Yeterlilik Kodu | TR0030219059 | |
Yeterlilik Adı | Türk Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Programa öğrenci kabulü, Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 6/1 ve 7/1 Maddeleri esas olmak üzere, ilgili anabilim dalı kurulunun görüşü alınarak, yönetim kurulu tarafından belirlenir ve Rektör tarafından onaylandıktan sonra kesinleşir ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Sayfasında ilan edilen şartlara göre yapılır. | |
Başarma Şartları | Programı yeterli bir şekilde tamamlayabilmek için en az 49 AKTS ulusal kredi ve karşılığı denk gelen AKTSyi sağlamak ve belirlenen seminer, proje ve ödevleri eksiksiz yerine getirerek Yüksek Lisans Tezini başarılı olarak savunmak gerekir. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünün başarıyla tamamlanması ve tezin kabul edilmesi gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Üniversitelerde, araştırma kurumlarında araştırıcı ve öğretim elemanı olarak, orta dereceli eğitim kurumlarında öğretmen olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219059
Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
- Sözlü kültür bağlamında üretilen anonim ve bireysel eserleri tespit ve tasnif eder.
- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
- Türk Dili alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin bilgi ve becerisine sahip olur.
- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
- Bilimsel araştırma yöntemleri temelinde yazılı ve sözlü kaynaklara erişim becerisine sahip olur.
- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ders ve her türlü uygulamanın öğretim bakımından değerlendirilmesi, AKTS üzerinden yapılır.
- Lisansüstü derslerinin sınavları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Öğrencinin aldığı bir dersten, yarıyıl sonu sınavına girebilmesi için; teorik derslerde en az %70, uygulama derslerinde ise en az %80 devam etmesi gerekir.
- Bir lisansüstü dersinin başarı notu, ara sınav notunun %40’ı ile yarıyıl sonu sınav notunun %60’ının toplamıdır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için; yarıyıl sonu sınavından en az 60 alması ve başarı notunun yüksek lisans programı için en az 65, doktora programı için ise en az 75 olması gerekir.
- Yarıyıl sonu sınavına girme şartlarını yerine getirmek kaydıyla, yarıyıl sonu sınavına girmeyen ya da bu sınava girdiği halde başarısız olan öğrenciler için bütünleme sınavı yapılır. Bütünleme sınavında alınan not yarıyıl sonu sınavı notu yerine geçer.
- Öğrenci; başarısız olduğu dersleri, o derslerin açıldığı yarıyılda tekrar alır. Ancak başarısız olduğu dersler seçmeli ise, bu derslerin yerine danışmanının onayladığı başka seçmeli dersleri de alabilir. Programı yeterli bir şekilde tamamlayabilmek için en az 49 AKTS ulusal kredi ve karşılığı denk gelen AKTSyi sağlamak ve belirlenen seminer, proje ve ödevleri eksiksiz yerine getirerek Yüksek Lisans Tezini başarılı olarak savunmak gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Programa öğrenci kabulü, Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 6/1 ve 7/1 Maddeleri esas olmak üzere, ilgili anabilim dalı kurulunun görüşü alınarak, yönetim kurulu tarafından belirlenir ve Rektör tarafından onaylandıktan sonra kesinleşir ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Sayfasında ilan edilen şartlara göre yapılır.
Üniversitelerde, araştırma kurumlarında araştırıcı ve öğretim elemanı olarak, orta dereceli eğitim kurumlarında öğretmen olarak çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219059 | |
Qualification Title | Türk Dili ve Edebiyatı (Tezli) MASTER OF SCIENCE (WITH THESIS) | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1) Evaluation of the course and all applications in terms of teaching is done through ECTS. (2) The examinations of the graduate courses are evaluated over 100 points and one midterm and one final exam are made for each course. In order to take the final exam from a course taken; the students should attend at least 70% of theoretical courses and at least 80% of practical courses. (3) The success grade of a graduate course is the sum of 40% of the midterm and 60% of the final exam. In order to be successful in the course; The students must have at least 60 in the final exam and have at least 65 in the graduate program and 75 in the doctoral program. (4) A make-up exam is held for the students who do not take the final exam or fail to enter the final exam, provided that they meet the requirements for taking the final exam. The grade taken in the make-up exam replaces the final exam grade. (5) Students take again the courses that they failed when the courses opened. However, if the failed courses are elective, they may take other elective courses approved by their advisors. In order to complete the program adequately, it is necessary to provide at least 49 AKTS national credits and equivalent AKTS and to successfully defend the Master Thesis by completing the selected seminars, projects and assignments. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Admission of students to the program is determined by the board of directors based on the articles 6/1 and 7/1 of the Education and Training Regulation of the Institute of Social Sciences of Muş Alparslan University. After approval by the Rector, it is finalized and made in accordance with the conditions announced on the Page of the Institute of Social Sciences | |
Conditions for Success | In order to complete the program adequately, it is necessary to provide at least 49 AKTS national credits and equivalent AKTS and to successfully defend the Master Thesis by completing the selected seminars, projects and assignments. In order to complete the program successfully, all the courses in the program must be successfully completed and the thesis must be accepted. | |
Progression Paths (Relationship Type) | They can work as research and teaching staff in universities, research institutions, and teachers in secondary education institutions. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219059
- Chagatai learns the meaning of the word and knows the development of this era of language.
- Analyze and synthesize interdisciplinary information in the field.
- Evaluate the texts of Turkish Language from the literary and philological perspectives.
- Follow and analyze the historical languages and dialects of Turkish on texts.
- Recognizes and interprets the tradition of Classical Turkish Poetry. Students will have the knowledge and skills to do academic research and study at the graduate level in the field of Turkish Language.
- Do field research on the historical Turkish language.
- Performs text comparisons about these.
- Students will be able to analyze and examine Turkish language products in historical process.
- Students will be able to access written and oral sources on the basis of scientific research methods.
- Identify and classify anonymous and individual works produced in the context of oral culture.
(1) Evaluation of the course and all applications in terms of teaching is done through ECTS. (2) The examinations of the graduate courses are evaluated over 100 points and one midterm and one final exam are made for each course. In order to take the final exam from a course taken; the students should attend at least 70% of theoretical courses and at least 80% of practical courses. (3) The success grade of a graduate course is the sum of 40% of the midterm and 60% of the final exam. In order to be successful in the course; The students must have at least 60 in the final exam and have at least 65 in the graduate program and 75 in the doctoral program. (4) A make-up exam is held for the students who do not take the final exam or fail to enter the final exam, provided that they meet the requirements for taking the final exam. The grade taken in the make-up exam replaces the final exam grade. (5) Students take again the courses that they failed when the courses opened. However, if the failed courses are elective, they may take other elective courses approved by their advisors. In order to complete the program adequately, it is necessary to provide at least 49 AKTS national credits and equivalent AKTS and to successfully defend the Master Thesis by completing the selected seminars, projects and assignments.
Admission of students to the program is determined by the board of directors based on the articles 6/1 and 7/1 of the Education and Training Regulation of the Institute of Social Sciences of Muş Alparslan University. After approval by the Rector, it is finalized and made in accordance with the conditions announced on the Page of the Institute of Social Sciences
They can work as research and teaching staff in universities, research institutions, and teachers in secondary education institutions.
Qualification is continuous