Yeterlilik Kodu | TR0030016343 | |
Yeterlilik Adı | Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında önerilen kuramsal dersler Türkçe ve eğitim bilimlerinde oluşturulacak mikroyapı-özellik-performans ve bunların uygulaması esasına dayalıdır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | Öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması, F1, F2, Y, Z, E ve T notunun olmaması gerekir. Bu bölümdeki programlarda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Türkçe Öğretmenliği Programından mezun olan öğrenciler; "Türkçe Öğretmeni" unvanıyla ilköğretim ikinci kademe (5, 6, 7 ve 8. sınıf) öğrencilerine, yabancılara, Türk soylulara ve iki dillilere Türkçe eğitimi verebilir; etkili iletişim kurabilen, toplumsal sorumluluk alabilen, milli değerleri özümsemiş, evrensel değerlere saygılı, yurttaşlık bilincine sahip öğretmenler olarak toplumsal sorunlara çözümler üretebilir; sanatsal ve kültürel yeterlilikleriyle roman, hikaye, şiir, senaryo, makale, deneme gibi farklı yazınsal ve bilgilendirici türlerde ürünler yaratabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030016343
ISCO:08
ISCO:08
Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında önerilen kuramsal dersler Türkçe ve eğitim bilimlerinde oluşturulacak mikroyapı-özellik-performans ve bunların uygulaması esasına dayalıdır.
- Türkçenin ana dili olarak kuralları, işleyişi iletişim becerileri; Türk dilinin çeşitli dönemler içerisindeki özellikleri ile bu dönemlerde verilmiş eserler konusunda kapsamlı ve bilimsel bilgiye sahip olur.
- Türkçe öğretimi alanına özel; yaklaşım, yöntem ve teknikler ile ölçme değerlendirme süreçlerini bilir; bu bilgileri, alanıyla ilgili araştırma, eğitim durumları ve ders içeriği tasarlama süreçlerinde kullanır.
- Türkçe öğretimi alanında yapılmış bilimsel çalışmalar ışığında ders içeriği ve eğitim durumları tasarlar; bu süreçte hayatilik ilkesi uyarınca 21. yüzyıl becerilerini kazandırmayı gözetir.
- Türkçe öğretiminin hedef kitlesi olan ortaokul öğrencilerinin; bilişsel, duyuşsal ve devinişsel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Türkçenin yabancı ve ikinci dil olarak öğretimi gibi farklı alt alanlarıyla bunların öğretimi konusunda kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgiye sahip olur.
- Türkçe öğretimi alanıyla ilgili, ders içi ve ders dışı, bağımsız veya ekiple çalışabileceği görev ve sorumluluklar alır.
- Türkçe öğretimi alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerilere eleştirel yaklaşır; eksikliklerini saptar ve giderir; kendi öğrenmelerini yönlendirme becerisine sahip olur ve bunu bir yaşam becerisi olarak sürekli kılar.
- Türkçe öğretimi alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini iç ve dış paydaşlarla paylaşır; bu konulara yönelik projeler üretir.
- Bilişim - iletişim teknolojilerini bilir ve bu konudaki bilgisini Türkçe öğretimi alanına uyarlar.
- Türkçe öğretimi alanındaki akademik çalışmaları ve uluslararası alanyazını en az bir yabancı dilde takip eder; yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurar.
- Türkçe öğretimi alanıyla ilgili çalışmalarda çevreyi koruma, iş sağlığı ve güvenliği gibi hassasiyetleri de gözeterek toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere (sosyal hak, sosyal adalet vb. ) uygun davranır.
Türkçe Öğretmenliği Programından mezun olan öğrenciler; "Türkçe Öğretmeni" unvanıyla ilköğretim ikinci kademe (5, 6, 7 ve 8. sınıf) öğrencilerine, yabancılara, Türk soylulara ve iki dillilere Türkçe eğitimi verebilir; etkili iletişim kurabilen, toplumsal sorumluluk alabilen, milli değerleri özümsemiş, evrensel değerlere saygılı, yurttaşlık bilincine sahip öğretmenler olarak toplumsal sorunlara çözümler üretebilir; sanatsal ve kültürel yeterlilikleriyle roman, hikaye, şiir, senaryo, makale, deneme gibi farklı yazınsal ve bilgilendirici türlerde ürünler yaratabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030016343 | |
Qualification Title | Turkish Language Teaching Program Bachelors | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | A variety of assessment methods such as quizzes, mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows; GRADE FACTOR A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1 F1 0 F2 0 Y - Z - E - T - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Students should pass the centrally administered entrance exam conducted by Student Selection and Placement Center (OSYM). | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no F1, F2, Y, Z, E or T grades | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of Turkish Language Teaching Program, can teach Turkish as "Turkish Language Teacher" to secondary school students (5th, 6th, 7th and 8th grade students), foreigners and people of Turkish ancestry; can find solutions to social problems as teachers who can communicate effectively, have social responsibilities, adopt national values and consciousness of citizenship, respect universal values; produce novel, story, poem scenario, article and essay thanks to their efficiency in arts and culture. Apart from these, they can work at media institutions, education and culture institutions in our country and abroad, in achieves and museums, Turcology institutions, state and private institutions on Turk Republics, and as researchers in the related programs at universities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030016343
ISCO:08
ISCO:08
A variety of assessment methods such as quizzes, mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and a final exam are implemented in the programme. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s). In order to graduate from the programme, cumulative GPA must be minimum 2.00. A course grade is constituted by evaluating the above stated elements and given by using letters. Letter grades and their associated coefficients are as follows; GRADE FACTOR A 4,0 A- 3,7 B+ 3,3 B 3,0 B- 2,7 C+ 2,3 C 2,0 C- 1,7 D+ 1,3 D 1 F1 0 F2 0 Y - Z - E - T -
Students should pass the centrally administered entrance exam conducted by Student Selection and Placement Center (OSYM).
The graduates of Turkish Language Teaching Program, can teach Turkish as "Turkish Language Teacher" to secondary school students (5th, 6th, 7th and 8th grade students), foreigners and people of Turkish ancestry; can find solutions to social problems as teachers who can communicate effectively, have social responsibilities, adopt national values and consciousness of citizenship, respect universal values; produce novel, story, poem scenario, article and essay thanks to their efficiency in arts and culture. Apart from these, they can work at media institutions, education and culture institutions in our country and abroad, in achieves and museums, Turcology institutions, state and private institutions on Turk Republics, and as researchers in the related programs at universities.
Qualification is continuous