Yeterlilik Kodu | TR0030007608 | |
Yeterlilik Adı | Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Necmettin Erbakan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erbakan.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler, yarı yıl içerisinde gerçekleştirilen ara sınav, küçük sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavları yanında ödev, uygulama ve benzeri çalışmalara tabi tutularak yarı yıl başarıları belirlenir. Her ders için en az bir ara sınav (vize) ve yarıyıl sonu sınavı (final) yapılır. Bu sınavlar sonunda DC, FF veya YZ harf notu alanlar için bütünleme sınavı açılır. Öğrencilerin teorik derslere % 70, uygulamalara % 80’den az olmamak şartı ile devamları zorunludur. Bu şartlardan herhangi birini sağlamayan öğrenciler yarıyıl sınavlarına giremezler.Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Lise ve dengi okul diploması, 2 - Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS)da TS2 puan türünde yeterli puanı almak. | |
Başarma Şartları | Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.Programda yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması değeri 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler, TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olan öğrencilerimiz Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî / özel ilkokul ve ortaokullara “Türkçe Öğretmeni” olarak atanırlar. Bunun yanında Eğitim Fakültelerinin Türkçe Eğitimi Bölümlerinde akademisyen veya bilim uzmanı olarak görev alabilirler. Bu bölümden mezun olan Türkçe Öğretmenleri ayrıca çeşitli medya kuruluşlarında Türkçe ile ilgili bilgi ve birikimlerini kullanarak yazarlık, editörlük, düzeltmenlik, danışmanlık, yöneticilik gibi görevler alabilirler. Yurt içi ve yurt dışındaki eğitim-öğretim kurumlarında, arşiv ve müzelerde, dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Kültür Merkezlerinde, Türk Cumhuriyetlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile bağlantılı özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007608
- Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır.
- Türk dilinin kurallarını ve geçirdiği evreleri tanıyarak Türkçenin güncel sorunlarının ayrımına varır.
- Anlama tekniklerini (okuma, dinleme) bilme ve öğretebilme bilgi ve becerisine sahip olur.
- Anlatma tekniklerini (konuşma, yazma) bilme ve öğretebilme bilgi ve becerisine sahip olur.
- Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.
- Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları,, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin ögeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olur.
- Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
- Türk edebiyatının geçirdiği evreleri tarihsel bir bakış açısıyla öğrenir.
- Türkçedeki sözcük gruplarını ve cümle türlerini tanır.
- Edebiyat biliminin gerektirdiği temel kuramlara ve bilgilere sahip olur.
- Edebiyat metinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
- Türkçe ve Türkçe öğretimi ile ilgili bilimsel, kuramsal ve uygulama çalışmalarını takip eder.
- Türkçe ve Türkçe öğretimi ile ilgili araştırma yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olur.
- Duygu ve düşüncelerini Türkçenin kurallarına uygun olarak doğru ve etkili biçimde sözlü ve yazılı olarak aktarır.
- Dinleme becerisine sahip olur.
- Konuşma becerisine sahip olur.
- Okuma becerisine sahip olur.
- Yazma becerisine sahip olur.
- Alanla ilgili araştırma yapar.
- Kendi gereksinimlerini belirleyerek ve öğrenme stratejileri geliştirir.
- Türkçe öğretiminin kuramsal ve uygulamasına ilişkin yöntem ve teknikleri uygular.
- Dünya edebiyatında öne çıkmış seçkin yapıtları çağdaş bir anlayışla çözümler.
- Türkçe öğretimini öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri, yöntem ve teknikler çerçevesinde gerçekleştirir.
- Toplumun güncel sorunlarını belirler.
- Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretici özellikler kazanır.
- Öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerini geliştirecek yöntem ve teknikleri bilir.
- Türkçe ders kitaplarını çok açılı ve eleştirel bir anlayışla irdeler.
- Türkçeyi doğru, güzel ve etkin konuşma kurallarına uygun, iyi bir iletişime ve anlamaya imkan sağlayacak şekilde ve estetik bir biçimde kullanır.
- Türkiye Türkçesini ses bilim, şekil bilim, söz dizimi, anlam bilim ve sözlük bilim gibi dilbilgisi ve dilbilim yöntemleriyle anlama, yorumlama ve çözümleme becerisine sahip olarak bu alandaki bilgisini araştırma ve geliştirme yönünde kullanabilir.
- Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
- Çocuklar için üretilmiş edebiyat metinleri arasında nitelik ayrımı yapar.
- Dil becerilerini geliştirirken dil bilgisi kurallarını uygular.
Öğrenciler, yarı yıl içerisinde gerçekleştirilen ara sınav, küçük sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavları yanında ödev, uygulama ve benzeri çalışmalara tabi tutularak yarı yıl başarıları belirlenir. Her ders için en az bir ara sınav (vize) ve yarıyıl sonu sınavı (final) yapılır. Bu sınavlar sonunda DC, FF veya YZ harf notu alanlar için bütünleme sınavı açılır. Öğrencilerin teorik derslere % 70, uygulamalara % 80’den az olmamak şartı ile devamları zorunludur. Bu şartlardan herhangi birini sağlamayan öğrenciler yarıyıl sınavlarına giremezler.Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.
Lise ve dengi okul diploması, 2 - Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS)da TS2 puan türünde yeterli puanı almak.
Mezun olan öğrencilerimiz Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî / özel ilkokul ve ortaokullara “Türkçe Öğretmeni” olarak atanırlar. Bunun yanında Eğitim Fakültelerinin Türkçe Eğitimi Bölümlerinde akademisyen veya bilim uzmanı olarak görev alabilirler. Bu bölümden mezun olan Türkçe Öğretmenleri ayrıca çeşitli medya kuruluşlarında Türkçe ile ilgili bilgi ve birikimlerini kullanarak yazarlık, editörlük, düzeltmenlik, danışmanlık, yöneticilik gibi görevler alabilirler. Yurt içi ve yurt dışındaki eğitim-öğretim kurumlarında, arşiv ve müzelerde, dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Kültür Merkezlerinde, Türk Cumhuriyetlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile bağlantılı özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007608 | |
Qualification Title | Bachelor Degree in Turkish Language Teaching | |
Awarding Body | Necmettin Erbakan University | |
Awarding Body Contact | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Awarding Body Url | www.erbakan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Semester / year-end exams, make-up exams, make-up exams, as well as midterm exams, midterm exams, midterm exams, homeworks, applications and similar studies are performed in the semester. At least one midterm exam and a final exam are scheduled for each course. At the end of these exams, makeup examinations for DC, FF or YZ letters are opened. It is imperative that the students are not less than 70% of the theoretical lectures and less than 80% of the practitioners. Students who do not get any of these conditions can not take the semester examinations.In order to graduate from the department, it is necessary to take the courses mentioned in the program (240 credits) and be successful from these courses. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | High school and balanced school diploma, 2 - Undergraduate Placement Exam (LYS) to get enough points in the form of TS2 points | |
Conditions for Success | In order to graduate from the department, it is necessary to take the courses mentioned in the program (240 credits) and be successful from these courses.Students who have successfully completed all of the courses in the program (total 240 ECTS credits) and whose GPA is at least 2.00 out of 4.00, are eligible to graduate with the title of TURKISH TEACHING. Achievement Grade Achievement Grade Achievement Factor Percent Equivalent Excellent AA 4.0 90 - 100 Pekiyi BA 3.5 85 - 89 Good BB 3.0 75 - 84 Medium CB 2.5 70 - 74 Passed CC 2.0 60 -69 Conditional Passed DC 1.5 50 - 59 Failed FF 0.0 49 and under | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduated students are assigned as Turkish Teacher to the official / private primary and secondary schools affiliated to the Ministry of National Education. Besides, they can work as academicians or scientific experts in Turkish Education Departments of Education Faculties. Turkish teachers who are graduated from this department can also take jobs such as writing, editing, correction, consultancy, management by using knowledge and knowledge about Turkish in various media organizations. They can work in private and official institutions related to Turkish Republics in Turkish and international educational institutions, archives and museums, world turkish centers, Turkish Cultural Centers, Turkish Republics. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030007608
ISCO:08
ISCO:08
- Acquire language awareness.Distinguish the current issues of Turkish language by recognizing different phases and rules of Turkish language.Have the ability to know and to teach receptive techniques( reading, listening).
- Have the ability to know and to teach productive techniques(speaking, writing).
- Explain Turkish language within the contemporary linguistic theories framework.
- Recognize language structures that are appropriate various communication context.
- Being able to comply with social, scientific, cultural and ethical values related to the field during the phase of data collection, interpretation, and publicizing the results of the implementation.
- Comprehend the phases of Turkish literature from a historical perspective.
- Recognize word groups and sentence types.Use necessary literary theories.Evaluate literary texts from a critical perspective.
- Follow theoretical, scientific and practical studies related to Turkish language and Turkish language teaching.
- Have the skills to do research on Turkish language and Turkish language teaching.Relay their thoughts and feelings effectively by applying the rules of Turkish language accurately.
- Hold listening skills. Hold speaking skills.Hold reading skills.Hold writing skills.
- Do field research.Improve learning strategies by defining their own necessities.
- Apply techniques and methods related to theoratical and practical teaching of Turkish language.
- Analyze the prominent works of world literature in modern sense.
- Apply Turkish language teaching within the framework of teachning preofession.
- Define current problems of society.
- Generate solution to current problems of society.
- Apply calligraphy techniques and methods.
- Examine Turkish course books in a critical sense.
- PreparingTurkish language in a good and convenient way, appropriate for the right, good and effective speaking rules and using it in an aesthetic way.
- Having ability to understand, interpret and analyze Turkish language with grammatical and linguistic methods such as sound science, morphology, syntax, semantic science and lexicology, and using his/her own knowledge in research and development.
- Having to undestand the concepts andthe relationships between them related tothe relevant field based on/using the qualifications that he/she has acquired in secondary education.
- Distinguish the text types that are written for children.
- Employ grammar rules while improving language skills.
Semester / year-end exams, make-up exams, make-up exams, as well as midterm exams, midterm exams, midterm exams, homeworks, applications and similar studies are performed in the semester. At least one midterm exam and a final exam are scheduled for each course. At the end of these exams, makeup examinations for DC, FF or YZ letters are opened. It is imperative that the students are not less than 70% of the theoretical lectures and less than 80% of the practitioners. Students who do not get any of these conditions can not take the semester examinations.In order to graduate from the department, it is necessary to take the courses mentioned in the program (240 credits) and be successful from these courses.
High school and balanced school diploma, 2 - Undergraduate Placement Exam (LYS) to get enough points in the form of TS2 points
Our graduated students are assigned as Turkish Teacher to the official / private primary and secondary schools affiliated to the Ministry of National Education. Besides, they can work as academicians or scientific experts in Turkish Education Departments of Education Faculties. Turkish teachers who are graduated from this department can also take jobs such as writing, editing, correction, consultancy, management by using knowledge and knowledge about Turkish in various media organizations. They can work in private and official institutions related to Turkish Republics in Turkish and international educational institutions, archives and museums, world turkish centers, Turkish Cultural Centers, Turkish Republics.
Qualification is continuous