Yeterlilik Kodu | TR0030222123 | |
Yeterlilik Adı | Türk Dili ve Edebiyatı (İkinci Öğretim) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Amasya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Akbilek Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cd (Kılıçaslan Cd.), 05100 Amasya Merkez/Amasya | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.amasya.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bölümümüz, Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak en iyi seviyede kullanabilen, Türk Dili ve Edebiyatının tarihi gelişimi hakkında genel bilgi sahibi olan, eski harflerle yazılmış edebî metinleri okuma ve anlama yeteneğine sahip, folklorla ilgili derleme yapabilen, Türk dili ve edebiyatının herhangi bir alanında bilimsel yazı, tez ve proje hazırlayabilen bilim insanları yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bölümün amacı, Türkoloji'nin dünyada ulaştığı düzeye bağlı olarak başlangıcından günümüze kadar Türk dili ve edebiyatı sahasına giren metinleri hem filolojik hem de edebî bakımdan değerlendirip incelemek, Türk kültürüyle bağını göz önünde tutarak akademik seviyede öğrencilere öğretmek, çağdaş Türk edebiyatını yakından izlemek, Türk dilini kullanım bakımından geliştirmek, bilimsel bakımdan bütün yönleriyle tanıtmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme; örgün ve çevrim içi eğitim yoluyla yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler tüm derslerden en az bir ara sınav ve bir de yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 100'lü sistemle ifade edilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 21.12.2022 /30.09.2025 | |
Giriş Şartı | Türk Vatandaşları İçin
Uluslararası Öğrenciler İçin;
| |
Başarma Şartları | Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisans derecesi elde edebilmek için (Filolog unvanı kazanmak için) öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; 1. Müfredattaki tüm derslerden en az 60 notuyla geçmiş olmak, 2. 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak, | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030222123
ISCO 08
ISCO 08
Bölümümüz, Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak en iyi seviyede kullanabilen, Türk Dili ve Edebiyatının tarihi gelişimi hakkında genel bilgi sahibi olan, eski harflerle yazılmış edebî metinleri okuma ve anlama yeteneğine sahip, folklorla ilgili derleme yapabilen, Türk dili ve edebiyatının herhangi bir alanında bilimsel yazı, tez ve proje hazırlayabilen bilim insanları yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Bölümün amacı, Türkoloji'nin dünyada ulaştığı düzeye bağlı olarak başlangıcından günümüze kadar Türk dili ve edebiyatı sahasına giren metinleri hem filolojik hem de edebî bakımdan değerlendirip incelemek, Türk kültürüyle bağını göz önünde tutarak akademik seviyede öğrencilere öğretmek, çağdaş Türk edebiyatını yakından izlemek, Türk dilini kullanım bakımından geliştirmek, bilimsel bakımdan bütün yönleriyle tanıtmaktır.
Öğrenme; örgün ve çevrim içi eğitim yoluyla yapılmaktadır.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders materyalleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. Branşın gerektirdiği bilgi donanımına sahiptir.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında çözümler, kullanır ve uygular.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. Bilişim teknolojilerini kullanır.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Eski Türk alfabelerini okuyup yazabilir.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanıyla ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin kullanılması sürecinde etik değerleri gözetir. Türk milletinin değerlerini ve Atatürk ilke inkılaplarını kavrar.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Branşı ile ilgili yabancı diller öğrenir.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
- Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi çevresel ve kültürel mirasa sahip çıkar.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler tüm derslerden en az bir ara sınav ve bir de yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 100'lü sistemle ifade edilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
21.12.2022 /30.09.2025
Türk Vatandaşları İçin
- Lise Diploması,
- Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.
Uluslararası Öğrenciler İçin;
- Lise Diploması ve TC Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen "Denklik Belgesi".
- Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya yükseköğretimde ulusal otorite olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan SAT i, ACT, vb. gibi uluslararası üniversite giriş sınavları. Adaylar YÖS veya dengi sınavlardan aldıkları puanlara göre programlara giriş hakkı kazanırlar.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222123 | |
Qualification Title | Turkish Language and Literature (Evening Education) Undergraduate Diploma | |
Awarding Body | Amasya University | |
Awarding Body Contact | Akbilek St., Muhsin Yazıcıoğlu, 05100 Amasya/Center. Tel: +90 358 211 50 46 | |
Awarding Body Url | http://www.amasya.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Our department requires students who can use Turkish both written and spoken at the best level, have general knowledge about the historical development of Turkish Language and Literature, have the ability to read and understand literary texts written in old letters, can compile folklore, have knowledge of any subject of Turkish language and literature. It aims to train scientists who can prepare scientific articles, theses and projects in their field. The aim of the department is to evaluate and examine the texts in the field of Turkish language and literature from the beginning to the present, depending on the level Turkology has reached in the world, both philologically and literaryly, to teach students at an academic level by taking into account their connection with Turkish culture, to closely follow contemporary Turkish literature, to use the Turkish language. To develop it in terms of science and to introduce it in all its scientific aspects. | |
Learning Environments | Learning; It is done through formal and online education. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. • Reading and writing competence • Multilingual competence • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering • Digital competence • Personal, social and learning to learn competence • Citizenship competence • Entrepreneurial competence • Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Students are subject to at least one midterm exam and one final exam in all courses. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. It is mandatory to get at least 50 points from the final exam. Grades are expressed in a 100-point system. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Association for Curriculum Evaluation and Accreditation of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK) Accreditation Start/End Date: 21.12.2022 /30.09.2025 | |
Access Requirements | For Turkish Citizens • High school diploma, • Placement through a nationwide student selection and placement exam organized by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates gain access to the programs based on their composite scores consisting of central exam scores and high school GPA. For International Students; • High School Diploma and "Equivalence Certificate" issued by the Turkish Ministry of National Education (MEB). • International Student Examination (YÖS) or SAT i, ACT, etc. recognized by the Council of Higher Education (YÖK), which is the national authority in higher education. international university entrance exams such as. Candidates gain the right to enter the programs according to the scores they receive from YÖS or equivalent exams. | |
Conditions for Success | In order to obtain a bachelor's degree in Turkish Language and Literature (to earn the title of Philologist), the conditions that students must meet are; 1. Having passed all courses in the curriculum with a grade of at least 60, 2. Having achieved a weighted average of at least 60 out of 100. | |
Progression Paths (Relationship Type) | 1. Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant conditions. 2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030222123
ISCO 08
ISCO 08
Our department requires students who can use Turkish both written and spoken at the best level, have general knowledge about the historical development of Turkish Language and Literature, have the ability to read and understand literary texts written in old letters, can compile folklore, have knowledge of any subject of Turkish language and literature. It aims to train scientists who can prepare scientific articles, theses and projects in their field.
The aim of the department is to evaluate and examine the texts in the field of Turkish language and literature from the beginning to the present, depending on the level Turkology has reached in the world, both philologically and literaryly, to teach students at an academic level by taking into account their connection with Turkish culture, to closely follow contemporary Turkish literature, to use the Turkish language. To develop it in terms of science and to introduce it in all its scientific aspects.
Learning; It is done through formal and online education.
- Has advanced theoretical and practical knowledge supported by up-to-date course materials in the field of Turkish Language and Literature.
- Knows the research methods and techniques used in studies in the field of Turkish Language and Literature. He has the knowledge required for the branch.
- Theoretical and practical knowledge gained in the field of Turkish Language and Literature; It uses and applies solutions in the fields of education, research and community service.
- Works independently or takes responsibility as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in the field of Turkish Language and Literature.
- Plans personal and institutional development by using his knowledge and skills in the field of Turkish Language and Literature. Uses information technologies.
- Evaluates the knowledge and skills acquired in the field of Turkish Language and Literature with a critical approach. Can read and write old Turkish alphabets.
- It informs people and institutions related to the field of Turkish Language and Literature, conveys its thoughts to them, and puts forward solutions to problems theoretically and practically.
- It supports solution suggestions for problems related to the field of Turkish Language and Literature with qualitative and quantitative data and shares these data with people and institutions, whether experts or non-experts in the relevant field, through various communication tools.
- Participates in various social, cultural and artistic events in the field of Turkish Language and Literature.
- It collects information about the field of Turkish Language and Literature, analyzes it, interprets it and shares it with relevant people, institutions and organizations.
- Observes ethical values in the process of using information related to the field of Turkish Language and Literature. Understands the values of the Turkish nation and Ataturk's principles and reforms.
- Conducts interdisciplinary research and analysis in the field of Turkish Language and Literature. Learns foreign languages related to his/her field.
- Have the ability to communicate effectively both verbally and in written Turkish.
- It supports the universality of social and cultural rights, gains awareness of social justice, and protects the historical, environmental and cultural heritage.
- Develops a positive attitude towards lifelong learning.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
• Reading and writing competence
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expression competence
Students are subject to at least one midterm exam and one final exam in all courses. The contribution of the midterm exam to the success grade is 40%, and the contribution of the final exam is 60%. All exams are evaluated over 100 points. It is mandatory to get at least 50 points from the final exam. Grades are expressed in a 100-point system.
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Association for Curriculum Evaluation and Accreditation of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography Faculties (FEDEK)
Accreditation Start/End Date:
21.12.2022 /30.09.2025
For Turkish Citizens
• High school diploma,
• Placement through a nationwide student selection and placement exam organized by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates gain access to the programs based on their composite scores consisting of central exam scores and high school GPA.
For International Students;
• High School Diploma and "Equivalence Certificate" issued by the Turkish Ministry of National Education (MEB).
• International Student Examination (YÖS) or SAT i, ACT, etc. recognized by the Council of Higher Education (YÖK), which is the national authority in higher education. international university entrance exams such as. Candidates gain the right to enter the programs according to the scores they receive from YÖS or equivalent exams.
1. Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant conditions.
2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.