Yeterlilik Kodu | TR0030008987 | |
Yeterlilik Adı | Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kütahya Dumlupınar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.dpu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Yüksek lisans döneminde iki farklı yazılı sınav yapılmaktadır. Bunlardan ilkinin adı vize olup öğrencinin bu sınavdan aldığı not genel değerlendirme içerisinde % 40 oranında etkili olmaktadır. İkinci sınav ise final adı altında olup öğrencinin bu sınavdan olduğu not genel değerlendirme içerisinde % 60 oranında etkili olacaktır. Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 3.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere TÜRKÇE EĞİTİMİ alanında yüksek lisans diploması verilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | 1- Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavından en az 55 puan almak. 2- Türkçe Eğitimi Bölümü lisans mezunu olmak. | |
Başarma Şartları | Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 3.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere TÜRKÇE EĞİTİMİ alanında yüksek lisans diploması verilir.Bu tezli yüksek lisans programında öğrenim gören öğrenciler,En az 120 AKTS’lik 7 ders (21 yerel kredi) , bir seminer ve tez almakla(Tezin ve seminer dersinin kredisi bulunmamakta, bu ders “Başarılı/Başarısız” olarak değerlendirilmektedir)Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla,4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla yükümlüdürler. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Milli Eğitim Bakanlığı, Üniversiteler ve özel kuruluşlar | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030008987
- Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilme.
- Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretmen ortamlarını zenginleştirebilme.
- Öğrencilerin öğrenmelerini farklı ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak değerlendirebilme.
- Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilme
- Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilme
- Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilme
- Türkçe Eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel (ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda) ve evrensel boyutta değerlendirme
- Çocuk Edebiyatının gelişimi ve Türkiye’deki sorunları üzerine görüş bildirme
- Dil öğretimiyle ilgili çağdaş yöntem, teknik ve materyalleri hazırlayabilir ve geliştirebilme
- Temel dil becerilerini öğretebilme
- Öğretmenin bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak yaklaşımları ve yöntemleri ifade edebilme
- Dil uzmanı olarak yalnızca aktarıcı değil bir araştırmacı olarak dilin inceliklerini keşfetmeye çalışma
Yüksek lisans döneminde iki farklı yazılı sınav yapılmaktadır.
Bunlardan ilkinin adı vize olup öğrencinin bu sınavdan aldığı not genel değerlendirme içerisinde % 40 oranında etkili olmaktadır.
İkinci sınav ise final adı altında olup öğrencinin bu sınavdan olduğu not genel değerlendirme içerisinde % 60 oranında etkili olacaktır.
Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 21 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 3.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere TÜRKÇE EĞİTİMİ alanında yüksek lisans diploması verilir.
1- Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavından en az 55 puan almak. 2- Türkçe Eğitimi Bölümü lisans mezunu olmak.
Milli Eğitim Bakanlığı, Üniversiteler ve özel kuruluşlar
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030008987 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Kütahya Dumlupınar University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.dpu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | 1. Applicants of the Masters program must have obtained a minimum of 55 standard score from Academic Staff and Graduate Education Entrance Exam (ALES). 2. Applicants of the Masters program must be a graduate Departments of Turkish Education. | |
Conditions for Success | The students who have successfully completed a minimum of 21 local credits (equivalant to 120 ECTS credits) from thought courses delivered within the graduate programme of the department and in related fields, achieved a CGPA of at least 3.00 out of 4.00 and prepared and successfully defended a thesis are given Masters Degree in TURKISH EDUCATION.To receive an M.A. diploma from the field of Turkish Language and Literature Education students have to fulfill the following requirements;to take a minimum of 7 courses with a minimum of 21 local credits, one seminar course, and a thesis. (The seminar and thesis are non-credit and graded on a pass/fail basis.)to succeed in all the courses with a letter grade of at least CC/Sto have a Cumulative Grade Point Average of at least 2.00/4.00 with a minimum of 120 ECTS credits. | |
Progression Paths (Relationship Type) | MoNE (Ministry of National Education), universities and private organization | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030008987
- Teaching in accordance with the goals and objectives of Turkish language teaching
- Enriching the learning and teaching environments by using different teaching methods and techniques
- Evaluation the learning level of students by using different testing and evaluation methodKeeping up with scientific studies in the field and running simple research projects
- Applying scientific research methods and discussing statistical techniques used in these researches
- Defining the knowledge of theories asserted and developed in language teaching and interpreting their contribution to language teaching
- Students discuss developments in the field of Turkish language education in the local (in line with national values and realities of the country) and universal dimensionSuggesting views on the development of Children’s Literature and its problems in TurkeyPrepare and develop modern methods, techniques and materials about language teaching
- Teaching basic language skill
- Stating approaches and methods which will contribute to personal and professional development of the teacher
- Following new changes about language as a language specialist
- At least one midterm and final exams for credit courses and seminar courses of Masters program are conducted.
- The contribution of midterm exams to the success is 40% and final exams, 60%The students who have successfully completed a minimum of 21 local credits (equivalant to 120 ECTS credits) from thought courses delivered within the graduate programme of the department and in related fields, achieved a CGPA of at least 3.00 out of 4.00 and prepared and successfully defended a thesis are given Masters Degree in TURKISH EDUCATION.
1. Applicants of the Masters program must have obtained a minimum of 55 standard score from Academic Staff and Graduate Education Entrance Exam (ALES). 2. Applicants of the Masters program must be a graduate Departments of Turkish Education.
MoNE (Ministry of National Education), universities and private organization
Qualification is continuous