Yeterlilik Kodu

TR0030005273

Yeterlilik Adı
Turizm ve Seyahat Hizmetleri Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla
Sorumlu Kurum URLhttp://www.mu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Otel, restoranlar ve catering
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm sektörü hakkında genel bilgilere ve bu temel bilgileri çalışma hayatında kullanma becerisine sahiptir.
  • Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
  • Turizm ve otelciliğe yönelik temel hizmet becerilerine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır ve kullanır.
  • Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgilere sahibidir.
  • Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Turizm olaylarının swot analizini yapabilmesine yönelik örnek olaylar, araştırma, avantajlar, fırsatlar, dezavantajları bulma ve çözme becerisine sahiptir.
  • Temel düzeyde bilgisayar yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir.
  • Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir.
  • Değişime ve yeniliğe açıktır.
  • Mesleki özgüven becerisine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrenci derslere, uygulamalara ve meslek stajına katılmak zorundadır. Teorik derslerin en az % 70 ve uygulamalı ve laboratuvar çalışmalarının ise en az % 80 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenciler teorik derslerde devam koşulunu yerine getirene kadar ilgili dersi tekrar etmek zorundadır. Sınavlar genellikle yazılı olarak yapılır. Ancak, öğretim elemanı sözlü sınav yapılmasına da karar verebilir. Derslerin içeriğine göre, bilgi formu üzerinde belirtilmek şartıyla öğrenciler proje çalışmasına da yönlendirilebilir. Derslerin sınavları dersi veren öğretim elemanları tarafından yapılmaktadır. Mazeret sınavları mazereti olan öğrencilere ara sınav bitiş tarihinden itibaren 15 gün içinde ilgili yönetim kurulu onayı ile yapılabilir.Alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Yükseköğretime Öğrenci kabulü için ülke çapında yapılan Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) girmiş olması gerekmektedir. Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) yılda bir kez Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılmaktadır. Öğrenci Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) 5 puan türünden alınan puan ve lise not ortalamalarına göre Yüksek Öğretim kurumlarındaki bölümlere yerleştirilir.

Başarma ŞartlarıAlanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.Öğrencinin, herhangi bir başarısız dersi olmamalı, genel not ortalaması en az 2.00 (4 sisteme göre), zorunlu meslek stajı yapmış ve kabul edilmiş olmalıdır. Bunun yanı sıra toplamda 120 AKTS dersi almış ve başarmış olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız; müfredatta verilen derslerin içeriği ile bağlantılı olarak çeşitli alanlarda çalışabilmektedir. A, B ve C grubu seyahat acenteleri, organizasyon şirketleri, Havalimanı yer hizmetleri işletmeleri, yat ve marina işletmeleri, otel işletmelerinin ön büro, satış ve pazarlama, insan kaynakları departmanları, rent a car firmaları, turizm büroları, il turizm müdürlükleri, mezunlarımızın çalışabileceği alanlar arasında öngörülmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005273


Yeterlilik Adı
Turizm ve Seyahat Hizmetleri Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm sektörü hakkında genel bilgilere ve bu temel bilgileri çalışma hayatında kullanma becerisine sahiptir.
  • Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
  • Turizm ve otelciliğe yönelik temel hizmet becerilerine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır ve kullanır.
  • Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgilere sahibidir.
  • Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Turizm olaylarının swot analizini yapabilmesine yönelik örnek olaylar, araştırma, avantajlar, fırsatlar, dezavantajları bulma ve çözme becerisine sahiptir.
  • Temel düzeyde bilgisayar yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Alanı ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir.
  • Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir.
  • Değişime ve yeniliğe açıktır.
  • Mesleki özgüven becerisine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrenci derslere, uygulamalara ve meslek stajına katılmak zorundadır. Teorik derslerin en az % 70 ve uygulamalı ve laboratuvar çalışmalarının ise en az % 80 katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenciler teorik derslerde devam koşulunu yerine getirene kadar ilgili dersi tekrar etmek zorundadır. Sınavlar genellikle yazılı olarak yapılır. Ancak, öğretim elemanı sözlü sınav yapılmasına da karar verebilir. Derslerin içeriğine göre, bilgi formu üzerinde belirtilmek şartıyla öğrenciler proje çalışmasına da yönlendirilebilir. Derslerin sınavları dersi veren öğretim elemanları tarafından yapılmaktadır. Mazeret sınavları mazereti olan öğrencilere ara sınav bitiş tarihinden itibaren 15 gün içinde ilgili yönetim kurulu onayı ile yapılabilir.Alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Yükseköğretime Öğrenci kabulü için ülke çapında yapılan Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) girmiş olması gerekmektedir. Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) yılda bir kez Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılmaktadır. Öğrenci Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) 5 puan türünden alınan puan ve lise not ortalamalarına göre Yüksek Öğretim kurumlarındaki bölümlere yerleştirilir.


Başarma Şartları
Alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.Öğrencinin, herhangi bir başarısız dersi olmamalı, genel not ortalaması en az 2.00 (4 sisteme göre), zorunlu meslek stajı yapmış ve kabul edilmiş olmalıdır. Bunun yanı sıra toplamda 120 AKTS dersi almış ve başarmış olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız; müfredatta verilen derslerin içeriği ile bağlantılı olarak çeşitli alanlarda çalışabilmektedir. A, B ve C grubu seyahat acenteleri, organizasyon şirketleri, Havalimanı yer hizmetleri işletmeleri, yat ve marina işletmeleri, otel işletmelerinin ön büro, satış ve pazarlama, insan kaynakları departmanları, rent a car firmaları, turizm büroları, il turizm müdürlükleri, mezunlarımızın çalışabileceği alanlar arasında öngörülmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005273

Qualification Title
Tourism and Hotel Management Associate Degree
Awarding BodyMugla Sıtkı Koçman University
Awarding Body ContactMuğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla
Awarding Body Urlhttp://www.mu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasHotel, restaurants and catering
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • It has general knowledge about the tourism sector and the ability to use these basic knowledge in working life.
  • European Language Portfolio A2 Level of Foreign Language (at least to be able to follow the information in the field of Tourism and Hotel Management and communicate with colleagues).
  • It has basic service skills for tourism and hospitality.
  • Recognizes and uses the physical environment, tools and technologies related to the field.
  • Legal regulations in his area have knowledge about professional standards and practices.
  • The organization / institution behaves in accordance with business and social ethical values.
  • It can use basic computer software and communication technologies.
  • It has the ability to find and solve case studies, explorations, advantages, opportunities, disadvantages to make swot analysis of tourism events.
  • Evaluates and develops service processes related to the field in line with consumer needs and desires and satisfies the consumer and proposes solutions to the problems that will affect the service processIt takes care of personal care, hygiene, dressing and appearance as required by the field.
  • It is open to change and innovation.Has professional confidence.
Key Competencies-
Further Info

Every student has to attend classes, practice and vocational training. Students who do not attend at least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the practical and laboratory studies are not allowed to take final exams from those courses. Students have to repeat the relevant lessons until they fulfill the attendance requirement in the theoretical courses. Examinations are usually written. However, the teaching staff may also decide to conduct an oral examination. Depending on the content of the lessons, the students can be directed to the project work, provided that it is stated on the information form. The exams of the courses are taught by the instructors who teach. Students who have excused exams may be approved by the relevant board of directors within 15 days of the end date of the midterm exam.In order to obtain the associate degree in the field, the students must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and obtain a GPA of at least 2.0 out of 4.00 over the GPA.

Quality Assurance-
Access Requirements

Higher Education In order to admit students, a National Higher Education Transition Examination (YGS) has to be introduced. The Higher Education Transfer Examination (YGS) is held once a year by Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Student Higher Education Transfer Examination (YGS) is placed in the departments of the Higher Education Institutions according to the average score of 5 points and the average of high school grades.

Conditions for SuccessIn order to obtain the associate degree in the field, the students must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and obtain a GPA of at least 2.0 out of 4.00 over the GPA.In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses available (120 ECTS credits), obtain a GPA of at least 2.0 out of 4.00 and successfully complete the compulsory internship.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates; can work in various fields in connection with the contents of the courses given in the curriculum. Areas where A, B and C group travel agencies, organization companies, airport ground handling operations, yacht and marina operations, hotel management front office, sales and marketing, human resources departments, rent a car firms, tourism bureaus, provincial tourism directorates, graduates respectively.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030005273


Qualification Title
Tourism and Hotel Management Associate Degree

Awarding Body
Mugla Sıtkı Koçman University

Awarding Body Contact
Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • It has general knowledge about the tourism sector and the ability to use these basic knowledge in working life.
  • European Language Portfolio A2 Level of Foreign Language (at least to be able to follow the information in the field of Tourism and Hotel Management and communicate with colleagues).
  • It has basic service skills for tourism and hospitality.
  • Recognizes and uses the physical environment, tools and technologies related to the field.
  • Legal regulations in his area have knowledge about professional standards and practices.
  • The organization / institution behaves in accordance with business and social ethical values.
  • It can use basic computer software and communication technologies.
  • It has the ability to find and solve case studies, explorations, advantages, opportunities, disadvantages to make swot analysis of tourism events.
  • Evaluates and develops service processes related to the field in line with consumer needs and desires and satisfies the consumer and proposes solutions to the problems that will affect the service processIt takes care of personal care, hygiene, dressing and appearance as required by the field.
  • It is open to change and innovation.Has professional confidence.

Key Competencies
-

Further Info

Every student has to attend classes, practice and vocational training. Students who do not attend at least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the practical and laboratory studies are not allowed to take final exams from those courses. Students have to repeat the relevant lessons until they fulfill the attendance requirement in the theoretical courses. Examinations are usually written. However, the teaching staff may also decide to conduct an oral examination. Depending on the content of the lessons, the students can be directed to the project work, provided that it is stated on the information form. The exams of the courses are taught by the instructors who teach. Students who have excused exams may be approved by the relevant board of directors within 15 days of the end date of the midterm exam.In order to obtain the associate degree in the field, the students must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and obtain a GPA of at least 2.0 out of 4.00 over the GPA.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Higher Education In order to admit students, a National Higher Education Transition Examination (YGS) has to be introduced. The Higher Education Transfer Examination (YGS) is held once a year by Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Student Higher Education Transfer Examination (YGS) is placed in the departments of the Higher Education Institutions according to the average score of 5 points and the average of high school grades.


Conditions for Success
In order to obtain the associate degree in the field, the students must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and obtain a GPA of at least 2.0 out of 4.00 over the GPA.In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses available (120 ECTS credits), obtain a GPA of at least 2.0 out of 4.00 and successfully complete the compulsory internship.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates; can work in various fields in connection with the contents of the courses given in the curriculum. Areas where A, B and C group travel agencies, organization companies, airport ground handling operations, yacht and marina operations, hotel management front office, sales and marketing, human resources departments, rent a car firms, tourism bureaus, provincial tourism directorates, graduates respectively.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address