Yeterlilik Kodu

TR0030220712

Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilere Türk dili ve edebiyatı alanında akademik ve mesleki açıdan gerekli becerileri kazandırmak için zorunlu dersler ile birlikte çok sayıda seçmeli ders alma imkânı sunar. Özgün, yenilikçi ve bilimsel araştırmalar için öğrencilere yeterli bilgi birikimini ve araştırma ortamını sağlar. Araştırma ve eğitim grupları oluşturarak öğrencilere birlikte çalışma, değerlendirme ve üretme alışkanlığı kazandırır. Ayrıca lisansüstü öğrenime hazır, bilimsel bilgi üretebilen ve bunları kullanabilen bilim etiğine sahip, yaratıcı, araştırmacı ve ilkeli mezunlar yetiştirir. Bölümün sunduğu seçmeli dersler, mezunları Türk dili, Türk edebiyatı, halkbilimi, Türk kültürü, Türk tarihinin çeşitli konularında bilgilendirir. Öğrencilere tarihi ve çağdaş Türk lehçelerinde yazılmış metinleri okuma ve aktarma becerisi kazandırır.  
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yeni Türk Edebiyatı Tarihini, edebiyat tarihinin esas sorunlarına ve edebiyat tarihçiliğinin görünüş ve esaslarına, uygun olarak, bilimsel bir şekilde inceleyebilir ve değerlendirme yapabilir
  • Edebi metinleri (şiir, hikaye, roman, v.b.) okuma, anlama, inceleme ve yorumlama konusunda modern edebiyat, düşünce, kültür kuram ve yöntemleri bilir ve bunları metinler üzerinde nüfuzlu bir biçimde uygulayabilecek yeterlilik ve yetkinliğe sahip olur
  • Divan edebiyatının bir dil ve kültür arkeolojisi alanı olarak çok anlamlılık özelliği, poetikası, hayat ve toplumla olan ilişkisi, disiplinler arası ilişkileri, dil, kültür ve medeniyetimize olan katkıları ile günümüz edebiyatına olan etkileri vs. konularda da bilgi sahibi olurlar
  • Eski Türk edebiyatı metinlerini anlama, açıklama ve yorumlamada kullanılan geleneksel, modern ve post modern metotlarla nesre çeviri, şerh, yorum, tahlil ve inceleme yapabilir ve bilhassa metinleri anlamada filolojik, etimolojik ve semantik yaklaşımları kullanabilirler
  • Türkiye Türkçesinin Anadolu ve Rumeli ağızlarından derlenmiş metinleri okuyabilme, anlayabilme ve çözümleme becerisine sahiptir
  • Eski Türk edebiyatının kaynaklarını, tasavvufi yön vb. karakteristik özelliklerini, araştırma yöntem, alan ve mekanlarını, nazım bilgi, şekil ve türlerini, aruz veznini, mazmun bilgisini, edebi sanatlar vb. belagat konularını öğrenir
  • Çağdaş Türk Şivelerinin yazıldığı alfabeleri bilir; bu alfabelerle yazılmış olan metinleri çevriyazıya aktarır; çevriyazıya aktardığı metinleri Türkiye Türkçesi yazı diline aktararak üzerinde dilbilim ve dilbilgisi incelemeleri yapabilir
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır
  • Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanabilir
  • Tarihi Türk Şivelerinin yazıldığı alfabeleri bilir; bu alfabelerle yazılmış olan metinleri çevriyazıya aktarır; çevriyazıya aktardığı metinleri Türkiye Türkçesi yazı diline aktararak üzerinde dilbilim ve dilbilgisi incelemeleri yapabilir
  • Türk dili ve kendi dalları ile ilgili edebiyat konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri metin çözümlemeleri ve yorumlaması ile birlikte kullanabilme
  • Edebi dönemler, edebi; akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle, bilimsel, edebi disiplinler arası araştırmalar yapabilir
  • Türk edebiyatının başlangıç devirlerinden 19. yüzyılın sonlarına değin varlığını sürdüren Türk edebiyatının tarihini, evrelerini, gelişimini, dönem özelliklerini başlıca akım, ekol, edebi çevre, yazar ve şairlerini manzum ve mensur eserleriyle birlikte öğrenir
  • Halk biliminin tarihi, gelişimi ülkemizde halk biliminin günümüze kadar geçirmiş olduğu bilimsel olgunlaşma süreci, bu sürece etki eden bilim adamları ve çalışmaları bilgilerine sahip olur
  • Halk Bilimi yöntem ve tekniklerini anlama, inceleme ve yorumlama konusunda; modern bilim, düşünce, kültür, kuram ve yöntemleri bilir ve bunları folklor araştırma alanları üzerinde nüfuzlu bir biçimde uygulayabilecek yeterlilik ve yetkinliğe sahip olur
  • Halk Biliminin diğer bilim dalları (Antropoloji, etnoloji, sosyoloji, edebiyat, tarih, teoloji, psikoloji vb.) ile olan ilişkilerini öğrenir
  • Halk Bilimi alan araştırmalarında kullanılacak alan araştırmaları ile ilgili metot, teknik ve yöntemleri ve bunları alan araştırmalarında nasıl kullanacağını bilir
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümümüzdeki sınavlarda bağıl sistem uygulanmaktadır. Bu sistemde notların AA, BA, BB... şeklinde harf karşılıkları olup DC ve DD koşullu geçme notlarıdır. Her ders için biri ara sınav, diğeri final olmak üzere 2 sınav yapılır. Ara sınavın toplam nota katkısı %40 finalinki %60tır. Ayrıca, başarısız olan öğrencilere başarısız oldukları derslerden bütünleme hakkı verilmektedir. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Lise diplomasına sahip olmak ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak. Yatay ve Dikey geçiş için gerekli koşulları sağlamak.

