Yeterlilik Kodu

TR0030015848

Yeterlilik Adı
Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumOrdu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.odu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçe Eğitimi alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilmek.
  • Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunları tanımlama, analiz etme, araştırma yapma ve bunları yazılı olarak ifade etmek.
  • Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilmek.
  • Alanındaki bilgi birikimine katkıda bulunmak ve mevcut sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirmek.
  • Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilmek.
  • Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme, izleyebilme ve yeniliklere açık olmak.
  • Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Alan ile ilgili kongre, sempozyum ve toplantılara katılmak.
  • Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususları göz önünde bulundurabilme ve iletişim uygulamalarını gerçekleştirebilmek.
  • Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilmek.
  • Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilmek.
  • Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilmek.
  • Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilmek.
  • Etkili öğrenme öğretim süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme modelleri geliştirmek.
  • Disipliniçi veya disiplinlerarası ekiplerde veya bireysel projelerde çalışabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan almalıdır.. Bir desten başarılı olabilmek için ortalaması en az 60 olması gerekir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma Şartlarıİki yarıyıl ders dönemi olmak üzere toplam 8 dersi ve yüksek lisansın tezini başarıyla tamamlamış olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programın mezunları ön koşulları yerine getirmeleri durumunda doktora çalışmalarına devam edebilirler. Bunun yanı sıra, üniversitelerde okutmanlık ya da akademisyenlik seçenekleri vardır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015848


Yeterlilik Adı
Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ordu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçe Eğitimi alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilmek.
  • Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunları tanımlama, analiz etme, araştırma yapma ve bunları yazılı olarak ifade etmek.
  • Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilme ve bu araştırmalarda kullanılan istatistik tekniklerini tartışabilmek.
  • Alanındaki bilgi birikimine katkıda bulunmak ve mevcut sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirmek.
  • Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilmek.
  • Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme, izleyebilme ve yeniliklere açık olmak.
  • Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Alan ile ilgili kongre, sempozyum ve toplantılara katılmak.
  • Öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususları göz önünde bulundurabilme ve iletişim uygulamalarını gerçekleştirebilmek.
  • Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun öğretim yapabilmek.
  • Alanı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip edebilme ve küçük araştırma projeleri yürütebilmek.
  • Dil öğretiminde öne sürülen ve geliştirilen kuramların bilgisini tanımlayabilme ve bunların dil öğretimine katkısını yorumlayabilmek.
  • Dilbilimin temel kavramlarını, çalışma alanları, alt dalları; söz dizim, anlambilim, sesbilim, sözcükbilim kavramlarını tanıyabilme ve bunların dil öğretimi ile ilişkilendirebilmek.
  • Etkili öğrenme öğretim süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme modelleri geliştirmek.
  • Disipliniçi veya disiplinlerarası ekiplerde veya bireysel projelerde çalışabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan almalıdır.. Bir desten başarılı olabilmek için ortalaması en az 60 olması gerekir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
İki yarıyıl ders dönemi olmak üzere toplam 8 dersi ve yüksek lisansın tezini başarıyla tamamlamış olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programın mezunları ön koşulları yerine getirmeleri durumunda doktora çalışmalarına devam edebilirler. Bunun yanı sıra, üniversitelerde okutmanlık ya da akademisyenlik seçenekleri vardır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015848

Qualification Title
Turkish Tesching Master's Degree Diploma
Awarding BodyOrdu University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.odu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • To be able to evaluate, apply and interpret concepts and scientific methods in the field of Turkish Education.
  • To define, analyze, research and express them in written form.
  • To be able to apply scientific research methods and to discuss statistical techniques used in these researches.
  • Successfully carry out the scientific research process in order to contribute to the accumulation of knowledge in the field and to provide solutions to existing problems.
  • To be able to apply and report appropriate measurement and evaluation methods in the light of ethical principles in order to determine the social and psychological characteristics of students and to support their development.
  • To be able to identify goals related to self-development related to the field, to select and implement strategies appropriate to their goals, to evaluate the attainment of their targets, to be able to monitor and be open to innovations.
  • Foreign language; accessing information, sharing and producing information in written and verbally.
  • To be able to use the information and communication technologies with the computer software at the level required by the field.
  • Participation in congresses, symposiums and meetings related to the field.
  • To be able to take into consideration the important points to be considered in the communication of students, teachers, parents and to be able to implement communication applications.
  • To be able to make teaching according to the aims and objectives of Turkish teaching.
  • To follow the scientific studies related to the field and to carry out small research projects.
  • To be able to describe the knowledge of the theories put forward and developed in language teaching and to be able to interpret their contribution to language teaching.
  • Basic concepts of linguistics, fields of study, lower branches; to be able to recognize the concepts of syntax, semantics, phonology, lexicology and to associate them with language teaching.
  • Develop appropriate learning models to create effective learning teaching processes.
  • Ability to work in interdisciplinary or interdisciplinary teams or on individual projects.
Key Competencies-
Further Info

Students are required to take at least one midterm and a final exam for each course. The achievement grade is 40% for the midterm exam, 60% for the final exam. All exams are evaluated over 100 points. The student must take at least 50 points from the final exam. A student must have a minimum of 60 in order to be successful. Students who take one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) are considered successful. (DC) and (DD) grades are conditionally successful grades. For a student to have a DC or DD grade of a grade, a grade point average of at least 2.0 is required.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessTwo semesters, including a total of eight courses and master's thesis successfully completed.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this program may continue to work with the doctor if they meet the pre-conditions. In addition, there are also options for lecturers and academics at universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015848


Qualification Title
Turkish Tesching Master's Degree Diploma

Awarding Body
Ordu University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • To be able to evaluate, apply and interpret concepts and scientific methods in the field of Turkish Education.
  • To define, analyze, research and express them in written form.
  • To be able to apply scientific research methods and to discuss statistical techniques used in these researches.
  • Successfully carry out the scientific research process in order to contribute to the accumulation of knowledge in the field and to provide solutions to existing problems.
  • To be able to apply and report appropriate measurement and evaluation methods in the light of ethical principles in order to determine the social and psychological characteristics of students and to support their development.
  • To be able to identify goals related to self-development related to the field, to select and implement strategies appropriate to their goals, to evaluate the attainment of their targets, to be able to monitor and be open to innovations.
  • Foreign language; accessing information, sharing and producing information in written and verbally.
  • To be able to use the information and communication technologies with the computer software at the level required by the field.
  • Participation in congresses, symposiums and meetings related to the field.
  • To be able to take into consideration the important points to be considered in the communication of students, teachers, parents and to be able to implement communication applications.
  • To be able to make teaching according to the aims and objectives of Turkish teaching.
  • To follow the scientific studies related to the field and to carry out small research projects.
  • To be able to describe the knowledge of the theories put forward and developed in language teaching and to be able to interpret their contribution to language teaching.
  • Basic concepts of linguistics, fields of study, lower branches; to be able to recognize the concepts of syntax, semantics, phonology, lexicology and to associate them with language teaching.
  • Develop appropriate learning models to create effective learning teaching processes.
  • Ability to work in interdisciplinary or interdisciplinary teams or on individual projects.

Key Competencies
-

Further Info

Students are required to take at least one midterm and a final exam for each course. The achievement grade is 40% for the midterm exam, 60% for the final exam. All exams are evaluated over 100 points. The student must take at least 50 points from the final exam. A student must have a minimum of 60 in order to be successful. Students who take one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) are considered successful. (DC) and (DD) grades are conditionally successful grades. For a student to have a DC or DD grade of a grade, a grade point average of at least 2.0 is required.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
Two semesters, including a total of eight courses and master's thesis successfully completed.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this program may continue to work with the doctor if they meet the pre-conditions. In addition, there are also options for lecturers and academics at universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address