Yeterlilik Kodu | TR0030008200 | |
Yeterlilik Adı | Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak | |
Sorumlu Kurum URL | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ders sorumlusu tarafından kararlaştırılarak yıl içi başarı notunun %40 veya %50si, yıl sonu genel sınavlarının ise %50 veya %60ı dikkate alınarak vize ve final notlarının değerlendirilmesi yapılmaktadır. Her ders için yıl içi çalışmaları (sınav, ödev, proje, sunum vb.) ve yıl sonu sınavları yapılmaktadır.Lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (Toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2,0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN | |
Başarma Şartları | Lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olanlar, eğitimlerini devam ettirerek üniversitelerde görev alabilirler. Milli Bakanlığına bağlı çeşitli okullarda, özel okullarda ve eğitim merkezlerinde, yurt içi ve dışında eğitim ve kültür kurumlarında çalışabilir, yabancılara Türkçe ve Türk Edebiyatı öğretebilirler. Alanlarıyla ilgili müze ve kütüphanelerde uzmanlık yapabilir, yayıncılık, reklamcılık, spikerlik gibi kitle iletişim araçlarıyla ilgili işlerde de çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030008200
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Bir iş veya öğrenme alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
- Bir iş veya öğrenme alanında karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi uzmanlık becerilerine sahiptir.
- Bir iş veya öğrenme alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetir, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır, ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
- Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
- Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
- Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde kullanır.
- Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
- Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranır.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
- Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
- Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
- Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
- Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
- Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ders sorumlusu tarafından kararlaştırılarak yıl içi başarı notunun %40 veya %50si, yıl sonu genel sınavlarının ise %50 veya %60ı dikkate alınarak vize ve final notlarının değerlendirilmesi yapılmaktadır. Her ders için yıl içi çalışmaları (sınav, ödev, proje, sunum vb.) ve yıl sonu sınavları yapılmaktadır.Lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (Toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2,0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre yada Üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir.
DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN
Değişim öğrencilerinin kabulü, ZBEÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.
ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN
Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıtlanabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin bazı derslerde İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıtlanabilmesi için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir
LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİ İÇİN
Adaylar, ZBEÜ web sayfasından ilan edilen başvuru süresi içinde istenilen belgelerle ilgili enstitüye başvururlar. Başvuru koşulları ve belgeler ZBEÜ.Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirlenmiştir.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun olanlar, eğitimlerini devam ettirerek üniversitelerde görev alabilirler. Milli Bakanlığına bağlı çeşitli okullarda, özel okullarda ve eğitim merkezlerinde, yurt içi ve dışında eğitim ve kültür kurumlarında çalışabilir, yabancılara Türkçe ve Türk Edebiyatı öğretebilirler. Alanlarıyla ilgili müze ve kütüphanelerde uzmanlık yapabilir, yayıncılık, reklamcılık, spikerlik gibi kitle iletişim araçlarıyla ilgili işlerde de çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar
Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030008200 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Turkish Language and Literature | |
Awarding Body | Zonguldak Bülent Ecevit University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://w3.beun.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Decided by the course instructor, mid-term and term examination marks are calculated as follows: 40% or 50% of mid-term examination and homeworks-projects activitiy, and 50% or 60% of final examination of the lessons. For each course, term studies (exams, homework, projects, presentations, etc.) and the final exams are performed.In order to be awarded with a Bachelor’s Degree, students are required to have completed all the compulsory and elective courses (equivalent of 240 ECTS) in the program and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 2.00/4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | FOR TURKISH STUDENTSIn the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from ÖSYS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM).FOR INTERNATIONAL STUDENTSInternational students are accepted to the program according to the score of one of the international exams they have taken such as SAT I,ACT, GCE etc. or according to their scores of the International Student Examination held by Turkish universities within the admission requirements on condition that their score is sufficient.FOR EXCHANGE STUDENTSExchange student admission is carried out according to the requirements determined by bilateral agreements (ERASMUS, Farabi, Mevlana or General Academic Memorandum) signed by BEU and the partner university.FOR VISITING STUDENTSVisiting students can enroll for the courses offered in programs upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, students need to submit proof of their English language level for enrollment since the medium of instruction in some lectures is English.FOR MASTER’S DEGREEStudents must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination. | |
Conditions for Success | In order to be awarded with a Bachelor’s Degree, students are required to have completed all the compulsory and elective courses (equivalent of 240 ECTS) in the program and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 2.00/4.00.Completion of education programs will graduate students completing a total of 146 loans and 240 ECTS. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of Turkish Language and Literature can work at universities also by furthering their education.The graduates can also work in some public schools and training centers or in educational and cultural centers both abroad and within Turkey.The graduates may also work as an expert on issues related to their major,or they may choose to work on mass media as a speaker,publisher and advertiser. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030008200
ISCO:08
ISCO:08
- Possessing, on the basis of competency in the field, advanced level theoretical and practical knowledge of the field supported by textbooks with updated information, practice equipments, research methods and techniques applied to field studies and other resources.
- Using of advanced theoretical and practical knowledge within the field.
- Using and interpreting acquired advanced knowledge and skills within the field of human sciences in areas of education, research and community service.
- Taking responsibility both as a team member and individually in order to solve unexpected complex problems faced within the implementations in the field.
- Planning and managing activities towards the development of subordinates.
- Planning personal and institutional development using knowledge and skills in the fieldEvaluating the knowledge and skills acquired at an advanced level in the field with a critical approach.
- Determining learning needs of subordinates and direct the learning.
- Developing positive attitude towards lifelong learning.Informing people and institutions on issues in the field, transferring ideas and solution proposals to problems theoretically and practically.
- Sharing the ideas and solution proposals to problems on issues in the field with professionals and non-professionals by the supporting of qualitative and quantitative data via various communication instruments.Joining various social, cultural and artistic events in the field of Human Sciences.
- Monitoring the developments in the field and share information with peers by using a foreign language at least at a level of European Language Portfolio B1 General Level.
- Using programs required in the field ; informatics and communication technologies in advanced level.
- Collecting, interpreting, applying field-related data and share it with related person, organizations and institutions.
- Oversee ethical values in the process of the implementation of information.Supporting the universality of social and cultural rights in the field ; possessing sufficient consciousness of social justice and protecting the historical and cultural heritage.
- Carrying out interdisciplinary studies in the field.
- Acting in accordance with the framework of the quality processes
Decided by the course instructor, mid-term and term examination marks are calculated as follows: 40% or 50% of mid-term examination and homeworks-projects activitiy, and 50% or 60% of final examination of the lessons. For each course, term studies (exams, homework, projects, presentations, etc.) and the final exams are performed.In order to be awarded with a Bachelor’s Degree, students are required to have completed all the compulsory and elective courses (equivalent of 240 ECTS) in the program and to have a Cumulative Grade Points Average (Cum.GPA) of not less than 2.00/4.00.
FOR TURKISH STUDENTSIn the framework of the regulations determined by Higher Education Council of Turkey (YÖK), student admission to this undergraduate program is carried out through a university entrance examination named ÖSYS. Following the submission of students’ academic program preferences, they are placed into the relevant program according to the score they get from ÖSYS by Student Selection and Placement Center (ÖSYM).FOR INTERNATIONAL STUDENTSInternational students are accepted to the program according to the score of one of the international exams they have taken such as SAT I,ACT, GCE etc. or according to their scores of the International Student Examination held by Turkish universities within the admission requirements on condition that their score is sufficient.FOR EXCHANGE STUDENTSExchange student admission is carried out according to the requirements determined by bilateral agreements (ERASMUS, Farabi, Mevlana or General Academic Memorandum) signed by BEU and the partner university.FOR VISITING STUDENTSVisiting students can enroll for the courses offered in programs upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, students need to submit proof of their English language level for enrollment since the medium of instruction in some lectures is English.FOR MASTER’S DEGREEStudents must apply the related Institutes with the required documents within the dates announced in the BEU website. Requirements for application and documents required have been determined in the BEU regulation of Postgraduate Education and Examination.
The graduates of Turkish Language and Literature can work at universities also by furthering their education.The graduates can also work in some public schools and training centers or in educational and cultural centers both abroad and within Turkey.The graduates may also work as an expert on issues related to their major,or they may choose to work on mass media as a speaker,publisher and advertiser.
Qualification is continuous