Yeterlilik Kodu | TR0030220868 | |
Yeterlilik Adı | Türk Dili ve Edebiyatı Doktora Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 8 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 8 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür: Puan Dönem Ders Notu Katsayı
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Türk Dili ve Edebiyatı alanında özgün bir çalışmayı, projeyi veya programı bağımsız olarak gerçekleştirebilir ve alanındaki bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. Alanıyla ilgili ulusal veya uluslar arası çalışmalar ve projeler yapabilir. Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki özgün ve disiplinler arası konular üzerindeki çalışmalarda liderlik yapabilir. En az 7 ders, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Seminer, Doktora Yeterlilik Sınavı, Doktora Tez Önerisi Savunma Sınavı, en az 3 ara rapor, en az 4 dönem Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olan ve 21 kredi, 240 AKTS koşulunu sağlayarak tez savunma sınav sonucu başarılı olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. Doktora tezinin sonuçlandırılabilmesi ve tez savunma sınavı sürecinin başlatılabilmesi için tez konusu ile ilgili en az bir makalesinin ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış veya kitapta bölüm olarak yayımlanmış veya yayımlanmak üzere kesin kabul edilmiş olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler,programını bitirdiiği alanın olanakları dahilinde öğretim görevlisi vb. görevler yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği 5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220868
ISCO 08
ISCO 08
Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısıyla irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün bir şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Türk Dili ve Edebiyatı programıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
- Türk Dili ve Edebiyatı programında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
- Tarihsel bir edebi metni metnin üretildiği döneme özgü sanat anlayışı ve edebi söylemi çerçevesinde anlamsal ve biçimsel olarak çözümler, diğer eserlerle karşılaştırır.
- Geleneksel ve çağdaş edebiyat ve dil kuramlarını ileri düzeyde bilmek ve tarihi ve günümüz edebi metinlerini belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek edebi ve dilsel eleştiri yapabilmek.
- Öğrenciler, Türk Dili ve Edebiyatı programında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
- Türk Dili veEdebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir.
- Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
- Türk Dili ve Edebiyatı programında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
- Türk Dili ve Edebiyatı programında ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
- Türk Dili ve Edebiyatı programında ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
- Türk Dili ve Edebiyatı programında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Türk Dili ve Edebiyatı programındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:
Puan Dönem Ders Notu Katsayı
- 90-100 AA 4.0
- 85-89 BA 3.5
- 80-84 BB 3.0
- 75-79 CB 2.5
- 70-74 CC 2.0
- 65-69 DC 1.5
- 60-64 DD 1.0
- 50-59 FD 0.5
- 49 ve aşağısı FF 0.0
- Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz. Türk Dili ve Edebiyatı alanında özgün bir çalışmayı, projeyi veya programı bağımsız olarak gerçekleştirebilir ve alanındaki bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. Alanıyla ilgili ulusal veya uluslar arası çalışmalar ve projeler yapabilir. Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki özgün ve disiplinler arası konular üzerindeki çalışmalarda liderlik yapabilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında doktora programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde doktora diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Enstitülerin Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, Yeni Türk Dili, Yeni Türk Edebiyatı, Eski Türk Edebiyatı, Türk Halk Edebiyatı (Türk Halk Bilimi) ile Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları bilim dallarında tezli yüksek lisans yapmış olmak.
- Yüksek Lisans mezuniyet not ortalamasının en az 3.00 olması
- Son 5 (beş) yıl içinde öğrenci alım ilanında belirtilen ALES puan türünden en az 60 (altmış) puan almış olmak
- Son 5 ( beş) yıl içerinde; anadilleri dışında YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 (ellibeş) puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan alınması
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler,programını bitirdiiği alanın olanakları dahilinde öğretim görevlisi vb. görevler yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220868 | |
Qualification Title | Türk Dili ve Edebiyatı (DR) Doctorate | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 8 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 8 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Gather, analyze and interpret knowledge in the programme of Turkish Language and Literature and communicate this knowledge to related individuals and institutions. carry out interdisciplinary research in the programme of Turkish Language and Literature. Gain competence in textual and literary criticism in order to analyze texts in the linguistic and historical contexts they were produced; compare texts to each other in linguistic and literary terms. Gain competence in textual and literary criticism in order to analyze texts in the linguistic and historical contexts they were produced; compare texts to each other in linguistic and literary terms. Students have advanced theoretical and practical knowledge that is supported by course materials, applied instruments, research methods and techniques used in field studies and other resources, including up-to-date information based on the competences acquired in the programme of Turkish Language and Literature. use, analyze and apply advanced knowledge and skills they acquire in humanities for education, research and social service purposes. plan activities for professional development of their subordinates. Work independently or assume responsibility as a team member to solve unforeseen and complex problems encountered in the programme of Turkish Language and Literature. critically evaluate knowledge and skills they acquire in the programme of Turkish Language and Literature. support their solution proposals to problems concerning programme of Turkish Language and Literature with qualitative and quantitative data, and communicate these data through various media to specialist and non-specialist individuals and institutions. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Graduate students in the final exam to get at least 60 full points; end of the year from the relevant course the average is at least 70 (seventy) points (CC) for masters degree out of 100, and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts. Note lists After the student is entered into the automation system and is finalized, the grades given over 100 (hundred) grades are taken into account by the system, taking the following values ??into account. converted into letter grade: Point Term Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 Student status for Seminar, Term Project and Specialized Topics Courses; At the end of each semester, by the lecturer who opened the course, Successful or It is entered into the grading system of the institute and declared as unsuccessful . These courses are not included in the GPA. Grade increase request, at the beginning of the semester for the relevant course makes. Semester GPA is calculated after course repetition. Even if the student who requests a course repetition is not successful at the end of the repeated course, deemed to have given up the grade. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The student whose thesis work continues; thesis submission or thesis can not request to increase his GPA after its submission. To plan manages any kind of field-related objectives or projects, solves problems individually or as team member. To make national or international studies and projects related to the field. To show awareness about the responsibility of being a leader during teamwork activities. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1. Graduate Schools of Turkish Language and Literature, New Turkish Language, New Turkish Literature, Old Turkish Science of Literature, Turkish Folk Literature (Turkish Folklore) and Contemporary Turkish Dialects and Literatures to have a masters degree with thesis. 2. Graduation GPA must be at least 3.00 3. Having obtained at least 60 (sixty) points from the ALES score type specified in the student admission announcement within the last 5 (five) years 4. Within the last 5 (five) years; Equivalence to central foreign language exams accepted by YÖK other than their mother tongue at least 55 (fifty-five) points from international foreign language exams or whose equivalence is accepted by ÖSYM Obtaining a score equivalent to this score from international foreign language exams | |
Conditions for Success | To plan manages any kind of field-related objectives or projects, solves problems individually or as team member. To make national or international studies and projects related to the field. To show awareness about the responsibility of being a leader during teamwork activities. At least 7 courses, Scientific Research and Publication Ethics, Seminar, Doctoral Qualifying Exam, PhD Thesis Proposal Defense Exam, at least 3 interim reports, at least 4 Semester Special Specialization Topics course, and the student who is successful in the thesis defense exam by meeting the conditions of 21 credits and 240 ECTS is eligible to graduate. In order for the doctoral thesis to be finalized and the thesis defense examination process to be initiated, at least one article related to the thesis subject must have been published in national / international refereed journals or published as a chapter in the book or it must be approved for publication. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who successfully complete the program within, -within the possibilities of the finished area- can be lecturer etc. tasks. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220868
Gather, analyze and interpret knowledge in the programme of Turkish Language and Literature and communicate this knowledge to related individuals and institutions. carry out interdisciplinary research in the programme of Turkish Language and Literature. Gain competence in textual and literary criticism in order to analyze texts in the linguistic and historical contexts they were produced; compare texts to each other in linguistic and literary terms. Gain competence in textual and literary criticism in order to analyze texts in the linguistic and historical contexts they were produced; compare texts to each other in linguistic and literary terms. Students have advanced theoretical and practical knowledge that is supported by course materials, applied instruments, research methods and techniques used in field studies and other resources, including up-to-date information based on the competences acquired in the programme of Turkish Language and Literature. use, analyze and apply advanced knowledge and skills they acquire in humanities for education, research and social service purposes. plan activities for professional development of their subordinates. Work independently or assume responsibility as a team member to solve unforeseen and complex problems encountered in the programme of Turkish Language and Literature. critically evaluate knowledge and skills they acquire in the programme of Turkish Language and Literature. support their solution proposals to problems concerning programme of Turkish Language and Literature with qualitative and quantitative data, and communicate these data through various media to specialist and non-specialist individuals and institutions.
Graduate students in the final exam to get at least 60 full points; end of the year from the relevant course the average is at least 70 (seventy) points (CC) for masters degree out of 100, and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts. Note lists After the student is entered into the automation system and is finalized, the grades given over 100 (hundred) grades are taken into account by the system, taking the following values ??into account. converted into letter grade: Point Term Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 Student status for Seminar, Term Project and Specialized Topics Courses; At the end of each semester, by the lecturer who opened the course, Successful or It is entered into the grading system of the institute and declared as unsuccessful . These courses are not included in the GPA. Grade increase request, at the beginning of the semester for the relevant course makes. Semester GPA is calculated after course repetition. Even if the student who requests a course repetition is not successful at the end of the repeated course, deemed to have given up the grade. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The student whose thesis work continues; thesis submission or thesis can not request to increase his GPA after its submission. To plan manages any kind of field-related objectives or projects, solves problems individually or as team member. To make national or international studies and projects related to the field. To show awareness about the responsibility of being a leader during teamwork activities.
1. Graduate Schools of Turkish Language and Literature, New Turkish Language, New Turkish Literature, Old Turkish Science of Literature, Turkish Folk Literature (Turkish Folklore) and Contemporary Turkish Dialects and Literatures to have a masters degree with thesis. 2. Graduation GPA must be at least 3.00 3. Having obtained at least 60 (sixty) points from the ALES score type specified in the student admission announcement within the last 5 (five) years 4. Within the last 5 (five) years; Equivalence to central foreign language exams accepted by YÖK other than their mother tongue at least 55 (fifty-five) points from international foreign language exams or whose equivalence is accepted by ÖSYM Obtaining a score equivalent to this score from international foreign language exams
Students who successfully complete the program within, -within the possibilities of the finished area- can be lecturer etc. tasks.
Qualification is continuous