Yeterlilik Kodu | TR0030221588 | |
Yeterlilik Adı | Türk Dili ve Edebiyatı Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bingöl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrenciler programda açılan derslerden kredisiz zorunlu olan Seminer dersi dışında en az toplam 24 kredilik (120 AKTS) ders almaları ve bunlarda gösterdikleri genel akademik başarının 4 üzerinden en az 2.5 olması gerekmektedir. Derslerini başarıyla tamamlayan öğrencilerin özgün bir yüksek lisans tezi yazmaları ve bu hazırladıkları tezi, çoğunluk oyu ile karar veren bir jüri önünde savunmak zorundadır. Yeterli krediyi almak ve Yüksek Lisans tezinin kabul edilmesi. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Türk Dili ve Edebiyatı bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221588
ISCO 08
ISCO 08
- Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik ve mesleki açıdan üstün yetenekler kazandırmak. Aynı zamanda öğrencilere Türk Dili, Türk Edebiyatı, Halkbilimi, Türk Kültürü, Türk Tarihi, konularında gerekli bilgileri vermek. Özgün, yenilikçi ve bilim alanımızın bu güne kadar ortaya koyduğu birikimler ile uluslararası düzeyde bir eğitim ve öğretim vermek.
- Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Türk Dili ve edebiyatı üzerine güncel yayın araştırır, değerlendirir ve araştırma disiplinine sahip olur
- Dil öğreniminde alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar teknolojilerini kullanır
- Türk Dilinin başlangıç dönemleri ile ilgili dil tarihini bilir, dilbilimi metotlarını kullanarak günümüz Türkçesi ile ses, şekil, cümle ve anlam yönlerinden tahlil yapar
- Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır
- Araştırma teknikleri ve bibliyografya bilgisi kazanır, yeni araştırmalar ortaya koyar Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar
- Halk biliminin gerektirdiği metot ve teknikleri alanına uygular
- Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar
- Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır
- Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur, Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar
- Türk Dilinin başlangıç dönemleri ile ilgili, dil tarihi bilgilerine sahip olur, dilbilimi metotlarını kullanarak günümüz Türkçesi ile ses, şekil, cümle ve anlam yönlerinden tahlil yapar
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı, vb) ve bunlara ait oranlar, ilgili öğretim elemanı tarafından hazırlanan ve Ders Bilgi Paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi”nde tanımlanmıştır. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları, ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim elemanı tarafından verilir.
- Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Hacettepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği maddeleri uygulanır. Öğrenciler programda açılan derslerden kredisiz zorunlu olan Seminer dersi dışında en az toplam 24 kredilik (120 AKTS) ders almaları ve bunlarda gösterdikleri genel akademik başarının 4 üzerinden en az 2.5 olması gerekmektedir. Derslerini başarıyla tamamlayan öğrencilerin özgün bir yüksek lisans tezi yazmaları ve bu hazırladıkları tezi, çoğunluk oyu ile karar veren bir jüri önünde savunmak zorundadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Lisans Diploması sahibi olmak
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Türk Dili ve Edebiyatı bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030221588 | |
Qualification Title | Türk Dili ve Edebiyatı (Tezli Yüksek Lisans) Masters Degree | |
Awarding Body | BİNGÖL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Course develops student’s skills of expression and research. Course develops student’s the ability to use computers. Course develops student’s analysis capability about language and literature. Course develops student’s the ability to understand periods, artists and movements. Course develops student’s research techniques and bibliographic information. Course develops student’s the ability to compare classical Turkısh literature and modern Turkısh literature. Course develops student’s techniques of analysis of folk literature. Course develops student’s practical interpretation skills about language. Course develops student’s the ability of scientific discipline. Course develops student’s the ability of interpret the modern Turkish dialect. Course develops student’s the ability of assess the history of Turkish language. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Assessment and grading criteria (mid terms, homework, final exams, etc.) and examination regulations for each course and their percentages are defined under the title of “Assessment Methods” in the programs course Information pack. Final exams are carried out on certain dates determined by the university and at certain times and places announced by the department. Students final semester grades are determined by the instructor offering the course and are based on the students mid-term and final grades, the coursework they did during the term and their attendance record. For detailed information on examination regulations, assessment and grading, consult the following website. In order to successfully complete the program, students must take and pass all the required courses in their program and earn a minimum of 120 ECTS credits (24 national credits) for coursework and thesis work. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | To have a Turkish Language and Literature Bachelors Degree | |
Conditions for Success | In order to successfully complete the program, students must take and pass all the required courses in their program and earn a minimum of 120 ECTS credits (24 national credits) for coursework and thesis work. The student is required to have enough credits and a graduation thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Upon a successful completion of the programme, student may continue with doctoral study in the same or similar scientific areas, which may accept students from the science of Turkish Language and Literature. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221588
Course develops student’s skills of expression and research. Course develops student’s the ability to use computers. Course develops student’s analysis capability about language and literature. Course develops student’s the ability to understand periods, artists and movements. Course develops student’s research techniques and bibliographic information. Course develops student’s the ability to compare classical Turkısh literature and modern Turkısh literature. Course develops student’s techniques of analysis of folk literature. Course develops student’s practical interpretation skills about language. Course develops student’s the ability of scientific discipline. Course develops student’s the ability of interpret the modern Turkish dialect. Course develops student’s the ability of assess the history of Turkish language.
Assessment and grading criteria (mid terms, homework, final exams, etc.) and examination regulations for each course and their percentages are defined under the title of “Assessment Methods” in the programs course Information pack. Final exams are carried out on certain dates determined by the university and at certain times and places announced by the department. Students final semester grades are determined by the instructor offering the course and are based on the students mid-term and final grades, the coursework they did during the term and their attendance record. For detailed information on examination regulations, assessment and grading, consult the following website. In order to successfully complete the program, students must take and pass all the required courses in their program and earn a minimum of 120 ECTS credits (24 national credits) for coursework and thesis work.
To have a Turkish Language and Literature Bachelors Degree
Upon a successful completion of the programme, student may continue with doctoral study in the same or similar scientific areas, which may accept students from the science of Turkish Language and Literature.
Qualification is continuous