Yeterlilik Kodu | TR0030020318 | |
Yeterlilik Adı | Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bartın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Türk Yüksek öğretiminin temel amaçları çerçevesinde Türk dilinin yapısı ve gelişimi; Türk edebiyatının dönemleri, şahsiyetleri, eserleri ve özellikleri; Türk kültürü konularında bilgili; ulusal kültürünün bilincinde ve evrensel kültürle barışık; yaratıcı düşünce sahibi; çalışma yöntem ve disiplini kazanmış; çözüm üretebilen elemanlar ve araştırmacılar yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Bölümümüzde eğitim ve öğretim faaliyetleri örgün şekilde yürütülmekle beraber Üniversitemizin ortak zorunlu dersleri, e-ders sistemi üzerinden uzaktan eğitim yoluyla verilmektedir. Bölümümüze tahsis edilen derslik ve amfilerde yüz yüze, e-ders sisteminde ise sanal sınıf ortamı sunulmakta; öğrencilerin hem eş zamanlı hem de asenkron olmak üzere öğretim ortamından faydalanmaları sağlanmaktadır. E-ders sistemine yüklenen doküman, video ve materyaller ile öğrencilerin sınıf ortamı haricinde de öğrenim süreçlerine katkı sunulması hedeflenmektedir. Kütüphanemizin çevrimiçi ve basılı kaynak sayısı sürekli güncellenerek öğrencilerin aradıkları kaynaklara kolaylıkla ulaşması sağlanmakta, bireysel ve grup çalışma salonları ile de çalışmaya elverişli gerekli fiziksel imkânlar sunulmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Kendini ifade edebilme ve özgün metin oluşturma yetkinliği 2. Farklı alfabeler öğrenebilme yetkinliği 3. Dijital yetkinlik 4. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 5. Vatandaşlık yetkinliği 6. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilere kayıtlı oldukları dönem sonunda her ders için bir harf notu verilir. Harf notunun belirlenmesinde öğrencilerin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav notları, dönem içindeki çalışmalarındaki başarıları, derse katılımları ve uygulamalı çalışmalar dikkate alınır. 02.08.2011 tarihli 28013 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Bartın Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği” hükümlerine göre ölçme ve değerlendirme uygulanmaktadır. Buna göre ham başarı puanı için dönem içi çalışma ve sınavlarının toplam ağırlığı % 40 iken dönem sonu sınavlarının ağırlığı % 60’tır. Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir. Dersin değerlendirmesinde aşağıdaki tablo kullanılır: Puan Katsayısı Başarı Derecesi AA 4,00 Pekiyi BA 3,50 İyi-Pekiyi BB 3,00 İyi CB 2,50 Orta-İyi CC 2,00 Orta DC 1,50 Zayıf- Orta DD 1,00 Zayıf FF 0,00 Başarısız | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 25 Şubat 2023- 30 Eylül 2028
| |
Giriş Şartı | Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi ’nce yapılan TYT’den en az 150 puan almak koşuluyla, adayın TYT puanı ile sınavın ikinci oturumundaki testlerden alacağı puanla birlikte hesaplanacak olan Sözel, Sayısal, Eşit Ağırlık ve Dil puanının en az birinden en az 180 puan alması ve lise veya dengi okul diplomasına sahip olmaları gerekmektedir. Yatay geçiş koşullarını sağlayan adaylar kontenjan dahilinde kabul edilmektedir. Ayrıca yurt dışından kabul edilecek adayların uluslararası sınav puanlarından birine sahip olmaları gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Bölümden mezun olabilmek için öğrenciler programda yer alan zorunlu derslerle birlikte 60 ulusal kredilik seçmeli ders alarak bu derslerin tümünden başarılı olmak zorundadırlar. Tamamlanacak toplam kredi miktarı 240 ulusal kredi, 240 AKTS'dir. Bartın Üniversitesi Lisans Yönetmeliği gereğince bölümden mezun olabilmek için en az 2,00 ortalamayı sağlamak ve okulla ilişiğin kesilmemesi gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Türk Dili ve Edebiyatı bölümü mezunları, “Türkolog” ünvanı alarak resmî ve özel kuruluşlarda iş imkânına sahip olabilirler. Lisansüstü eğitimlerine devam edebilir, akademik kariyer yaparak öğretim görevliliği ve üyeliği pozisyonlarında çalışabilir, pedagojik formasyon alarak Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda öğretmenlik yapabilir, Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı kuruluşlarda görev alabilir, arşivcilik ve editörlük gibi sahalarda çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030020318
ISCO 08
ISCO 08
Türk Yüksek öğretiminin temel amaçları çerçevesinde Türk dilinin yapısı ve gelişimi; Türk edebiyatının dönemleri, şahsiyetleri, eserleri ve özellikleri; Türk kültürü konularında bilgili; ulusal kültürünün bilincinde ve evrensel kültürle barışık; yaratıcı düşünce sahibi; çalışma yöntem ve disiplini kazanmış; çözüm üretebilen elemanlar ve araştırmacılar yetiştirmektir.
Bölümümüzde eğitim ve öğretim faaliyetleri örgün şekilde yürütülmekle beraber Üniversitemizin ortak zorunlu dersleri, e-ders sistemi üzerinden uzaktan eğitim yoluyla verilmektedir. Bölümümüze tahsis edilen derslik ve amfilerde yüz yüze, e-ders sisteminde ise sanal sınıf ortamı sunulmakta; öğrencilerin hem eş zamanlı hem de asenkron olmak üzere öğretim ortamından faydalanmaları sağlanmaktadır. E-ders sistemine yüklenen doküman, video ve materyaller ile öğrencilerin sınıf ortamı haricinde de öğrenim süreçlerine katkı sunulması hedeflenmektedir. Kütüphanemizin çevrimiçi ve basılı kaynak sayısı sürekli güncellenerek öğrencilerin aradıkları kaynaklara kolaylıkla ulaşması sağlanmakta, bireysel ve grup çalışma salonları ile de çalışmaya elverişli gerekli fiziksel imkânlar sunulmaktadır.
- Türk dilini ses, yapı-şekil, anlam bilgisi ve söz dizimi bakımından inceleyerek, Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır.
- Türk edebiyatının bütün dönemlerine dair bilgileri kazanarak bu dönemlere ait eserleri edebî ve dilbilimsel ölçütleri gözeterek değerlendirir.
- Atatürk ilkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir.
- Türk Dili ve Edebiyatı sahasında yapılmış olan güncel çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisini geliştirir.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır.
- Türk dilinin tarihî ve çağdaş lehçelerine ait farklı alfabelerle kaleme alınmış yazılı metinlerini okur, çeviriyazıya ve Türkiye Türkçesine aktararak inceler.
- Klasik ve çağdaş edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir; edebiyat ve dilbilimi açısından eleştiri yapar.
- Edebî dönemler, edebî akımlar ve şahsiyetler üzerinde bilimsel, akademik ve disiplinlerarası araştırmalar yapar.
- Halkbilimi alanında gerekli yöntem ve teknikleri öğrenerek araştırma ve derleme yapma becerisi kazanır.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
- Türk Dili ve Edebiyatı programında edindiği bilgi ve teorileri, eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında uygular.
- Bilgisayar, bilişim ve bilgi teknolojilerini alanı için verimli bir şekilde kullanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanında meslekî sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
- Türk Dili ve Edebiyatı alanında gerçekleştirilen çeşitli kültürel, sosyal ve sanatsal etkinliklere katılır, bu etkinliklerde görev alır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Kendini ifade edebilme ve özgün metin oluşturma yetkinliği
2. Farklı alfabeler öğrenebilme yetkinliği
3. Dijital yetkinlik
4. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
5. Vatandaşlık yetkinliği
6. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilere kayıtlı oldukları dönem sonunda her ders için bir harf notu verilir.
Harf notunun belirlenmesinde öğrencilerin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav notları, dönem içindeki çalışmalarındaki başarıları, derse katılımları ve uygulamalı çalışmalar dikkate alınır.
02.08.2011 tarihli 28013 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Bartın Üniversitesi Önlisans Ve Lisans Eğitim Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği” hükümlerine göre ölçme ve değerlendirme uygulanmaktadır. Buna göre ham başarı puanı için dönem içi çalışma ve sınavlarının toplam ağırlığı % 40 iken dönem sonu sınavlarının ağırlığı % 60’tır. Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir. Dersin değerlendirmesinde aşağıdaki tablo kullanılır:
Puan Katsayısı Başarı Derecesi
AA 4,00 Pekiyi
BA 3,50 İyi-Pekiyi
BB 3,00 İyi
CB 2,50 Orta-İyi
CC 2,00 Orta
DC 1,50 Zayıf- Orta
DD 1,00 Zayıf
FF 0,00 Başarısız
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 25 Şubat 2023- 30 Eylül 2028
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi ’nce yapılan TYT’den en az 150 puan almak koşuluyla, adayın TYT puanı ile sınavın ikinci oturumundaki testlerden alacağı puanla birlikte hesaplanacak olan Sözel, Sayısal, Eşit Ağırlık ve Dil puanının en az birinden en az 180 puan alması ve lise veya dengi okul diplomasına sahip olmaları gerekmektedir. Yatay geçiş koşullarını sağlayan adaylar kontenjan dahilinde kabul edilmektedir. Ayrıca yurt dışından kabul edilecek adayların uluslararası sınav puanlarından birine sahip olmaları gerekmektedir.
Türk Dili ve Edebiyatı bölümü mezunları, “Türkolog” ünvanı alarak resmî ve özel kuruluşlarda iş imkânına sahip olabilirler. Lisansüstü eğitimlerine devam edebilir, akademik kariyer yaparak öğretim görevliliği ve üyeliği pozisyonlarında çalışabilir, pedagojik formasyon alarak Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda öğretmenlik yapabilir, Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı kuruluşlarda görev alabilir, arşivcilik ve editörlük gibi sahalarda çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030020318 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Turkish Language and Literature | |
Awarding Body | BARTIN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Bartın Üniversitesi | |
Awarding Body Url | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has the following key competencies at an advanced level.
| |
Further Info | Students are given a letter grade for each course at the end of the semester in which they are enrolled. In determining the letter grade, students' midterm and final exam grades, their success in their studies during the semester, their participation in the course and applied studies are taken into consideration. 02.08.2011 dated 28013 published in the Official Gazette dated 28013 numbered "Bartın University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations" according to the provisions of measurement and evaluation is applied. Accordingly, while the total weight of the semester studies and exams for the raw success score is 40%, the weight of the final exams is 60%. Success in the course is determined according to the University's relative evaluation system application principles. The following table is used in the evaluation of the course: Letter Grade AA BA BB CB CC DC DD FF Coefficient 4,00 3,50 3,00 2,50 2,00 1,50 1,00 0,00 Degree of Achievement All right Good-Good Good Medium-Good Middle Weak-Medium Weak Failed | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs: -The CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. -"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by the CoHE are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by the CoHE. -Every year, CoHE publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of CoHE. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive an undergraduate diploma upon successful completion of course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Curricula of Faculties of Science, Literature, Arts and Sciences, Language and History-Geography (FEDEK) Accreditation Start/End Date: February 25, 2023 - September 30, 2028 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | In order to graduate from the department, students must take 60 national credits of elective courses along with the compulsory courses in the program and must be successful in all of these courses. The total amount of credits to be completed is 240 national credits, 240 ECTS. In accordance with the Bartın University Undergraduate Regulations, in order to graduate from the department, it is necessary to provide at least 2.00 GPA and not to be dismissed from the school. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Turkish Language and Literature can have job opportunities in public and private institutions by taking the title of "Turkologist". They can continue their postgraduate education, work as lecturers and members by making an academic career, teach in institutions affiliated to the Ministry of National Education by taking pedagogical formation, work in institutions affiliated to the Ministry of Culture and Tourism, and work in fields such as archiving and editing. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030020318
ISCO 08
ISCO 08
- Within the framework of the basic objectives of Turkish Higher Education, the structure and development of Turkish language; periods, personalities, works and characteristics of Turkish literature; knowledgeable about Turkish culture; conscious of national culture and at peace with universal culture; creative thinking; working methods and discipline; to train staff and researchers who can produce solutions.
- In our department, education and training activities are carried out in a formal way, but the common compulsory courses of our University are given through distance education via the e-course system. In the classrooms and lecture halls allocated to our department, a face-to-face classroom environment is offered face-to-face, and in the e-course system, a virtual classroom environment is offered; students are provided to benefit from the teaching environment both synchronously and asynchronously. With the documents, videos and materials uploaded to the e-course system, it is aimed to contribute to students' learning processes outside the classroom environment. The number of online and printed resources in our library is constantly updated to ensure that students can easily access the resources they are looking for, and individual and group study rooms provide the necessary physical facilities for studying.
- By examining Turkish language in terms of sound, structure-form, semantics and syntax, reaches the ability to use Turkish correctly, beautifully and clearly.
- Gains knowledge of all periods of Turkish literature and evaluates the works of these periods by considering literary and linguistic criteria.
- Gains knowledge of Ataturk's principles and reforms.
- Develops foreign language knowledge at a level to follow the current studies in the field of Turkish Language and Literature.
- Recognizes the basic works written in the field of Turkish Language and Literature.
- Reads the written texts of historical and contemporary dialects of Turkish language written in different alphabets and analyzes them by transferring them to Turkish translation and Turkey Turkish.
- Evaluates classical and contemporary literary knowledge and theories within the framework of certain movements and theories; criticizes in terms of literature and linguistics.
- Conducts scientific, academic and interdisciplinary research on literary periods, literary movements and personalities.
- Gains the ability to conduct research and compilation by learning the necessary methods and techniques in the field of folklore.
- Gains the basic knowledge and skills to conduct academic research and study in the field of Turkish Language and Literature.
- Apply the knowledge and theories acquired in the Turkish Language and Literature program in the fields of education, research and public service.
- Uses computer, information and information technologies efficiently for the field.
- Acquires the necessity of lifelong learning and the skills to realize it.
- Observes professional responsibility and ethical values in the field of Turkish Language and Literature.
- Participates in various cultural, social and artistic activities in the field of Turkish Language and Literature and takes part in these activities.
Has the following key competencies at an advanced level.
- Ability to express oneself and create original texts
- Ability to learn different alphabets
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Cultural awareness and expressive competence
Students are given a letter grade for each course at the end of the semester in which they are enrolled. In determining the letter grade, students' midterm and final exam grades, their success in their studies during the semester, their participation in the course and applied studies are taken into consideration. 02.08.2011 dated 28013 published in the Official Gazette dated 28013 numbered "Bartın University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations" according to the provisions of measurement and evaluation is applied. Accordingly, while the total weight of the semester studies and exams for the raw success score is 40%, the weight of the final exams is 60%. Success in the course is determined according to the University's relative evaluation system application principles. The following table is used in the evaluation of the course:
Letter Grade AA BA BB CB CC DC DD FF Coefficient 4,00 3,50 3,00 2,50 2,00 1,50 1,00 0,00 Degree of Achievement All right Good-Good Good Medium-Good Middle Weak-Medium Weak Failed
To monitor the quality of higher education programs:
-The CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
-"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by the CoHE are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by the CoHE.
-Every year, CoHE publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of CoHE.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive an undergraduate diploma upon successful completion of course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Curricula of Faculties of Science, Literature, Arts and Sciences, Language and History-Geography (FEDEK) Accreditation Start/End Date: February 25, 2023 - September 30, 2028
- The candidate must score at least 180 points from at least one of the Verbal, Numerical, Equal Weight and Language scores, which will be calculated together with the TYT score and the score to be obtained from the tests in the second session of the exam, provided that the candidate gets at least 150 points from the TYT made by the Measurement, Selection and Placement Center, and must have a high school or equivalent school diploma. Candidates who meet the conditions for transfer are accepted within the quota. In addition, candidates to be accepted from abroad must have one of the international exam scores.
Graduates of the Department of Turkish Language and Literature can have job opportunities in public and private institutions by taking the title of "Turkologist". They can continue their postgraduate education, work as lecturers and members by making an academic career, teach in institutions affiliated to the Ministry of National Education by taking pedagogical formation, work in institutions affiliated to the Ministry of Culture and Tourism, and work in fields such as archiving and editing.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid