Yeterlilik Kodu

TR0030005197

Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla
Sorumlu Kurum URLhttp://www.mu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dil ve edebiyata ilişkin temel terimleri tanımak, tanımlamak ve araştırmalarda kullanmak.
  • Dil ve edebiyat araştırmalarına ilişkin bilimsel yöntemleri bilmek.
  • Dil ve edebiyat ürünlerini, dil ve edebiyat biliminin yöntemleri doğrultusunda çözümlemek.
  • Dil ve edebiyat ürünlerini karşılaştırarak, aralarındaki fark ve benzerlikleri tespit etme bilgi ve becerisini kazanmak.
  • Türk dili ve edebiyatının tarih içindeki gelişimi ve değişimi hakkında bilgi sahibi olmak ve bunu metinlerle açıklamak.
  • Türk dili ve edebiyatına ilişkin temel eserleri ve edebî şahsiyetleri tanımak, birbiriyle karşılaştırmak.
  • Dil ve edebiyat ürünlerini eleştirel bir bakışla çözümleme ve değerlendirme bilgi ve becerisini kazanmak.
  • Türk dili ve edebiyatı ürünlerini diğer ulusların dil ve edebiyat ürünleriyle karşılaştırmak, aralarındaki benzer ve farklı yönleri açıklamak.
  • Türk dili ve edebiyatı alanına ilişkin gerekli kaynakları bilmek ve araştırmalarda bu kaynakları kullanarak etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme becerisini kazanmak.
  • Kültürel olgu ve değişimleri dil ve edebiyat ürünleri yoluyla çözümleyip açıklamak.
  • Türk dilini doğru, güzel ve etkili bir biçimde kullanma bilgi ve becerisini kazanmak.
  • Dil ve edebiyat ürünlerini tarih, psikoloji, felsefe, sosyoloji vb. gibi alanların gerektirdiği farklı bilimsel yöntemlerle çözümlemek.
  • Dil ve edebiyata ilişkin kuramsal/bilimsel yöntemleri eser üzerinde uygulayarak alanla ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olmak.
  • Bir yabancı dili kullanarak, Türk dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgileri izlemek, meslektaşlarıyla iletişim kurmak.
  • Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) ilk ikiyıl/ilk dört yarıyıl sonunda 1.80in altında olanlar bir sonraki dönemden (5. yarıyıldan) ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun (2,00) üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu MM ve GG ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.Programda Yeterlik için, Program Yeterliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, Programda mevcut olan Kayıt yaptırılan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin (Z/S) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir. Kayıt yaptırılan Seçmeli Dersler başarılmak zorundadır. Müfredat yenileme/değişikliği nedeniyle Dersin Kaldırılması veya Dersin açılmaması durumlarında Bölüm Kurulu Kararıyla değişiklik yapılabilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lisans Yerleştirme Sınavından Bölüm için belirlenen minimum puanı almış olmak

Başarma ŞartlarıProgramda Yeterlik için, Program Yeterliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, Programda mevcut olan Kayıt yaptırılan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin (Z/S) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir. Kayıt yaptırılan Seçmeli Dersler başarılmak zorundadır. Müfredat yenileme/değişikliği nedeniyle Dersin Kaldırılması veya Dersin açılmaması durumlarında Bölüm Kurulu Kararıyla değişiklik yapılabilir.Programda Yeterlik için, Program Yeterliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, Programda mevcut olan Kayıt yaptırılan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin (Z/S) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir. Kayıt yaptırılan Seçmeli Dersler başarılmak zorundadır. Müfredat yenileme/değişikliği nedeniyle Dersin Kaldırılması veya Dersin açılmaması durumlarında Bölüm Kurulu Kararıyla değişiklik yapılabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olan öğrenciler, gerekli şartları (pedagojik formasyon) yerine getirdikten sonra Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel okullarda Türk Dili ve Edebiyatı veya Türkçe öğretmeni olarak, Türklük ve Türkçe ile ilgili araştırma kurum ve kuruluşlarında, arşiv ve kütüphanelerde, basın-yayın kuruluşlarında görev yapabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005197


Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dil ve edebiyata ilişkin temel terimleri tanımak, tanımlamak ve araştırmalarda kullanmak.
  • Dil ve edebiyat araştırmalarına ilişkin bilimsel yöntemleri bilmek.
  • Dil ve edebiyat ürünlerini, dil ve edebiyat biliminin yöntemleri doğrultusunda çözümlemek.
  • Dil ve edebiyat ürünlerini karşılaştırarak, aralarındaki fark ve benzerlikleri tespit etme bilgi ve becerisini kazanmak.
  • Türk dili ve edebiyatının tarih içindeki gelişimi ve değişimi hakkında bilgi sahibi olmak ve bunu metinlerle açıklamak.
  • Türk dili ve edebiyatına ilişkin temel eserleri ve edebî şahsiyetleri tanımak, birbiriyle karşılaştırmak.
  • Dil ve edebiyat ürünlerini eleştirel bir bakışla çözümleme ve değerlendirme bilgi ve becerisini kazanmak.
  • Türk dili ve edebiyatı ürünlerini diğer ulusların dil ve edebiyat ürünleriyle karşılaştırmak, aralarındaki benzer ve farklı yönleri açıklamak.
  • Türk dili ve edebiyatı alanına ilişkin gerekli kaynakları bilmek ve araştırmalarda bu kaynakları kullanarak etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme becerisini kazanmak.
  • Kültürel olgu ve değişimleri dil ve edebiyat ürünleri yoluyla çözümleyip açıklamak.
  • Türk dilini doğru, güzel ve etkili bir biçimde kullanma bilgi ve becerisini kazanmak.
  • Dil ve edebiyat ürünlerini tarih, psikoloji, felsefe, sosyoloji vb. gibi alanların gerektirdiği farklı bilimsel yöntemlerle çözümlemek.
  • Dil ve edebiyata ilişkin kuramsal/bilimsel yöntemleri eser üzerinde uygulayarak alanla ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olmak.
  • Bir yabancı dili kullanarak, Türk dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgileri izlemek, meslektaşlarıyla iletişim kurmak.
  • Türk dili ve edebiyatı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Verilen her bir ders için en az bir ara sınav ve dönem sonu sınavı yapılır. Ayrıca kısa sınav ve ödev değerlendirmesi de yapılabilir. Başarı notuna ara sınav, kısa süreli sınav ve ödevlerin etkisi %40, dönem sonu sınavının ise %60 oranındadır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanların istatistiksel sonuçlarını dikkate alır ve alınan notlar yönetmelikte belirlenen esaslar çerçevesinde 4’lü harf sistemine dönüştürülür. Öğrencinin aldığı notlardan oluşturulan Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO) ilk ikiyıl/ilk dört yarıyıl sonunda 1.80in altında olanlar bir sonraki dönemden (5. yarıyıldan) ders alamazlar. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Bir dersten alınan DC ve DD notları, öğrencinin mezuniyet AGNO’suna bağlı olarak değerlendirilir. Öğrencinin AGNO’su başarı baraj notunun (2,00) üzerinde ise bu dersler başarılı olarak tanımlanır. Ara yarıyıllarda/yıllarda ise, AGNO hesaplanmasında bu harf notları katsayıları ile değerlendirilir. FF notu alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda/yılda alarak devam ve sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır. Başarı notu MM ve GG ile takdir edilen dersler, AGNO hesaplanmasında değerlendirmeye katılmaz.Programda Yeterlik için, Program Yeterliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, Programda mevcut olan Kayıt yaptırılan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin (Z/S) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir. Kayıt yaptırılan Seçmeli Dersler başarılmak zorundadır. Müfredat yenileme/değişikliği nedeniyle Dersin Kaldırılması veya Dersin açılmaması durumlarında Bölüm Kurulu Kararıyla değişiklik yapılabilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lisans Yerleştirme Sınavından Bölüm için belirlenen minimum puanı almış olmak


Başarma Şartları
Programda Yeterlik için, Program Yeterliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, Programda mevcut olan Kayıt yaptırılan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin (Z/S) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir. Kayıt yaptırılan Seçmeli Dersler başarılmak zorundadır. Müfredat yenileme/değişikliği nedeniyle Dersin Kaldırılması veya Dersin açılmaması durumlarında Bölüm Kurulu Kararıyla değişiklik yapılabilir.Programda Yeterlik için, Program Yeterliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, Programda mevcut olan Kayıt yaptırılan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin (Z/S) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir. Kayıt yaptırılan Seçmeli Dersler başarılmak zorundadır. Müfredat yenileme/değişikliği nedeniyle Dersin Kaldırılması veya Dersin açılmaması durumlarında Bölüm Kurulu Kararıyla değişiklik yapılabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olan öğrenciler, gerekli şartları (pedagojik formasyon) yerine getirdikten sonra Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel okullarda Türk Dili ve Edebiyatı veya Türkçe öğretmeni olarak, Türklük ve Türkçe ile ilgili araştırma kurum ve kuruluşlarında, arşiv ve kütüphanelerde, basın-yayın kuruluşlarında görev yapabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005197