Başarma ŞartlarıKümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, pedagojik formasyon eğitimi aldıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim-öğretim kurumlarında öğretmen olarak görev yapabilmektedirler. Ayrıca uzman ve araştırmacı olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türk Dil Kurumu, devlet arşivleri gibi kurum ve kuruluşlarda; editör ve düzeltmen olarak çeşitli yazılı ve görsel basın-yayın organlarında, araştırma görevlisi olarak üniversitelerde çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220712


Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilere Türk dili ve edebiyatı alanında akademik ve mesleki açıdan gerekli becerileri kazandırmak için zorunlu dersler ile birlikte çok sayıda seçmeli ders alma imkânı sunar. Özgün, yenilikçi ve bilimsel araştırmalar için öğrencilere yeterli bilgi birikimini ve araştırma ortamını sağlar. Araştırma ve eğitim grupları oluşturarak öğrencilere birlikte çalışma, değerlendirme ve üretme alışkanlığı kazandırır. Ayrıca lisansüstü öğrenime hazır, bilimsel bilgi üretebilen ve bunları kullanabilen bilim etiğine sahip, yaratıcı, araştırmacı ve ilkeli mezunlar yetiştirir. Bölümün sunduğu seçmeli dersler, mezunları Türk dili, Türk edebiyatı, halkbilimi, Türk kültürü, Türk tarihinin çeşitli konularında bilgilendirir. Öğrencilere tarihi ve çağdaş Türk lehçelerinde yazılmış metinleri okuma ve aktarma becerisi kazandırır.  
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yeni Türk Edebiyatı Tarihini, edebiyat tarihinin esas sorunlarına ve edebiyat tarihçiliğinin görünüş ve esaslarına, uygun olarak, bilimsel bir şekilde inceleyebilir ve değerlendirme yapabilir
  • Edebi metinleri (şiir, hikaye, roman, v.b.) okuma, anlama, inceleme ve yorumlama konusunda modern edebiyat, düşünce, kültür kuram ve yöntemleri bilir ve bunları metinler üzerinde nüfuzlu bir biçimde uygulayabilecek yeterlilik ve yetkinliğe sahip olur
  • Divan edebiyatının bir dil ve kültür arkeolojisi alanı olarak çok anlamlılık özelliği, poetikası, hayat ve toplumla olan ilişkisi, disiplinler arası ilişkileri, dil, kültür ve medeniyetimize olan katkıları ile günümüz edebiyatına olan etkileri vs. konularda da bilgi sahibi olurlar
  • Eski Türk edebiyatı metinlerini anlama, açıklama ve yorumlamada kullanılan geleneksel, modern ve post modern metotlarla nesre çeviri, şerh, yorum, tahlil ve inceleme yapabilir ve bilhassa metinleri anlamada filolojik, etimolojik ve semantik yaklaşımları kullanabilirler
  • Türkiye Türkçesinin Anadolu ve Rumeli ağızlarından derlenmiş metinleri okuyabilme, anlayabilme ve çözümleme becerisine sahiptir
