Yeterlilik Kodu

TR0030219023

Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuş Alparslan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.alparslan.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Seyahat, turizm ve boş zaman
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
  • .Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
  • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda ölçme ve değerlendirme sisteminde; her ders için bir ara sınav ve dönem sonu sınavı olarak bir final ve bir bütünleme sınavı bulunmaktadır. Sınavlar yazılı yapılmaktadır. Derslerin başarı notu hesaplamasında yıl içi ortalamasının %40'ı, yılsonu notunun (Final veya bütünleme) % 60'ı alınmaktadır. Öğrencilerin bir üst sınıftan ders alabilmeleri için birinci yıl Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (AGNO) en az 1.80 ve daha büyük olması ayrıca mezun olabilmesi için bütün derslerden başarılı olması gerekir. AGNO ortalaması 4 üzerinden en az 2.0 olmalıdır. Ayrıca öğrencilerimiz eğitimleri sırasında zorunlu olan (EDÖ) 30 iş günü işletme stajlarını tamamlayarak staj sınavından başarılı olmak zorundadır.

  • Turizm ve Otel işletmeciliği ile ilgili bilgileri ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerileri
  • Meslektaşları ile turizm ile ilgili Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi
  • Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak Turizm ve Otel İşletmeciliği alanındaki bilgileri izleme becerisi
  • Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılım ile birlikte turizm ve otel işletmeciliğine özgü bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi
  • Turizm ve Otel işletmeciliği ile ilgili bilgilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranma becerisi
  • Genel turizm bilgi ve kültürüne sahip olabilme ve turizme yönelik düşünmeyi geliştirme becerisi 7. Turizme yönelik temel hizmet becerileri 8. Turizm mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek ve ilgili paydaşlarla yazışma yapma becerisi
  • Turizm olaylarının swot analizini yapabilmesine yönelik örnek olaylar, araştırma, avantajlar, fırsatlar, dezavantajları bulma ve çözme becerisi
  • Çevreye duyarlı, çevreci ve çevreyi koruyucu olma becerisi
  • Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirme becerisi
  • Ön büro hizmetlerinin yürütülmesi, konuk giriş çıkış işlemleri, oda işlemlerini yürütmek, vardiya devir işlemlerini yürütmek ve raporlama işlemleri becerisi
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Lise diploması, merkezi olarak yapılan yerleştirme sınavı

Başarma Şartları Turizm ve Otel işletmeciliği ile ilgili bilgileri ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerileri Meslektaşları ile turizm ile ilgili Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak Turizm ve Otel İşletmeciliği alanındaki bilgileri izleme becerisi Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılım ile birlikte turizm ve otel işletmeciliğine özgü bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi Turizm ve Otel işletmeciliği ile ilgili bilgilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranma becerisi Genel turizm bilgi ve kültürüne sahip olabilme ve turizme yönelik düşünmeyi geliştirme becerisi Turizme yönelik temel hizmet becerileri 8. Turizm mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek ve ilgili paydaşlarla yazışma yapma becerisi Turizm olaylarının swot analizini yapabilmesine yönelik örnek olaylar, araştırma, avantajlar, fırsatlar, dezavantajları bulma ve çözme becerisi Çevreye duyarlı, çevreci ve çevreyi koruyucu olma becerisi Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirme becerisi Ön büro hizmetlerinin yürütülmesi, konuk giriş çıkış işlemleri, oda işlemlerini yürütmek, vardiya devir işlemlerini yürütmek ve raporlama işlemleri becerisi Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla (CC ve üzeri notlarla) tamamlayan ve 30 iş günü mesleki stajını tamamlayan öğrencilere Otel İşletmeciliği alanında ön lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Oteller, Havalimanları, Havayolları, Seyahat Acentaları, Organizasyon Şirketleri, Yiyecek-İçecek işletmeleri gibi turizmin çeşitli kollarında iş bulma imkanı söz konusudur.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219023


Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muş Alparslan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
  • .Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
  • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda ölçme ve değerlendirme sisteminde; her ders için bir ara sınav ve dönem sonu sınavı olarak bir final ve bir bütünleme sınavı bulunmaktadır. Sınavlar yazılı yapılmaktadır. Derslerin başarı notu hesaplamasında yıl içi ortalamasının %40'ı, yılsonu notunun (Final veya bütünleme) % 60'ı alınmaktadır. Öğrencilerin bir üst sınıftan ders alabilmeleri için birinci yıl Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının (AGNO) en az 1.80 ve daha büyük olması ayrıca mezun olabilmesi için bütün derslerden başarılı olması gerekir. AGNO ortalaması 4 üzerinden en az 2.0 olmalıdır. Ayrıca öğrencilerimiz eğitimleri sırasında zorunlu olan (EDÖ) 30 iş günü işletme stajlarını tamamlayarak staj sınavından başarılı olmak zorundadır.

  • Turizm ve Otel işletmeciliği ile ilgili bilgileri ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerileri
  • Meslektaşları ile turizm ile ilgili Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi
  • Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak Turizm ve Otel İşletmeciliği alanındaki bilgileri izleme becerisi
  • Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılım ile birlikte turizm ve otel işletmeciliğine özgü bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi
  • Turizm ve Otel işletmeciliği ile ilgili bilgilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranma becerisi
  • Genel turizm bilgi ve kültürüne sahip olabilme ve turizme yönelik düşünmeyi geliştirme becerisi 7. Turizme yönelik temel hizmet becerileri 8. Turizm mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek ve ilgili paydaşlarla yazışma yapma becerisi
  • Turizm olaylarının swot analizini yapabilmesine yönelik örnek olaylar, araştırma, avantajlar, fırsatlar, dezavantajları bulma ve çözme becerisi
  • Çevreye duyarlı, çevreci ve çevreyi koruyucu olma becerisi
  • Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirme becerisi
  • Ön büro hizmetlerinin yürütülmesi, konuk giriş çıkış işlemleri, oda işlemlerini yürütmek, vardiya devir işlemlerini yürütmek ve raporlama işlemleri becerisi

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Lise diploması, merkezi olarak yapılan yerleştirme sınavı


Başarma Şartları
Turizm ve Otel işletmeciliği ile ilgili bilgileri ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerileri Meslektaşları ile turizm ile ilgili Türkçe ve öngörülen düzeyde İngilizce olarak yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak Turizm ve Otel İşletmeciliği alanındaki bilgileri izleme becerisi Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılım ile birlikte turizm ve otel işletmeciliğine özgü bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi Turizm ve Otel işletmeciliği ile ilgili bilgilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranma becerisi Genel turizm bilgi ve kültürüne sahip olabilme ve turizme yönelik düşünmeyi geliştirme becerisi Turizme yönelik temel hizmet becerileri 8. Turizm mevzuatı ile ilgili yükümlülükleri yerine getirmek ve ilgili paydaşlarla yazışma yapma becerisi Turizm olaylarının swot analizini yapabilmesine yönelik örnek olaylar, araştırma, avantajlar, fırsatlar, dezavantajları bulma ve çözme becerisi Çevreye duyarlı, çevreci ve çevreyi koruyucu olma becerisi Kalite yönetim sistemlerini uygulamak, bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirme becerisi Ön büro hizmetlerinin yürütülmesi, konuk giriş çıkış işlemleri, oda işlemlerini yürütmek, vardiya devir işlemlerini yürütmek ve raporlama işlemleri becerisi Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla (CC ve üzeri notlarla) tamamlayan ve 30 iş günü mesleki stajını tamamlayan öğrencilere Otel İşletmeciliği alanında ön lisans diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Oteller, Havalimanları, Havayolları, Seyahat Acentaları, Organizasyon Şirketleri, Yiyecek-İçecek işletmeleri gibi turizmin çeşitli kollarında iş bulma imkanı söz konusudur.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219023

Qualification Title
Turizm ve Otel İşletmeciliği Associate
Awarding BodyMUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.alparslan.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasTravel, tourism and leisure
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • It should be theoretical and practical to develop current training and application skills.
  • To gain the ability to use the same level of theoretical and applied knowledge at the same level in an advanced education level or the same field in the field.
  • To be able to interpret and evaluate data, to identify and analyze data, and to develop evidence-based solutions by using basic knowledge and skills acquired in the field.
  • Be able to carry out a basic level of work independently of the field.
  • Taking responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in field related applications.
  • Carrying out activities for the development of employees under the responsibility of a project.
  • To be able to evaluate basic knowledge and skills in the field with a critical approach, to be able to identify and meet learning needs.
  • Be able to direct their study to an advanced level of education or to a profession at the same level.
  • Life is learning to win the consciousness.
  • To be able to transfer the thoughts at the level of basic knowledge and skills that are possessed in the field related to the field through written and oral communication.
  • To be able to share ideas and suggestions for solutions to issues related to the field with experts and non-experts. It pays attention to personal care, hygiene, clothing and appearance as required by the tourism industry.
  • Recognizes and understands different cultures and interacts with guests from different cultures.
  • Having social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, implementing and announcing the results related to the field.
  • Communicates effectively in writing, verbally, nonverbally and visually, demonstrates presentation skills, works effectively as a team and independently.
  • The universality of social rights, social justice, quality and cultural values  and environmental protection, occupational health and safety.
Key Competencies-
Further Info

In the measurement and evaluation system in the program; one midterm and one final exam for each course. Examinations are in writing. 40% of the yearly average and 60% of the year-end grade (Final or Completion) are taken in the calculation of achievement grade of the courses. Students must be successful in all classes in order to be able to graduate from an upper secondary school in order to be able to graduate in the first year with a CGPA of at least 1.80. The AGNO average should be at least 2.0 out of 4. In addition, our students have to complete the internship of 30 working days which is compulsory during their education (EDÖ) and to be successful in the internship exam. 1. Ability to access, understand, interpret and use information about tourism and hotel management 2. Ability to communicate with colleagues in written and spoken Turkish in Turkish and at the prescribed level in tourism 3. Ability to monitor information in the field of Tourism and Hotel Management using English at the A2 level of the European language portfolio A2 4. Ability to use information and communication technologies specific to tourism and hotel management, together with computer software at the basic level of European computer usage license 5. The ability to comply with social, scientific, cultural and ethical values ??in the process of collecting, processing and disclosing information about tourism and hotel management 6. Ability to develop general tourism knowledge and culture and to develop thinking about tourism 7. Basic service skills for tourism 8. Ability to fulfill obligations related to tourism legislation and correspondence with relevant stakeholders 9. Ability to find and solve case studies, researches, advantages, opportunities, disadvantages to make swot analysis of tourism events 10. Environmentally friendly, environmentally friendly and environmentally protective 11. Applying quality management systems, using self-improvement skills 12. Execution of front office services, guest entry and exit procedures, execution of room operations, execution of shift transfers and reporting procedures

Quality Assurance-
Access Requirements

High school diploma, centralized placement test

Conditions for Success1. Ability to access, understand, interpret and use information about tourism and hotel management 2. Ability to communicate with colleagues in written and spoken Turkish in Turkish and at the prescribed level in tourism 3. Ability to monitor information in the field of Tourism and Hotel Management using English at the A2 level of the European language portfolio A2 4. Ability to use information and communication technologies specific to tourism and hotel management, together with computer software at the basic level of European computer usage license 5. The ability to comply with social, scientific, cultural and ethical values ??in the process of collecting, processing and disclosing information about tourism and hotel management 6. Ability to develop general tourism knowledge and culture and to develop thinking about tourism 7. Basic service skills for tourism 8. Ability to fulfill obligations related to tourism legislation and correspondence with relevant stakeholders 9. Ability to find and solve case studies, researches, advantages, opportunities, disadvantages to make swot analysis of tourism events 10. Environmentally friendly, environmentally friendly and environmentally protective 11. Applying quality management systems, using self-improvement skills 12. Execution of front office services, guest entry and exit procedures, execution of room operations, execution of shift transfers and reporting procedures Students who successfully complete all of the courses available in the program (total of 120 ECTS credits) (CC and above) and who have completed 30 working days of professional internship are awarded a pre-degree diploma in Hotel Management.
Progression Paths (Relationship Type)

It is possible to find jobs in various branches of tourism such as Hotels, Airports, Airlines, Travel Agencies, Organization Companies, Food and Beverage Enterprises.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219023


Qualification Title
Turizm ve Otel İşletmeciliği Associate

Awarding Body
MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • It should be theoretical and practical to develop current training and application skills.
  • To gain the ability to use the same level of theoretical and applied knowledge at the same level in an advanced education level or the same field in the field.
  • To be able to interpret and evaluate data, to identify and analyze data, and to develop evidence-based solutions by using basic knowledge and skills acquired in the field.
  • Be able to carry out a basic level of work independently of the field.
  • Taking responsibility as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in field related applications.
  • Carrying out activities for the development of employees under the responsibility of a project.
  • To be able to evaluate basic knowledge and skills in the field with a critical approach, to be able to identify and meet learning needs.
  • Be able to direct their study to an advanced level of education or to a profession at the same level.
  • Life is learning to win the consciousness.
  • To be able to transfer the thoughts at the level of basic knowledge and skills that are possessed in the field related to the field through written and oral communication.
  • To be able to share ideas and suggestions for solutions to issues related to the field with experts and non-experts. It pays attention to personal care, hygiene, clothing and appearance as required by the tourism industry.
  • Recognizes and understands different cultures and interacts with guests from different cultures.
  • Having social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, implementing and announcing the results related to the field.
  • Communicates effectively in writing, verbally, nonverbally and visually, demonstrates presentation skills, works effectively as a team and independently.
  • The universality of social rights, social justice, quality and cultural values  and environmental protection, occupational health and safety.

Key Competencies
-

Further Info

In the measurement and evaluation system in the program; one midterm and one final exam for each course. Examinations are in writing. 40% of the yearly average and 60% of the year-end grade (Final or Completion) are taken in the calculation of achievement grade of the courses. Students must be successful in all classes in order to be able to graduate from an upper secondary school in order to be able to graduate in the first year with a CGPA of at least 1.80. The AGNO average should be at least 2.0 out of 4. In addition, our students have to complete the internship of 30 working days which is compulsory during their education (EDÖ) and to be successful in the internship exam. 1. Ability to access, understand, interpret and use information about tourism and hotel management 2. Ability to communicate with colleagues in written and spoken Turkish in Turkish and at the prescribed level in tourism 3. Ability to monitor information in the field of Tourism and Hotel Management using English at the A2 level of the European language portfolio A2 4. Ability to use information and communication technologies specific to tourism and hotel management, together with computer software at the basic level of European computer usage license 5. The ability to comply with social, scientific, cultural and ethical values ??in the process of collecting, processing and disclosing information about tourism and hotel management 6. Ability to develop general tourism knowledge and culture and to develop thinking about tourism 7. Basic service skills for tourism 8. Ability to fulfill obligations related to tourism legislation and correspondence with relevant stakeholders 9. Ability to find and solve case studies, researches, advantages, opportunities, disadvantages to make swot analysis of tourism events 10. Environmentally friendly, environmentally friendly and environmentally protective 11. Applying quality management systems, using self-improvement skills 12. Execution of front office services, guest entry and exit procedures, execution of room operations, execution of shift transfers and reporting procedures


Quality Assurance
-

Access Requirements

High school diploma, centralized placement test


Conditions for Success
1. Ability to access, understand, interpret and use information about tourism and hotel management 2. Ability to communicate with colleagues in written and spoken Turkish in Turkish and at the prescribed level in tourism 3. Ability to monitor information in the field of Tourism and Hotel Management using English at the A2 level of the European language portfolio A2 4. Ability to use information and communication technologies specific to tourism and hotel management, together with computer software at the basic level of European computer usage license 5. The ability to comply with social, scientific, cultural and ethical values ??in the process of collecting, processing and disclosing information about tourism and hotel management 6. Ability to develop general tourism knowledge and culture and to develop thinking about tourism 7. Basic service skills for tourism 8. Ability to fulfill obligations related to tourism legislation and correspondence with relevant stakeholders 9. Ability to find and solve case studies, researches, advantages, opportunities, disadvantages to make swot analysis of tourism events 10. Environmentally friendly, environmentally friendly and environmentally protective 11. Applying quality management systems, using self-improvement skills 12. Execution of front office services, guest entry and exit procedures, execution of room operations, execution of shift transfers and reporting procedures Students who successfully complete all of the courses available in the program (total of 120 ECTS credits) (CC and above) and who have completed 30 working days of professional internship are awarded a pre-degree diploma in Hotel Management.

Progression Paths (Relationship Type)

It is possible to find jobs in various branches of tourism such as Hotels, Airports, Airlines, Travel Agencies, Organization Companies, Food and Beverage Enterprises.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address