Yeterlilik Kodu | TR0030014452 | |
Yeterlilik Adı | Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | OndokuzMayıs Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.omu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bölümümüzde her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine; uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması; YGS ve LYS Sınavlarından yeterli sözel puanı almış olması gerekir. | |
Başarma Şartları | Türkçe Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, öncelikli olarak KPSS sonrasında o yılki puan barajını geçtikleri takdirde Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı ilköğretim okulları II. kademe sınıflarına Türkçe öğretmeni olarak atanabilirler. Bunun yanı sıra mezunlarımız, özel ilköğretim kurumları ile özel dershanelerde de çalışabilir, yayınevlerinde dil danışmanı olarak görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014452
- İlköğretim Türkçe dersi öğretim programını özü itibariyle tanır.
- Temel dil becerilerinin geliştirilmesine uygun yöntem ve teknikleri kullanabilir.
- Türkçe öğretimine uygun planlama yapabilir.
- Dil eğitimi alanındaki kuramsal gelişmeleri takip eder.
- Türkçe eğitimi alanının gerektirdiği seviyede bilgi teknolojisini kullanabilir.
- Meslektaşlarıyla işbirliği yaparak tüm öğrencilerin, dili doğru ve etkili kullanmalarına yönelik okul içi ve dışı etkinlikler düzenler.
- Edebiyat metinleri vasıtasıyla Türk ve Dünya kültürünü tanır.
- Öğrencilerin Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili görüşlerini içselleştirmelerini sağlayacak etkinlikler düzenler.
- Hoşgörülü ve insan haklarına saygılı olup demokratik değerleri benimser.
- Kendisini etkili bir biçimde ifade edebilir ve bu becerisini insan ilişkilerinde kullanabilir.
- Türkçe eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
- Türkçe öğretiminde özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilir.
- Eleştirel düşünme yetisini kullanabilir.
- Dilbilimin dil öğretimi ile ilişkisi konusunda belli bir fikri vardır.
- Yabancılara Türkçe eğitimi veren kurumları, kaynakları ve yöntemleri tanır.
- Öğrencilerle işbirliği içerisinde grupla çalışma becerisi kazandırabilir.
- Öğrencilerin gelişimlerini izlemek için gerekli ölçme araçlarını geliştirir ve uygular.
- Türk dili ve edebiyatına, okuma, dinleme, konuşma ve yazma eğitimine ait bilgi ve becerilerin ilköğretim II. kademe öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir.
- Aileler ve meslektaşlarıyla iş birliği yaparak kitap okuma alışkanlığının yaygınlaştırılmasına yönelik okul içi ve okul dışı etkinlikler düzenleyebilme yeterliliğine sahip olur.
- Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandıkları düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
- Atatürkün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenlenmesinde ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
- Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Mesleki faaliyet ve projelerde öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak karar verir.
- Türkçe öğretiminde yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir bu doğrultuda edindiği deneyimleri özel gereksinimli ve özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere göre uyarlayabilme yetkinliğine sahip olur.
- Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
Bölümümüzde her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine; uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması; YGS ve LYS Sınavlarından yeterli sözel puanı almış olması gerekir.
Mezunlarımız, öncelikli olarak KPSS sonrasında o yılki puan barajını geçtikleri takdirde Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı ilköğretim okulları II. kademe sınıflarına Türkçe öğretmeni olarak atanabilirler. Bunun yanı sıra mezunlarımız, özel ilköğretim kurumları ile özel dershanelerde de çalışabilir, yayınevlerinde dil danışmanı olarak görev alabilirler.
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014452 | |
Qualification Title | Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Awarding Body | Ondokuz Mayıs University | |
Awarding Body Contact | Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun | |
Awarding Body Url | https://www.omu.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. To succeed in a course, students must get at least 40 points from the final exam and have at least 50 points average. Students who get AA, AA, BA, BB, CB and CC are considered successful. DC and DD are notes that conditionally successful. Students have to attend 70% in theoretical, 80% of practical sessions of courses. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Candidates must have high school diploma and an eligible score from the University Entrance Exam. | |
Conditions for Success | To obtain bachelor´s degree in Computer Education and Instructional Technology program the students must successfully complete the required and elective courses (total 240 ECTS) and maintain the minimum cumulative GPA of 2.0/4.0 | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can be employed as Turkish education teachers in both public and private schools under the Ministry of National Education. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014452
- To have know academically about description of language, basic concepts of grammar and linguistics, features of World languages, structural and historical features of Turkish language, sound and its changes, suffix and ending, word groups, sentence and its components, sentence forms and types.
- To have know academically Literature knowledge and theories, Kokturk and Uyghur, Classic, Mystic, Folk and New Literature, World literature.
- To be well-informed and gain the necessary skills regarding the methods and tecniques in teaching the secondary school learners the Turkish language and literature and the skills of reading, listening, speaking and writing.
- To be well informed in the essential topics in teching profession such as classroom management, testing and evaluation, educational psychology, technology and material use, teaching principles and methods, and about the laws that regulade the activities in educational institutions.
- To be able to show that they can continue to work intepentently at a higher level.
- To be able to make decisions buy taking responsibilities in the complex professional activity condition.
- To be able to use Turkish educations knowledge and To have a foreing gramer with the aim of communicating with co-worker.
- To have the ability to use communicating tecnology, data processing, computers hardware and software, at the required level of Turkish education.
- To have to look after social, scientific and ethic values stages; the addition, explication and expositon of data releated Turkish education.
- To have to cooperate with various institutions and organizations of opinion about the competence of Ataturk and the Turkish language and national values, reflecting the views of families in the regulation of specific activities o have know Turkish teaching activities, teaching methods and techniques to adapt to students with special needs and special educational needs In cooperation with the families and colleagues in the habit of reading a book on the dissemination of in-school and extra-curricular activities will have the competence to regulate.
- To have enough information about computer software and hardware which required by Turkish education and to have competence to use the Information Communication Technologies.
- To identify all aspects of teaching profession and educational sciences and Turkish national education system and school management To grasp the characteristics of students ' development and to grasp the use of different approaches to learning in the classroom.
- To have knowledge and skills to do lesson planning, to use different measuring techniques.
- To grasp the tasks of the teacher's guidance and the ways of how to recognize students.
- To be well-informed and gain the necessary skills regarding the methods and tecniques in teaching the secondary school learners the Turkish language and literature and the skills of reading, listening, speaking and writing. n cooperation with the families and colleagues in the habit of reading a book on the dissemination of in-school and extra-curricular activities will have the competence to regulate.
- To be able to show that they can continue to work intepentently at a higher level.
- To have to cooperate with various institutions and organizations of opinion about the competence of Ataturk and the Turkish language and national values, reflecting the views of families in the regulation of specific activities.
- To have to look after social, scientific and ethic values stages; the addition, explication and expositon of data releated Turkish education.
- To be able to make decisions buy taking responsibilities in the complex professional activity condition.
- To have know Turkish teaching activities, teaching methods and techniques to adapt to students with special needs and special educational needs.
- To have the ability to use communicating tecnology, data processing, computers hardware and software, at the required level of Turkish education.
- To be able to use Turkish educations knowledge and To have a foreing gramer with the aim of communicating with co-worker.
A variety of assessment methods such as mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the program, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. To succeed in a course, students must get at least 40 points from the final exam and have at least 50 points average. Students who get AA, AA, BA, BB, CB and CC are considered successful. DC and DD are notes that conditionally successful. Students have to attend 70% in theoretical, 80% of practical sessions of courses.
Candidates must have high school diploma and an eligible score from the University Entrance Exam.
Graduates can be employed as Turkish education teachers in both public and private schools under the Ministry of National Education.
The document is valid continuously.