Yeterlilik Kodu

TR0030013411

Yeterlilik Adı
Turizm ve Seyahat Hizmetleri Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumGiresun Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGiresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun
Sorumlu Kurum URLhttp://www.giresun.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Seyahat, turizm ve boş zaman
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap tarihi konusunda bilgili olmak.
  • İyi derecede Türkçe kullanımı bilgisine sahip olmak.
  • Mesleki alanda matematik becerilerini kullanmak.
  • Alanında yeterli olabilecek düzeyde ingilizce bilgisine sahip olmak.
  • Üretilmiş olan hizmeti tüketicinin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda sunmak için, gerekli olan kültürel, finansal, hukuksal, yönetimsel konularda bilgi sahibi olmak.
  • Araştırmalar yapabilmek, gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Genel turizm hakkında bilgi sahibi olmak, tur operatörlüğü ve tur planı yapabilmek, kongre ve seminer organizasyonları yapabilmek.
  • Türkiyedeki eski uygarlıklar hakkında bilgi sahibi olmak.
  •  Turizm coğrafyası hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Karşılayıcı acente işletmesini organize etmek, biletleme işini yönetmek ve yapmak, otomasyon sistemini kullanabilmek.
  • Turist rehberliği ve rezervasyon işlemlerini yapabilmek, reklamasyon faaliyetlerini öğrenmek.
  • İlgili oldukları iş ve sosyal güvenlik mevzuatını ve etiğini, insan kaynakları yönetimini, dosyalama ve arşivleme bilgisine sahip olmak.
  • Temel işletme, ekonomi ve muhasebe bilimi kavramlarına hakim olmak, kalite standartlarını ve sistemlerini bilmek.
  • İşletme iç ve dış çevresi arasında iletişim kurabilme, iletişim tür ve şekillerini kavrayabilme, gerektiğinde konuk ve işletmeler için pratik iletişim çözümleri sunabilmek, iletişim teknolojilerini kolayca kullanmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Vize, final ve bütünleme sınavları yapılır. Ayrıca dönem içi sunumlar ve ödevler ile değerlendirme yapılır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMUNUN İLGİLİ MEVZUATI DOĞRULTUSUNDA ÖSYM TARAFINDAN BELİRLENİR

Başarma ŞartlarıYüksek Öğretim kurumu yeterlilik şartları aranmaktadır. Yüksek Öğretim ve Üniversite yönetimi tarafından uygulanan kurallar geçerlidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Otel ve seyahat işletmelerinde çeşitli departmanlarda görevlere yerleşebilmektedirler. Örneğin; resepsiyon görevlisi, housekeeping, garson, ön büro şefi, ön büro müdürü, acenta temsilcisi.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030013411


Yeterlilik Adı
Turizm ve Seyahat Hizmetleri Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Giresun Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Giresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap tarihi konusunda bilgili olmak.
  • İyi derecede Türkçe kullanımı bilgisine sahip olmak.
  • Mesleki alanda matematik becerilerini kullanmak.
  • Alanında yeterli olabilecek düzeyde ingilizce bilgisine sahip olmak.
  • Üretilmiş olan hizmeti tüketicinin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda sunmak için, gerekli olan kültürel, finansal, hukuksal, yönetimsel konularda bilgi sahibi olmak.
  • Araştırmalar yapabilmek, gerekli bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Genel turizm hakkında bilgi sahibi olmak, tur operatörlüğü ve tur planı yapabilmek, kongre ve seminer organizasyonları yapabilmek.
  • Türkiyedeki eski uygarlıklar hakkında bilgi sahibi olmak.
  •  Turizm coğrafyası hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Karşılayıcı acente işletmesini organize etmek, biletleme işini yönetmek ve yapmak, otomasyon sistemini kullanabilmek.
  • Turist rehberliği ve rezervasyon işlemlerini yapabilmek, reklamasyon faaliyetlerini öğrenmek.
  • İlgili oldukları iş ve sosyal güvenlik mevzuatını ve etiğini, insan kaynakları yönetimini, dosyalama ve arşivleme bilgisine sahip olmak.
  • Temel işletme, ekonomi ve muhasebe bilimi kavramlarına hakim olmak, kalite standartlarını ve sistemlerini bilmek.
  • İşletme iç ve dış çevresi arasında iletişim kurabilme, iletişim tür ve şekillerini kavrayabilme, gerektiğinde konuk ve işletmeler için pratik iletişim çözümleri sunabilmek, iletişim teknolojilerini kolayca kullanmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Vize, final ve bütünleme sınavları yapılır. Ayrıca dönem içi sunumlar ve ödevler ile değerlendirme yapılır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMUNUN İLGİLİ MEVZUATI DOĞRULTUSUNDA ÖSYM TARAFINDAN BELİRLENİR


Başarma Şartları
Yüksek Öğretim kurumu yeterlilik şartları aranmaktadır. Yüksek Öğretim ve Üniversite yönetimi tarafından uygulanan kurallar geçerlidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Otel ve seyahat işletmelerinde çeşitli departmanlarda görevlere yerleşebilmektedirler. Örneğin; resepsiyon görevlisi, housekeeping, garson, ön büro şefi, ön büro müdürü, acenta temsilcisi.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030013411

Qualification Title
Awarding BodyGiresun University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.giresun.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasTravel, tourism and leisure
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Be knowledgeable and self-conscious about the history of.
  • Revolution and the history of the principles of Ataturk and Revolution Knowledge and using of Turkish must be good.
  • To use their vocational skills in mathematics.
  • To have knowledge in the field of English Produced in line with service demands and needs for customers, to provide the necessary cultural, financial, legal, administrative matters to be informed.
  • Doing Studies, use the necessary information and communication technologies.
  • To have general knowledge of tourism, can be plan for tour operators and tours, make congress and seminar organizations.
  • To learn about ancient civilizations in Turkey, to have knowledge about the geography of tourism.
  • To organize the receiver operation agency, manage ticketing and do his job, use the automated system.
  • To make reservations operations and tourists guide.
  • To learn reclamation activities.
  • Ta have knowledge about related to labor and social security legislation and ethics, human resources administration, filing and archiving.
  • To be dominated about Basic business, economics and accounting, to know the quality standards and systems.
  • Communicate between the inner and outer perimeter of Business, to be comprehend about communication types and forms , practical communication solutions for businesses to offer guests and required, to use communication technologies easily.
Key Competencies-
Further Info

It is evaulated by visa, final and make-up exams. In addition, mid-term evaluation is carried out with presentations and assignments

Quality Assurance-
Access Requirements

IT IS ACCORDING TO LEGISTION OF INSTUTION OF HIGHER EDUCATION AND DETERMINED BY OSYM.

Conditions for SuccessCouncil for Higher Education qualifications are required. Higher Education and applicable rules adopted by the university management.
Progression Paths (Relationship Type)

Students will be arranged with the tasks at various departments of hotel and travel businesses. For example, the front desk attendant, housekeeping, waiters, front desk supervisor, front desk manager, agent, representative.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030013411


Qualification Title

Awarding Body
Giresun University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Be knowledgeable and self-conscious about the history of.
  • Revolution and the history of the principles of Ataturk and Revolution Knowledge and using of Turkish must be good.
  • To use their vocational skills in mathematics.
  • To have knowledge in the field of English Produced in line with service demands and needs for customers, to provide the necessary cultural, financial, legal, administrative matters to be informed.
  • Doing Studies, use the necessary information and communication technologies.
  • To have general knowledge of tourism, can be plan for tour operators and tours, make congress and seminar organizations.
  • To learn about ancient civilizations in Turkey, to have knowledge about the geography of tourism.
  • To organize the receiver operation agency, manage ticketing and do his job, use the automated system.
  • To make reservations operations and tourists guide.
  • To learn reclamation activities.
  • Ta have knowledge about related to labor and social security legislation and ethics, human resources administration, filing and archiving.
  • To be dominated about Basic business, economics and accounting, to know the quality standards and systems.
  • Communicate between the inner and outer perimeter of Business, to be comprehend about communication types and forms , practical communication solutions for businesses to offer guests and required, to use communication technologies easily.

Key Competencies
-

Further Info

It is evaulated by visa, final and make-up exams. In addition, mid-term evaluation is carried out with presentations and assignments


Quality Assurance
-

Access Requirements

IT IS ACCORDING TO LEGISTION OF INSTUTION OF HIGHER EDUCATION AND DETERMINED BY OSYM.


Conditions for Success
Council for Higher Education qualifications are required. Higher Education and applicable rules adopted by the university management.

Progression Paths (Relationship Type)

Students will be arranged with the tasks at various departments of hotel and travel businesses. For example, the front desk attendant, housekeeping, waiters, front desk supervisor, front desk manager, agent, representative.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address