Yeterlilik Kodu

TR0030012285

Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması
Sorumlu KurumErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiErzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ebyu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Türk Dili ve Edebiyatı Programı; 
Türk dili ve edebiyatının tarihî gelişimi dikkate alınarak yazılı ve sözlü kaynaklarını bilimsel ölçütler ışığında anlama, yorumlama ve eleştirme becerisi kazanan,
Yazılı ve sözlü her alanda bilgi ve düşüncelerini aktarırken Türkçeyi etkin ve doğru kullanan,
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırılarak alan bilgilerini meslek yaşamında kullanma ve aktarma becerilerine ulaşan
Türk dili ve edebiyatının alan bilgisine katkıda bulunabilecek donanım ve beceriye ulaşarak disiplinlerarası çalışabilecek vizyona sahip olan,
Türk dili ve kültürünü öğretecek ve tanıtacak yurt içi ve yurt dışındaki çeşitli kurum ve kuruluşlarda (TİKA, TÖMER, YUNUS EMRE ENSTİTÜSÜ, MEB’e bağlı devlet ve özel öğretim kurumları, elçilikler vb.) görev alan,
Türk dili ve edebiyatı uzmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Bölüme ait derslerin yürütülmesi adına 5 derslik bulunmaktadır. Fakülte içerisinde Türk Dili ve Edebiyatı ile Tarih bölümlerine hitap eden kitaplardan oluşan bir kütüphane vardır. Bu kütüphanenin yanı sıra Merkezi Kütüphane'de bölümle ilgili yeterince ilmî ve edebî eser yer almaktadır. Öğrenci kulüplerinin etkinliklerinin düzenlendiği konferans salonları da mevcuttur.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk dilinin başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
  • Göktürk, Uygur, Arap, Kiril alfabelerine vakıf olarak bu alafabelerle yazılmış eserler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Çağdaş Türk lehçe ve şivelerini öğrenir.
  • Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
  • Klâsik Türk Edebiyatı metinleri vasıtasıyla Osmanlı Devleti’nin sosyal hayatı ve kültürü hakkında bilgi edinir.
  • Edebi estetik yönünü geliştirir.
  • Alanla ilgili problemlere vakıf olarak bunlara dair çözüm yolları sunma yeteneğine vakıf olur.
  • Tanzimat ve Tanzimat sonrası Türk edebiyatı eserleri üzerinde değerlendirmeler yaparak dönemler arası karşılaştırmalar yapar.
  • Türkçe’yi etkili ve güzel şekilde kullanır.
  • Türk dili ve edebiyatı alanında bilimsel olarak tek başına araştırma yapabilme seviyesine ulaşır.
  • Sözlü ve yazılı halk edebiyatı metinlerini görerek Türk halk kültürü ve folkloru üzerinde bilgi sahibi olur.
  • Mesleki terminolojiye hakim olur.
  • Türk dili ve edebiyatının zenginliğini farklı toplumlara aktarma bilinci oluşur.
  • Folklor (halk bilimi) alanında derleme yapar.
  • Disiplinler arası bakış açısı kazanır.
  • Çeşitli edebi kuramlara göre şiir ve roman inceleme yöntemlerini öğrenir.
  • Doğu ve Batı edebiyatı alanında seçme eserler okur.
  • Bu eserler ile Türk edebiyatı eserleri arasında mukayese yapar.
  • Fıkra, letaif, latife, ironi gibi mizah ve hiciv türleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bu türlerle ilgili çeşitli eserler hakkında bilgiye vakıf olur.
Anahtar Yetkinlikler

"Aşağıda belirtilen yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir":

  • Türk dili ve edebiyatının tüm evrelerini, türlerini, ürünlerini ve bu alanla ilgili tüm terimleri bilme yetkinliği
  • Araştırma yapabilme ve disiplinler arası karşılaştırma yapabilme becerisi.
  • Türk kültürünü sözlü ve yazılı edebi metinler aracılığıyla tanıma yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her dönem için bir ara sınav ve bir yarıyıl sınavı yapılır. Ara sınavın % 40ı, yarıyıl sınavının % 60ı esas alınarak başarı durumu belirlenir. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Öğretim Planı”nda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak EBYÜ Ön lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Sınıf başarı düzeylerine göre harf notları ve referans aralıkları tabloda verilmiştir.

 

SINIF BAŞARI DÜZEYİ

DÜZEY 1

DÜZEY 2

DÜZEY 3

DÜZEY 4

DÜZEY 5

HBN Ortalama Aralıkları

0-49,99

50-61,99

62-72,99

73-84,99

85-100

Harf Notu

Katsayı

HAM BAŞARI NOTU ARALIKLARI

AA

4

71-100

77-100

82-100

90-100

96-100

BA

3.5

65-70

71-76

77-81

82-89

90-95

BB

3.0

59-64

65-70

71-76

77-81

82-89

CB

2.5

54-58

59-64

65-70

71-76

77-81

CC

2.0

46-53

54-58

59-64

65-70

71-76

DC

1.5

40-45

46-53

54-58

59-64

65-70

DD

1.0

35-39

40-45

46-53

54-58

59-64

FF

0.0

0-34

0-39

0-45

0-53

0-58

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Programımız FEDEK tarafından 09.01.2025 tarihinden itibaren 30.09.2030 tarihine kadar akredite edilmiştir.

Giriş Şartı

ÖSYM'ce yapılan YKS'den başarılı olan adaylar tercih sırasına göre bölümümüze yerleştirilir. Adaylar ilgili mevzuata uygun olarak bölümümüze kayıt yaptırmak suretiyle eğitim-öğretim hizmetinden faydalanırlar.

Başarma Şartları240 AKTS'yi başarıyla tamamlayan öğrenciler Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olabilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olan öğrencilerimiz Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaöğretim kurumlarında, özel okullar ve dershanelerde öğretmenlik yapmakta; çeşitli üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışmaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012285


Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Rektörlüğü, Yalnızbağ Yerleşkesi, 24002 / ERZİNCAN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Türk Dili ve Edebiyatı Programı; 
Türk dili ve edebiyatının tarihî gelişimi dikkate alınarak yazılı ve sözlü kaynaklarını bilimsel ölçütler ışığında anlama, yorumlama ve eleştirme becerisi kazanan,
Yazılı ve sözlü her alanda bilgi ve düşüncelerini aktarırken Türkçeyi etkin ve doğru kullanan,
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırılarak alan bilgilerini meslek yaşamında kullanma ve aktarma becerilerine ulaşan
Türk dili ve edebiyatının alan bilgisine katkıda bulunabilecek donanım ve beceriye ulaşarak disiplinlerarası çalışabilecek vizyona sahip olan,
Türk dili ve kültürünü öğretecek ve tanıtacak yurt içi ve yurt dışındaki çeşitli kurum ve kuruluşlarda (TİKA, TÖMER, YUNUS EMRE ENSTİTÜSÜ, MEB’e bağlı devlet ve özel öğretim kurumları, elçilikler vb.) görev alan,
Türk dili ve edebiyatı uzmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Bölüme ait derslerin yürütülmesi adına 5 derslik bulunmaktadır. Fakülte içerisinde Türk Dili ve Edebiyatı ile Tarih bölümlerine hitap eden kitaplardan oluşan bir kütüphane vardır. Bu kütüphanenin yanı sıra Merkezi Kütüphane'de bölümle ilgili yeterince ilmî ve edebî eser yer almaktadır. Öğrenci kulüplerinin etkinliklerinin düzenlendiği konferans salonları da mevcuttur.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk dilinin başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
  • Göktürk, Uygur, Arap, Kiril alfabelerine vakıf olarak bu alafabelerle yazılmış eserler hakkında bilgi sahibi olur.
  • Çağdaş Türk lehçe ve şivelerini öğrenir.
  • Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
  • Klâsik Türk Edebiyatı metinleri vasıtasıyla Osmanlı Devleti’nin sosyal hayatı ve kültürü hakkında bilgi edinir.
  • Edebi estetik yönünü geliştirir.
  • Alanla ilgili problemlere vakıf olarak bunlara dair çözüm yolları sunma yeteneğine vakıf olur.
  • Tanzimat ve Tanzimat sonrası Türk edebiyatı eserleri üzerinde değerlendirmeler yaparak dönemler arası karşılaştırmalar yapar.
  • Türkçe’yi etkili ve güzel şekilde kullanır.
  • Türk dili ve edebiyatı alanında bilimsel olarak tek başına araştırma yapabilme seviyesine ulaşır.
  • Sözlü ve yazılı halk edebiyatı metinlerini görerek Türk halk kültürü ve folkloru üzerinde bilgi sahibi olur.
  • Mesleki terminolojiye hakim olur.
  • Türk dili ve edebiyatının zenginliğini farklı toplumlara aktarma bilinci oluşur.
  • Folklor (halk bilimi) alanında derleme yapar.
  • Disiplinler arası bakış açısı kazanır.
  • Çeşitli edebi kuramlara göre şiir ve roman inceleme yöntemlerini öğrenir.
  • Doğu ve Batı edebiyatı alanında seçme eserler okur.
  • Bu eserler ile Türk edebiyatı eserleri arasında mukayese yapar.
  • Fıkra, letaif, latife, ironi gibi mizah ve hiciv türleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Bu türlerle ilgili çeşitli eserler hakkında bilgiye vakıf olur.

Anahtar Yetkinlikler

"Aşağıda belirtilen yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir":

  • Türk dili ve edebiyatının tüm evrelerini, türlerini, ürünlerini ve bu alanla ilgili tüm terimleri bilme yetkinliği
  • Araştırma yapabilme ve disiplinler arası karşılaştırma yapabilme becerisi.
  • Türk kültürünü sözlü ve yazılı edebi metinler aracılığıyla tanıma yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her dönem için bir ara sınav ve bir yarıyıl sınavı yapılır. Ara sınavın % 40ı, yarıyıl sınavının % 60ı esas alınarak başarı durumu belirlenir. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Öğretim Planı”nda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak EBYÜ Ön lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Sınıf başarı düzeylerine göre harf notları ve referans aralıkları tabloda verilmiştir.

 

SINIF BAŞARI DÜZEYİ

DÜZEY 1

DÜZEY 2

DÜZEY 3

DÜZEY 4

DÜZEY 5

HBN Ortalama Aralıkları

0-49,99

50-61,99

62-72,99

73-84,99

85-100

Harf Notu

Katsayı

HAM BAŞARI NOTU ARALIKLARI

AA

4

71-100

77-100

82-100

90-100

96-100

BA

3.5

65-70

71-76

77-81

82-89

90-95

BB

3.0

59-64

65-70

71-76

77-81

82-89

CB

2.5

54-58

59-64

65-70

71-76

77-81

CC

2.0

46-53

54-58

59-64

65-70

71-76

DC

1.5

40-45

46-53

54-58

59-64

65-70

DD

1.0

35-39

40-45

46-53

54-58

59-64

FF

0.0

0-34

0-39

0-45

0-53

0-58


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Programımız FEDEK tarafından 09.01.2025 tarihinden itibaren 30.09.2030 tarihine kadar akredite edilmiştir.


Giriş Şartı

ÖSYM'ce yapılan YKS'den başarılı olan adaylar tercih sırasına göre bölümümüze yerleştirilir. Adaylar ilgili mevzuata uygun olarak bölümümüze kayıt yaptırmak suretiyle eğitim-öğretim hizmetinden faydalanırlar.


Başarma Şartları
240 AKTS'yi başarıyla tamamlayan öğrenciler Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olabilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olan öğrencilerimiz Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaöğretim kurumlarında, özel okullar ve dershanelerde öğretmenlik yapmakta; çeşitli üniversitelerde öğretim elemanı olarak çalışmaktadır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012285

Qualification Title
Bachelor of Turkish Language and Literature
Awarding BodyErzincan Binali Yildirim University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ebyu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Turkish Language and Literature Program;
Gaining the ability to understand, interpret and criticize written and oral sources in the light of scientific criteria, taking into account the historical development of Turkish language and literature,
Using Turkish effectively and correctly while conveying information and ideas in all written and oral fields,
Achieving the skills of using and transferring field knowledge in professional life by gaining awareness of professional and ethical responsibility
Having the vision to work interdisciplinary by achieving the equipment and skills that can contribute to the field knowledge of Turkish language and literature,
Working in various institutions and organizations at home and abroad (TIKA, TÖMER, YUNUS EMRE INSTITUTE, state and private educational institutions affiliated with the Ministry of National Education, embassies, etc.) that will teach and promote Turkish language and culture,
It aims to train Turkish language and literature experts.

Learning Environments

There are 5 classrooms for the department's courses. There is a library in the faculty consisting of books for the Turkish Language and Literature and History departments. In addition to this library, there are sufficient scientific and literary works related to the department in the Central Library. There are also conference halls where the activities of student clubs are organized.

Description
  • Our students have a grasp of historical development of Turkish language from its beginning till today.
  • The students have a good knowledge on Gokturk, Uigur, Arabic and Cyrilic alphabet and they acquire knowledge about the works written in these alphabets.
  • The students learn contemporary Turkish dialects and accents.
  • The students have the skill and knowledge of reading, writing and understanding of the literary works written in Ottoman Turkish.
  • The students learn social life and culture of Ottoman Empire by means of Classical Turkish literature.
  • They improve their understanding our literary aesthetic.
  • They have a grasp of problems related to their field of study and have the skill of offering some solutions for them.
  • They make a comparison between the ages via Turkish literature works composed in Reform and post-Reform times They use Turkish effectively and quite well.
  • Our students reach the level of studying in the field of Turkish language and literature both scientifically and individually.
  • Studying verbal and written folk literature students learn Turkish folkloric culture.
  • They learn vocational terminology.
  • They gain awareness of transmitting the wealth of Turkish language and literature to different societies.
  • They select some literary works in folkloric field of study.
  • They obtain an interdisciplinary point of view.
  • They learn the methods of analyzing poems and novels with regard to some certain literary approaches.
  • They study some elective courses in Eastern and Western literature, and make comparison between them and Turkish literary works.
  • They learn some kinds of satire and humour such as short feature, pleasantry and irony.
  • They acquire knowledge on some literary works about these kinds.
Key Competencies

"Has the following competencies at an advanced level":

  • Competence to know all stages, genres, products of Turkish language and literature and all terms related to this field
  • Ability to conduct research and make interdisciplinary comparisons.
  • Competence to know Turkish culture through oral and written literary texts
Further Info

One midterm and one midterm exam are held for each semester. The success status is determined based on 40% of midterm exam and 60% of final exam. The measurement and evaluation methods applied for each course are defined in the "Course Teaching Plan" prepared by the relevant faculty member / s and included in the information package. Related articles of EBYÜ Associate Degree, Undergraduate Education and Examination regulations are applied regarding exams and course grades. Letter grades and reference ranges according to class success levels are given in the table.

 

SINIF BAŞARI DÜZEYİ

DÜZEY 1

DÜZEY 2

DÜZEY 3

DÜZEY 4

DÜZEY 5

HBN Ortalama Aralıkları

0-49,99

50-61,99

62-72,99

73-84,99

85-100

Harf Notu

Katsayı

HAM BAŞARI NOTU ARALIKLARI

AA

4

71-100

77-100

82-100

90-100

96-100

BA

3.5

65-70

71-76

77-81

82-89

90-95

BB

3.0

59-64

65-70

71-76

77-81

82-89

CB

2.5

54-58

59-64

65-70

71-76

77-81

CC

2.0

46-53

54-58

59-64

65-70

71-76

DC

1.5

40-45

46-53

54-58

59-64

65-70

DD

1.0

35-39

40-45

46-53

54-58

59-64

FF

0.0

0-34

0-39

0-45

0-53

0-58

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Our program has been accredited by FEDEK from 09.01.2025 until 30.09.2030.

Access Requirements

Candidates who are successful in the YKS by ÖSYM are placed in our department according to their preference order. Candidates benefit from the education service by registering in our department in accordance with the relevant legislation.

Conditions for SuccessStudents who successfully complete 240 ECTS can graduate from Turkish Language and Literature.
Progression Paths (Relationship Type)

Our students who graduate from the Turkish Language and Literature Department work as teachers in secondary schools affiliated with the Ministry of National Education, private schools and private teaching institutions, and as lecturers in various universities.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012285


Qualification Title
Bachelor of Turkish Language and Literature

Awarding Body
Erzincan Binali Yildirim University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Turkish Language and Literature Program;
Gaining the ability to understand, interpret and criticize written and oral sources in the light of scientific criteria, taking into account the historical development of Turkish language and literature,
Using Turkish effectively and correctly while conveying information and ideas in all written and oral fields,
Achieving the skills of using and transferring field knowledge in professional life by gaining awareness of professional and ethical responsibility
Having the vision to work interdisciplinary by achieving the equipment and skills that can contribute to the field knowledge of Turkish language and literature,
Working in various institutions and organizations at home and abroad (TIKA, TÖMER, YUNUS EMRE INSTITUTE, state and private educational institutions affiliated with the Ministry of National Education, embassies, etc.) that will teach and promote Turkish language and culture,
It aims to train Turkish language and literature experts.


Learning Environments

There are 5 classrooms for the department's courses. There is a library in the faculty consisting of books for the Turkish Language and Literature and History departments. In addition to this library, there are sufficient scientific and literary works related to the department in the Central Library. There are also conference halls where the activities of student clubs are organized.


Description
  • Our students have a grasp of historical development of Turkish language from its beginning till today.
  • The students have a good knowledge on Gokturk, Uigur, Arabic and Cyrilic alphabet and they acquire knowledge about the works written in these alphabets.
  • The students learn contemporary Turkish dialects and accents.
  • The students have the skill and knowledge of reading, writing and understanding of the literary works written in Ottoman Turkish.
  • The students learn social life and culture of Ottoman Empire by means of Classical Turkish literature.
  • They improve their understanding our literary aesthetic.
  • They have a grasp of problems related to their field of study and have the skill of offering some solutions for them.
  • They make a comparison between the ages via Turkish literature works composed in Reform and post-Reform times They use Turkish effectively and quite well.
  • Our students reach the level of studying in the field of Turkish language and literature both scientifically and individually.
  • Studying verbal and written folk literature students learn Turkish folkloric culture.
  • They learn vocational terminology.
  • They gain awareness of transmitting the wealth of Turkish language and literature to different societies.
  • They select some literary works in folkloric field of study.
  • They obtain an interdisciplinary point of view.
  • They learn the methods of analyzing poems and novels with regard to some certain literary approaches.
  • They study some elective courses in Eastern and Western literature, and make comparison between them and Turkish literary works.
  • They learn some kinds of satire and humour such as short feature, pleasantry and irony.
  • They acquire knowledge on some literary works about these kinds.

Key Competencies

"Has the following competencies at an advanced level":

  • Competence to know all stages, genres, products of Turkish language and literature and all terms related to this field
  • Ability to conduct research and make interdisciplinary comparisons.
  • Competence to know Turkish culture through oral and written literary texts

Further Info

One midterm and one midterm exam are held for each semester. The success status is determined based on 40% of midterm exam and 60% of final exam. The measurement and evaluation methods applied for each course are defined in the "Course Teaching Plan" prepared by the relevant faculty member / s and included in the information package. Related articles of EBYÜ Associate Degree, Undergraduate Education and Examination regulations are applied regarding exams and course grades. Letter grades and reference ranges according to class success levels are given in the table.

 

SINIF BAŞARI DÜZEYİ

DÜZEY 1

DÜZEY 2

DÜZEY 3

DÜZEY 4

DÜZEY 5

HBN Ortalama Aralıkları

0-49,99

50-61,99

62-72,99

73-84,99

85-100

Harf Notu

Katsayı

HAM BAŞARI NOTU ARALIKLARI

AA

4

71-100

77-100

82-100

90-100

96-100

BA

3.5

65-70

71-76

77-81

82-89

90-95

BB

3.0

59-64

65-70

71-76

77-81

82-89

CB

2.5

54-58

59-64

65-70

71-76

77-81

CC

2.0

46-53

54-58

59-64

65-70

71-76

DC

1.5

40-45

46-53

54-58

59-64

65-70

DD

1.0

35-39

40-45

46-53

54-58

59-64

FF

0.0

0-34

0-39

0-45

0-53

0-58


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Our program has been accredited by FEDEK from 09.01.2025 until 30.09.2030.


Access Requirements

Candidates who are successful in the YKS by ÖSYM are placed in our department according to their preference order. Candidates benefit from the education service by registering in our department in accordance with the relevant legislation.


Conditions for Success
Students who successfully complete 240 ECTS can graduate from Turkish Language and Literature.

Progression Paths (Relationship Type)

Our students who graduate from the Turkish Language and Literature Department work as teachers in secondary schools affiliated with the Ministry of National Education, private schools and private teaching institutions, and as lecturers in various universities.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address