Yeterlilik Kodu | TR0030219036 | |
Yeterlilik Adı | Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar. öğrenciler için, yukarıdaki şekilde hesaplanan puana, ham başarı puanı denir. Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf Lisans eğitimini tamamlayan adaylar, istenen şartları (ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları, mülakat vs.) sağlamaları halinde lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programına (İkinci Öğretim); Fakültelerin Türkçe öğretmenliği programından mezun olanlar katılabilmektedir. Adayların programa başvuru yapabilmeleri için, ALES-SÖZEL sınavı puan türünden en az 55 puan (Çerçeve Yönetmelik gereği) almış olmaları gerekmektedir. Öğrencilerin bu programa kabulünde Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, Muş Alparslan Üniversitesinin Senato Kararları, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetmelikleri ve ilgili mevzuat hükümleri esas alınacaktır. | |
Başarma Şartları | Lisans eğitimini tamamlayan adaylar, istenen şartları (ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları, mülakat vs.) sağlamaları halinde lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler. Tezli yüksek lisans programı; a) Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, ilgili program tarafından tanımlanan zorunlu dersleri de içerecek şekilde en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve tez çalışmasından oluşur. b) Program bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu programın mezunları ön koşulları yerine getirmeleri durumunda doktora çalışmalarına devam edebilirler. Bunun yanı sıra, üniversitelerde okutmanlık ya da akademisyenlik seçenekleri vardır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219036
Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar. öğrenciler için, yukarıdaki şekilde hesaplanan puana, ham başarı puanı denir. Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf Lisans eğitimini tamamlayan adaylar, istenen şartları (ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları, mülakat vs.) sağlamaları halinde lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programına (İkinci Öğretim); Fakültelerin Türkçe öğretmenliği programından mezun olanlar katılabilmektedir. Adayların programa başvuru yapabilmeleri için, ALES-SÖZEL sınavı puan türünden en az 55 puan (Çerçeve Yönetmelik gereği) almış olmaları gerekmektedir. Öğrencilerin bu programa kabulünde Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, Muş Alparslan Üniversitesinin Senato Kararları, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yönetmelikleri ve ilgili mevzuat hükümleri esas alınacaktır.
Bu programın mezunları ön koşulları yerine getirmeleri durumunda doktora çalışmalarına devam edebilirler. Bunun yanı sıra, üniversitelerde okutmanlık ya da akademisyenlik seçenekleri vardır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219036 | |
Qualification Title | Türkçe Eğitimi MASTER OF SCIENCE (WITH THESIS) | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Being able to develop and deepen their knowledge in the same or a different field at the level of expertise, based on undergraduate level qualifications To be able to comprehend the interdisciplinary interaction that the field is related to. To be able to use the theoretical and applied knowledge at the level of expertise acquired in the field. To be able to interpret and create new knowledge by integrating the knowledge gained in the field with the knowledge from different disciplines To be able to solve the problems encountered in the field by using research methods Being able to independently carry out a work that requires expertise in the field. To be able to develop new strategic approaches for the solution of complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field and to produce solutions by taking responsibility Ability to lead in environments that require solving problems related to the field To be able to critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field of expertise and to direct their learning. To be able to systematically convey the current developments in the field and their own studies to groups in and outside the field, in written, verbal and visual forms, by supporting them with quantitative and qualitative data. To be able to critically examine social relations and the norms that guide these relations, to develop them and take action to change them when necessary. To be able to communicate orally and in writing using a foreign language at least at the B2 General Level of the European Language Portfolio To be able to use information and communication technologies at an advanced level along with computer software at the level required by the field To be able to supervise and teach these values by observing social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the data related to the field. To be able to develop strategy, policy and implementation plans in the fields related to the field and to evaluate the obtained results within the framework of quality processes. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Exams are evaluated out of 100 full points. The weights of the midterm and final exam grades to be used in the calculation of the success grade are recommended to the Rectorate by the relevant committees, taking into account the characteristics of the courses. In addition, the instructor of the course makes an announcement at the beginning of the semester, covering the content of the course, all kinds of issues that will be the basis for the calculation of the success grade, the relevant resources and the time he will allocate to the students outside of the course hours. For students, the score calculated as above is called the raw achievement score. Grades and coefficients are evaluated as follows: AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 D: Continuous, G: It didnt, M: Exempt Candidates who have completed their undergraduate education can study in graduate programs if they meet the required conditions (get a valid grade in the ALES exam, have sufficient English language knowledge, interview, etc.). | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Turkish Education Masters Program with Thesis (Second Education); Those who graduated from the Turkish teaching program of the faculties can participate. In order for the candidates to apply to the program, they must have received at least 55 points from the ALES-VERSAL exam score type (as per the Framework Regulation). Admission of students to this program will be based on Muş Alparslan University Social Sciences Institute Graduate Education Regulations, Muş Alparslan University Senate Decisions, Social Sciences Institute Regulations and relevant legislation provisions. | |
Conditions for Success | Candidates who have completed their undergraduate education can study in graduate programs if they meet the required conditions (get a valid grade in the ALES exam, have sufficient English language knowledge, interview, etc.). Masters program with thesis; a) The program consists of at least 7 (seven) courses, Seminar course, Research Methods and Scientific Ethics course, and thesis, not less than 21 (twenty-one) credits, including the compulsory courses defined by the relevant program. b) The program consists of a total of at least 120 ECTS credits, provided that it is not less than 60 ECTS credits in one academic year. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Especially the distance, material, transportation etc. residing in the area. Students who do not have a masters degree due to problems and our graduates from Muş Alparslan University will have the opportunity to gain more knowledge and experience in the field of Turkish education and to have the equipment related to the field. Thus, both the quality of teaching services in the teacher training process will increase and the scientists that the country needs in Turkish education will be trained. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219036
Being able to develop and deepen their knowledge in the same or a different field at the level of expertise, based on undergraduate level qualifications To be able to comprehend the interdisciplinary interaction that the field is related to. To be able to use the theoretical and applied knowledge at the level of expertise acquired in the field. To be able to interpret and create new knowledge by integrating the knowledge gained in the field with the knowledge from different disciplines To be able to solve the problems encountered in the field by using research methods Being able to independently carry out a work that requires expertise in the field. To be able to develop new strategic approaches for the solution of complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field and to produce solutions by taking responsibility Ability to lead in environments that require solving problems related to the field To be able to critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field of expertise and to direct their learning. To be able to systematically convey the current developments in the field and their own studies to groups in and outside the field, in written, verbal and visual forms, by supporting them with quantitative and qualitative data. To be able to critically examine social relations and the norms that guide these relations, to develop them and take action to change them when necessary. To be able to communicate orally and in writing using a foreign language at least at the B2 General Level of the European Language Portfolio To be able to use information and communication technologies at an advanced level along with computer software at the level required by the field To be able to supervise and teach these values by observing social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the data related to the field. To be able to develop strategy, policy and implementation plans in the fields related to the field and to evaluate the obtained results within the framework of quality processes.
Exams are evaluated out of 100 full points. The weights of the midterm and final exam grades to be used in the calculation of the success grade are recommended to the Rectorate by the relevant committees, taking into account the characteristics of the courses. In addition, the instructor of the course makes an announcement at the beginning of the semester, covering the content of the course, all kinds of issues that will be the basis for the calculation of the success grade, the relevant resources and the time he will allocate to the students outside of the course hours. For students, the score calculated as above is called the raw achievement score. Grades and coefficients are evaluated as follows: AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00 D: Continuous, G: It didnt, M: Exempt Candidates who have completed their undergraduate education can study in graduate programs if they meet the required conditions (get a valid grade in the ALES exam, have sufficient English language knowledge, interview, etc.).
Turkish Education Masters Program with Thesis (Second Education); Those who graduated from the Turkish teaching program of the faculties can participate. In order for the candidates to apply to the program, they must have received at least 55 points from the ALES-VERSAL exam score type (as per the Framework Regulation). Admission of students to this program will be based on Muş Alparslan University Social Sciences Institute Graduate Education Regulations, Muş Alparslan University Senate Decisions, Social Sciences Institute Regulations and relevant legislation provisions.
Especially the distance, material, transportation etc. residing in the area. Students who do not have a masters degree due to problems and our graduates from Muş Alparslan University will have the opportunity to gain more knowledge and experience in the field of Turkish education and to have the equipment related to the field. Thus, both the quality of teaching services in the teacher training process will increase and the scientists that the country needs in Turkish education will be trained.
Qualification is continuous