Yeterlilik Kodu

TR0030015847

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumOrdu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.odu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar.
  • Ortaokul Türkçe ders programlarının alan bilgilerine, kazanımlarına, bu kazanımlara ilişkin içeriklere; bu alan bilgileri ile kazanımlara ve içeriğe en uygun öğretim yöntem ve tekniklerine; ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Ortaokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
  • Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir.
  • Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır.
  • Okul ve sınıf süreçlerinde karşılaştığı problem durumlarını bilimsel araştırma konusu yapar, tanımlar, uygun araştırma yöntem ve tekniği ile veri toplar, analiz eder, yorumlar, çözüm önerileri geliştirir.
  • Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, hazır bulunuşluklarını, çevre olanaklarını ve ders programlarını dikkate alarak öğretme-öğrenme sürecini planlar; eğitim ortamlarını düzenler; eğitim teknolojilerini etkili kullanır; uygun materyaller geliştirir; öğrenme-öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini kuramsal temellerine uygun bir şekilde kullanır ve çoklu değerlendirme araçları kullanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirir.
  • Okul ve sınıf ortamında güvenlik önlemlerini alır ve gerektiğinde ilk yardım uygulamalarında bulunur.
  • Toplumun ya da okulun sürekli iyileştirilmesi amacıyla kalite yönetimi süreçlerinde yer alır, liderlik eder ya da takım üyesi olarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek Millî Eğitim Bakanlığının düzenlediği hizmet içi eğitim etkinliklerine ek olarak ulusal ve uluslararası düzeyde meslek örgütleri, üniversiteler ve diğer okulların da programlarına ve etkinliklerine katılarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar.
  • Ortaokulun içinde bulunduğu farklı sosyo-kültürel çevrelerde bir öğretmen olarak kabul görür; kültürün, sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla çevreye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Bir Türkçe öğretmeni olarak dış görünüm, tutum ve davranışları yanında sanat, spor ve kültürel yeterlikleri ile topluma örnek olur.
  • Bir Türkçe öğretmeni olarak demokrasi, insan hakları ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve ilgili yasa, yönetmelik, ve yönetsel metinlere uygun davranır.
  • Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
  • En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
  • Etkili öğrenme öğretme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme modelleri geliştirir.
  • Disiplin içi veya disiplinler arası ekiplerde veya bireysel projelerde çalışabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına girerler. Başarı notu ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı dikkate alınarak hesaplanır. Yarıyıl içi çalışmaları (ara sınav, ödev, küçük sınavlar vb.) %40, yarıyıl sonu sınavı %60 olarak değerlendirilerek başarı durumu belirlenir. Başarılı olmak için yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma ve o ders için başarı notu ortalamasının 60 olma zorunluluğu vardır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış ve böylece 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması (Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması) ve en az 240 AKTS kredisi alması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türkçe Öğretmenliği Programı''ndan mezun olan öğrenciler, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel ortaokullar ile özel dershanelerde öğretmenlik yapabilecek, basın yayın kuruluşlarında, yurt dışındaki eğitim ve kültür kurumlarında, arşiv ve müzelerde, Dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile ilgili özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilecek ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev alabileceklerdir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015847


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ordu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar.
  • Ortaokul Türkçe ders programlarının alan bilgilerine, kazanımlarına, bu kazanımlara ilişkin içeriklere; bu alan bilgileri ile kazanımlara ve içeriğe en uygun öğretim yöntem ve tekniklerine; ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Ortaokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
  • Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir.
  • Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır.
  • Okul ve sınıf süreçlerinde karşılaştığı problem durumlarını bilimsel araştırma konusu yapar, tanımlar, uygun araştırma yöntem ve tekniği ile veri toplar, analiz eder, yorumlar, çözüm önerileri geliştirir.
  • Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, hazır bulunuşluklarını, çevre olanaklarını ve ders programlarını dikkate alarak öğretme-öğrenme sürecini planlar; eğitim ortamlarını düzenler; eğitim teknolojilerini etkili kullanır; uygun materyaller geliştirir; öğrenme-öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini kuramsal temellerine uygun bir şekilde kullanır ve çoklu değerlendirme araçları kullanarak öğrenci kazanımlarını değerlendirir.
  • Okul ve sınıf ortamında güvenlik önlemlerini alır ve gerektiğinde ilk yardım uygulamalarında bulunur.
  • Toplumun ya da okulun sürekli iyileştirilmesi amacıyla kalite yönetimi süreçlerinde yer alır, liderlik eder ya da takım üyesi olarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek Millî Eğitim Bakanlığının düzenlediği hizmet içi eğitim etkinliklerine ek olarak ulusal ve uluslararası düzeyde meslek örgütleri, üniversiteler ve diğer okulların da programlarına ve etkinliklerine katılarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar.
  • Ortaokulun içinde bulunduğu farklı sosyo-kültürel çevrelerde bir öğretmen olarak kabul görür; kültürün, sosyal yaşamın ve çevre bilincinin gelişmesi amacıyla çevreye yönelik toplumsal sorumluluk projeleri ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Bir Türkçe öğretmeni olarak dış görünüm, tutum ve davranışları yanında sanat, spor ve kültürel yeterlikleri ile topluma örnek olur.
  • Bir Türkçe öğretmeni olarak demokrasi, insan hakları ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve ilgili yasa, yönetmelik, ve yönetsel metinlere uygun davranır.
  • Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
  • En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
  • Etkili öğrenme öğretme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme modelleri geliştirir.
  • Disiplin içi veya disiplinler arası ekiplerde veya bireysel projelerde çalışabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına girerler. Başarı notu ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı dikkate alınarak hesaplanır. Yarıyıl içi çalışmaları (ara sınav, ödev, küçük sınavlar vb.) %40, yarıyıl sonu sınavı %60 olarak değerlendirilerek başarı durumu belirlenir. Başarılı olmak için yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma ve o ders için başarı notu ortalamasının 60 olma zorunluluğu vardır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Öğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış ve böylece 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması (Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması) ve en az 240 AKTS kredisi alması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türkçe Öğretmenliği Programı''ndan mezun olan öğrenciler, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel ortaokullar ile özel dershanelerde öğretmenlik yapabilecek, basın yayın kuruluşlarında, yurt dışındaki eğitim ve kültür kurumlarında, arşiv ve müzelerde, Dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile ilgili özel ve resmî kuruluşlarda çalışabilecek ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev alabileceklerdir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015847

Qualification Title
Turkish Language Teaching Bachelor's Degree Diploma
Awarding BodyOrdu University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.odu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Transfer the concepts related to the field of Turkish language teaching to practice contexts, use them in place and effectively, explain the relations between them.
  • The contents of the secondary school Turkish language course programs, their achievements and their contents related to these achievements; these field information and the methods and techniques best suited to the content and content; measurement and evaluation.
  • It has knowledge of the developmental, learning and difficulties of secondary school students.
  • Science and technology have knowledge of reaching scientific knowledge as a literate Turkish teacher, monitoring, evaluating and applying new studies.
  • Turkish teachers have knowledge of the situation and current status according to philosophical and sociological bases with different national and international cultures.
  • Main sources related to the field of Turkish language teaching, followed by periodicals, educational reports of national and international organizations; comments and uses.
  • It makes scientific research topics that are encountered in school and class processes, defines, develops data collection, analysis, interpretation, solution proposal with appropriate research method and technique.
  • Plan the learning-learning process taking into account the developmental characteristics, individual differences, readiness, environment possibilities and curricula of secondary school students; arrange training environments; use educational technologies effectively; develops appropriate materials; use learning-teaching strategies, methods and techniques in accordance with theoretical bases and assess student achievements by using multiple evaluation tools.
  • It takes security precautions in the school and classroom environment and is available in first aid applications when necessary.
  • Take part in quality management processes for continuous improvement of society or school, or act as a team member or act responsibly as a team member.
  • In addition to the in-service training activities organized by the Ministry of National Education by evaluating the knowledge and skills in a critical way, it provides the continuity of professional development by participating in the programs and activities of professional organizations, universities and other schools at national and international level.
  • She is accepted as a teacher in different socio-cultural environments in secondary school; culture, social life and environmental awareness in order to develop the social responsibility projects and activities related to the environment plans and practices.
  • As a Turkish language teacher, as well as appearance, attitude and behavior, art, sports and cultural competences are examples of collecting.
  • As a Turkish teacher, behaves in accordance with democracy, human rights and social, scientific and professional ethical values ​​and related laws, regulations and administrative texts.
  • Uses Turkish correctly and effectively. At least one foreign language is able to monitor the information in the field and communicate with colleagues.
  • Develop appropriate learning models to create effective learning teaching processes.
  • Can work in disciplinary or interdisciplinary teams or on individual projects.
Key Competencies-
Further Info

Students will take at least one midterm and a final exam for each course. Success grade is calculated by considering midterm and final exam. Midterm work (midterm, homework, quizzes, etc.) 40%, final exam 60%. In order to be successful, students must take at least 50 points from the final exam and have a grade of 60 at the end of the course. General grade average, 3.00-3.49 students Honor, 3.50 and higher students graduate from High Honor list. A certificate is issued to the students who have passed the honor and honor list and signed by the Rector.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessStudents must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from Turkish Language Teaching Program will be able to teach in public and private secondary schools affiliated to the Ministry of National Education and in private teaching centers and will be able to teach in public and private educational and cultural institutions abroad and in archives and museums, and they will be able to work as academicians in related departments of universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015847


Qualification Title
Turkish Language Teaching Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body
Ordu University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Transfer the concepts related to the field of Turkish language teaching to practice contexts, use them in place and effectively, explain the relations between them.
  • The contents of the secondary school Turkish language course programs, their achievements and their contents related to these achievements; these field information and the methods and techniques best suited to the content and content; measurement and evaluation.
  • It has knowledge of the developmental, learning and difficulties of secondary school students.
  • Science and technology have knowledge of reaching scientific knowledge as a literate Turkish teacher, monitoring, evaluating and applying new studies.
  • Turkish teachers have knowledge of the situation and current status according to philosophical and sociological bases with different national and international cultures.
  • Main sources related to the field of Turkish language teaching, followed by periodicals, educational reports of national and international organizations; comments and uses.
  • It makes scientific research topics that are encountered in school and class processes, defines, develops data collection, analysis, interpretation, solution proposal with appropriate research method and technique.
  • Plan the learning-learning process taking into account the developmental characteristics, individual differences, readiness, environment possibilities and curricula of secondary school students; arrange training environments; use educational technologies effectively; develops appropriate materials; use learning-teaching strategies, methods and techniques in accordance with theoretical bases and assess student achievements by using multiple evaluation tools.
  • It takes security precautions in the school and classroom environment and is available in first aid applications when necessary.
  • Take part in quality management processes for continuous improvement of society or school, or act as a team member or act responsibly as a team member.
  • In addition to the in-service training activities organized by the Ministry of National Education by evaluating the knowledge and skills in a critical way, it provides the continuity of professional development by participating in the programs and activities of professional organizations, universities and other schools at national and international level.
  • She is accepted as a teacher in different socio-cultural environments in secondary school; culture, social life and environmental awareness in order to develop the social responsibility projects and activities related to the environment plans and practices.
  • As a Turkish language teacher, as well as appearance, attitude and behavior, art, sports and cultural competences are examples of collecting.
  • As a Turkish teacher, behaves in accordance with democracy, human rights and social, scientific and professional ethical values ​​and related laws, regulations and administrative texts.
  • Uses Turkish correctly and effectively. At least one foreign language is able to monitor the information in the field and communicate with colleagues.
  • Develop appropriate learning models to create effective learning teaching processes.
  • Can work in disciplinary or interdisciplinary teams or on individual projects.

Key Competencies
-

Further Info

Students will take at least one midterm and a final exam for each course. Success grade is calculated by considering midterm and final exam. Midterm work (midterm, homework, quizzes, etc.) 40%, final exam 60%. In order to be successful, students must take at least 50 points from the final exam and have a grade of 60 at the end of the course. General grade average, 3.00-3.49 students Honor, 3.50 and higher students graduate from High Honor list. A certificate is issued to the students who have passed the honor and honor list and signed by the Rector.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from Turkish Language Teaching Program will be able to teach in public and private secondary schools affiliated to the Ministry of National Education and in private teaching centers and will be able to teach in public and private educational and cultural institutions abroad and in archives and museums, and they will be able to work as academicians in related departments of universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address