Yeterlilik Kodu

TR0030219724

Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBarbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale
Sorumlu Kurum URLhttps://www.comu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Bu program ikinci öğretim olarak sunulmaktadır. Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanında ilgili literatüre hakim olacak donanıma sahiptir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanında uygular.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bir çalışmanın sorumluluğunu alarak bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür.
  • Sorumluluğu altındaki çalışanların bu alanda gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak kişisel ve kurumsal gelişim için yeni yaklaşımlar geliştirir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirerek, Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri, yürütülen projeleri, yeni çalışmaları takip eder.
  • Gerektiğinde alanıyla ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültüre ve sanatsal etkinliklere katılır.
  • Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve bilişim ve bilgi teknolojisini üst düzeyde kullanır.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin kullanılması sürecinde etik değerleri gözetir.
  • Sosyal ve kültürel hakların evrenselliği, sosyal adalet bilinci, tarihi ve kültürel miras konularında farkındalık geliştirir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı notu; ara sınav not ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60 katkısı alınarak belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak normal dağılım istatistiği ve bağıl değerlendirmeye uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde, aşağıdaki tablodaki gibi takdir edilir:
Bağıl Değerlendirme Tablosu

PUAN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU KATSAYI
90 – 100 AA 4.00
85 – 89 BA 3.50
80 – 84 BB 3.00
70 – 79 CB 2.50
60 – 69 CC 2.00
55 – 59 DC 1.50
50 – 54 DD 1.00
40 – 49 FD 0.50
0 – 39 FF 0.00
Yeterli YE -
Yetersiz YS -
Devamsız DS 0.00 (Kredili Dersler için)

Bir dersten bir öğrenci; (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış, (DC) veya (DD) notlarından birini almış ise o dersi koşullu başarmış, (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise o dersi başaramamış sayılır.Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır. Girmeyi hak etmediği bir sınava giren öğrencinin aldığı not iptal edilir. 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen ortak zorunlu derslerden alınan (YE) ve (YS) notları ile kredisiz dersler için (DS) notları ağırlıklı not ortalamasının hesabında dikkate alınmazlar; ancak kredili derslerde (DS)’nin karşılığı 0.00 sayılır. Öğrencilere, yukarıdaki tabloda görülen puanlara karşılık gelen başarı notundan daha aşağıda başarı notu verilmez.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde,bu programa öğrenci kabulü YGS ve LYS olarak adlandırılan iki farklı merkezi sınav ile yapılmaktadır.Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan Yabancı Öğrenciler Sınavı (YÖS)'na göre kabul edilmektedir.Değişim öğrencilerinin kabulü, ÇOMÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur. (Genel not ortalaması yerel krediye göre hesaplanmaktadır).
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüz Türk Dili ve Edebiyatı uzmanları ve araştırmacıları yetiştirmektedir. Mezunlarımız akademisyen olarak akademik çalışmalarına devam edebilecekleri gibi basın-yayın ve radyo-televizyon sektörü başta olmak üzere Kültür Bakanlığı, TRT, yurt dışı eğitim ve kültür kurumları vb. kurum ve kuruluşlarda çalışma imkanına sahiptirler. Aynı zamanda arşivcilik, kütüphanecilik gibi çok çeşitli alanda çalışabileceklerdir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219724


Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Bu program ikinci öğretim olarak sunulmaktadır. Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanında ilgili literatüre hakim olacak donanıma sahiptir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanında uygular.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bir çalışmanın sorumluluğunu alarak bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür.
  • Sorumluluğu altındaki çalışanların bu alanda gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak kişisel ve kurumsal gelişim için yeni yaklaşımlar geliştirir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirerek, Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri, yürütülen projeleri, yeni çalışmaları takip eder.
  • Gerektiğinde alanıyla ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültüre ve sanatsal etkinliklere katılır.
  • Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve bilişim ve bilgi teknolojisini üst düzeyde kullanır.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin kullanılması sürecinde etik değerleri gözetir.
  • Sosyal ve kültürel hakların evrenselliği, sosyal adalet bilinci, tarihi ve kültürel miras konularında farkındalık geliştirir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı notu; ara sınav not ortalamasının %40’ı, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav notunun %60 katkısı alınarak belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından, her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak normal dağılım istatistiği ve bağıl değerlendirmeye uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde, aşağıdaki tablodaki gibi takdir edilir:
Bağıl Değerlendirme Tablosu

PUAN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU KATSAYI
90 – 100 AA 4.00
85 – 89 BA 3.50
80 – 84 BB 3.00
70 – 79 CB 2.50
60 – 69 CC 2.00
55 – 59 DC 1.50
50 – 54 DD 1.00
40 – 49 FD 0.50
0 – 39 FF 0.00
Yeterli YE -
Yetersiz YS -
Devamsız DS 0.00 (Kredili Dersler için)

Bir dersten bir öğrenci; (AA), (BA), (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış, (DC) veya (DD) notlarından birini almış ise o dersi koşullu başarmış, (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise o dersi başaramamış sayılır.Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır. Girmeyi hak etmediği bir sınava giren öğrencinin aldığı not iptal edilir. 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen ortak zorunlu derslerden alınan (YE) ve (YS) notları ile kredisiz dersler için (DS) notları ağırlıklı not ortalamasının hesabında dikkate alınmazlar; ancak kredili derslerde (DS)’nin karşılığı 0.00 sayılır. Öğrencilere, yukarıdaki tabloda görülen puanlara karşılık gelen başarı notundan daha aşağıda başarı notu verilmez.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde,bu programa öğrenci kabulü YGS ve LYS olarak adlandırılan iki farklı merkezi sınav ile yapılmaktadır.Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan Yabancı Öğrenciler Sınavı (YÖS)'na göre kabul edilmektedir.Değişim öğrencilerinin kabulü, ÇOMÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur. (Genel not ortalaması yerel krediye göre hesaplanmaktadır).

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüz Türk Dili ve Edebiyatı uzmanları ve araştırmacıları yetiştirmektedir. Mezunlarımız akademisyen olarak akademik çalışmalarına devam edebilecekleri gibi basın-yayın ve radyo-televizyon sektörü başta olmak üzere Kültür Bakanlığı, TRT, yurt dışı eğitim ve kültür kurumları vb. kurum ve kuruluşlarda çalışma imkanına sahiptirler. Aynı zamanda arşivcilik, kütüphanecilik gibi çok çeşitli alanda çalışabileceklerdir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219724

Qualification Title
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü/Lisans - Normal Öğretim (İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi)
Awarding BodyÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Awarding Body ContactCanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr
Awarding Body Urlhttps://global.comu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir., Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. , Türk Dili ve Edebiyatı alanında ilgili literatüre hakim olacak donanıma sahiptir. , Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. , Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanında uygular. , Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bir çalışmanın sorumluluğunu alarak bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. , Sorumluluğu altındaki çalışanların bu alanda gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. , Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak kişisel ve kurumsal gelişim için yeni yaklaşımlar geliştirir. , Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. , Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. , Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirerek, Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri, yürütülen projeleri, yeni çalışmaları takip eder. , Gerektiğinde alanıyla ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. , Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültüre ve sanatsal etkinliklere katılır. , Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve bilişim ve bilgi teknolojisini üst düzeyde kullanır. , Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. , Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin kullanılması sürecinde etik değerleri gözetir. , Sosyal ve kültürel hakların evrenselliği, sosyal adalet bilinci, tarihi ve kültürel miras konularında farkındalık geliştirir. , Türk Dili ve Edebiyatı alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.

Key Competencies-
Further Info

For each course taken at COMU, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. Each letter grade has also its as ECTS grade equivalent.The table below provides the detailed information about the COMU letter grades, ECTS grades and grade points and percentage equivalents.
Scores
100 scale COMU Grades Credits
4.00 scale ECTS Grades
90-100 AA 4.00 A
85-89 BA 3.50 B
80-84 BB 3.00 B
70-79 CB 2.50 C
60-69 CC 2.00 C
55-59 DC 1.50 D
50-54 DD 1.00 E
40-49 FD 0.50 F
0-39 FF 0-00 FX

YE: Satisfactory (S) YS: Unsatisfactory(U) DS: Fail -NA (Minimum attendance requirement not fulfilled)
Successful Grades: AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, YE
Unsuccessful Grades: FD, FF, YS, DS
In order for a student to graduate from the program s/he follows, s/he has to pass all the courses, succeed in all the compulsory internship trainings if there are any and attain sufficient grade in non-credit courses.
These students are accepted as SUCCESSFUL students. The GPA of a student is his/her graduation grade point average at the same time.

