Yeterlilik Kodu

TR0030024646

Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇankırı Karatekin Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karatekin.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel bilgilerle donanmış, Türk dilinin korunması ve doğru bir şekilde gelecek kuşaklara aktarılması bilincini taşıyan, kendi edebiyatı yanında Doğu ve Batı edebiyatlarına da ilgili, bilime, topluma, ülkesine ve insanlığa yararlı, etik sorumluluk sahibi, yaratıcı, girişimci, sorgulayıcı, ortak çalışmaya yatkın ve çevreye duyarlı Türkologlar ve akademisyenler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme, örgün öğretim olarak derslik ortamında gerçekleşmektedir. 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma.
  • Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma.
  • Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme.
  • Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme.
  • Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma.
  • Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma.
  • Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme.
  • Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme.
  • Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme.
  • Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme.
  • Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma.
Anahtar Yetkinlikler

Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.

Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.

Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı puanı 4,00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4,00 üzerinden en az 2,00 almaları gerekir. Yüksek lisans programlarında CC ve yukarısında yer alan notlar başarılı değerlendirilir. Seminer, uzmanlık alan dersi (tez), tez çalışması dersleri için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı şartı aranmaz. Bu dersler, Başarılı (BŞ) veya Başarısız (BŞZ) olarak değerlendirilir. BŞ ve BŞZ notları genel akademik başarı not ortalamalarına katılmaz. 

Kalite Güvencesi
  • Kalite güvencesi sistemi; yükseköğretim kurumlarının misyon ve hedeflerine uygun biçimde, uluslararası ölçütlerle uyumlu ulusal ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirilmiş olan, eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin iç ve dış kalite güvencesi ve akreditasyon süreçlerini planlama ve uygulama esaslarının tümünü kapsar.
  • Belirlenen süreçler şu şekilde listelenebilir;
  • Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite
  • Geliştirme Süreci
  • Stratejik Planlama Süreci
  • Kurumsal Değerlendirme Süreci
  • Periyodik İyileştirme ve İzleme Süreci
Giriş Şartı

Tezli yüksek lisans programına başvuran adayların bir lisans diplomasına sahip olması gerekir. Yurt dışından alınmış diplomaların denkliği YÖK tarafından onaylanmış olmalıdır. Adayların lisans mezuniyet not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.50 veya 100 üzerinden eşdeğeri bir puan olması gerekir. ALES-EA puan türünden YÖK tarafından geçerlilik süresi kabul edilen en az 55 standart puana veya Üniversitelerarası Kurul tarafından denkliği kabul edilen, uluslararası geçerliliği olan (GRE, GMATve benzeri) bir sınavdan eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir.

Başarma ŞartlarıZorunlu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği dersi ile birlikte en az yedi seçmeli ders, bir seminer dersi ve tez çalışması olmak üzere 120 AKTS’yi tamamlayarak mezun olurlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türk Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans derecesine sahip olan öğrenciler, doktora programlarına başvuru yapabilirler. 

Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024646


Yeterlilik Adı
Türk Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çankırı Karatekin Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel bilgilerle donanmış, Türk dilinin korunması ve doğru bir şekilde gelecek kuşaklara aktarılması bilincini taşıyan, kendi edebiyatı yanında Doğu ve Batı edebiyatlarına da ilgili, bilime, topluma, ülkesine ve insanlığa yararlı, etik sorumluluk sahibi, yaratıcı, girişimci, sorgulayıcı, ortak çalışmaya yatkın ve çevreye duyarlı Türkologlar ve akademisyenler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme, örgün öğretim olarak derslik ortamında gerçekleşmektedir. 


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematiğin temel alanlarındaki teorik ve uygulamalı bilgilere ileri düzeyde hakim olma.
  • Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olma.
  • Edindiği matematiksel bilgiyi, karşılaştığı problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm aşamalarına ayırma sürecinde kullanabilme.
  • Matematiksel kazanımlarını farklı disiplinlerle ilişkilendirme ve gerçek yaşamda uygulayabilme.
  • Matematik bilgisi gerektiren bir problem veya projede bağımsız çalışma yeterliliğine sahip olma.
  • Ulusal veya uluslar arası ekiplerde uyumlu ve etkin bir şekilde çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Matematiğin farklı alanlarından edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve ilerletme becerilerine sahip olma.
  • Karşılaştığı problemin ne tür bilgi öğrenimi gerektirdiğini belirleyebilme ve bu bilgiyi öğrenme sürecini yönlendirebilme.
  • Bilimsel birikimin zaman içinde geliştiğini gözlemleyerek, sürekli öğrenmenin bir ihtiyaç olduğunu içselleştirme.
  • Matematik ile ilgili konularda düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm önerilerini, uzman olan veya olmayan paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile proje üretebilme ve etkinlikler düzenleyebilme.
  • Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi`nde kullanarak matematik alanındaki yayınları takip edebilme ve meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunabilme.
  • Matematiksel problemlerin çözümü, fikir ve sonuçların aktarılması için gerekli bilgisayar yazılımlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme bilincine sahip olma.

Anahtar Yetkinlikler

Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle birleştirerek çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.

Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirme becerisi kazanır.

Alanıyla ilgili olarak mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı puanı 4,00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4,00 üzerinden en az 2,00 almaları gerekir. Yüksek lisans programlarında CC ve yukarısında yer alan notlar başarılı değerlendirilir. Seminer, uzmanlık alan dersi (tez), tez çalışması dersleri için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı şartı aranmaz. Bu dersler, Başarılı (BŞ) veya Başarısız (BŞZ) olarak değerlendirilir. BŞ ve BŞZ notları genel akademik başarı not ortalamalarına katılmaz. 


Kalite Güvencesi
  • Kalite güvencesi sistemi; yükseköğretim kurumlarının misyon ve hedeflerine uygun biçimde, uluslararası ölçütlerle uyumlu ulusal ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirilmiş olan, eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerinin iç ve dış kalite güvencesi ve akreditasyon süreçlerini planlama ve uygulama esaslarının tümünü kapsar.
  • Belirlenen süreçler şu şekilde listelenebilir;
  • Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite
  • Geliştirme Süreci
  • Stratejik Planlama Süreci
  • Kurumsal Değerlendirme Süreci
  • Periyodik İyileştirme ve İzleme Süreci

Giriş Şartı

Tezli yüksek lisans programına başvuran adayların bir lisans diplomasına sahip olması gerekir. Yurt dışından alınmış diplomaların denkliği YÖK tarafından onaylanmış olmalıdır. Adayların lisans mezuniyet not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.50 veya 100 üzerinden eşdeğeri bir puan olması gerekir. ALES-EA puan türünden YÖK tarafından geçerlilik süresi kabul edilen en az 55 standart puana veya Üniversitelerarası Kurul tarafından denkliği kabul edilen, uluslararası geçerliliği olan (GRE, GMATve benzeri) bir sınavdan eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir.


Başarma Şartları
Zorunlu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği dersi ile birlikte en az yedi seçmeli ders, bir seminer dersi ve tez çalışması olmak üzere 120 AKTS’yi tamamlayarak mezun olurlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türk Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans derecesine sahip olan öğrenciler, doktora programlarına başvuru yapabilirler. 


Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024646

Qualification Title
T?rk Dili ve Edebiyat? (Y?ksek Lisans / Tezli)
Awarding BodyKaratekin University
Awarding Body ContactFatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı
Awarding Body Urlhttp://www.karatekin.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification

Bulunamadi

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Bulunamadi

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Bulunamadi

Url Open Address
Qualification Code

TR0030024646


Qualification Title
T?rk Dili ve Edebiyat? (Y?ksek Lisans / Tezli)

Awarding Body
Karatekin University

Awarding Body Contact
Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

Bulunamadi


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

Bulunamadi


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Bulunamadi


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Bulunamadi


Url
Open Address