Yeterlilik Kodu | TR0030220916 | |
Yeterlilik Adı | Türk Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Türk dili ve edebiyatına ait her türlü eser ve olayın araştırılıp yorumlanması; henüz ortaya konulmamış eser ve olayların karşılaştırmalı biçimde incelenip bilim dünyasına tanıtılması. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür: Puan Dönem Ders Notu Katsayı 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 ve aşağısı FF 0.0 Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz. Hem bireysel olarak çalışır, hem de içinde yer aldığı ekibin üyesi olarak sorumluluklar alır. Türk Dili ve Edebiyatı anabilim dalında çalıştığı bilim dalına ait akademik ve etik kurallara uyarak verimli ve getirimli bilimsel çalışmalar yapar. Mesleğine ait ulusal ve evrensel ilke ve değerlere bağlı kalır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Fakültelerin Türk Dili ve Edebiyatı, Türk Halk Bilimi, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği ile Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyat Bölümlerinden mezun olmak Son beş yıl içinde öğrenci alım ilanında belirtilen ALES puan türünden en az 55 (elli beş )puan almış olmak. | |
Başarma Şartları | Hem bireysel olarak çalışır, hem de içinde yer aldığı ekibin üyesi olarak sorumluluklar alır. Türk Dili ve Edebiyatı anabilim dalında çalıştığı bilim dalına ait akademik ve etik kurallara uyarak verimli ve getirimli bilimsel çalışmalar yapar. Mesleğine ait ulusal ve evrensel ilke ve değerlere bağlı kalır. En az 7 ders, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Seminer en az iki dönem Özel Uzmanlık Konuları dersinden başarılı olarak 21 kredi, 120 AKTS koşulunu sağlayarak tez savunma sınavından başarılı olan öğrenci mezun olmaya hak kazanır. Yüksek lisans tezinin sonuçlandırılabilmesi ve tez savunma sınavı sürecinin başlatılabilmesi için, öğrencinin yüksek lisans öğrenimini tamamlayana kadar; Yüksek lisans tezinden üretilmiş bir makaleyi hakemli bir dergide ya da kitapta bölüm olarak yayınlamış veya kesin kabul almış olması ya da tam metin formatında ulusal/uluslararası en az bir bildiri (kongre, konferans, sempozyum vb.) yayınlamış olması, yüksek lisans mezuniyet şartı olarak aranır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yüksek lisans programını başarıyla bitiren her öğrenci mezun olmaya hak kazanır ve bitirmiş olduğu alanın imkanları dahilinde mesleki hayatına başlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220916
ISCO:08
ISCO:08
Türk dili ve edebiyatına ait her türlü eser ve olayın araştırılıp yorumlanması; henüz ortaya konulmamış eser ve olayların karşılaştırmalı biçimde incelenip bilim dünyasına tanıtılması.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Türk Dili ve Edebiyatı programıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır
- Türk Dili ve Edebiyatı programında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
- Tarihsel bir edebi metni metnin üretildiği döneme özgü sanat anlayışı ve edebi söylemi çerçevesinde anlamsal ve biçimsel olarak çözümler, diğer eserlerle karşılaştırır
- Türk Dili ve Edebiyatı programında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur
- Türk Dili ve Edebiyatı programındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:
Puan Dönem Ders Notu Katsayı
90-100 AA 4.0
85-89 BA 3.5
80-84 BB 3.0
75-79 CB 2.5
70-74 CC 2.0
65-69 DC 1.5
60-64 DD 1.0
50-59 FD 0.5
49 ve aşağısı FF 0.0
Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır. Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz. Hem bireysel olarak çalışır, hem de içinde yer aldığı ekibin üyesi olarak sorumluluklar alır. Türk Dili ve Edebiyatı anabilim dalında çalıştığı bilim dalına ait akademik ve etik kurallara uyarak verimli ve getirimli bilimsel çalışmalar yapar. Mesleğine ait ulusal ve evrensel ilke ve değerlere bağlı kalır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fakültelerin Türk Dili ve Edebiyatı, Türk Halk Bilimi, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği ile Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyat Bölümlerinden mezun olmak Son beş yıl içinde öğrenci alım ilanında belirtilen ALES puan türünden en az 55 (elli beş )puan almış olmak.
Yüksek lisans programını başarıyla bitiren her öğrenci mezun olmaya hak kazanır ve bitirmiş olduğu alanın imkanları dahilinde mesleki hayatına başlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220916 | |
Qualification Title | Türk Dili ve Edebiyatı (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Gather, analyze and interpret knowledge in the programme of Turkish Language and Literature and communicate this knowledge to related individuals and institutions. Carry out interdisciplinary research in the programme of Turkish Language and Literature. Gain competence in textual and literary criticism in order to analyze texts in the linguistic and historical contexts they were produced; compare texts to each other in linguistic and literary terms. Use, analyze and apply advanced knowledge and skills they acquire in humanities for education, research and social service purposes. Support their solution proposals to problems concerning programme of Turkish Language and Literature with qualitative and quantitative data, and communicate these data through various media to specialist and non-specialist individuals and institutions. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Graduate students in the final exam to get at least 60 full points; end of the year from the relevant course the average is at least 70 (seventy) points (CC) for masters degree out of 100, and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts. Note lists After the student is entered into the automation system and is finalized, the grades given over 100 (hundred) grades are taken into account by the system, taking the following values ??into account. converted into letter grade: Point Term Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 Student status for Seminar, Term Project and Specialized Topics Courses; At the end of each semester, by the lecturer who opened the course, Successful or It is entered into the grading system of the institute and declared as unsuccessful . These courses are not included in the GPA. Grade increase request, at the beginning of the semester for the relevant course makes. Semester GPA is calculated after course repetition. Even if the student who requests a course repetition is not successful at the end of the repeated course, deemed to have given up the grade. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The student whose thesis work continues; thesis submission or thesis can not request to increase his GPA after its submission. It works both individually and takes on responsibilities as a member of the team. Conducts efficient and productive scientific studies by complying with the academic and ethical rules of the department of Turkish Language and Literature. Adheres to national and universal principles and values of the profession. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Turkish Language and Literature, Turkish Folklore, Turkish Language and Literature Teaching and Graduated from Contemporary Turkish Dialects and Literature Departments At least 55 (fifty-five) points from the ALES score type specified in the student admission announcement in the last five years be. | |
Conditions for Success | It works both individually and takes on responsibilities as a member of the team. Conducts efficient and productive scientific studies by complying with the academic and ethical rules of the department of Turkish Language and Literature. Adheres to national and universal principles and values of the profession. At least 7 courses, Scientific Research and Publication Ethics, Seminar at least two semesters of Special Specialization Topics, successfully 21 credits, Students who pass the thesis defense exam by meeting the 120 ECTS conditions are entitled to graduate. Finalization of the masters thesis and thesis In order to initiate the defense examination process, until the student completes his / her masters education; Submitting an article from a masters thesis to a peer-reviewed article. published as a chapter in a journal or book or received final acceptance, or at least one national / international paper in full text format (congress, conference, symposium etc.) is required as a graduate requirement. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Every student who successfully completes the masters program is entitled to graduate and starts his professional life within the scope of the field he has completed. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220916
Gather, analyze and interpret knowledge in the programme of Turkish Language and Literature and communicate this knowledge to related individuals and institutions. Carry out interdisciplinary research in the programme of Turkish Language and Literature. Gain competence in textual and literary criticism in order to analyze texts in the linguistic and historical contexts they were produced; compare texts to each other in linguistic and literary terms. Use, analyze and apply advanced knowledge and skills they acquire in humanities for education, research and social service purposes. Support their solution proposals to problems concerning programme of Turkish Language and Literature with qualitative and quantitative data, and communicate these data through various media to specialist and non-specialist individuals and institutions.
Graduate students in the final exam to get at least 60 full points; end of the year from the relevant course the average is at least 70 (seventy) points (CC) for masters degree out of 100, and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts. Note lists After the student is entered into the automation system and is finalized, the grades given over 100 (hundred) grades are taken into account by the system, taking the following values ??into account. converted into letter grade: Point Term Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 Student status for Seminar, Term Project and Specialized Topics Courses; At the end of each semester, by the lecturer who opened the course, Successful or It is entered into the grading system of the institute and declared as unsuccessful . These courses are not included in the GPA. Grade increase request, at the beginning of the semester for the relevant course makes. Semester GPA is calculated after course repetition. Even if the student who requests a course repetition is not successful at the end of the repeated course, deemed to have given up the grade. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The student whose thesis work continues; thesis submission or thesis can not request to increase his GPA after its submission. It works both individually and takes on responsibilities as a member of the team. Conducts efficient and productive scientific studies by complying with the academic and ethical rules of the department of Turkish Language and Literature. Adheres to national and universal principles and values of the profession.
Turkish Language and Literature, Turkish Folklore, Turkish Language and Literature Teaching and Graduated from Contemporary Turkish Dialects and Literature Departments At least 55 (fifty-five) points from the ALES score type specified in the student admission announcement in the last five years be.
Every student who successfully completes the masters program is entitled to graduate and starts his professional life within the scope of the field he has completed.
Qualification is continuous