Qualification Title
Turkish Language and Literature License
Awarding BodyMugla Sıtkı Koçman University
Awarding Body ContactMuğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla
Awarding Body Urlhttp://www.mu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Identifying, recognizing the basic terms about language and literature and using them in researchs.
  • To know scientific methods about researchs in language and literature.
  • Analyzing the products of language and literature according to the terms of language and literature science.
  • Acquisition of the skill and the knowledge for determining the similarities and differences by comparing the products of language and literature.
  • Acquisition of the knowledge about the change of Turkish language and literature in the history and explaining these improvements through the instrument of texts.
  • Recognizing and comparing the masterpiece and literary personage about Turkish language and literature.
  • Acqusition the ability of analysis about the language and literature products by critical perspective.
  • Comparing the products of Turkish language and literature and other nations’ products of language and literature and explaining the similar and different aspects between them.
  • To know the necessary sources about Turkish language and literature, acquisition the ability of planing and conducting by using those sources.
  • Analysis the cultural facts and changes by using language and literature.
  • Acquisite of the ability using the Turkish language correct, good and efficiently.
  • Analyzing the products of language and literature in different scientific methods like history, philosophy, psychology, sociology etc.
  • Language and literature related to the theoretical / scientific methods work by practicing on popular topics related to the field to convey to the community and acquisition of the ability about informing society.
  • Chasing the information about the Turkish language and literature by using a foreign language, communicating with associates.
  • Using the informatics and communication technologies, with computer programs, as required by Turkish language and literature field.
Key Competencies-
Further Info

In the Turkish Language and Literature Program at least one midterm exam for each course and a final exam. Assessment quizzes and homework done also. Success midterm grade, the effect of short-term exams and assignments, 40% of the final exam is 60%. In this evaluation, the course instructor, the course, the students mid-term and final exams taken and grades received scores take into account the results of the statistical framework of the principles outlined in the directive is converted to 4-letter system. Students cumulative GPA is created notes (WGPA) two consecutive periods less than 2.00 can not take those lessons to the next period. AA, BA, BB, CB and CC grade, that course is considered successful. A student from the DC and DD, depending on the students graduation is considered AGNOsuna. AGNOsu grade student achievement threshold (2.00) is defined as successful on these courses. December semesters / years, however, WGPA evaluated by calculating the coefficients of these grades. The student who failed a grade of FF, the course is offered in the first semester / year, and continue taking the exam must fulfill the requirements. The grade is appreciated by MM and DD lectures, WGPA participate in the calculation of the assessment.Proficiency in the program to perform the minimum level of proficiency in the program, which is available in the program taken, (a total of 240 ECTS) courses (C / S) of 4.00 and successfully complete all required to have a GPA of at least 2.00. Taken, Elective Courses to be achieved. The curriculum renewal / change of course due to the Abolition of the decision of the Divisional Board or in case of opening of the course are subject to change.

Quality Assurance-
Access Requirements

To obtain the minimum grade specified for Undergraduate Placement Exam (LYS)

Conditions for SuccessProficiency in the program to perform the minimum level of proficiency in the program, which is available in the program taken, (a total of 240 ECTS) courses (C / S) of 4.00 and successfully complete all required to have a GPA of at least 2.00. Taken, Elective Courses to be achieved. The curriculum renewal / change of course due to the Abolition of the decision of the Divisional Board or in case of opening of the course are subject to change.Proficiency in the program to perform the minimum level of proficiency in the program, which is available in the program taken, (a total of 240 ECTS) courses (C / S) of 4.00 and successfully complete all required to have a GPA of at least 2.00. Taken, Elective Courses to be achieved. The curriculum renewal / change of course due to the Abolition of the decision of the Divisional Board or in case of opening of the course are subject to change.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduated from Department of Turkish Language and Literature, after completing necessary conditions (pedagogic formation) may start working as Turkish Language and Literature teachers in state and private schools of Ministry of National Education; may perform research and surveys in institutions and officces related with Turks and Turkish language, archieves and libraries, and press and broadcast institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030005197


Qualification Title
Turkish Language and Literature License

Awarding Body
Mugla Sıtkı Koçman University

Awarding Body Contact
Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Identifying, recognizing the basic terms about language and literature and using them in researchs.
  • To know scientific methods about researchs in language and literature.
  • Analyzing the products of language and literature according to the terms of language and literature science.
  • Acquisition of the skill and the knowledge for determining the similarities and differences by comparing the products of language and literature.
  • Acquisition of the knowledge about the change of Turkish language and literature in the history and explaining these improvements through the instrument of texts.
  • Recognizing and comparing the masterpiece and literary personage about Turkish language and literature.
  • Acqusition the ability of analysis about the language and literature products by critical perspective.
  • Comparing the products of Turkish language and literature and other nations’ products of language and literature and explaining the similar and different aspects between them.
  • To know the necessary sources about Turkish language and literature, acquisition the ability of planing and conducting by using those sources.
  • Analysis the cultural facts and changes by using language and literature.
  • Acquisite of the ability using the Turkish language correct, good and efficiently.
  • Analyzing the products of language and literature in different scientific methods like history, philosophy, psychology, sociology etc.
  • Language and literature related to the theoretical / scientific methods work by practicing on popular topics related to the field to convey to the community and acquisition of the ability about informing society.
  • Chasing the information about the Turkish language and literature by using a foreign language, communicating with associates.
  • Using the informatics and communication technologies, with computer programs, as required by Turkish language and literature field.

Key Competencies
-

Further Info

In the Turkish Language and Literature Program at least one midterm exam for each course and a final exam. Assessment quizzes and homework done also. Success midterm grade, the effect of short-term exams and assignments, 40% of the final exam is 60%. In this evaluation, the course instructor, the course, the students mid-term and final exams taken and grades received scores take into account the results of the statistical framework of the principles outlined in the directive is converted to 4-letter system. Students cumulative GPA is created notes (WGPA) two consecutive periods less than 2.00 can not take those lessons to the next period. AA, BA, BB, CB and CC grade, that course is considered successful. A student from the DC and DD, depending on the students graduation is considered AGNOsuna. AGNOsu grade student achievement threshold (2.00) is defined as successful on these courses. December semesters / years, however, WGPA evaluated by calculating the coefficients of these grades. The student who failed a grade of FF, the course is offered in the first semester / year, and continue taking the exam must fulfill the requirements. The grade is appreciated by MM and DD lectures, WGPA participate in the calculation of the assessment.Proficiency in the program to perform the minimum level of proficiency in the program, which is available in the program taken, (a total of 240 ECTS) courses (C / S) of 4.00 and successfully complete all required to have a GPA of at least 2.00. Taken, Elective Courses to be achieved. The curriculum renewal / change of course due to the Abolition of the decision of the Divisional Board or in case of opening of the course are subject to change.


Quality Assurance
-

Access Requirements

To obtain the minimum grade specified for Undergraduate Placement Exam (LYS)


Conditions for Success
Proficiency in the program to perform the minimum level of proficiency in the program, which is available in the program taken, (a total of 240 ECTS) courses (C / S) of 4.00 and successfully complete all required to have a GPA of at least 2.00. Taken, Elective Courses to be achieved. The curriculum renewal / change of course due to the Abolition of the decision of the Divisional Board or in case of opening of the course are subject to change.Proficiency in the program to perform the minimum level of proficiency in the program, which is available in the program taken, (a total of 240 ECTS) courses (C / S) of 4.00 and successfully complete all required to have a GPA of at least 2.00. Taken, Elective Courses to be achieved. The curriculum renewal / change of course due to the Abolition of the decision of the Divisional Board or in case of opening of the course are subject to change.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduated from Department of Turkish Language and Literature, after completing necessary conditions (pedagogic formation) may start working as Turkish Language and Literature teachers in state and private schools of Ministry of National Education; may perform research and surveys in institutions and officces related with Turks and Turkish language, archieves and libraries, and press and broadcast institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address