Yeterlilik Kodu

TR0030017595

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumGaziantep Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAdres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gantep.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Amaçlar

  • Bölümümüzün amacı, orta öğretim (11-15 yaş dönemi) çocuklarına Türkçe’yi doğru kullanabilme, okuduğunu ve dinlediğini anlama, kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerilerini kazandıracak, ulusal dil bilincine sahip, Türk Dili’ni koruyup kollayan öğretmenler yetiştirmektir.

Hedefler

  • Bölümümüzün hedefi, Türkçe Eğitimi, Öğretimi kuram ve uygulamalarla ilgili akademik araştırmalar, yayınlar sunan, disiplinler arası işbirliği sağlayan, bir üst seviyedeki eğitimleri takip eden, yönetici özelliklere sahip, yenilikçi, özgün çözümler üreten, bilimsel, sosyal özelliklerle donanmış Türkçe öğretmenleri yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleğinin ve alanının gerektirdiği bilgi ve beceriler ile Türk milli eğitiminde belirtilen ilkeleriyle özdeşleştirebilir.
  • Farklı türden (matbu, elektronik, dijital) bilgi kaynaklarına nasıl erişebileceğini, güvenilir olan/olmayan bilgi kaynaklarını nasıl ayırt edeceğini ve bu bilgi kaynaklarından öğrenme amacına uygun olarak nasıl yararlanabileceğini bilebilir.
  • 21. yüzyıl okuryazarlıklarının gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olabilir.
  • Modern dünyada meydana gelen bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek, bu gelişmelerin öngördüğü çerçevede kendisini sürekli güncelleyebilir.
  • Dinlediklerini/izlediklerini eleştirel bir biçimde çözümleyerek anlamlandırabilir.
  • Farklı iletişim ortamlarının gerektirdiği konuşma türlerinden uygun olan bir veya birkaçını seçerek etkili bir iletişim kurabilir.
  • Okuduğu metinleri eleştirel bir biçimde çözümleyerek anlamlandırabilir.
  • Yazma yöntem ve tekniklerini kullanarak farklı türlerde özgün metinler oluşturabilir.
  • Öğrencilerin farklı türden metinlere yönelik eleştirel düşünme becerileri geliştirmelerini teşvik edebilir.
  • Türkçe öğretimiyle ilgili modern yöntem ve teknikleri eleştirel ve etkin bir biçimde kullanabilir.
  • Türkçe öğretimiyle ilgili sorunların eleştirel bir bakış açısıyla irdelenerek belirlenmesinde ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirme konusunda isteklidir.
  • Yaşam boyu öğrenme ilkesine bağlı olarak ders sürecinde olduğu kadar ders dışında da öğrencilerin araştırma, inceleme ve öğrenme etkinliklerini teşvik eder.
  • Millî ve manevi değerlerimizi Türkçe derslerindeki konularla ilişkilendirerek öğrencilerin bu değerleri benimsemelerini ve içselleştirmelerini sağlar.
  • Yapılandırmacı anlayışın ve süreç temelli ölçme-değerlendirme ilkesinin gerektirdiği şekilde öğrencilerin ürünlerini adım adım takip ederek kendi öğrenmelerini kontrol etmelerini ve içselleştirmelerini sağlayacak dönütler kullanabilir.
  • Yalnızca Türkçe dersinde ve sınıf içi etkinliklerde değil; aynı zamanda diğer derslerde ve medya başta olmak üzere farklı platformlarda karşılaştığı hatalı dil kullanımlarına karşı eleştirel bir tutum geliştirerek bu tür hatalı kullanımların giderilmesi yönünde meslektaşları ve öğrencileriyle iş birliği yapabilir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliğiV
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler, gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri ve ve alana özgü geliştirilen ölçme araçları ile değerlendirmeye yönelik ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

15.05.2020 / 15.05.2025

Giriş Şartı

Türk ve yabanci ögrenciler için genel kabul sartlari programa baslamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıÖgrenci ilgili bölümün veya programin tüm ögretim planinda öngörülen en az kredi alt siniri kadar dersi (240 AKTS) basarmali ve Agirlikli Not Ortalamasi en az 4.00 üzerinden 2.00 olmalidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi programindan mezun olan ögrenciler, Millî Egitim Bakanligina bagli resmî ve özel ortaokullar ile özel dershanelerde ögretmenlik yapabilecek, basin yayin kuruluslarinda, yurt disindaki egitim ve kültür kurumlarinda, arsiv ve müzelerde, Dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile ilgili özel ve resmî kuruluslarda çalisabilecek ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev alabileceklerdir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030017595


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gaziantep Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Adres Üniversite Bulvarı 27310 Şehitkamil - Gaziantep, TÜRKİYE Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Faks +90 (342) 360 1013 E-posta bilgi@gantep.edu.tr Öğrenci İşleri 0850 227 27 41

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 06/12/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Amaçlar

  • Bölümümüzün amacı, orta öğretim (11-15 yaş dönemi) çocuklarına Türkçe’yi doğru kullanabilme, okuduğunu ve dinlediğini anlama, kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerilerini kazandıracak, ulusal dil bilincine sahip, Türk Dili’ni koruyup kollayan öğretmenler yetiştirmektir.

Hedefler

  • Bölümümüzün hedefi, Türkçe Eğitimi, Öğretimi kuram ve uygulamalarla ilgili akademik araştırmalar, yayınlar sunan, disiplinler arası işbirliği sağlayan, bir üst seviyedeki eğitimleri takip eden, yönetici özelliklere sahip, yenilikçi, özgün çözümler üreten, bilimsel, sosyal özelliklerle donanmış Türkçe öğretmenleri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleğinin ve alanının gerektirdiği bilgi ve beceriler ile Türk milli eğitiminde belirtilen ilkeleriyle özdeşleştirebilir.
  • Farklı türden (matbu, elektronik, dijital) bilgi kaynaklarına nasıl erişebileceğini, güvenilir olan/olmayan bilgi kaynaklarını nasıl ayırt edeceğini ve bu bilgi kaynaklarından öğrenme amacına uygun olarak nasıl yararlanabileceğini bilebilir.
  • 21. yüzyıl okuryazarlıklarının gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olabilir.
  • Modern dünyada meydana gelen bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek, bu gelişmelerin öngördüğü çerçevede kendisini sürekli güncelleyebilir.
  • Dinlediklerini/izlediklerini eleştirel bir biçimde çözümleyerek anlamlandırabilir.
  • Farklı iletişim ortamlarının gerektirdiği konuşma türlerinden uygun olan bir veya birkaçını seçerek etkili bir iletişim kurabilir.
  • Okuduğu metinleri eleştirel bir biçimde çözümleyerek anlamlandırabilir.
  • Yazma yöntem ve tekniklerini kullanarak farklı türlerde özgün metinler oluşturabilir.
  • Öğrencilerin farklı türden metinlere yönelik eleştirel düşünme becerileri geliştirmelerini teşvik edebilir.
  • Türkçe öğretimiyle ilgili modern yöntem ve teknikleri eleştirel ve etkin bir biçimde kullanabilir.
  • Türkçe öğretimiyle ilgili sorunların eleştirel bir bakış açısıyla irdelenerek belirlenmesinde ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirme konusunda isteklidir.
  • Yaşam boyu öğrenme ilkesine bağlı olarak ders sürecinde olduğu kadar ders dışında da öğrencilerin araştırma, inceleme ve öğrenme etkinliklerini teşvik eder.
  • Millî ve manevi değerlerimizi Türkçe derslerindeki konularla ilişkilendirerek öğrencilerin bu değerleri benimsemelerini ve içselleştirmelerini sağlar.
  • Yapılandırmacı anlayışın ve süreç temelli ölçme-değerlendirme ilkesinin gerektirdiği şekilde öğrencilerin ürünlerini adım adım takip ederek kendi öğrenmelerini kontrol etmelerini ve içselleştirmelerini sağlayacak dönütler kullanabilir.
  • Yalnızca Türkçe dersinde ve sınıf içi etkinliklerde değil; aynı zamanda diğer derslerde ve medya başta olmak üzere farklı platformlarda karşılaştığı hatalı dil kullanımlarına karşı eleştirel bir tutum geliştirerek bu tür hatalı kullanımların giderilmesi yönünde meslektaşları ve öğrencileriyle iş birliği yapabilir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliğiV

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler, gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri ve ve alana özgü geliştirilen ölçme araçları ile değerlendirmeye yönelik ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme, not verme.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

15.05.2020 / 15.05.2025


Giriş Şartı

Türk ve yabanci ögrenciler için genel kabul sartlari programa baslamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Ögrenci ilgili bölümün veya programin tüm ögretim planinda öngörülen en az kredi alt siniri kadar dersi (240 AKTS) basarmali ve Agirlikli Not Ortalamasi en az 4.00 üzerinden 2.00 olmalidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi programindan mezun olan ögrenciler, Millî Egitim Bakanligina bagli resmî ve özel ortaokullar ile özel dershanelerde ögretmenlik yapabilecek, basin yayin kuruluslarinda, yurt disindaki egitim ve kültür kurumlarinda, arsiv ve müzelerde, Dünya Türkoloji merkezlerinde, Türk Cumhuriyetleri ile ilgili özel ve resmî kuruluslarda çalisabilecek ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev alabileceklerdir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030017595

Qualification Title
Bachelor Degree in Turkish Language Teaching
Awarding BodyGaziantep University
Awarding Body ContactAddress University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41
Awarding Body Urlwww.gantep.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Requirements: A student is required to have a minimum CGPA of 2.00/4.00 and no falling grades. Objectives: Ability to teach Turkish to Primary School students (6-8th grades); ability to use basic methods in Turkish teaching; ability to adapt professionally in a rapidly changing society; their perspectives with respect to socal issues, responsibilities and ethics.

Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030017595


Qualification Title
Bachelor Degree in Turkish Language Teaching

Awarding Body
Gaziantep University

Awarding Body Contact
Address University Boulevard 27310 Şehitkamil - Gaziantep, Türkiye Tel +90 (342) 360 1200 & +90 (342) 317 1000 Fax +90 (342) 360 1013 E-mail bilgi@gantep.edu.tr Student Affairs 0850 227 27 41

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 06/12/2023

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Requirements: A student is required to have a minimum CGPA of 2.00/4.00 and no falling grades. Objectives: Ability to teach Turkish to Primary School students (6-8th grades); ability to use basic methods in Turkish teaching; ability to adapt professionally in a rapidly changing society; their perspectives with respect to socal issues, responsibilities and ethics.


Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode