Yeterlilik Kodu | TR0030023812 | |
Yeterlilik Adı | Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çukurova Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.cu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Türkçe Eğitimi Bölümü, genel olarak dil olgusu, özel olarak da Türk dili hakkında geniş birikimi olan; duygu, düşünce ve bilgilerini sözlü ya da yazılı olarak ifade edebilen; üstün öğretmenlik formasyonuyla donanmış; özgüveni yüksek; sosyal ilişkilerde başarılı; öğrencilerin okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri ile gramer bilgilerini geliştirme yeterliliğine sahip Türkçe öğretmenleri yetiştirir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün ders, uygulama ve çalışmalardan başarılı olmaları ve lisans düzeyinde iki yüz kırk (240) AKTS tamamlayarak en az 2.00 GNO’ya sahip olmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel eğitim kurumları ile yabancılara Türkçe öğreten kuruluşlarda Türkçe öğretmeni olarak görev alabilir; devlet arşivlerinde ve başta basın yayın olmak üzere çeşitli sektörlerde istihdam edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030023812
- Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklamak.
- Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklamak.
- Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirmek.
- İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirmek.
- İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilmek.
- Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilmek.
- Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanmak.
- Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanmak.
- Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanmak.
- Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izlemek.
- Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk almak.
- Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlamak.
- Kendi kendine öğrenme becerisi kazanmak.
- Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurmak.
- Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirmek.
- Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olmak.
- Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamak.
Türkçe Eğitimi Bölümü, genel olarak dil olgusu, özel olarak da Türk dili hakkında geniş birikimi olan; duygu, düşünce ve bilgilerini sözlü ya da yazılı olarak ifade edebilen; üstün öğretmenlik formasyonuyla donanmış; özgüveni yüksek; sosyal ilişkilerde başarılı; öğrencilerin okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerileri ile gramer bilgilerini geliştirme yeterliliğine sahip Türkçe öğretmenleri yetiştirir.
Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir.
Mezunlarımız Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel eğitim kurumları ile yabancılara Türkçe öğreten kuruluşlarda Türkçe öğretmeni olarak görev alabilir; devlet arşivlerinde ve başta basın yayın olmak üzere çeşitli sektörlerde istihdam edilebilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023812 | |
Qualification Title | Turkish Teacher Bachelor's Degree Diploma | |
Awarding Body | Çukurova University | |
Awarding Body Contact | Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.cu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address |
TR0030023812
Qualification is continious.