Yeterlilik Kodu

TR0030025708

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumErciyes Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiYenidoğan Mahallesi, Turhan Baytop Sokak No:1, 38280 Talas/Kayseri
Sorumlu Kurum URLhttps://www.erciyes.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim, örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi bünyesindeki laboratuvarlarda, drama salonlarında ve uygulama dersi için ortaokullarda uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsel bilginin kaynağı, sınırlılıkları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliği ile ilgili bilgi sahibidir ve bunları değerlendirir.
  • Türkçenin ses, biçim, anlam, söz dizim ve kullanım bilgisine sahiptir ve bunu dil bilgisi öğretimiyle ilişkilendirir.
  • Akademik ortamlarda Türkçe üstdili yazılı ve sözlü bağlamlarda etkili bir biçimde kullanır. 
  • Türk ve dünya edebiyatının çeşitli dönemlerinde yaşamış yazar, şair ve yapıtlarını tanır.
  • Çocuk edebiyatının yazar, şair ve yapıtlarını tanıyarak çocuğa görelik ilkesi bağlamında değerlendirir.
  • Yazınsal ve yazınsal olmayan metin çözümlemeleri yapar ve bunu dil öğretimi ile ilişkilendirir.
  • Dil-kültür ilişkisi ile ilgili farkındalık sahibidir.
  • Eğitim tarihi, psikolojisi, felsefesi ve sosyolojisinin temel kavramları hakkında fikir sahibi olarak bu kavramlar üzerinde incelemeler, karşılaştırmalar ve ilişkilendirmeler yapar.
  • Atatürk ilke ve inkılaplarının gerekçelerini, süreçsel gelişimini ve önemini bilir. 
  • Dil ve yazın eğitiminin yaklaşım, yöntem ve tekniklerini bilir.
  • Öğretim ilke ve yöntemleri, öğretim programları ve ölçme-değerlendirme bilgisini dil öğretimiyle ilişkilendirir.
  • Bireyin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişim ve öğrenme özelliklerini tanır ve öğretim süreciyle ilişkilendirir.
  • Bireysel farklılıklara duyarlı olarak öğrenme stratejilerini bilir ve buna uygun öğretim süreci tasarlar
  • Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan bir öğretim süreci planlar.
  • Öğrenci çeşitliliğini kabul eder, çeşitliliğe uygun öğretim ortamı tasarlama bilgisine sahip olur
  • Sınıf yönetiminde güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı kurar
  • Türkçe dersi öğretim programına uygun ders kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Türkçe dersinin amaçlarını ve içeriğini; öğrencilerin yaş, ilgi, gereksinim ve düzeylerine göre tasarladığı veya uyarladığı materyallerle kazandırma donanım ve becerisine sahiptir.
  • Dil eğitimi ile ilgili okul içi-okul dışı mesleki gelişim etkinliklerine katılır; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
  • Dil becerilerine ve dil bilgisi öğrenme alanına yönelik etkinlikler geliştirir.
  • Öğretim sürecini dil öğretimi bakımından çok boyutlu bir biçimde değerlendirir
  • Öğrenci gelişim durumunu çok boyutlu bir biçimde değerlendirir.
  • Öğretim sürecinde karşılaştığı sorunları bireysel ya da bir grup ile iş birliği içinde sorumluluk alarak tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm sunar.
  • Öğrenme ve edinim sürecinde amaca yönelik en etkili model, strateji, yaklaşım, yöntem ve tekniği seçer.
  • Türkçe Eğitimi ile ilgili bir çalışmayı (ders planı, materyal geliştirme, ders anlatma gibi) bağımsız ve gönüllü olarak yürütür.
  • Türkçe Eğitimi alanında elde ettiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir.
  • Dil eğitimi alanında kendisinin güçlü ve zayıf yönlerini belirler, öğrenen özerkliğini geliştirerek yaşam boyu öğrenmeyle alakalı olarak olumlu bir tutum sergiler.
  • Ulusal ve evrensel ölçekte gündemde yer alan olaylara ilişkin duyarlık gösterir, gelişmeleri takip eder ve sanatsal-kültürel faaliyetlere etkin olarak katılır. 
  • Türkçe eğitiminde doğru ve kullanışlı bilgiye ulaşma yollarına başvurur, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ilgili paydaş ve kurumlarla işbirliği kurar, karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur.
  • En az bir yabancı dili A2/B1 (Avrupa Dil Portföyü-CEFR) düzeyinde kullanarak iletişim kurar.                                        
  • Dünyadaki çeşitli kültürlere yönelik farkındalık sahibidir.
  • Sahip olduğu dış görünümünü, insan ilişkilerini ve toplumsal yaşamını etik, bilimsel ve kültürel ve demokratik değerlere uygun bir biçimde düzenleyerek yaşadığı topluma örnek olur.
  • Kişiler ve kurumlar arası etkileşim kurarak güvenli sınıf ve okul ortamı kurulmasında ve bu ortamın sürdürülmesinde etkin rol alır, çevre koruma ve iş sağlığı ve güvenliği hususunda yeterli bilince sahiptir.
  • Millî Eğitim Temel Kanunu’nda yer alan çeşitli ulusal ve evrensel duyarlıkların ve değerlerin bilincine sahiptir.
  • Türk Eğitim sistemini ve Millî Eğitim Bakanlığının işleyişini tanır; bu kurumların çalışma kültürü (okul yönetimi, zümre çalışmaları, okul-aile işbirliği) hakkında bilgi elde eder.
  • Uzaktan dil öğretiminde yararlanılan çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini tanıyarak bunları etkin bir biçimde kullanır.
  • Sanatsal ve kültürel etkinliklerin önemini bilir, bunları destekler ve katılım gösterir.
  • Türk tarihi ve kültürü, Atatürk’ün düşünce dünyası ile ilgili duyarlılık sahibidir ve bu duyarlığını öğretim sürecine yansıtır.
  • Çoklu okuryazarlık becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Bilim ve teknolojide yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

32333 sayılı 8 Ekim 2023 tarihli Erciyes Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği gereğince;

  • Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve dönem sonu sınav sonuçları sayısal puan le gösterilir. Öğrencinin görmediği sınavların puanı sıfırdır.
  • Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi le belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı, en yakın tam sayıya yuvarlanır.
  • Ham başarı puanı,  ders geçme esasına göre eğitim-öğretim yapan birimlerde, dönem veya yıl sonu sınav puanının %60’ına ara sınavların puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Sınıf/yıl geçme esasına göre eğitim-öğretim yapan birimlerde de ara sınav ve dönem veya yıl sonu sınavlarının hangi oranda katkı verileceği, birim yönetim kurulu kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. Bu oran, ara sınavlar için en fazla %60, dönem veya yıl sonu sınavları için en az %40 olabilir. Oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar, en yakın tam sayıya yuvarlanır. Sınavlar yazılı olarak yapılır. Ancak bölümlerden gelecek istek üzerine ilgili kurullar sınavın sözlü, sözlü-yazılı, portfolyo, ödev, araştırma, proje, görüşme, performans değerlendirme, öz/akran/grup değerlendirme gibi süreç değerlendirme ve/veya sunum olarak yapılmasına karar verebilir. Bu yöndeki karar yarıyılın başında öğrencilere verilen belgelendirme formunda ilan edilir.
  • Ham başarı notları, birimlerin yaptıkları tercihe göre, esasları Senato tarafından belirlenen bağıl not dönüşüm yöntemlerinden bir kullanılarak veya yine birimler tarafından belirlenen mutlak not dönüşüm tabloları aracılığıyla belirlenir.
  • Üniversitede kullanılan 4’lük sistem başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:

Başarı Notu    Katsayı   Başarı Derecesi

AA                  4,00        Mükemmel

BA                  3,50         Pekiyi

BB                  3,00         İyi

CB                  2,50        Orta

CC                  2,00       Yeterli

DC                 1,50        Kalır

DD                 1,00        Kalır

FD                  0,50        Kalır

FF                  0,00        Kalır

  • Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC veya daha yukarı olması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 24.04.2021 / Bitiş: 24.04.2026

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma Şartları Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur. Stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir (Genel not ortalaması yerel krediye göre hesaplanmaktadır).
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030025708


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Erciyes Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yenidoğan Mahallesi, Turhan Baytop Sokak No:1, 38280 Talas/Kayseri

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim, örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi bünyesindeki laboratuvarlarda, drama salonlarında ve uygulama dersi için ortaokullarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsel bilginin kaynağı, sınırlılıkları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliği ile ilgili bilgi sahibidir ve bunları değerlendirir.
  • Türkçenin ses, biçim, anlam, söz dizim ve kullanım bilgisine sahiptir ve bunu dil bilgisi öğretimiyle ilişkilendirir.
  • Akademik ortamlarda Türkçe üstdili yazılı ve sözlü bağlamlarda etkili bir biçimde kullanır. 
  • Türk ve dünya edebiyatının çeşitli dönemlerinde yaşamış yazar, şair ve yapıtlarını tanır.
  • Çocuk edebiyatının yazar, şair ve yapıtlarını tanıyarak çocuğa görelik ilkesi bağlamında değerlendirir.
  • Yazınsal ve yazınsal olmayan metin çözümlemeleri yapar ve bunu dil öğretimi ile ilişkilendirir.
  • Dil-kültür ilişkisi ile ilgili farkındalık sahibidir.
  • Eğitim tarihi, psikolojisi, felsefesi ve sosyolojisinin temel kavramları hakkında fikir sahibi olarak bu kavramlar üzerinde incelemeler, karşılaştırmalar ve ilişkilendirmeler yapar.
  • Atatürk ilke ve inkılaplarının gerekçelerini, süreçsel gelişimini ve önemini bilir. 
  • Dil ve yazın eğitiminin yaklaşım, yöntem ve tekniklerini bilir.
  • Öğretim ilke ve yöntemleri, öğretim programları ve ölçme-değerlendirme bilgisini dil öğretimiyle ilişkilendirir.
  • Bireyin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişim ve öğrenme özelliklerini tanır ve öğretim süreciyle ilişkilendirir.
  • Bireysel farklılıklara duyarlı olarak öğrenme stratejilerini bilir ve buna uygun öğretim süreci tasarlar
  • Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan bir öğretim süreci planlar.
  • Öğrenci çeşitliliğini kabul eder, çeşitliliğe uygun öğretim ortamı tasarlama bilgisine sahip olur
  • Sınıf yönetiminde güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı kurar
  • Türkçe dersi öğretim programına uygun ders kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Türkçe dersinin amaçlarını ve içeriğini; öğrencilerin yaş, ilgi, gereksinim ve düzeylerine göre tasarladığı veya uyarladığı materyallerle kazandırma donanım ve becerisine sahiptir.
  • Dil eğitimi ile ilgili okul içi-okul dışı mesleki gelişim etkinliklerine katılır; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
  • Dil becerilerine ve dil bilgisi öğrenme alanına yönelik etkinlikler geliştirir.
  • Öğretim sürecini dil öğretimi bakımından çok boyutlu bir biçimde değerlendirir
  • Öğrenci gelişim durumunu çok boyutlu bir biçimde değerlendirir.
  • Öğretim sürecinde karşılaştığı sorunları bireysel ya da bir grup ile iş birliği içinde sorumluluk alarak tanımlar, analiz eder ve kanıta dayalı çözüm sunar.
  • Öğrenme ve edinim sürecinde amaca yönelik en etkili model, strateji, yaklaşım, yöntem ve tekniği seçer.
  • Türkçe Eğitimi ile ilgili bir çalışmayı (ders planı, materyal geliştirme, ders anlatma gibi) bağımsız ve gönüllü olarak yürütür.
  • Türkçe Eğitimi alanında elde ettiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirir.
  • Dil eğitimi alanında kendisinin güçlü ve zayıf yönlerini belirler, öğrenen özerkliğini geliştirerek yaşam boyu öğrenmeyle alakalı olarak olumlu bir tutum sergiler.
  • Ulusal ve evrensel ölçekte gündemde yer alan olaylara ilişkin duyarlık gösterir, gelişmeleri takip eder ve sanatsal-kültürel faaliyetlere etkin olarak katılır. 
  • Türkçe eğitiminde doğru ve kullanışlı bilgiye ulaşma yollarına başvurur, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ilgili paydaş ve kurumlarla işbirliği kurar, karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerinde bulunur.
  • En az bir yabancı dili A2/B1 (Avrupa Dil Portföyü-CEFR) düzeyinde kullanarak iletişim kurar.                                        
  • Dünyadaki çeşitli kültürlere yönelik farkındalık sahibidir.
  • Sahip olduğu dış görünümünü, insan ilişkilerini ve toplumsal yaşamını etik, bilimsel ve kültürel ve demokratik değerlere uygun bir biçimde düzenleyerek yaşadığı topluma örnek olur.
  • Kişiler ve kurumlar arası etkileşim kurarak güvenli sınıf ve okul ortamı kurulmasında ve bu ortamın sürdürülmesinde etkin rol alır, çevre koruma ve iş sağlığı ve güvenliği hususunda yeterli bilince sahiptir.
  • Millî Eğitim Temel Kanunu’nda yer alan çeşitli ulusal ve evrensel duyarlıkların ve değerlerin bilincine sahiptir.
  • Türk Eğitim sistemini ve Millî Eğitim Bakanlığının işleyişini tanır; bu kurumların çalışma kültürü (okul yönetimi, zümre çalışmaları, okul-aile işbirliği) hakkında bilgi elde eder.
  • Uzaktan dil öğretiminde yararlanılan çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini tanıyarak bunları etkin bir biçimde kullanır.
  • Sanatsal ve kültürel etkinliklerin önemini bilir, bunları destekler ve katılım gösterir.
  • Türk tarihi ve kültürü, Atatürk’ün düşünce dünyası ile ilgili duyarlılık sahibidir ve bu duyarlığını öğretim sürecine yansıtır.
  • Çoklu okuryazarlık becerilerini etkin bir şekilde kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Bilim ve teknolojide yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

32333 sayılı 8 Ekim 2023 tarihli Erciyes Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği gereğince;

  • Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve dönem sonu sınav sonuçları sayısal puan le gösterilir. Öğrencinin görmediği sınavların puanı sıfırdır.
  • Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi le belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı, en yakın tam sayıya yuvarlanır.
  • Ham başarı puanı,  ders geçme esasına göre eğitim-öğretim yapan birimlerde, dönem veya yıl sonu sınav puanının %60’ına ara sınavların puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Sınıf/yıl geçme esasına göre eğitim-öğretim yapan birimlerde de ara sınav ve dönem veya yıl sonu sınavlarının hangi oranda katkı verileceği, birim yönetim kurulu kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. Bu oran, ara sınavlar için en fazla %60, dönem veya yıl sonu sınavları için en az %40 olabilir. Oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar, en yakın tam sayıya yuvarlanır. Sınavlar yazılı olarak yapılır. Ancak bölümlerden gelecek istek üzerine ilgili kurullar sınavın sözlü, sözlü-yazılı, portfolyo, ödev, araştırma, proje, görüşme, performans değerlendirme, öz/akran/grup değerlendirme gibi süreç değerlendirme ve/veya sunum olarak yapılmasına karar verebilir. Bu yöndeki karar yarıyılın başında öğrencilere verilen belgelendirme formunda ilan edilir.
  • Ham başarı notları, birimlerin yaptıkları tercihe göre, esasları Senato tarafından belirlenen bağıl not dönüşüm yöntemlerinden bir kullanılarak veya yine birimler tarafından belirlenen mutlak not dönüşüm tabloları aracılığıyla belirlenir.
  • Üniversitede kullanılan 4’lük sistem başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:

Başarı Notu    Katsayı   Başarı Derecesi

AA                  4,00        Mükemmel

BA                  3,50         Pekiyi

BB                  3,00         İyi

CB                  2,50        Orta

CC                  2,00       Yeterli

DC                 1,50        Kalır

DD                 1,00        Kalır

FD                  0,50        Kalır

FF                  0,00        Kalır

  • Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC veya daha yukarı olması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 24.04.2021 / Bitiş: 24.04.2026


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur. Stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir (Genel not ortalaması yerel krediye göre hesaplanmaktadır).

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030025708

Qualification Title
Turkish Language Teaching Undergraduate Diploma
Awarding BodyErciyes University
Awarding Body ContactYenidoğan Neighborhood, Turhan Baytop Street No:1, 38280 Talas/Kayseri
Awarding Body Urlhttps://www.erciyes.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • It is a higher education program that covers an eight-semester program based on high school education qualifications and provides training for a specific learning field or profession.
Learning Environments
  • Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, practical training is given in laboratories within the Faculty of Education of Erciyes University, drama halls and secondary schools for practice courses.
Description
  • Has knowledge about the source, limitations, scope, reliability and validity of scientific knowledge and evaluates them.
  • Has knowledge of the phonetics, morphology, semantics, syntax and pragmatics of Turkish and relates this to grammar teaching.
  • Uses Turkish metalanguage effectively in written and oral contexts in academic environments.
  • Recognizes writers, poets and their works who lived in various periods of Turkish and world literature.
  • Recognizes the authors, poets and works of children's literature and evaluates them in the context of the principle of suitability for the child.
  • Analyzes literary and non-literary texts and relates this to language teaching.
  • Has awareness about the language-culture association.
  • Having an idea about the basic concepts of educational history, psychology, philosophy and sociology, he/she makes studies, comparisons and associations on these concepts.
  • Knows the reasons, process development and importance of Ataturk's Principles and Reforms.
  • Knows the approaches, methods and techniques of language and literature education.
  • Relates teaching principles and methods, curriculum and measurement-evaluation knowledge to language teaching.
  • Recognizes the individual's cognitive, affective and physical development and learning characteristics and relates them to the teaching process.
  • Knows learning strategies by being sensitive to individual differences and designs the teaching process accordingly.
  • Plans a teaching process that meets the needs of special needs and disadvantaged students.
  • Accepts student diversity and has the knowledge to design a teaching environment suitable for diversity.
  • Creates a motivating and interactive communication environment in classroom management.
  • Has the knowledge of selecting and evaluating textbooks suitable for the Turkish course curriculum.
  • Has the equipment and skills to teach students with materials designed or adapted according to their age, interests, needs and levels in terms of the aims and content of the Turkish course.
  • Participates in in-school and out-of-school professional development activities related to language education; Monitors and evaluates publications, discussions and current developments in its field.
  • Develops activities for language skills and grammar learning.
  • Evaluates the teaching process in a multidimensional way in terms of language teaching.
  • Evaluates student development status in a multidimensional way.
  • Identifies and analyzes the problems encountered during the teaching process, individually or in collaboration with a group, by taking responsibility and offers evidence-based solutions.
  • Selects the most effective model, strategy, approach, method and technique for the purpose in the learning and acquisition process.
  • Conducts a study related to Turkish Education (such as lesson plan, material development and lecturing) independently and voluntarily.
  • Evaluates the knowledge and skills acquired in the field of Turkish Education with a critical perspective.
  • Determines one's own strengths and weaknesses in the field of language education, develops learner autonomy and exhibits a positive attitude towards lifelong learning.
  • Shows sensitivity regarding current events on a national and universal scale, follows developments and actively participates in artistic-cultural activities.
  • Uses ways to access accurate and useful information in Turkish education and uses information and communication technologies.
  • It establishes cooperation with relevant stakeholders and institutions in teaching Turkish as a mother tongue and a foreign language, and suggests solutions to the problems encountered.
  • Communicates using at least one foreign language at A2/B1 (CEFR) level.
  • Has awareness of various cultures in the world.
  • He sets an example for the society he lives in by arranging his appearance, human relations and social life in accordance with ethical, scientific, cultural and democratic values.
  • Takes an active role in establishing and maintaining a safe classroom and school environment by interacting with individuals and institutions, and has sufficient awareness about environmental protection and occupational health and safety.
  • Has awareness of various national and universal sensitivities and values included in the Basic Law of National Education.
  • Recognizes the Turkish Education system and the functioning of the Ministry of National Education; Obtains information about the working culture of these institutions (school management, group work, school-family cooperation).
  • Recognizes various information and communication technologies used in distance language teaching and uses them effectively.
  • Knows the importance of artistic and cultural events, supports and participates in them.
  • He is sensitive about Turkish history and culture and Atatürk's world of thought and reflects this sensitivity into the teaching process.
  • Uses multiliteracy skills effectively.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Competence in science and technology
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

In accordance with Erciyes University Associate and Undergraduate Education Regulation No. 32333 dated October 8, 2023;

  • Exams are measured out of 100 points. Midterm and final exam results of a course are shown with numerical scores. The scores for exams that the student does not see are zero.
  • The midterm exam score average is determined by dividing the sum of the scores the student received in the midterm exams by the number of midterm exams taken. The half number found in this way is rounded to the nearest whole number.
  • Raw success score is calculated by adding 40% of the average score of midterm exams to 60% of the term or year-end exam score in units that provide education on the basis of course passing. In units that provide education on the basis of grade/year passing, the contribution to midterm and term or year-end exams is determined by the decision of the unit's board of directors and the approval of the Senate. This rate can be at most 60% for midterm exams and at least 40% for term or final exams. In calculating the odds, fractions are kept as they are, but in calculating the raw success score, half-half numbers are rounded to the nearest whole number. Exams are given in written form. However, upon request from the departments, the relevant boards may decide to conduct the exam as process evaluation and/or presentation such as oral, oral-written, portfolio, homework, research, project, interview, performance evaluation, self/peer/group evaluation. This decision is announced on the certification form given to students at the beginning of the semester.
  • Raw success grades are determined by using one of the relative grade conversion methods, the principles of which are determined by the Senate, or by absolute grade conversion tables determined by the units, depending on the preferences of the units.
  • The 4-point system success grades and coefficients used at the university are shown in the table below:

Success Grade/ Coefficient/ Degree of Success

AA                     4.00            Excellent

BA                    3.50             Very Good

BB                    3.00             Successful

CB                    2.50             Medium

CC                   2.00             Enough

DC                   1.50              Fail

DD                  1.00               Fail

FD                   0.50              Fail

FF 0.00 Fail

  • To be successful in a course, the passing grade must be at least CC or higher.
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

This program is accredited by EPDAD.

Access Requirements
  • To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
  • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  • To have received sufficient points as a result of the central examination conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students through special talent examination, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have passed the special talent examination.
  • As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.
Conditions for Success In order to graduate from this program, students; They are required to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 from all courses in their curriculum and receive 240 ECTS credits. They must complete their internship within the specified time and qualifications (GPA is calculated according to local credit).
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant conditions. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they study at. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate undergraduate diplomas.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030025708


Qualification Title
Turkish Language Teaching Undergraduate Diploma

Awarding Body
Erciyes University

Awarding Body Contact
Yenidoğan Neighborhood, Turhan Baytop Street No:1, 38280 Talas/Kayseri

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • It is a higher education program that covers an eight-semester program based on high school education qualifications and provides training for a specific learning field or profession.

Learning Environments
  • Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, practical training is given in laboratories within the Faculty of Education of Erciyes University, drama halls and secondary schools for practice courses.

Description
  • Has knowledge about the source, limitations, scope, reliability and validity of scientific knowledge and evaluates them.
  • Has knowledge of the phonetics, morphology, semantics, syntax and pragmatics of Turkish and relates this to grammar teaching.
  • Uses Turkish metalanguage effectively in written and oral contexts in academic environments.
  • Recognizes writers, poets and their works who lived in various periods of Turkish and world literature.
  • Recognizes the authors, poets and works of children's literature and evaluates them in the context of the principle of suitability for the child.
  • Analyzes literary and non-literary texts and relates this to language teaching.
  • Has awareness about the language-culture association.
  • Having an idea about the basic concepts of educational history, psychology, philosophy and sociology, he/she makes studies, comparisons and associations on these concepts.
  • Knows the reasons, process development and importance of Ataturk's Principles and Reforms.
  • Knows the approaches, methods and techniques of language and literature education.
  • Relates teaching principles and methods, curriculum and measurement-evaluation knowledge to language teaching.
  • Recognizes the individual's cognitive, affective and physical development and learning characteristics and relates them to the teaching process.
  • Knows learning strategies by being sensitive to individual differences and designs the teaching process accordingly.
  • Plans a teaching process that meets the needs of special needs and disadvantaged students.
  • Accepts student diversity and has the knowledge to design a teaching environment suitable for diversity.
  • Creates a motivating and interactive communication environment in classroom management.
  • Has the knowledge of selecting and evaluating textbooks suitable for the Turkish course curriculum.
  • Has the equipment and skills to teach students with materials designed or adapted according to their age, interests, needs and levels in terms of the aims and content of the Turkish course.
  • Participates in in-school and out-of-school professional development activities related to language education; Monitors and evaluates publications, discussions and current developments in its field.
  • Develops activities for language skills and grammar learning.
  • Evaluates the teaching process in a multidimensional way in terms of language teaching.
  • Evaluates student development status in a multidimensional way.
  • Identifies and analyzes the problems encountered during the teaching process, individually or in collaboration with a group, by taking responsibility and offers evidence-based solutions.
  • Selects the most effective model, strategy, approach, method and technique for the purpose in the learning and acquisition process.
  • Conducts a study related to Turkish Education (such as lesson plan, material development and lecturing) independently and voluntarily.
  • Evaluates the knowledge and skills acquired in the field of Turkish Education with a critical perspective.
  • Determines one's own strengths and weaknesses in the field of language education, develops learner autonomy and exhibits a positive attitude towards lifelong learning.
  • Shows sensitivity regarding current events on a national and universal scale, follows developments and actively participates in artistic-cultural activities.
  • Uses ways to access accurate and useful information in Turkish education and uses information and communication technologies.
  • It establishes cooperation with relevant stakeholders and institutions in teaching Turkish as a mother tongue and a foreign language, and suggests solutions to the problems encountered.
  • Communicates using at least one foreign language at A2/B1 (CEFR) level.
  • Has awareness of various cultures in the world.
  • He sets an example for the society he lives in by arranging his appearance, human relations and social life in accordance with ethical, scientific, cultural and democratic values.
  • Takes an active role in establishing and maintaining a safe classroom and school environment by interacting with individuals and institutions, and has sufficient awareness about environmental protection and occupational health and safety.
  • Has awareness of various national and universal sensitivities and values included in the Basic Law of National Education.
  • Recognizes the Turkish Education system and the functioning of the Ministry of National Education; Obtains information about the working culture of these institutions (school management, group work, school-family cooperation).
  • Recognizes various information and communication technologies used in distance language teaching and uses them effectively.
  • Knows the importance of artistic and cultural events, supports and participates in them.
  • He is sensitive about Turkish history and culture and Atatürk's world of thought and reflects this sensitivity into the teaching process.
  • Uses multiliteracy skills effectively.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Competence in science and technology
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

In accordance with Erciyes University Associate and Undergraduate Education Regulation No. 32333 dated October 8, 2023;

  • Exams are measured out of 100 points. Midterm and final exam results of a course are shown with numerical scores. The scores for exams that the student does not see are zero.
  • The midterm exam score average is determined by dividing the sum of the scores the student received in the midterm exams by the number of midterm exams taken. The half number found in this way is rounded to the nearest whole number.
  • Raw success score is calculated by adding 40% of the average score of midterm exams to 60% of the term or year-end exam score in units that provide education on the basis of course passing. In units that provide education on the basis of grade/year passing, the contribution to midterm and term or year-end exams is determined by the decision of the unit's board of directors and the approval of the Senate. This rate can be at most 60% for midterm exams and at least 40% for term or final exams. In calculating the odds, fractions are kept as they are, but in calculating the raw success score, half-half numbers are rounded to the nearest whole number. Exams are given in written form. However, upon request from the departments, the relevant boards may decide to conduct the exam as process evaluation and/or presentation such as oral, oral-written, portfolio, homework, research, project, interview, performance evaluation, self/peer/group evaluation. This decision is announced on the certification form given to students at the beginning of the semester.
  • Raw success grades are determined by using one of the relative grade conversion methods, the principles of which are determined by the Senate, or by absolute grade conversion tables determined by the units, depending on the preferences of the units.
  • The 4-point system success grades and coefficients used at the university are shown in the table below:

Success Grade/ Coefficient/ Degree of Success

AA                     4.00            Excellent

BA                    3.50             Very Good

BB                    3.00             Successful

CB                    2.50             Medium

CC                   2.00             Enough

DC                   1.50              Fail

DD                  1.00               Fail

FD                   0.50              Fail

FF 0.00 Fail

  • To be successful in a course, the passing grade must be at least CC or higher.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

This program is accredited by EPDAD.


Access Requirements
  • To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
  • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  • To have received sufficient points as a result of the central examination conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students through special talent examination, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have passed the special talent examination.
  • As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.

Conditions for Success
In order to graduate from this program, students; They are required to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 from all courses in their curriculum and receive 240 ECTS credits. They must complete their internship within the specified time and qualifications (GPA is calculated according to local credit).

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant conditions. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they study at. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate undergraduate diplomas.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode