Yeterlilik Kodu

TR0030016343

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBaşkent Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Sorumlu Kurum URLhttps://www.baskent.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında önerilen kuramsal dersler Türkçe ve eğitim bilimlerinde oluşturulacak mikroyapı-özellik-performans ve bunların uygulaması esasına dayalıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca “Öğretmenlik Uygulaması I” ve “Öğretmenlik Uygulaması II” dersleri kapsamında MEB’e bağlı ortaokullarda uygulamalı eğitim gerçekleştirilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçenin ana dili olarak kuralları, işleyişi, iletişim becerileri; Türk dilinin çeşitli dönemler içerisindeki özellikleri ile bu dönemlerde verilmiş eserler konusunda kapsamlı ve bilimsel bilgiye uygun değerlendirmeler yapar.
  • Türkçe öğretimi alanına özgü yaklaşım, yöntem ve teknikler ile ölçme değerlendirme ve ders planlama süreçlerini dikkate alarak öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel gelişimlerini destekleyecek şekilde ders içerikleri tasarlar.
  • Hedef kitlesi olan ortaokul öğrencileri ile eğitim verdiği farklı özelliklere sahip diğer gruplarda (birleştirilmiş sınıflar, dezavantajlı gruplar, anadili Türkçe olmayanlar, iki dilliler, soydaş ve akraba topluluklardan gelenler vb.) öğretim yaptığı konu alanına ilişkin kazanımları tanımlar ve öğretim ilkelerini ve 21. yüzyıl becerilerini önceleyen uygulama ve tasarlamalara uygun öğretim yapar.
  • Türkçe öğretimi alanı ile ilgili konulara ve genel sorunlara yönelik geçerliği yüksek bilimsel çalışmaları değerlendirir, bu çalışmalardan çıkarımlarda bulunur, bilimsel çalışma sonuçlarına dayanarak karşılaştığı sorunlara bireysel ya da ekip içerisinde çözüm stratejileri geliştirir.
  • Türkçe öğretimi alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerilere eleştirel yaklaşır; eksikliklerini saptar ve giderir; kendi öğrenmelerini yönlendirme becerisine sahip olur ve bunu bir yaşam becerisi olarak sürekli kılar.
  • Türkçe öğretimi alanında karşılaştığı sorunlara yönelik savunulabilir, geçerliği yüksek araştırma soruları önerir, araştırmayı planlar, veri toplar, analiz eder ve sonuçlarına dayanarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir, projeler üretir.
  • Derslerde, sunumlarda, farklı grup ve bireylerle olan etkileşiminde teknolojiyi, Türkçeyi ya da gerektiğinde en az bir yabancı dili doğru şekilde kullanarak kültürel ve evrensel değerlere uygun etkili iletişim kurar.
  • Türkçe öğretimi alanıyla ilgili çalışmalarda çevreyi koruma, iş sağlığı ve güvenliği gibi hassasiyetleri de gözeterek toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere (sosyal hak, sosyal adalet vb.) dayanan uygulamalar yapar.
  • Türkçe öğretimi alanına uygun ve etkin geri bildirimi sağlayacak ölçme araçlarını seçer ya da geliştirir; bunları ders içi ve dışı öğrenme ortamlarında uygular.
  • Türkçe öğretiminde disiplinlerarasılığı da esas alan milli, manevi, evrensel değerler ile kültürel çeşitliliğin korunmasına yönelik bireysel ve grupla çalışmalar tasarlar, yürütür ve bu tarz çalışmalara katkı sağlar.
Anahtar Yetkinlikler
  • Okuryazarlık yetkinliği
  • Liderlik yetkinliği
  • Esneklik ve uyum yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başkent Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin hükümlerine göre; bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav, her yarıyıl sonunda da bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ayrıca öğretim elemanları kısa yazılı sınav, ödev, proje ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir.

Yarıyıl başarı notunun verilmesinde tüm sınav sonuçları, yarıyıl içi çalışmalar ile derslere devam ve katılım göz önünde tutulur. İlgili öğretim elemanı tarafından ağırlıklar belirlenerek, derslerin başlamasını izleyen ilk iki hafta içinde bölüm veya program başkanlığına ve öğrencilere duyurulur.

Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemi kullanılır. Bir dersten (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. “F1” ve “F2” notları, öğrencinin o dersten başarısız olduğunu gösterir. “F1” derse devam ettiği halde başarısız olan, “F2” ise devamsızlık nedeniyle o dersten başarısız sayılan öğrencilere verilir. Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan öğrenciler yarıyıl sonu sınavına giremezler. “F1” veya “F2” notu alan öğrenciler, o dersi, izleyen yarıyıllarda öncelikle tekrarlarlar. Dönem sonunda genel not ortalaması 2,00 veya üstü olan öğrenci başarılı öğrencidir. Genel not ortalaması 1,99 ve altında olan öğrenci başarısız öğrencidir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1.  Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2.  Ölçme-Değerlendirme:  Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bu program ayrıca EPDAD (Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından 24.04.2021 – 24.04.2026 tarihleri arasında 5 yıllık akredite edilmiştir. 

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)   tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda bu programa yerleştirilmiş olmak.
Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve müfredattaki tüm derslerden başarılı olmaları gerekir. Mezuniyet için öğrenci minimum 240 AKTS’yi sağlamalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030016343


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Başkent Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalında önerilen kuramsal dersler Türkçe ve eğitim bilimlerinde oluşturulacak mikroyapı-özellik-performans ve bunların uygulaması esasına dayalıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca “Öğretmenlik Uygulaması I” ve “Öğretmenlik Uygulaması II” dersleri kapsamında MEB’e bağlı ortaokullarda uygulamalı eğitim gerçekleştirilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçenin ana dili olarak kuralları, işleyişi, iletişim becerileri; Türk dilinin çeşitli dönemler içerisindeki özellikleri ile bu dönemlerde verilmiş eserler konusunda kapsamlı ve bilimsel bilgiye uygun değerlendirmeler yapar.
  • Türkçe öğretimi alanına özgü yaklaşım, yöntem ve teknikler ile ölçme değerlendirme ve ders planlama süreçlerini dikkate alarak öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel gelişimlerini destekleyecek şekilde ders içerikleri tasarlar.
  • Hedef kitlesi olan ortaokul öğrencileri ile eğitim verdiği farklı özelliklere sahip diğer gruplarda (birleştirilmiş sınıflar, dezavantajlı gruplar, anadili Türkçe olmayanlar, iki dilliler, soydaş ve akraba topluluklardan gelenler vb.) öğretim yaptığı konu alanına ilişkin kazanımları tanımlar ve öğretim ilkelerini ve 21. yüzyıl becerilerini önceleyen uygulama ve tasarlamalara uygun öğretim yapar.
  • Türkçe öğretimi alanı ile ilgili konulara ve genel sorunlara yönelik geçerliği yüksek bilimsel çalışmaları değerlendirir, bu çalışmalardan çıkarımlarda bulunur, bilimsel çalışma sonuçlarına dayanarak karşılaştığı sorunlara bireysel ya da ekip içerisinde çözüm stratejileri geliştirir.
  • Türkçe öğretimi alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerilere eleştirel yaklaşır; eksikliklerini saptar ve giderir; kendi öğrenmelerini yönlendirme becerisine sahip olur ve bunu bir yaşam becerisi olarak sürekli kılar.
  • Türkçe öğretimi alanında karşılaştığı sorunlara yönelik savunulabilir, geçerliği yüksek araştırma soruları önerir, araştırmayı planlar, veri toplar, analiz eder ve sonuçlarına dayanarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir, projeler üretir.
  • Derslerde, sunumlarda, farklı grup ve bireylerle olan etkileşiminde teknolojiyi, Türkçeyi ya da gerektiğinde en az bir yabancı dili doğru şekilde kullanarak kültürel ve evrensel değerlere uygun etkili iletişim kurar.
  • Türkçe öğretimi alanıyla ilgili çalışmalarda çevreyi koruma, iş sağlığı ve güvenliği gibi hassasiyetleri de gözeterek toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere (sosyal hak, sosyal adalet vb.) dayanan uygulamalar yapar.
  • Türkçe öğretimi alanına uygun ve etkin geri bildirimi sağlayacak ölçme araçlarını seçer ya da geliştirir; bunları ders içi ve dışı öğrenme ortamlarında uygular.
  • Türkçe öğretiminde disiplinlerarasılığı da esas alan milli, manevi, evrensel değerler ile kültürel çeşitliliğin korunmasına yönelik bireysel ve grupla çalışmalar tasarlar, yürütür ve bu tarz çalışmalara katkı sağlar.

Anahtar Yetkinlikler
  • Okuryazarlık yetkinliği
  • Liderlik yetkinliği
  • Esneklik ve uyum yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başkent Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin hükümlerine göre; bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav, her yarıyıl sonunda da bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ayrıca öğretim elemanları kısa yazılı sınav, ödev, proje ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir.

Yarıyıl başarı notunun verilmesinde tüm sınav sonuçları, yarıyıl içi çalışmalar ile derslere devam ve katılım göz önünde tutulur. İlgili öğretim elemanı tarafından ağırlıklar belirlenerek, derslerin başlamasını izleyen ilk iki hafta içinde bölüm veya program başkanlığına ve öğrencilere duyurulur.

Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemi kullanılır. Bir dersten (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. “F1” ve “F2” notları, öğrencinin o dersten başarısız olduğunu gösterir. “F1” derse devam ettiği halde başarısız olan, “F2” ise devamsızlık nedeniyle o dersten başarısız sayılan öğrencilere verilir. Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan öğrenciler yarıyıl sonu sınavına giremezler. “F1” veya “F2” notu alan öğrenciler, o dersi, izleyen yarıyıllarda öncelikle tekrarlarlar. Dönem sonunda genel not ortalaması 2,00 veya üstü olan öğrenci başarılı öğrencidir. Genel not ortalaması 1,99 ve altında olan öğrenci başarısız öğrencidir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1.  Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2.  Ölçme-Değerlendirme:  Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bu program ayrıca EPDAD (Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından 24.04.2021 – 24.04.2026 tarihleri arasında 5 yıllık akredite edilmiştir. 


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)   tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda bu programa yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve müfredattaki tüm derslerden başarılı olmaları gerekir. Mezuniyet için öğrenci minimum 240 AKTS’yi sağlamalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030016343

Qualification Title
Turkish Language Teaching Bachelor's Degree
Awarding BodyBaşkent University
Awarding Body ContactBağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara
Awarding Body Urlhttps://www.baskent.edu.tr/en/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education in the field of healthcare management.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal and distance education. In addition, practical training is carried out in secondary schools affiliated to the Ministry of National Education within the scope of “Teaching Practice I” and “Teaching Practice II” courses.

Description
  • Makes comprehensive and scientific evaluations about the rules of Turkish as a mother tongue, its functioning, communication skills, the characteristics of the Turkish language in various periods and the works written in these periods.
  • Designing course contents to support students' cognitive, affective and psychomotor development, taking into account the approaches, methods and techniques specific to the field of Turkish teaching, as well as assessment, evaluation and lesson planning processes.
  • Defining the achievements related to the subject area taught to the target group of secondary school students and other groups with different characteristics (combined classes, disadvantaged groups, non-native Turkish speakers, bilinguals, people from cognate and related communities, etc.) and teaching in accordance with practices and designs that prioritize teaching principles and 21st century skills.
  • Evaluating scientific studies with high validity on issues and general problems related to the field of Turkish teaching, making inferences from these studies, developing solution strategies individually or in a team for the problems encountered based on the results of scientific studies.
  • Critical approach to the knowledge and skills acquired in the field of Turkish teaching; detecting and correcting deficiencies; have the ability to direct their own learning and perpetuate it as a life skill.
  • Being able to be defended against the problems encountered in the field of Turkish teaching, suggesting high-valid research questions, planning the research, collecting and analyzing data and developing solutions to the problems based on the results, producing projects.
  • Communicating effectively in accordance with cultural and universal values by using technology, Turkish or at least one foreign language when necessary, in lectures, presentations, and interaction with different groups and individuals.
  • Making practices based on social, scientific, cultural and ethical values (social rights, social justice, etc.) by considering sensitivities such as environmental protection, occupational health and safety in studies related to Turkish teaching.
  • Selecting or developing measurement tools that are suitable for the field of Turkish teaching and will provide effective feedback; apply them in classroom and extracurricular learning environments.
  • To design and conduct individual and group studies for the protection of national, spiritual and universal values and cultural diversity based on interdisciplinarity in Turkish teaching and to contribute to such studies.
Key Competencies
  • Literacy
  • Leadership
  • Flexibility and compliance
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Entrepreneurship

Cultural awareness and expression

Further Info

According to “Başkent University Regulation on Undergraduate Education and Exams”;

for each course, students are given at least one midterm and one final exam at the end of the term. The instructor can give quizzes, consider homeworks, projects, lab, or similar works as a midterm.

 

While assessing term success grade, all the exam results, half-year studies, attendance, and participation is considered. Their percentages are determined by the instructor and declared within two weeks of the course starts to the department or program chairs and students.

 

Letter grading systems are used to evaluate student achievement. At the end of a semester, one of the following letter grades for each course is given to the students with the appreciation of the lecturer. The student who gets one of the grades (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) is considered to have succeeded in the course. 'F1' and 'F2' grades show that the student has failed the course. 'F1' is given to students who have attended but failed, whereas 'F2' is given to students who have failed the course due to unattendance. The students who have failed due to unattendance cannot take the end-term exam or if it's given resit exam. Students who got an ‘F1’ or ‘F2’ repeat the course in the following terms. A student whose ATGA and GGA is at least 2.00 and has no repeat courses is considered as a successful student, and with an ATGA and GGA of 1.99 and below is considered to be unsuccessful.

Quality Assurance

To observe the quality of higher education programs;

  • CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
  • Every year, CoHE publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

 

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

 

  1. Creation and Approval of Curricula:
    1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
    3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the CoHE.
  2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor’s degree.
  4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

 

This program is also accredited by EPDAD (Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs) for 5 years between 24.04.2021 – 24.04.2026.

Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
  • To be assigned in this program as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center, whose procedures and principles are determined by CoHE.
Conditions for SuccessFor graduation, students of this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses in the curriculum. The minimum ECTS required for graduation is 240. 
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor’s degree can attend to master’s degree programs and, if they meet the relevant requirements, they will be accepted to doctorate programs by a bachelor’s degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Legal Basis

1. Act No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Act No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The proficiency is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030016343


Qualification Title
Turkish Language Teaching Bachelor's Degree

Awarding Body
Başkent University

Awarding Body Contact
Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education in the field of healthcare management.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal and distance education. In addition, practical training is carried out in secondary schools affiliated to the Ministry of National Education within the scope of “Teaching Practice I” and “Teaching Practice II” courses.


Description
  • Makes comprehensive and scientific evaluations about the rules of Turkish as a mother tongue, its functioning, communication skills, the characteristics of the Turkish language in various periods and the works written in these periods.
  • Designing course contents to support students' cognitive, affective and psychomotor development, taking into account the approaches, methods and techniques specific to the field of Turkish teaching, as well as assessment, evaluation and lesson planning processes.
  • Defining the achievements related to the subject area taught to the target group of secondary school students and other groups with different characteristics (combined classes, disadvantaged groups, non-native Turkish speakers, bilinguals, people from cognate and related communities, etc.) and teaching in accordance with practices and designs that prioritize teaching principles and 21st century skills.
  • Evaluating scientific studies with high validity on issues and general problems related to the field of Turkish teaching, making inferences from these studies, developing solution strategies individually or in a team for the problems encountered based on the results of scientific studies.
  • Critical approach to the knowledge and skills acquired in the field of Turkish teaching; detecting and correcting deficiencies; have the ability to direct their own learning and perpetuate it as a life skill.
  • Being able to be defended against the problems encountered in the field of Turkish teaching, suggesting high-valid research questions, planning the research, collecting and analyzing data and developing solutions to the problems based on the results, producing projects.
  • Communicating effectively in accordance with cultural and universal values by using technology, Turkish or at least one foreign language when necessary, in lectures, presentations, and interaction with different groups and individuals.
  • Making practices based on social, scientific, cultural and ethical values (social rights, social justice, etc.) by considering sensitivities such as environmental protection, occupational health and safety in studies related to Turkish teaching.
  • Selecting or developing measurement tools that are suitable for the field of Turkish teaching and will provide effective feedback; apply them in classroom and extracurricular learning environments.
  • To design and conduct individual and group studies for the protection of national, spiritual and universal values and cultural diversity based on interdisciplinarity in Turkish teaching and to contribute to such studies.

Key Competencies
  • Literacy
  • Leadership
  • Flexibility and compliance
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Entrepreneurship

Cultural awareness and expression


Further Info

According to “Başkent University Regulation on Undergraduate Education and Exams”;

for each course, students are given at least one midterm and one final exam at the end of the term. The instructor can give quizzes, consider homeworks, projects, lab, or similar works as a midterm.

 

While assessing term success grade, all the exam results, half-year studies, attendance, and participation is considered. Their percentages are determined by the instructor and declared within two weeks of the course starts to the department or program chairs and students.

 

Letter grading systems are used to evaluate student achievement. At the end of a semester, one of the following letter grades for each course is given to the students with the appreciation of the lecturer. The student who gets one of the grades (A), (A+), (A-), (B+), (B), (B-), (C+), (C), (C-), (D+), (D) is considered to have succeeded in the course. 'F1' and 'F2' grades show that the student has failed the course. 'F1' is given to students who have attended but failed, whereas 'F2' is given to students who have failed the course due to unattendance. The students who have failed due to unattendance cannot take the end-term exam or if it's given resit exam. Students who got an ‘F1’ or ‘F2’ repeat the course in the following terms. A student whose ATGA and GGA is at least 2.00 and has no repeat courses is considered as a successful student, and with an ATGA and GGA of 1.99 and below is considered to be unsuccessful.


Quality Assurance

To observe the quality of higher education programs;

  • CoHE is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by CoHE are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
  • Every year, CoHE publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CoHE.

 

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

 

  1. Creation and Approval of Curricula:
    1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
    3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the CoHE.
  2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor’s degree.
  4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

 

This program is also accredited by EPDAD (Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs) for 5 years between 24.04.2021 – 24.04.2026.


Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
  • To be assigned in this program as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection and Placement Center, whose procedures and principles are determined by CoHE.

Conditions for Success
For graduation, students of this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful in all courses in the curriculum. The minimum ECTS required for graduation is 240. 

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor’s degree can attend to master’s degree programs and, if they meet the relevant requirements, they will be accepted to doctorate programs by a bachelor’s degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis

1. Act No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Act No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The proficiency is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode