Yeterlilik Kodu | TR0030009280 | |
Yeterlilik Adı | Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Fırat Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Fırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.firat.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Fırat Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Bilgi için; https://www.firat.edu.tr/documents/1606909123.pdf Bu yönetmelikte ölçme ve değerlendirmeye ilişkin uygulanacak esaslar Madde 12, Madde 13, Madde 14 ve Madde 15’te tanımlanmıştır. Buna göre her ders için bir ara sınav gerçekleştirilir ve ara sınavın başarı notuna katkısı %40’tır. Genel sınavın başarı notuna katkısı ise %60’tır. Öğrencinin başarı notu bağıl değerlendirme sistemi ile belirlenir. Buna göre 100 tam puan karşılığı olarak bağıl değerlendirme sonucu öğrencilere aşağıdaki başarı notları verilir. Başarı Notu Katsayı AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 D= Devamsız, G= Girmedi, M= Muaf, Öğrenciler aldıkları başarı puanına göre aşağıdaki gibi değerlendirilir: a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten alınan (DC) ve (DD) notları, bu dersin "koşullu" olarak başarıldığını gösterir. c) (FF) notunu alan öğrenci, o dersi başaramamış sayılır ve aynı dersi verildiği ilk yarıyıl / yılda tekrarlar. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Başlangıç/Bitiş Tarihi: 16.04.2022/16.04.2025 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.Programda yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması değeri 4.00 üzerinden en az 2.00 olan öğrenciler, TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar. Başarı Derecesi Başarı Notu Başarı Katsayısı Yüzde Karşılığı Mükemmel AA 4.0 90 – 100 Pekiyi BA 3.5 85 – 89 İyi BB 3.0 75 – 84 Orta CB 2.5 70 – 74 Geçer CC 2.0 60 –69 Şartlı Geçer DC 1.5 50 – 59 Başarısız FF 0.0 49 ve altı. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olan öğrencilerimiz Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî / özel ilkokul ve ortaokullara “Türkçe Öğretmeni” olarak atanırlar. Bunun yanında Eğitim Fakültelerinin Türkçe Eğitimi Bölümlerinde akademisyen veya bilim uzmanı olarak görev alabilirler. Bu bölümden mezun olan Türkçe Öğretmenleri ayrıca çeşitli medya kuruluşlarında Türkçe ile ilgili bilgi ve birikimlerini kullanarak yazarlık, editörlük, düzeltmenlik, danışmanlık, yöneticilik gibi görevler alabilirler. Yurt içi ve yurt dışındaki eğitim öğretim kurumlarında, arşiv ve müzelerde, dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Kültür Merkezlerinde, Türk Cumhuriyetlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile bağlantılı özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030009280
ISCO 08
ISCO 08
- Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve özelliklere sahip, sözel yeteneği gelişmiş, eğitim biliminin yaklaşım, yöntem ve tekniklerini özümsemiş, yaratıcı, eleştirel ve bilimsel düşünen, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanan, öğrencilerle ve çevresiyle etkili iletişim kuran, iş birliği yapan, girişimci ve sorun çözen, sorumluluk sahibi, farklı görüşlere saygılı, Türkçe eğitimi alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri sürekli izleyen, okumaktan ve öğrenmekten zevk alan, sürekli iyileşme temelinde daima ileriyi hedefleyen Türkçe öğretmenleri yetiştirmektir.
- Eğitim ve öğretim örgün bir şekilde gerçekleştirilir.
- Dil bilincine sahip olur ve Türk dilinin kurallarını ve geçirdiği evreleri tanıyarak Türkçenin güncel sorunlarının ayrımına varır.
- Anlama (okuma, dinleme) ve Anlatma (konuşma, yazma) tekniklerini bilme ve öğretebilme bilgi ve becerisine sahip olur.
- Türk dilini çağdaş dil bilim kuramları çerçevesinde açıklar; her iletişim bağlamına uygun dil yapılarını tanır.
- Türkçenin ses/şekil özelliklerini öğrenir, Türkçedeki sözcük gruplarını ve cümle türlerini tanır.
- Edebiyat biliminin gerektirdiği temel kuramlara ve bilgilere sahip olur; Edebiyat metinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
- Türk edebiyatının geçirdiği evreleri tarihsel bir bakış açısıyla öğrenir.
- Çocuklar için üretilmiş edebiyat metinleri arasında nitelik ayrımı yapar.
- Türkçe alan bilgisini eğitim-öğretim sürecinde etkili kullanır.
- Öğrendiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler gerçekleştirir.
- Türkçe ve Türkçe öğretimi ile ilgili bilimsel, kuramsal ve uygulama çalışmalarını takip eder, bu alanla ilgili araştırma yapabilecek bilgi ve beceriye sahip olur.
- Duygu ve düşüncelerini Türkçenin kurallarına uygun olarak doğru ve etkili biçimde sözlü ve yazılı olarak aktarır.
- Türkçe öğretimini öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri, yöntem ve teknikler çerçevesinde gerçekleştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Fırat Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır.
Bilgi için; https://www.firat.edu.tr/documents/1606909123.pdf
Bu yönetmelikte ölçme ve değerlendirmeye ilişkin uygulanacak esaslar Madde 12, Madde 13, Madde 14 ve Madde 15’te tanımlanmıştır. Buna göre her ders için bir ara sınav gerçekleştirilir ve ara sınavın başarı notuna katkısı %40’tır. Genel sınavın başarı notuna katkısı ise %60’tır.
Öğrencinin başarı notu bağıl değerlendirme sistemi ile belirlenir. Buna göre 100 tam puan karşılığı olarak bağıl değerlendirme sonucu öğrencilere aşağıdaki başarı notları verilir.
Başarı Notu Katsayı
AA 4.00
BA 3.50
BB 3.00
CB 2.50
CC 2.00
DC 1.50
DD 1.00
FF 0.00
D= Devamsız,
G= Girmedi,
M= Muaf,
Öğrenciler aldıkları başarı puanına göre aşağıdaki gibi değerlendirilir:
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten alınan (DC) ve (DD) notları, bu dersin "koşullu" olarak başarıldığını gösterir.
c) (FF) notunu alan öğrenci, o dersi başaramamış sayılır ve aynı dersi verildiği ilk yarıyıl / yılda tekrarlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç/Bitiş Tarihi: 16.04.2022/16.04.2025
- Lise ve dengi okul diploması, Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS)da TS2 puan türünde yeterli puanı almak
Mezun olan öğrencilerimiz Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî / özel ilkokul ve ortaokullara “Türkçe Öğretmeni” olarak atanırlar. Bunun yanında Eğitim Fakültelerinin Türkçe Eğitimi Bölümlerinde akademisyen veya bilim uzmanı olarak görev alabilirler. Bu bölümden mezun olan Türkçe Öğretmenleri ayrıca çeşitli medya kuruluşlarında Türkçe ile ilgili bilgi ve birikimlerini kullanarak yazarlık, editörlük, düzeltmenlik, danışmanlık, yöneticilik gibi görevler alabilirler. Yurt içi ve yurt dışındaki eğitim öğretim kurumlarında, arşiv ve müzelerde, dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Kültür Merkezlerinde, Türk Cumhuriyetlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile bağlantılı özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030009280 | |||||||||||||||||||
Qualification Title | Turkish Language Teaching Undergraduate Diploma | |||||||||||||||||||
Awarding Body | Firat University | |||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Firat University, 23119 Elazig, Turkey | |||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.firat.edu.tr | |||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024 | ||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||
Thematic Areas | Education science | |||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||
Learning Environments |
| |||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |||||||||||||||||||
Further Info | The relevant articles of Firat University's Education, Teaching, and Examination Regulations are applied regarding exams and course success grades. For more information: https://www.firat.edu.tr/documents/1606909123.pdf The principles for assessment and evaluation are defined in Articles 12, 13, 14, and 15 of this regulation. Accordingly, each course includes a midterm exam that contributes 40% to the success grade, while the final exam contributes 60%. The student’s success grade is determined by a relative evaluation system. Based on a perfect score of 100, students are awarded the following success grades:
Additional Notations:
Students are evaluated based on the success grade they receive as follows: a) A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) is considered to have successfully passed the course. b) The grades (DC) and (DD) indicate conditional success in the course. c) A student who receives an (FF) grade is considered to have failed the course and must retake it in the next semester/year it is offered. | |||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||
Access Requirements |
| |||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order to graduate from the department, they must take and pass the courses specified in the program (240 credits). Students who successfully complete all of the courses in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and whose General Weighted Grade Point Average value is at least 2.00 out of 4.00 are eligible to graduate with the title of TURKISH LANGUAGE TEACHING. Degree of Success Success Grade Success Coefficient Percentage Equivalent Excellent AA 4.0 90 – 100 Very Good BA 3.5 85 – 89 Good BB 3.0 75 – 84 Average CB 2.5 70 – 74 Pass CC 2.0 60 –69 Conditionally Pass DC 1.5 50 – 59 Unsuccessful FF 0.0 49 and below. | |||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) |
| |||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030009280
ISCO 08
ISCO 08
- To train Turkish teachers who have the knowledge, skills and characteristics required by the teaching profession, have developed verbal skills, have internalized the approaches, methods and techniques of educational science, think creatively, critically and scientifically, use information and communication technologies, communicate effectively with students and their environment, cooperate, are enterprising and problem solvers, are responsible, respectful of different opinions, constantly follow innovations and developments in the field of Turkish education, enjoy reading and learning, and always aim for the future on the basis of continuous improvement.
- Education and training are carried out in a formal manner.
- They gain language awareness and recognize the rules of the Turkish language and the stages it has gone through, and become aware of the current problems of Turkish.
- They gain the knowledge and skills to know and teach the techniques of understanding (reading, listening) and narration (speaking, writing).
- They explain the Turkish language within the framework of contemporary linguistic theories; they recognize the language structures appropriate for every communication context.
- They learn the sound/shape characteristics of Turkish, they recognize the word groups and sentence types in Turkish.
- They gain the basic theories and information required by the science of literature; they evaluate literary texts from a critical perspective.
- They learn the stages Turkish literature has gone through from a historical perspective.
- They make a distinction between the quality of literary texts produced for children.
- They can use their Turkish field knowledge effectively in the education-teaching process.
- They evaluate the knowledge and skills they have learned with a critical approach.
- They carry out projects and activities for the social environment they live in with a sense of social responsibility.
- They follow scientific, theoretical and practical studies related to Turkish and Turkish language teaching, and they gain the knowledge and skills to conduct research in this field.
- He/she conveys his/her feelings and thoughts in an accurate and effective manner, verbally and in writing, in accordance with the rules of Turkish. He/she carries out Turkish teaching within the framework of the knowledge, skills, methods and techniques required by the teaching profession.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
The relevant articles of Firat University's Education, Teaching, and Examination Regulations are applied regarding exams and course success grades.
For more information: https://www.firat.edu.tr/documents/1606909123.pdf
The principles for assessment and evaluation are defined in Articles 12, 13, 14, and 15 of this regulation. Accordingly, each course includes a midterm exam that contributes 40% to the success grade, while the final exam contributes 60%.
The student’s success grade is determined by a relative evaluation system. Based on a perfect score of 100, students are awarded the following success grades:
Success Grade |
Coefficient |
AA |
4.00 |
BA |
3.50 |
BB |
3.00 |
CB |
2.50 |
CC |
2.00 |
DC |
1.50 |
DD |
1.00 |
FF |
0.00 |
Additional Notations:
- D = Absent
- G = Did Not Attend
- M = Exempt
Students are evaluated based on the success grade they receive as follows:
a) A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) is considered to have successfully passed the course.
b) The grades (DC) and (DD) indicate conditional success in the course.
c) A student who receives an (FF) grade is considered to have failed the course and must retake it in the next semester/year it is offered.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- High school or equivalent school diploma, getting sufficient score in TS2 score type in Undergraduate Placement Exam (LYS)
- Our graduates are assigned as “Turkish Language Teachers” to official/private primary and secondary schools affiliated with the Ministry of National Education. In addition, they can work as academicians or scientific experts in the Turkish Language Education Departments of Faculties of Education. Turkish Language Teachers who graduate from this department can also use their knowledge and experience of Turkish in various media organizations and take on roles such as writing, editing, proofreading, consulting, and management. They can work in educational institutions, archives and museums, world Turkology centers, Turkish Cultural Centers, Turkish Republics, and private and official institutions affiliated with Turkish Republics in Turkey and abroad.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous