Yeterlilik Kodu | TR0030008996 | |
Yeterlilik Adı | Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kütahya Dumlupınar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | DPÜ Rektörlük Binası, Evliya Çelebi Yerleşkesi Merkez / Kütahya | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.dpu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Yazılı, sözlü ve çoktan seçmeli sınavlar 1.Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri hakkında yeterli akademik bilgi sahibi olmak 2.Türk dilinin ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olmak. 3.Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı hakkında yeterli akademik bilgiye sahip olmak. 4.Türk dili ve edebiyatına,okuma,dinleme,konuşma,yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılması ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak. 5.Sınıf yönetimi,ölçme ve değerlendirme,eğitim psikolojisi,teknoloji ve materyal kullanımı,öğretim ilke ve yöntemleri,eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak. 6.Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini göstermek 7.Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verebilme 8.Türkçe eğitimindeki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak 9.Türkçe eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak 10.Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak 11.Dilini, kültür ve medeniyet tarihini iyi tanımak ve bunu genç nesillere aktarma özgüveni ve sorumluluğunu taşımak. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak, sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Üniversite Tanıtım Katalogunda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir. | |
Başarma Şartları | 1.Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri hakkında yeterli akademik bilgi sahibi olmak2.Türk dilinin ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olmak.3.Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı hakkında yeterli akademik bilgiye sahip olmak.4.Türk dili ve edebiyatına,okuma,dinleme,konuşma,yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılması ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak.5.Sınıf yönetimi,ölçme ve değerlendirme,eğitim psikolojisi,teknoloji ve materyal kullanımı,öğretim ilke ve yöntemleri,eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.6.Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini göstermek7.Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verebilme8.Türkçe eğitimindeki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak9.Türkçe eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak10.Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak11.Dilini, kültür ve medeniyet tarihini iyi tanımak ve bunu genç nesillere aktarma özgüveni ve sorumluluğunu taşımak.Türkçe Eğitimi Lisans Programı alanında, öğretmenlik mesleği ve genel kültür ile ilgili zorunlu ve seçmeli derslerden oluşmaktadır. Program 8 yarıyıl/4 yılda tamamlanır.Programdan mezun olabilmek için öğrencinin en az 2.00/4.00 genel ortalamaya sahip olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Milli Eğitim Bakanlığı ve özel kuruluşlar | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030008996
- Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri hakkında yeterli akademik bilgi sahibi olmak
- Türk dilinin ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olmak.
- Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı hakkında yeterli akademik bilgiye sahip olmak.
- Türk dili ve edebiyatına,okuma,dinleme,konuşma,yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılması ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak.
- Sınıf yönetimi,ölçme ve değerlendirme,eğitim psikolojisi,teknoloji ve materyal kullanımı,öğretim ilke ve yöntemleri,eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
- Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini göstermek.
- Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verebilmek
- Türkçe eğitimindeki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
- Türkçe eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak
- Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak.
- Dilini, kültür ve medeniyet tarihini iyi tanımak ve bunu genç nesillere aktarma özgüveni ve sorumluluğunu taşımak.
- Yeterli seviyede genel kültüre sahip olmak (anadil, yabancı dil, tarih vb)
Yazılı, sözlü ve çoktan seçmeli sınavlar
1.Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin tarihi dönemleri hakkında yeterli akademik bilgi sahibi olmak
2.Türk dilinin ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türleri hakkında yeterli akademik bilgiye sahibi olmak.
3.Edebiyat bilgi ve kuramları, Göktürk ve Uygur edebiyatları, Divan edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı hakkında yeterli akademik bilgiye sahip olmak.
4.Türk dili ve edebiyatına,okuma,dinleme,konuşma,yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılması ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak.
5.Sınıf yönetimi,ölçme ve değerlendirme,eğitim psikolojisi,teknoloji ve materyal kullanımı,öğretim ilke ve yöntemleri,eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
6.Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini göstermek
7.Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verebilme
8.Türkçe eğitimindeki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak
9.Türkçe eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetkinliğine sahip olmak
10.Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak
11.Dilini, kültür ve medeniyet tarihini iyi tanımak ve bunu genç nesillere aktarma özgüveni ve sorumluluğunu taşımak.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak, sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Üniversite Tanıtım Katalogunda mevcuttur. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.
Milli Eğitim Bakanlığı ve özel kuruluşlar
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030008996 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Kütahya Dumlupınar University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.dpu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | A candidate who wants to register the Department has to complete the processes determined by OSYM (Student selection and Placement Center) and pass the exams. The student who started an equivalent program in Turkey or abroad can apply for lateral transition. The applications are examined and evaluated before the start of the term taking each applicant’s conditions and the degree applied for into account. Please see University Presentation Catalogue for more information. Foreign students, who are accepted with an exchange program approved by the University, the limitations of which are determined with an agreement, can take the courses lectured in English in the Department. If the student is not proficient in Turkish, s/he can register one of the Turkish courses shown in the Course Plan. | |
Conditions for Success | 1. To have comprehensive academic knowledge about the definition and functions of language,basic terms concerning grammar and linguistics, the place of Turkish language among languages in the world,the historical phases of Turkish language2. To have comprehensive academic knowledge about the sounds and sound patterns of phonology of Turkish language, affixes, word derivation ways, word groups, parts of speech, and sentence types.3. To have comprehensive academic knowledge about literarature and literary theories, Kokturk and Uighur literature, classical Ottoman literature, Sufi and Folk literature, New Turkish literature, and World literature4. To have knowledge and skills regarding the instructional methods and techniques necessary for teaching Turkish Language and literature, reading, listening, speaking, and writing to secondary school students5. To have knowledge and skills about classroom management, measurement and evaluation, educational psychology, technology and material use, instructional principles and methods, and about rules and regulations concerning the educational institutions6. To show that they can conduct advanced studies with the skills of learning how to learn7. To take responsibility and make decisions about the complicated cases not foreseen in professional activities and projects8. To have command of at least one language to be able to follow the developments in Turkish education and to communicate with the collegues9. To have sufficient computer software and hardware knowledge and the necessary skills for using information and communication technologies to be able to follow the recent developments regarding Turkish education10. To keep the social, scientific, and ethical values while gathering, interpreting, and giving forth the data about Turkish education11. To know their language, culture and civilization well and to have the responsibility and self-esteem about transmitting this to the next generationsTurkish Language Education Bachelors Degree Program is composed of compulsory and elective courses about the field, the teaching profession and general culture. The program is completed in 8 terms, 4years. For the student to graduate from the program registered the minimum CumGPA must be 2.00/4.00 | |
Progression Paths (Relationship Type) | MoNE( Ministry of National Education) and private organization | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030008996
- To have comprehensive academic knowledge about the definition and functions of language,basic terms concerning grammar and linguistics, the place of Turkish language among languages in the world,the historical phases of Turkish language
- To have comprehensive academic knowledge about the sounds and sound patterns of phonology of Turkish language, affixes, word derivation ways, word groups, parts of speech, and sentence types.
- To have comprehensive academic knowledge about literarature and literary theories, Kokturk and Uighur literature, classical Ottoman literature, Sufi and Folk literature, New Turkish literature, and World literature
- To have knowledge and skills regarding the instructional methods and techniques necessary for teaching Turkish Language and literature, reading, listening, speaking, and writing to secondary school students
- To have knowledge and skills about classroom management, measurement and evaluation, educational psychology, technology and material use, instructional principles and methods, and about rules and regulations concerning the educational institutions
- To show that they can conduct advanced studies with the skills of learning how to learn
- To take responsibility and make decisions about the complicated cases not foreseen in professional activities and projects
- To have command of at least one language to be able to follow the developments in Turkish education and to communicate with the collegues
- To have sufficient computer software and hardware knowledge and the necessary skills for using information and communication technologies to be able to follow the recent developments regarding Turkish education
- To keep the social, scientific, and ethical values while gathering, interpreting, and giving forth the data about Turkish education
- To know their language, culture and civilization well and to have the responsibility and self-esteem about transmitting this to the next generations
- Having enough level of general culture (Mother language, foreign languages, history etc)
- Written, oral and multiple choice exams
- 1. To have comprehensive academic knowledge about the definition and functions of language,basic terms concerning grammar and linguistics, the place of Turkish language among languages in the world,the historical phases of Turkish language
- 2. To have comprehensive academic knowledge about the sounds and sound patterns of phonology of Turkish language, affixes, word derivation ways, word groups, parts of speech, and sentence types.
- 3. To have comprehensive academic knowledge about literarature and literary theories, Kokturk and Uighur literature, classical Ottoman literature, Sufi and Folk literature, New Turkish literature, and World literature
- 4. To have knowledge and skills regarding the instructional methods and techniques necessary for teaching Turkish Language and literature, reading, listening, speaking, and writing to secondary school students
- 5. To have knowledge and skills about classroom management, measurement and evaluation, educational psychology, technology and material use, instructional principles and methods, and about rules and regulations concerning the educational institutions
- 6. To show that they can conduct advanced studies with the skills of learning how to learn
- 7. To take responsibility and make decisions about the complicated cases not foreseen in professional activities and projects
- 8. To have command of at least one language to be able to follow the developments in Turkish education and to communicate with the collegues
- 9. To have sufficient computer software and hardware knowledge and the necessary skills for using information and communication technologies to be able to follow the recent developments regarding Turkish education
- 10. To keep the social, scientific, and ethical values while gathering, interpreting, and giving forth the data about Turkish education
- 11. To know their language, culture and civilization well and to have the responsibility and self-esteem about transmitting this to the next generations
A candidate who wants to register the Department has to complete the processes determined by OSYM (Student selection and Placement Center) and pass the exams. The student who started an equivalent program in Turkey or abroad can apply for lateral transition. The applications are examined and evaluated before the start of the term taking each applicant’s conditions and the degree applied for into account. Please see University Presentation Catalogue for more information. Foreign students, who are accepted with an exchange program approved by the University, the limitations of which are determined with an agreement, can take the courses lectured in English in the Department. If the student is not proficient in Turkish, s/he can register one of the Turkish courses shown in the Course Plan.
MoNE( Ministry of National Education) and private organization
Qualification is continuous