Yeterlilik Kodu | TR0030217456 | |
Yeterlilik Adı | Türk Müziği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Beyazıt, 34452 Fatih/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.istanbul.edu.tr/tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Müzik ve sahne sanatları | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
21-22 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenci otomasyon sisteminden ve öğrenci işlerinden elde edilen veriler, öğre mezunlarımızla kurduğumuz irtibat sonucu elde edilen bilgiler doğrultusunda saptanmıştır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | • Yüksek Öğretime Geçiş (YGS) puan türlerinin sözel bçlümünden her yıl Konservatuvar Yönetim Kurulu tarafından belirlenerek ilan edilen asgari puanı almış olmak. (Müzik ve Sahne Sanatları Liseleri ve Lisans devresi mezunları için Yükseköğretime Geçiş Sınavı puan şartı aranmaz) | |
Başarma Şartları | Program bazında toplam 240 AKTSyi tamamlamış olmak.En az 2.0 AGNO elde etmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olacak öğrenciler, öncelikle kurumun içinde ihtiyaç duyulan öğretim görevlisi kadrosunda istihdam edilebilirler. Yurtiçi ve dışındaki benzer bölümlerde ve müzik eğitim kurumlarında akademisyenlik ve uzmanlık yapabilirler. TRT ve benzeri kamu kuruluşları ile çeşitli özel sanat kuruluşlarında alanlarıyla ilgili, sanat yönetmeni, eğitmen vb. konumlarda görev alabilirler. bu konuda ülke çapında önemli bir eksiklik mevcuttur. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030217456
21-22
21-22
- Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
- Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.
- Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
- Duygusal algıyı somutlaştırır.
- Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
- Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
- Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
- Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
- Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
- Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
- Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
- Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
- Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
- Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
- Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
- Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgi sahibi olmak.
- İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
- İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
Öğrenci otomasyon sisteminden ve öğrenci işlerinden elde edilen veriler, öğre mezunlarımızla kurduğumuz irtibat sonucu elde edilen bilgiler doğrultusunda saptanmıştır.
• Yüksek Öğretime Geçiş (YGS) puan türlerinin sözel bçlümünden her yıl Konservatuvar Yönetim Kurulu tarafından belirlenerek ilan edilen asgari puanı almış olmak. (Müzik ve Sahne Sanatları Liseleri ve Lisans devresi mezunları için Yükseköğretime Geçiş Sınavı puan şartı aranmaz)
Programdan mezun olacak öğrenciler, öncelikle kurumun içinde ihtiyaç duyulan öğretim görevlisi kadrosunda istihdam edilebilirler. Yurtiçi ve dışındaki benzer bölümlerde ve müzik eğitim kurumlarında akademisyenlik ve uzmanlık yapabilirler. TRT ve benzeri kamu kuruluşları ile çeşitli özel sanat kuruluşlarında alanlarıyla ilgili, sanat yönetmeni, eğitmen vb. konumlarda görev alabilirler. bu konuda ülke çapında önemli bir eksiklik mevcuttur.
Qualification Code | TR0030217456 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | ISTANBUL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Beyazıt, 34452 Fatih/Istanbul | |
Awarding Body Url | https://www.istanbul.edu.tr/en/_ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Music and performing arts | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |