulsive and elective courses included in the curriculum, completed at least 120 ECTS credits required for graduation, have a CGPA of at least 2.00 and have been successful in the Workplace Training (Internship) course have fulfilled all the requirements of the program.
Progression Paths (Relationship Type)

Our students who successfully complete and graduate from the program can continue their education by transferring to 4-year faculties of relevant departments through the "Vertical Transfer Exam" held every year by ÖSYM.

In addition, students who graduate from our program are employed in hotels, travel agencies, congress and fair centers, other businesses that produce goods and services in the tourism sector, and public institutions and organizations in accordance with their knowledge, skills and experience.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030033226


Qualification Title
Tourism and Hotel Management Associate Degree Diploma

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
  • Having sufficient knowledge, skills and equipment to work in national and international tourism companies,
  • Having the theoretical knowledge and skills of using the knowledge about the basic concepts of tourism, professional knowledge and areas of expertise,
  • Prone to foreign language knowledge and computer technologies,
  • Gained awareness, sensitivity and responsibility towards social, environmental and ethical values,
  • To train individuals who are prone to individual and team work and have effective communication and presentation skills.

Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, tourism and hotel businesses.

Description
  • Demonstrate reading, comprehension, speaking and writing skills in English language.
  • To have working knowledge of major theories, phenomena, concepts and principles in the field of tourism.
  • Has the ability to use at least one package program used in Tourism and Hotel Management applications and basic computer skills.
  • Conveys the knowledge at the level of basic skills through written and verbal communication and communicates effectively with guests and collaborators.
  • Has the ability to work under work intensity, stress and pressure, sense of responsibility, and the ability to correctly manage crises in the field.
  • Develops basic solution suggestions to problems by following the basic developments in the field.
  • Has a basic knowledge of legal regulations, professional standards and ethical principles in the field.
  • She/He can work as a team and independently.
  • Develops knowledge, skills and competencies with the awareness of lifelong learning; and pays attention to personal care, hygiene, clothing and appearance required by the tourism sector.
  • Has awareness of at least one of the United Nations Sustainable Development Goals (UN SDG) (poverty, hunger, healthy and quality life, quality education, gender equality, clean water and sanitation, accessible clean energy, decent work and economic growth, industry, innovation and infrastructure, reduction of inequalities, sustainable cities and communities, responsible consumption and production, climate action, aquatic life, terrestrial life, peace, justice and strong institutions, joint effort for goals).
  • Has occupational safety, worker health, basic first aid, environmental protection knowledge and quality awareness.
  • Display reading, understanding and writing skills in second foreign language.

Key Competencies
  • Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
  • Multilingual proficiency
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • The passing grade is calculated by evaluating 40% of the midterm exam grade and 60% of the final exam grade. At the end of the semester, our students who have 50 points out of 100 are considered successful in the relevant course if they exceed the 50 threshold in the final exam.
  • In evaluating students' success in courses, practice, homework, presentations and students' in-class work are also taken into consideration. Which of these tools will be used is determined by taking into account the learning outcome of the course.
  • 4. At the end of the semester, there is a 60-day compulsory internship during the summer period.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.


Access Requirements
  • The student who wants to enroll in the program must complete the processes determined by ÖSYM and pass the exams within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied.

Conditions for Success
Students who have been successful in all of the compulsive and elective courses included in the curriculum, completed at least 120 ECTS credits required for graduation, have a CGPA of at least 2.00 and have been successful in the Workplace Training (Internship) course have fulfilled all the requirements of the program.

Progression Paths (Relationship Type)

Our students who successfully complete and graduate from the program can continue their education by transferring to 4-year faculties of relevant departments through the "Vertical Transfer Exam" held every year by ÖSYM.

In addition, students who graduate from our program are employed in hotels, travel agencies, congress and fair centers, other businesses that produce goods and services in the tourism sector, and public institutions and organizations in accordance with their knowledge, skills and experience.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address