Quality Assurance-
Access Requirements

Admission of national students to the Turkısh Language and Literature programme is contingent on success on the nationally centralised Student Selection Examination (YGS and LYS) conducted by the Student Selection and Placement Centre (OSYM). For further information please visit General Admission Requirements and Registration Procedures in the menu items of the Information on the Institution and the Examination, Selection & Placement Centre (OSYM). Admission of foreign students is possible through an evaluation of students’ individual application to the university. For further and detailed information please visit General Admission Requirements and Registration Procedures in the menu items of the Information on the Institution.

Conditions for SuccessIn order to graduate from this undegraduate program, the students are required; to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program by getting the grade of at least DD/S with a minimum of 240 ECTS, to have a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00 (CGPA is conclulated based on local credies).
Progression Paths (Relationship Type)

Universities, secondary education, research, media, PR companies, private teaching institutions, The Ministry of Culture and Tourism, Turkish Radio and Television Corporation are some of the institutions graduates of the department can work for.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

-

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219724


Qualification Title
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü/Lisans - Normal Öğretim (İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi)

Awarding Body
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Awarding Body Contact
Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir., Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. , Türk Dili ve Edebiyatı alanında ilgili literatüre hakim olacak donanıma sahiptir. , Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. , Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanında uygular. , Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bir çalışmanın sorumluluğunu alarak bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. , Sorumluluğu altındaki çalışanların bu alanda gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. , Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak kişisel ve kurumsal gelişim için yeni yaklaşımlar geliştirir. , Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. , Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. , Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirerek, Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki güncel gelişmeleri, yürütülen projeleri, yeni çalışmaları takip eder. , Gerektiğinde alanıyla ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirir, onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. , Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültüre ve sanatsal etkinliklere katılır. , Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve bilişim ve bilgi teknolojisini üst düzeyde kullanır. , Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. , Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgilerin kullanılması sürecinde etik değerleri gözetir. , Sosyal ve kültürel hakların evrenselliği, sosyal adalet bilinci, tarihi ve kültürel miras konularında farkındalık geliştirir. , Türk Dili ve Edebiyatı alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.


Key Competencies
-

Further Info

For each course taken at COMU, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. Each letter grade has also its as ECTS grade equivalent.The table below provides the detailed information about the COMU letter grades, ECTS grades and grade points and percentage equivalents.
Scores
100 scale COMU Grades Credits
4.00 scale ECTS Grades
90-100 AA 4.00 A
85-89 BA 3.50 B
80-84 BB 3.00 B
70-79 CB 2.50 C
60-69 CC 2.00 C
55-59 DC 1.50 D
50-54 DD 1.00 E
40-49 FD 0.50 F
0-39 FF 0-00 FX

YE: Satisfactory (S) YS: Unsatisfactory(U) DS: Fail -NA (Minimum attendance requirement not fulfilled)
Successful Grades: AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, YE
Unsuccessful Grades: FD, FF, YS, DS
In order for a student to graduate from the program s/he follows, s/he has to pass all the courses, succeed in all the compulsory internship trainings if there are any and attain sufficient grade in non-credit courses.
These students are accepted as SUCCESSFUL students. The GPA of a student is his/her graduation grade point average at the same time.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Admission of national students to the Turkısh Language and Literature programme is contingent on success on the nationally centralised Student Selection Examination (YGS and LYS) conducted by the Student Selection and Placement Centre (OSYM). For further information please visit General Admission Requirements and Registration Procedures in the menu items of the Information on the Institution and the Examination, Selection & Placement Centre (OSYM). Admission of foreign students is possible through an evaluation of students’ individual application to the university. For further and detailed information please visit General Admission Requirements and Registration Procedures in the menu items of the Information on the Institution.


Conditions for Success
In order to graduate from this undegraduate program, the students are required; to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program by getting the grade of at least DD/S with a minimum of 240 ECTS, to have a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00 (CGPA is conclulated based on local credies).

Progression Paths (Relationship Type)

Universities, secondary education, research, media, PR companies, private teaching institutions, The Ministry of Culture and Tourism, Turkish Radio and Television Corporation are some of the institutions graduates of the department can work for.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

-


Url
Open Address