Yeterlilik Kodu

TR0030011926

Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Önlisans Diploması
Sorumlu KurumNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://nevsehir.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Seyahat, turizm ve boş zaman
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm ve otel İşletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
  • Turizm ve otel İşletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
  • Turizm ve otel İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
  • Otel işletmelerinde verilen konaklama, yeme içme ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
  • Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
  • Turizm ve otel işletmelerinde kullanılan bilgisayar otomasyon sistemlerinin nasıl çalıştığını bilir ve bu sistemleri kullanır.
  • Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
  • Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
  • İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
  • Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
  • İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
  • Otel işletmelerinde yiyecek içecek departmanı altında yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri, ziyafet organizasyonları uygulamaları bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.
  • Rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini bilir ve uygular.
  • Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
  • Kat hizmetleri yönetimi, oda ve genel alan temizliği, çamaşırhane yönetimi, temizlik ürünlerinin kullanımı ve denetimini bilir ve uygular.
  • Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
  • Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir.
  • Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar.
  • Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder.
  • Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
  • Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Program Profili Turizm ve Otel İşletmeciliği Programının temel hedefi, turizm sektörünün her alanında özellikle konaklama işletmeciliği alanında istihdam edilebilecek nitelikli profesyoneller yetiştirebilmektir. Bu hedefe bağlı olarak, akademik ve idari personelimiz öğrencilerimizin gerek teorik gerekse uygulama alanlarında en kaliteli eğitimi alabilmeleri için büyük bir özveri ile çalışmaktadır. Bu programda öğrencilerimize Genel Turizm, Turizm Ekonomisi, Genel-Mesleki Yabancı Dil, Otel İşletmeciliği, Önbüro Yönetimi, Kat Hizmetleri Yönetimi, Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, Mutfak Hizmetleri Yönetimi, Yiyecek İçecek Servis Teknikleri, İnsan Kaynakları Yönetimi, Kongre ve Fuar Organizasyonu vb. dersler verilmekte ve Meslek yüksekokulu bünyesinde bulunan Uygulama Otel odasında ve Uygulama Restoranunda uygulama çalışmaları yaptırılmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Kabul ve Kayıt Şartları Adayların meslek yüksekokullarına kayıtları, Yükseköğretim Kurulu ve Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. Üniversiteye kayıt işlemi adayın bizzat kendisi tarafından yaptırılır. Ancak haklı ve geçerli mazereti olanların kayıtları yakınları tarafından da yaptırılabilir. Üniversiteye kesin kayıt yaptıran öğrenciye öğrenci kimlik kartı verilir. Meslek Yüksekokullarına kayıt için; 1) Lise veya dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların, denkliği Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış olmak, 2) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda o öğretim yılında Turizm ve Otel İşletmeciliği Programına merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş bulunmak, şartları aranır. Kayıt için gerekli belgeler: 1)Lise ve dengi okul diploması 2)ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi

Başarma ŞartlarıYeterlilik Koşulları ve Kuralları Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunların İstihdam Profilleri Mezunlar bütün turizm işletmelerinde, özellikle otel işletmeleri, yiyecek içecek işletmeleri, büyük turistik yolcu gemileri, ziyafet, kongre ve fuar organizasyon şirketlerinde, ayrıca Kültür ve Turizm Bakanlığı, Turizm İl Müdürlükleri ve Belediyelerde çok kolay iş bulabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam zamanlı

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011926


Yeterlilik Adı
Turizm ve Otel İşletmeciliği Önlisans Diploması

Sorumlu Kurum
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm ve otel İşletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar.
  • Turizm ve otel İşletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir.
  • Turizm ve otel İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.
  • Otel işletmelerinde verilen konaklama, yeme içme ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir.
  • Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
  • Turizm ve otel işletmelerinde kullanılan bilgisayar otomasyon sistemlerinin nasıl çalıştığını bilir ve bu sistemleri kullanır.
  • Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
  • Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
  • İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar.
  • Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
  • İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir.
  • Otel işletmelerinde yiyecek içecek departmanı altında yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri, ziyafet organizasyonları uygulamaları bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.
  • Rezervasyon alma, oda satışı, müşteri karşılama, hesap işleme, muhasebe ve kayıt işlemlerini bilir ve uygular.
  • Satış pazarlama, kongre ve fuar organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır.
  • Kat hizmetleri yönetimi, oda ve genel alan temizliği, çamaşırhane yönetimi, temizlik ürünlerinin kullanımı ve denetimini bilir ve uygular.
  • Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.
  • Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir.
  • Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar.
  • Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder.
  • Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir.
  • Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Program Profili Turizm ve Otel İşletmeciliği Programının temel hedefi, turizm sektörünün her alanında özellikle konaklama işletmeciliği alanında istihdam edilebilecek nitelikli profesyoneller yetiştirebilmektir. Bu hedefe bağlı olarak, akademik ve idari personelimiz öğrencilerimizin gerek teorik gerekse uygulama alanlarında en kaliteli eğitimi alabilmeleri için büyük bir özveri ile çalışmaktadır. Bu programda öğrencilerimize Genel Turizm, Turizm Ekonomisi, Genel-Mesleki Yabancı Dil, Otel İşletmeciliği, Önbüro Yönetimi, Kat Hizmetleri Yönetimi, Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, Mutfak Hizmetleri Yönetimi, Yiyecek İçecek Servis Teknikleri, İnsan Kaynakları Yönetimi, Kongre ve Fuar Organizasyonu vb. dersler verilmekte ve Meslek yüksekokulu bünyesinde bulunan Uygulama Otel odasında ve Uygulama Restoranunda uygulama çalışmaları yaptırılmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Kabul ve Kayıt Şartları Adayların meslek yüksekokullarına kayıtları, Yükseköğretim Kurulu ve Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. Üniversiteye kayıt işlemi adayın bizzat kendisi tarafından yaptırılır. Ancak haklı ve geçerli mazereti olanların kayıtları yakınları tarafından da yaptırılabilir. Üniversiteye kesin kayıt yaptıran öğrenciye öğrenci kimlik kartı verilir. Meslek Yüksekokullarına kayıt için; 1) Lise veya dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların, denkliği Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış olmak, 2) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda o öğretim yılında Turizm ve Otel İşletmeciliği Programına merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş bulunmak, şartları aranır. Kayıt için gerekli belgeler: 1)Lise ve dengi okul diploması 2)ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi


Başarma Şartları
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Turizm ve Otel İşletmeciliği alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunların İstihdam Profilleri Mezunlar bütün turizm işletmelerinde, özellikle otel işletmeleri, yiyecek içecek işletmeleri, büyük turistik yolcu gemileri, ziyafet, kongre ve fuar organizasyon şirketlerinde, ayrıca Kültür ve Turizm Bakanlığı, Turizm İl Müdürlükleri ve Belediyelerde çok kolay iş bulabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam zamanlı


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011926

Qualification Title
Tourism and Hotel Management Associate's Degree Diploma
Awarding BodyNevşehir Hacı Bektaş Veli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://nevsehir.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasTravel, tourism and leisure
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Describe the basic concepts concerning tourism and hotel management.
  • Know the legal arrangements and professional standards in the field of tourism and hotel management.
  • Know the internal and external environmental factors which have an effect on tourism and hotel management.
  • Know how to organize and provide accommodation, food&beverage and other services served in hotel managements.
  • Easily apply the theoretical and practical knowledge obtained from school and internship practices.
  • Know how to operate computer automation systems used in tourism and hotel managements and use these systems efficiently.
  • Use the knowledge of the foreign language in the sector, which they have learnt at school and internship practices.
  • With the theoretical and practical experience obtained, they are able to analyze and provide solutions to the problems encountered of the sector.
  • Have strong communicative skills and accommodate easily adapt to teamwork.
  • Communicate efficiently and positively with their juniors and seniors.
  • Have the ability to work under work load, stress and pressure.
  • Know and take active charge in applications as to menu planning, food production, cuisine services management, services, banquet organization applications made under food&beverage department in hotel managements.
  • Know and apply making reservations, room sales, greeting guests, calculations, accounting and registering.
  • Attend teamwork as a team member in sales-marketing, congress and fair organizations.
  • Know the use and supervision of and apply housekeeping management, cleaning of rooms and common area, laundry management, cleaning products.
  • Assist colleagues contribute to junior’s developments through continued education.
  • Respect seniors and complete the assigned tasks fully; create their personal solutions in case of crisis.
  • Prepare reports regarding their task and present them to their seniors.
  • Assist colleagues by doing the tasks apart from their own in extraordinary situations.
  • Band to national and ethical values and care for these values at work they attend.
  • Follow vocational innovations and improve themselves constantly on a continued basis.
Key Competencies-
Further Info

Program Profile Tourism and hotel management program’s aim is to educate qualified professionals in Tourism industry. Connected to the aim of program, vocational high school’s management and academic staff are working vey hard to give o good education. General Tourism, Tourism Economics, General-Professional foreign language, Hotel management, front Office management, house keeping management, food and beverage services management, kitchen services management, techniques of food and beverage services, human resources management, congress and fair organization etc…are given vocational high school and practiced in Sample Hotel Room and Practing Kitchen in our school.

Quality Assurance-
Access Requirements

Conditions of Admission and Registration Records of the candidates vocational colleges is done in accordance with the principles determined by the Higher Education Board and University Council. The process of registration to the university is carried by the candidates personally. However, those records whom has the right and valid excuse can be done by their relatives. It is given the ID card to the students entolled in the University certain. Fort he record to the vocational school; 1) To be graduated from high school or vocational school; high school diplomas received from a foreign country, whose equivalence to be approved by the Ministry of Education, 2) Conditions are sought, as a result of Student Selection and Placement Exam (OSYS), be placed to the Tourism and Hotel Management Program with the central placement system. Documents required for registration: 1) High school or equivalent diploma 2) Placement of the outcome document made by OSYM

Conditions for SuccessEligibility Requirements and Rules In order to obtain a pre- bachelor's degree in the field of Tourism and Hotel Management, students must successfully complete the all compulsory and elective courses (for a total of 120 ECTS) and must take at least 2.00 a 4.00 weighted GPA.
Progression Paths (Relationship Type)

Employed Profiles Alumni can find a job easily, in tourism enterprises, especially the hotels, food and beverage companies, large passengers ships, banquet, banquet, convention and exhibition organizing companies and also in the Ministry of Culture and Tourism, the Tourism information offices and in municipalities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Full-time

Url Open Address
Qualification Code

TR0030011926


Qualification Title
Tourism and Hotel Management Associate's Degree Diploma

Awarding Body
Nevşehir Hacı Bektaş Veli University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Describe the basic concepts concerning tourism and hotel management.
  • Know the legal arrangements and professional standards in the field of tourism and hotel management.
  • Know the internal and external environmental factors which have an effect on tourism and hotel management.
  • Know how to organize and provide accommodation, food&beverage and other services served in hotel managements.
  • Easily apply the theoretical and practical knowledge obtained from school and internship practices.
  • Know how to operate computer automation systems used in tourism and hotel managements and use these systems efficiently.
  • Use the knowledge of the foreign language in the sector, which they have learnt at school and internship practices.
  • With the theoretical and practical experience obtained, they are able to analyze and provide solutions to the problems encountered of the sector.
  • Have strong communicative skills and accommodate easily adapt to teamwork.
  • Communicate efficiently and positively with their juniors and seniors.
  • Have the ability to work under work load, stress and pressure.
  • Know and take active charge in applications as to menu planning, food production, cuisine services management, services, banquet organization applications made under food&beverage department in hotel managements.
  • Know and apply making reservations, room sales, greeting guests, calculations, accounting and registering.
  • Attend teamwork as a team member in sales-marketing, congress and fair organizations.
  • Know the use and supervision of and apply housekeeping management, cleaning of rooms and common area, laundry management, cleaning products.
  • Assist colleagues contribute to junior’s developments through continued education.
  • Respect seniors and complete the assigned tasks fully; create their personal solutions in case of crisis.
  • Prepare reports regarding their task and present them to their seniors.
  • Assist colleagues by doing the tasks apart from their own in extraordinary situations.
  • Band to national and ethical values and care for these values at work they attend.
  • Follow vocational innovations and improve themselves constantly on a continued basis.

Key Competencies
-

Further Info

Program Profile Tourism and hotel management program’s aim is to educate qualified professionals in Tourism industry. Connected to the aim of program, vocational high school’s management and academic staff are working vey hard to give o good education. General Tourism, Tourism Economics, General-Professional foreign language, Hotel management, front Office management, house keeping management, food and beverage services management, kitchen services management, techniques of food and beverage services, human resources management, congress and fair organization etc…are given vocational high school and practiced in Sample Hotel Room and Practing Kitchen in our school.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Conditions of Admission and Registration Records of the candidates vocational colleges is done in accordance with the principles determined by the Higher Education Board and University Council. The process of registration to the university is carried by the candidates personally. However, those records whom has the right and valid excuse can be done by their relatives. It is given the ID card to the students entolled in the University certain. Fort he record to the vocational school; 1) To be graduated from high school or vocational school; high school diplomas received from a foreign country, whose equivalence to be approved by the Ministry of Education, 2) Conditions are sought, as a result of Student Selection and Placement Exam (OSYS), be placed to the Tourism and Hotel Management Program with the central placement system. Documents required for registration: 1) High school or equivalent diploma 2) Placement of the outcome document made by OSYM


Conditions for Success
Eligibility Requirements and Rules In order to obtain a pre- bachelor's degree in the field of Tourism and Hotel Management, students must successfully complete the all compulsory and elective courses (for a total of 120 ECTS) and must take at least 2.00 a 4.00 weighted GPA.

Progression Paths (Relationship Type)

Employed Profiles Alumni can find a job easily, in tourism enterprises, especially the hotels, food and beverage companies, large passengers ships, banquet, banquet, convention and exhibition organizing companies and also in the Ministry of Culture and Tourism, the Tourism information offices and in municipalities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Full-time


Url
Open Address