  • Eski Türk edebiyatının kaynaklarını, tasavvufi yön vb. karakteristik özelliklerini, araştırma yöntem, alan ve mekanlarını, nazım bilgi, şekil ve türlerini, aruz veznini, mazmun bilgisini, edebi sanatlar vb. belagat konularını öğrenir
  • Çağdaş Türk Şivelerinin yazıldığı alfabeleri bilir; bu alfabelerle yazılmış olan metinleri çevriyazıya aktarır; çevriyazıya aktardığı metinleri Türkiye Türkçesi yazı diline aktararak üzerinde dilbilim ve dilbilgisi incelemeleri yapabilir
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır
  • Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanabilir
  • Tarihi Türk Şivelerinin yazıldığı alfabeleri bilir; bu alfabelerle yazılmış olan metinleri çevriyazıya aktarır; çevriyazıya aktardığı metinleri Türkiye Türkçesi yazı diline aktararak üzerinde dilbilim ve dilbilgisi incelemeleri yapabilir
  • Türk dili ve kendi dalları ile ilgili edebiyat konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri metin çözümlemeleri ve yorumlaması ile birlikte kullanabilme
  • Edebi dönemler, edebi; akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle, bilimsel, edebi disiplinler arası araştırmalar yapabilir
  • Türk edebiyatının başlangıç devirlerinden 19. yüzyılın sonlarına değin varlığını sürdüren Türk edebiyatının tarihini, evrelerini, gelişimini, dönem özelliklerini başlıca akım, ekol, edebi çevre, yazar ve şairlerini manzum ve mensur eserleriyle birlikte öğrenir
  • Halk biliminin tarihi, gelişimi ülkemizde halk biliminin günümüze kadar geçirmiş olduğu bilimsel olgunlaşma süreci, bu sürece etki eden bilim adamları ve çalışmaları bilgilerine sahip olur
  • Halk Bilimi yöntem ve tekniklerini anlama, inceleme ve yorumlama konusunda; modern bilim, düşünce, kültür, kuram ve yöntemleri bilir ve bunları folklor araştırma alanları üzerinde nüfuzlu bir biçimde uygulayabilecek yeterlilik ve yetkinliğe sahip olur
  • Halk Biliminin diğer bilim dalları (Antropoloji, etnoloji, sosyoloji, edebiyat, tarih, teoloji, psikoloji vb.) ile olan ilişkilerini öğrenir
  • Halk Bilimi alan araştırmalarında kullanılacak alan araştırmaları ile ilgili metot, teknik ve yöntemleri ve bunları alan araştırmalarında nasıl kullanacağını bilir

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bölümümüzdeki sınavlarda bağıl sistem uygulanmaktadır. Bu sistemde notların AA, BA, BB... şeklinde harf karşılıkları olup DC ve DD koşullu geçme notlarıdır. Her ders için biri ara sınav, diğeri final olmak üzere 2 sınav yapılır. Ara sınavın toplam nota katkısı %40 finalinki %60tır. Ayrıca, başarısız olan öğrencilere başarısız oldukları derslerden bütünleme hakkı verilmektedir. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Lise diplomasına sahip olmak ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan ilgili sınav türünden başarılı olmak. Yatay ve Dikey geçiş için gerekli koşulları sağlamak.


Başarma Şartları
Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur. Kümülatif ortalaması 4.00 üzerinden 2.00 den daha az olmayan ve programındaki tüm dersleri (240 AKTS) başarmış ve varsa zorunlu stajını ve tezini tamamlamış olan öğrenciler mezuniyet için gerekli koşulları sağlamış olur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, pedagojik formasyon eğitimi aldıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel eğitim-öğretim kurumlarında öğretmen olarak görev yapabilmektedirler. Ayrıca uzman ve araştırmacı olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türk Dil Kurumu, devlet arşivleri gibi kurum ve kuruluşlarda; editör ve düzeltmen olarak çeşitli yazılı ve görsel basın-yayın organlarında, araştırma görevlisi olarak üniversitelerde çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220712

Qualification Title
Türk Dili ve Edebiyatı License
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

New Turkish literary history, literary history and literary historiography views and principles of the main problems, according to a scientific review and assessment can be. Literary works (poems, stories, novels, etc.), reading comprehension, study and interpret the modern literature, of thought, culture, theories and methods they know and apply the qualification and competence on the texts will have an influential manner. Ottoman literature as a field of a very significant feature of the language and culture, archeology, poetics, life and relationship with society, interdisciplinary relations, language, culture and contemporary literature with their contributions to civilization, etc. The effects of. issues will also have information.. Understanding the old Turkish literature, description, and interpretation of traditional, modern and post modern methods prose rather than verse translation, annotation, comment, analysis and understanding of texts, you can drill and especially philological, etymological and semantic approaches to use. Compiled into the mouth of Turkey Turkish Anatolia and Rumelia texts to read, has the ability to understand and analyze. Former Turkish literature, resources, etc. mystical direction. characteristics, research methods, space, and spaces, off-balance sheet information, shapes and types, prosody meter, knowledge of metaphor, literary arts, and so on. learns eloquence issues. Scripts written in contemporary Turkish accent knows the texts that are written in the alphabets translation text transfers; translation text Turkey Turkish written language of the texts quoted by passing examinations on the linguistics and grammar can. Turkish right, beautiful and effective according to the rules of speech, which would allow a better communication and understanding, and uses an aesthetic manner. Turkey Turkish sound science, the shape of science, syntax, semantics and a glossary of grammar and linguistics, such as methods of science in understanding, interpreting and analyzing the direction of research and development have the ability to use knowledge in this area. Date of scripts written in Turkish accent knows the texts that are written in the alphabets translation text transfers; translation text Turkey Turkish written language of the texts quoted by passing examinations on the linguistics and grammar can. With their own branches of the Turkish language and literature, to have sufficient infrastructure issues; in these areas, together with theoretical and practical knowledge of using text analysis and interpretation. Literary periods, literary trends and personalities on the professional responsibility and awareness, scientific, literary, interdisciplinary research can make. 19 during the initial periods of Turkish literature in existence until the end of the century old history of Turkish literature, the phases of their development, the main flow characteristics of the period, school of literary environment, together with their poetry and prose writers and poets learns. People on the science, development and maturation process of our country, the scientific community that science had until now, scientists and studies that affect this process will have the information. Science methods and techniques of public understanding, review and interpret modern science, thought, culture, knows the theories and methods and apply them to folklore, an influential areas of research, will have the qualifications and competence. Folklore and other sciences (anthropology, ethnology, sociology, literature, history, theology, psychology, etc.). learns the relationship with. Used in field studies, field research related to Folklore methods, techniques and methods and knows how to use them in research area.

Key Competencies-
Further Info

Relative system is applied in the exams of our department. In this system, the notes are AA, BA, BB ... and they are DC and DD conditional passing grades. Two exams, one midterm and one final, are held for each course. The contribution of midterm to the total grade is 40% and the final grade is 60%. In addition, students who fail are given the right to make up the courses they have failed. Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.

Quality Assurance-
Access Requirements

Holding a high school diploma; obtaining the needed score in the relevant field in the examination held by Student Selection and Placement Center (ÖSYM), meeting the necesseray requirements for vertical and horizantal transfer.

Conditions for SuccessStudents, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students can work as teachers in public and private schools after obtaining the Pedagogical Formation Certificate. They can also work as experts and researchers at the Ministry of Culture and Tourism, Turkish Language Foundation, state archieves; as editor and proofreader at the written and visual media; and as research assistants at the universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220712


Qualification Title
Türk Dili ve Edebiyatı License

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

New Turkish literary history, literary history and literary historiography views and principles of the main problems, according to a scientific review and assessment can be. Literary works (poems, stories, novels, etc.), reading comprehension, study and interpret the modern literature, of thought, culture, theories and methods they know and apply the qualification and competence on the texts will have an influential manner. Ottoman literature as a field of a very significant feature of the language and culture, archeology, poetics, life and relationship with society, interdisciplinary relations, language, culture and contemporary literature with their contributions to civilization, etc. The effects of. issues will also have information.. Understanding the old Turkish literature, description, and interpretation of traditional, modern and post modern methods prose rather than verse translation, annotation, comment, analysis and understanding of texts, you can drill and especially philological, etymological and semantic approaches to use. Compiled into the mouth of Turkey Turkish Anatolia and Rumelia texts to read, has the ability to understand and analyze. Former Turkish literature, resources, etc. mystical direction. characteristics, research methods, space, and spaces, off-balance sheet information, shapes and types, prosody meter, knowledge of metaphor, literary arts, and so on. learns eloquence issues. Scripts written in contemporary Turkish accent knows the texts that are written in the alphabets translation text transfers; translation text Turkey Turkish written language of the texts quoted by passing examinations on the linguistics and grammar can. Turkish right, beautiful and effective according to the rules of speech, which would allow a better communication and understanding, and uses an aesthetic manner. Turkey Turkish sound science, the shape of science, syntax, semantics and a glossary of grammar and linguistics, such as methods of science in understanding, interpreting and analyzing the direction of research and development have the ability to use knowledge in this area. Date of scripts written in Turkish accent knows the texts that are written in the alphabets translation text transfers; translation text Turkey Turkish written language of the texts quoted by passing examinations on the linguistics and grammar can. With their own branches of the Turkish language and literature, to have sufficient infrastructure issues; in these areas, together with theoretical and practical knowledge of using text analysis and interpretation. Literary periods, literary trends and personalities on the professional responsibility and awareness, scientific, literary, interdisciplinary research can make. 19 during the initial periods of Turkish literature in existence until the end of the century old history of Turkish literature, the phases of their development, the main flow characteristics of the period, school of literary environment, together with their poetry and prose writers and poets learns. People on the science, development and maturation process of our country, the scientific community that science had until now, scientists and studies that affect this process will have the information. Science methods and techniques of public understanding, review and interpret modern science, thought, culture, knows the theories and methods and apply them to folklore, an influential areas of research, will have the qualifications and competence. Folklore and other sciences (anthropology, ethnology, sociology, literature, history, theology, psychology, etc.). learns the relationship with. Used in field studies, field research related to Folklore methods, techniques and methods and knows how to use them in research area.


Key Competencies
-

Further Info

Relative system is applied in the exams of our department. In this system, the notes are AA, BA, BB ... and they are DC and DD conditional passing grades. Two exams, one midterm and one final, are held for each course. The contribution of midterm to the total grade is 40% and the final grade is 60%. In addition, students who fail are given the right to make up the courses they have failed. Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Holding a high school diploma; obtaining the needed score in the relevant field in the examination held by Student Selection and Placement Center (ÖSYM), meeting the necesseray requirements for vertical and horizantal transfer.


Conditions for Success
Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully completed all courses (240 ECTS) as well as the compulsory internship and the thesis (if exists) with a minimum CGPA of 2.00 out of 4.00 can graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students can work as teachers in public and private schools after obtaining the Pedagogical Formation Certificate. They can also work as experts and researchers at the Ministry of Culture and Tourism, Turkish Language Foundation, state archieves; as editor and proofreader at the written and visual media; and as research assistants at the universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address