Yeterlilik Kodu

TR0030006550

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBurdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAntalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur
Sorumlu Kurum URLhttps://www.maku.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türlerini tanımlar.
  • Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatını ve gelişim aşamalarını anlatır.
  • Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar.
  • Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
  • Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Atatürkün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenlenmesinde ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
  • Türkçe öğretiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bu doğrultuda edindiği deneyimleri özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere göre uyarlayabilme yetkinliğine sahip olur.
  • Aileler ve meslektaşlarıyla iş birliği yaparak kitap okuma alışkanlığının yaygınlaştırılmasına yönelik okul içi ve okul dışı etkinlikler düzenleyebilme yeterliliğine sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan esas derecelendirilir. Vize ve final sınavları sırasıyla% 40 ve final notunun% 60 temsil eder. Ancak, 100 üzerinden 30 altında not alan öğrencinin FF olarak değerlendirilir. (AA) notlarından biri, (BA), (BB), (CB), (CC), (G) ve (B) o dersten başarılı sayılır. Elde bir öğrenci Sınava girmek için, öğrenciler özellikle Mesleki ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Yönetmeliği nde özetlenen aşağıdaki gereksinimleri karşılaması gerekir: En az % 70 katılım, ders uygulamalarına en az % 80 devam, başarıyla uygulamalı projelerin tamamlanması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Lisans Programları için aşağıda verilen tabloyu kullanarak harf notu ölçek ve 4 nokta dereceli ölçek içine 100 dereceli ölçek yürütülmektedir.Görülecek Sınıf Edebiyat Sınıf Nokta Sınıf Durumu90-100 AA 4,00 Başarılı80-89 BA 3,50 Başarılı70-79 BB 3,00 Başarılı65-69 CB 2,50 Başarılı60-64 CC 2,25 Başarılı55-59 DC 1,75 * Başarısız50-54 DD 1,25 * Başarısız40-49 FD 0,75 Fail<= 39 FF 0,00 Fail- F1 0,00 Katıldı değilOnlar bir yıl içinde en az 2.25, yıllık not ortalaması (GPA) olsaydı bir (DC) veya (DD) notu başarılı sayılabilmesi ile * bir öğrenci.G: kredisiz ders, staj, endüstri tabanlı eğitim, mesleki oryantasyon programı ve uygulamada başarılı, K: kredisiz ders, staj, endüstri tabanlı eğitim, mesleki oryantasyon programı ve uygulamada başarısız,M: Muaf,B: Başarılı.Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrenciler Yükseköğretime ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı)’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce (ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, ÖSS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler.

Başarma ŞartlarıBölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.Öğrencilerin bölümümüzden mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri almış olmaları ve öğretmenlik uygulamasını bitirmiş olmaları gerekmektedir. Öğrenci ilgili bölümün veya programın tüm öğretim planında öngörülen en az kredi alt sınırı kadar dersi başarmalı ve Ağırlıklı Not Ortalaması en az 4.00 üzerinden 2.00 olmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türkçe Öğretmenliği Programından mezun olan öğrenciler, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel ilköğretim okulları ile özel dershanelerde öğretmenlik yapabilecek, basın yayın kuruluşlarında, yurt dışındaki eğitim ve kültür kurumlarında, arşiv ve müzelerde, Dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile ilgili özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilecek ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev alabileceklerdir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030006550


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türlerini tanımlar.
  • Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatını ve gelişim aşamalarını anlatır.
  • Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar.
  • Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
  • Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
  • Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  • Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Atatürkün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenlenmesinde ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
  • Türkçe öğretiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bu doğrultuda edindiği deneyimleri özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere göre uyarlayabilme yetkinliğine sahip olur.
  • Aileler ve meslektaşlarıyla iş birliği yaparak kitap okuma alışkanlığının yaygınlaştırılmasına yönelik okul içi ve okul dışı etkinlikler düzenleyebilme yeterliliğine sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan esas derecelendirilir. Vize ve final sınavları sırasıyla% 40 ve final notunun% 60 temsil eder. Ancak, 100 üzerinden 30 altında not alan öğrencinin FF olarak değerlendirilir. (AA) notlarından biri, (BA), (BB), (CB), (CC), (G) ve (B) o dersten başarılı sayılır. Elde bir öğrenci Sınava girmek için, öğrenciler özellikle Mesleki ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Yönetmeliği nde özetlenen aşağıdaki gereksinimleri karşılaması gerekir: En az % 70 katılım, ders uygulamalarına en az % 80 devam, başarıyla uygulamalı projelerin tamamlanması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Lisans Programları için aşağıda verilen tabloyu kullanarak harf notu ölçek ve 4 nokta dereceli ölçek içine 100 dereceli ölçek yürütülmektedir.Görülecek Sınıf Edebiyat Sınıf Nokta Sınıf Durumu90-100 AA 4,00 Başarılı80-89 BA 3,50 Başarılı70-79 BB 3,00 Başarılı65-69 CB 2,50 Başarılı60-64 CC 2,25 Başarılı55-59 DC 1,75 * Başarısız50-54 DD 1,25 * Başarısız40-49 FD 0,75 Fail<= 39 FF 0,00 Fail- F1 0,00 Katıldı değilOnlar bir yıl içinde en az 2.25, yıllık not ortalaması (GPA) olsaydı bir (DC) veya (DD) notu başarılı sayılabilmesi ile * bir öğrenci.G: kredisiz ders, staj, endüstri tabanlı eğitim, mesleki oryantasyon programı ve uygulamada başarılı, K: kredisiz ders, staj, endüstri tabanlı eğitim, mesleki oryantasyon programı ve uygulamada başarısız,M: Muaf,B: Başarılı.Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrenciler Yükseköğretime ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı)’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce (ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, ÖSS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler.


Başarma Şartları
Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.Öğrencilerin bölümümüzden mezun olabilmeleri için öğretim programında belirtilen dersleri almış olmaları ve öğretmenlik uygulamasını bitirmiş olmaları gerekmektedir. Öğrenci ilgili bölümün veya programın tüm öğretim planında öngörülen en az kredi alt sınırı kadar dersi başarmalı ve Ağırlıklı Not Ortalaması en az 4.00 üzerinden 2.00 olmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türkçe Öğretmenliği Programından mezun olan öğrenciler, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel ilköğretim okulları ile özel dershanelerde öğretmenlik yapabilecek, basın yayın kuruluşlarında, yurt dışındaki eğitim ve kültür kurumlarında, arşiv ve müzelerde, Dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile ilgili özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilecek ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev alabileceklerdir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030006550

Qualification Title
Bachelor’s Diploma in Turkish Language Education
Awarding BodyBurdur Mehmet Akif Ersoy University
Awarding Body ContactAntalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur
Awarding Body Urlhttps://www.maku.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To have know academically about description of language, basic concepts of grammar and linguistics, features of World languages, structural and historical features of Turkish language, sound and its changes, suffix and ending, word groups, sentence and its components, sentence forms and types. To have know academically Literature knowledge and theories, Kokturk and Uyghur, Classic, Mystic, Folk and New Literature, World literature. To be well-informed and gain the necessary skills regarding the methods and tecniques in teaching the secondary school learners the Turkish language and literature and the skills of reading, listening, speaking and writing. To be well informed in the essential topics in teching profession such as classroom management, testing and evaluation, educational psychology, technology and material use, teaching principles and methods, and about the laws that regulade the activities in educational institutions. To be able to show that they can continue to work intepentently at a higher level. To be able to make decisions buy taking responsibilities in the complex professional activity condition. To be able to use Turkish educations knowledge and To have a foreing gramer with the aim of communicating with co-worker. To have the ability to use communicating tecnology, data processing, computers hardware and software, at the required level of Turkish education. To have to look after social, scientific and ethic values stages; the addition, explication and expositon of data releated Turkish education. To have to cooperate with various institutions and organizations of opinion about the competence of Ataturk and the Turkish language and national values, reflecting the views of families in the regulation of specific activities. To have know Turkish teaching activities, teaching methods and techniques to adapt to students with special needs and special educational needs. In cooperation with the families and colleagues in the habit of reading a book on the dissemination of in-school and extra-curricular activities will have the competence to regulate.

Key Competencies-
Further Info

All exams and other activities are graded based on 100 points. The midterm and final exams represent 40% and 60% of the final grade, respectively. However, a student who gets a grade below 30 out of 100 is graded as FF. A student obtaining one of the grades of (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G), and (B) is considered successful in that course. To enter exams, students must meet following requirements that are specifically outlined in “Mehmet Akif Ersoy University Regulation for Vocational and Undergraduate Education and Examination”:a) Enrolment for the course in question, b) At least 70% attendance of the course, c) At least 80% attendance of the practices in the course, d) Successfully completing practical projects. Other matters related to learning and exams are given in “Mehmet Akif Ersoy University Regulation for Vocational and Undergraduate Education and Examination”. Grade conversion is carried out from the 100 grade scale into the Letter grade scale and 4 point grade scale using the table given below for Bachelor’s Degree Programs at Mehmet Akif Ersoy University.Grade in Points Grade in Letters Grade in Points Status90-100 AA 4,00 Successful80-89 BA 3,50 Successful70-79 BB 3,00 Successful65-69 CB 2,50 Successful60-64 CC 2,25 Successful55-59 DC 1,75 Fail*50-54 DD 1,25 Fail*40-49 FD 0,75 Fail<= 39 FF 0,00 Fail- F1 0,00 Not Attended *A student with a (DC) or (DD) grade is considered successful if they had a yearly Grade Point Average (GPA) of minimum 2.25 in the given year.G: Successful in non-credited courses, internship, industry based training, professional orientation program, and the practice, K: Unsuccessful in non-credited courses, internship, industry based training, professional orientation program, and the practice,M: Exempt,B: Successful.In order to graduate from the department, it is necessary to take the courses mentioned in the program (240 credits) and be successful from these courses.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students admission to higher education is based on a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS). The examination is held once in a year and is administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates gain access to institutions of higher education based on their composite scores consisting of the scores on the selection examination and their high school grade point averages.

Conditions for SuccessIn order to graduate from the department, it is necessary to take the courses mentioned in the program (240 credits) and be successful from these courses. She applies they become education the modified noun has taken lessons at your program so that the students can become graduated than our section and teaching they must become clever. To succeed in all the courses in the program the students are expected to get an average point of 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Professional readiness and level of professional adaptibility to conditions and requirements from the practice or basic professional education as the precondition for the follow-up teaching or departmental study of Turkish teaching.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030006550


Qualification Title
Bachelor’s Diploma in Turkish Language Education

Awarding Body
Burdur Mehmet Akif Ersoy University

Awarding Body Contact
Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To have know academically about description of language, basic concepts of grammar and linguistics, features of World languages, structural and historical features of Turkish language, sound and its changes, suffix and ending, word groups, sentence and its components, sentence forms and types. To have know academically Literature knowledge and theories, Kokturk and Uyghur, Classic, Mystic, Folk and New Literature, World literature. To be well-informed and gain the necessary skills regarding the methods and tecniques in teaching the secondary school learners the Turkish language and literature and the skills of reading, listening, speaking and writing. To be well informed in the essential topics in teching profession such as classroom management, testing and evaluation, educational psychology, technology and material use, teaching principles and methods, and about the laws that regulade the activities in educational institutions. To be able to show that they can continue to work intepentently at a higher level. To be able to make decisions buy taking responsibilities in the complex professional activity condition. To be able to use Turkish educations knowledge and To have a foreing gramer with the aim of communicating with co-worker. To have the ability to use communicating tecnology, data processing, computers hardware and software, at the required level of Turkish education. To have to look after social, scientific and ethic values stages; the addition, explication and expositon of data releated Turkish education. To have to cooperate with various institutions and organizations of opinion about the competence of Ataturk and the Turkish language and national values, reflecting the views of families in the regulation of specific activities. To have know Turkish teaching activities, teaching methods and techniques to adapt to students with special needs and special educational needs. In cooperation with the families and colleagues in the habit of reading a book on the dissemination of in-school and extra-curricular activities will have the competence to regulate.


Key Competencies
-

Further Info

All exams and other activities are graded based on 100 points. The midterm and final exams represent 40% and 60% of the final grade, respectively. However, a student who gets a grade below 30 out of 100 is graded as FF. A student obtaining one of the grades of (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (G), and (B) is considered successful in that course. To enter exams, students must meet following requirements that are specifically outlined in “Mehmet Akif Ersoy University Regulation for Vocational and Undergraduate Education and Examination”:a) Enrolment for the course in question, b) At least 70% attendance of the course, c) At least 80% attendance of the practices in the course, d) Successfully completing practical projects. Other matters related to learning and exams are given in “Mehmet Akif Ersoy University Regulation for Vocational and Undergraduate Education and Examination”. Grade conversion is carried out from the 100 grade scale into the Letter grade scale and 4 point grade scale using the table given below for Bachelor’s Degree Programs at Mehmet Akif Ersoy University.Grade in Points Grade in Letters Grade in Points Status90-100 AA 4,00 Successful80-89 BA 3,50 Successful70-79 BB 3,00 Successful65-69 CB 2,50 Successful60-64 CC 2,25 Successful55-59 DC 1,75 Fail*50-54 DD 1,25 Fail*40-49 FD 0,75 Fail<= 39 FF 0,00 Fail- F1 0,00 Not Attended *A student with a (DC) or (DD) grade is considered successful if they had a yearly Grade Point Average (GPA) of minimum 2.25 in the given year.G: Successful in non-credited courses, internship, industry based training, professional orientation program, and the practice, K: Unsuccessful in non-credited courses, internship, industry based training, professional orientation program, and the practice,M: Exempt,B: Successful.In order to graduate from the department, it is necessary to take the courses mentioned in the program (240 credits) and be successful from these courses.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students admission to higher education is based on a nation-wide Student Selection Examination (ÖSS). The examination is held once in a year and is administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates gain access to institutions of higher education based on their composite scores consisting of the scores on the selection examination and their high school grade point averages.


Conditions for Success
In order to graduate from the department, it is necessary to take the courses mentioned in the program (240 credits) and be successful from these courses. She applies they become education the modified noun has taken lessons at your program so that the students can become graduated than our section and teaching they must become clever. To succeed in all the courses in the program the students are expected to get an average point of 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Professional readiness and level of professional adaptibility to conditions and requirements from the practice or basic professional education as the precondition for the follow-up teaching or departmental study of Turkish teaching.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address