Yeterlilik Kodu | TR0030013212 | |
Yeterlilik Adı | Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Giresun Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Giresun Üniversitesi Rektörlük Gaziler Mahallesi, Prof. Ahmet Taner Kışlalı Cd, 28200 Merkez/Giresun | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.giresun.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az %80`ine devam etmiş olması zorunludur. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ile yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkı payı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları ise şartlı başarılı kabul edilmektedir. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekmektedir. Ayrıca her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Giresun Üniversitesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğini uygun olarak “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve üniversite öğrenci seçme sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. | |
Başarma Şartları | Türkçe Eğitimi alanında lisans derecesi alabilmek için öğrencilerin programda alınması gereken zorunlu ile seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız özel ya da devlet okullarında Türkçe öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Türkçe Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yüksek öğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilkokul ve ortaokullarda öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi Türkçe bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030013212
- Öğrencilerin dinleme becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
- Öğrencilerin konuşma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
- Öğrencilerin okuma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
- Öğrencilerin yazma becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
- Türkçe öğretimine ilişkin yapacağı ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleme, araç ve yöntemlerini kullanma yeteneğine sahip olmak.
- Türkçe öğretimine yönelik uygulamalarda araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi.
- Türkçe dil bilgisi öğrenme alanını geliştirme becerisi.
- Türk ve dünya edebiyatı ile ilgili gerekli alan bilgisine sahip olmak.
- Türkçe eğitiminin amaçlarına uygun eğitim zemini hazırlama becerisi.
- Çocuğu orta öğretime hazırlayacak esas dil becerilerine sahip olmak.
- Eğitim teknolojilerini takip etme ve bu gelişmeleri sınıfta kullanabilme becerisi.
- Türkçe öğretimine yönelik özgün bilgi kaynaklarını kullanma becerisi.
- Türk dilinin alfabelerin bilgisine sahip olup kullanma becerisi.
- Türkçenin farklı lehçelerini kullanmasını geliştirme yeterliliğine sahip olmak.
- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma, Kendini iyi ifade etmek, Yüksek iletişim becerisi, Bilimsel düşünmek, Haklarını ve sorumluluklarını bilmek, Türkçeyi yazılı ve sözlü iletişimde doğru kullanma.
- Bilgi teknolojilerini kullanma ve üretme. Çevreyle uyumlu olabilmek.
- Türkçeyi yazılı ve sözlü iletişimde doğru kullanma İletişim kabiliyeti.
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için kuramsal derslerin en az %70`ine, uygulamalı derslerin ise en az %80`ine devam etmiş olması zorunludur. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ile yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkı payı % 40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılır. DC ve DD notları ise şartlı başarılı kabul edilmektedir. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) en az 2.0 olması gerekmektedir. Ayrıca her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Giresun Üniversitesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğini uygun olarak “Ders Öğretim Planı” nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve üniversite öğrenci seçme sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
Mezunlarımız özel ya da devlet okullarında Türkçe öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Türkçe Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yüksek öğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilkokul ve ortaokullarda öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi Türkçe bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030013212 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Giresun University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.giresun.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | For each course, the format of assessment and evaluation is defined in detail in “Course Teaching Plan”. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Obtaining the required grade from National University Entrance and Placement Exam (YGS). | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030013212
- To have sufficiency to improve students' listening skills.
- To have sufficiency to improve students' speaking skills.
- To have sufficiency to improve students' reading skills.
- To have sufficiency to improve students' writing skills.
- To have skills to use tools and methods and to determine purpose of Turkish educational measurement and evaluation.
- The skill to utilize research methods and techniques towards Turkish teaching in applications.
- To have Turkish language learning field development skills.
- To have necessary field knowledge related to Turkish and world literature.
- Prepare appropriate training ground skills according to the aim of the Turkish education.
- Prepare the child to have language skills essential for secondary education.
- To follow developments in educational technology and to apply this developments in the classroom.
- The skill to use the original information source towards Turkish teaching.
- To have knowledge and using skills of Turkish language alphabet.
- To have sufficiency to improve using Turkish different dialects.
For each course, the format of assessment and evaluation is defined in detail in “Course Teaching Plan”.
Obtaining the required grade from National University Entrance and Placement Exam (YGS).
The document is valid continuously.