Yeterlilik Kodu

TR0030027827

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Aydın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFlorya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://www.aydin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Türkçe Eğitimi alanında geliştirilen çağdaş yöntem ve görüşler ışığında, Türkçenin eğitim ve öğretiminde etkin olarak görev alabilecek, ileri düzeyde bilgilerle donatılmış nitelikli öğretmen ve araştırmacılar yetiştirmek programımızın temel hedefidir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün biçimde, yüz yüze gerçekleştirilmektedir. Kurum bünyesindeki derslikler, laboratuvarlar, atölyeler, ders türüne göre özel hazırlanmış sınıflar ya da staj eğitimi olarak uygulama okulları; programın öğrenme ortamlarını oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini belirler.
  • Edebiyat biliminin temel kavram ve yaklaşımlarını (retorik/belagat, estetik; yansıtma, anlatımcılık, psikanalizm vb.) tanımlar.
  • Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle tanımlar.
  • Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler.
  • Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar.
  • Edebî metinlerin Türkçe öğretimindeki yeri ve önemini ortaya koyar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Problem çözme yetkinliği  
  • Eleştirel düşünme yetkinliği  
  • Dijital yetkinlik  
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği  
  • Vatandaşlık yetkinliği  
  • Girişimcilik yetkinliği  
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin başarıları; quiz, ara sınav, dönem sonu sınavı, sunuş, ödev, proje ve uygulama gibi farklı değerlendirme yöntemleri ile değerlendirilmektedir. 

İlgili yönetmelikte “Madde 22”de belirtilen başarı notları aşağıdaki gibidir. Diğer ölçme ve değerlendirme süreçleriyle ilgili maddeler “Madde 21” ile “Madde 28” arasındadır.
Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, dersin öğretim elemanı tarafından verilir:

Puan                  Katsayısı                 Harf Notu

90-100                  4,0                             AA
85-89                    3,5                             BA
80-84                    3,0                             BB
75-79                    2,5                             CB
70-74                    2,0                             CC
60-69                    1,5                             DC
50-59                    1,0                             DD
40-49                    0,5                             FD
39 ve altı               0,0                             FF

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; 

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. 

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 

YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim 

Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. 

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 

Akreditasyon Kuruluşu Adı;

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç Tarihi;

28.03.2019 - 01.05.2027

Giriş Şartı
  • Türkçe Öğretmenliği programı, ÖSYM merkezi sınav sistemi, sözel puan türü ile öğrenci kabul etmektedir.
  • Yurt içi, yurt dışı ve kurum içi ön lisans ve lisans düzeyindeki yükseköğretim programlarından üniversitenin lisans ve ön lisans bölümlerine yapılacak yatay geçişle öğrenci kabulü ve kayıtları, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
Başarma ŞartlarıTürkçe Öğretmenliği Programında yer alan derslerin tümünü, 240 AKTS karşılığı, başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel akademik ortalamayı sağlayan öğrencilere Türkçe Öğretmenliği Lisans diploması verilmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar; T.C. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı tüm devlet ve özel ortaokullarda öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek üniversitelerde akademisyen olarak da çalışabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030027827


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Aydın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Türkçe Eğitimi alanında geliştirilen çağdaş yöntem ve görüşler ışığında, Türkçenin eğitim ve öğretiminde etkin olarak görev alabilecek, ileri düzeyde bilgilerle donatılmış nitelikli öğretmen ve araştırmacılar yetiştirmek programımızın temel hedefidir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün biçimde, yüz yüze gerçekleştirilmektedir. Kurum bünyesindeki derslikler, laboratuvarlar, atölyeler, ders türüne göre özel hazırlanmış sınıflar ya da staj eğitimi olarak uygulama okulları; programın öğrenme ortamlarını oluşturmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini belirler.
  • Edebiyat biliminin temel kavram ve yaklaşımlarını (retorik/belagat, estetik; yansıtma, anlatımcılık, psikanalizm vb.) tanımlar.
  • Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle tanımlar.
  • Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler.
  • Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar.
  • Edebî metinlerin Türkçe öğretimindeki yeri ve önemini ortaya koyar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Problem çözme yetkinliği  
  • Eleştirel düşünme yetkinliği  
  • Dijital yetkinlik  
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği  
  • Vatandaşlık yetkinliği  
  • Girişimcilik yetkinliği  
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği 

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilerin başarıları; quiz, ara sınav, dönem sonu sınavı, sunuş, ödev, proje ve uygulama gibi farklı değerlendirme yöntemleri ile değerlendirilmektedir. 

İlgili yönetmelikte “Madde 22”de belirtilen başarı notları aşağıdaki gibidir. Diğer ölçme ve değerlendirme süreçleriyle ilgili maddeler “Madde 21” ile “Madde 28” arasındadır.
Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, dersin öğretim elemanı tarafından verilir:

Puan                  Katsayısı                 Harf Notu

90-100                  4,0                             AA
85-89                    3,5                             BA
80-84                    3,0                             BB
75-79                    2,5                             CB
70-74                    2,0                             CC
60-69                    1,5                             DC
50-59                    1,0                             DD
40-49                    0,5                             FD
39 ve altı               0,0                             FF


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; 

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. 

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 

YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim 

Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. 

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 

Akreditasyon Kuruluşu Adı;

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç Tarihi;

28.03.2019 - 01.05.2027


Giriş Şartı
  • Türkçe Öğretmenliği programı, ÖSYM merkezi sınav sistemi, sözel puan türü ile öğrenci kabul etmektedir.
  • Yurt içi, yurt dışı ve kurum içi ön lisans ve lisans düzeyindeki yükseköğretim programlarından üniversitenin lisans ve ön lisans bölümlerine yapılacak yatay geçişle öğrenci kabulü ve kayıtları, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.

Başarma Şartları
Türkçe Öğretmenliği Programında yer alan derslerin tümünü, 240 AKTS karşılığı, başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel akademik ortalamayı sağlayan öğrencilere Türkçe Öğretmenliği Lisans diploması verilmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar; T.C. Millî Eğitim Bakanlığına bağlı tüm devlet ve özel ortaokullarda öğretmenlik yapabilirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora programlarına devam ederek üniversitelerde akademisyen olarak da çalışabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027827

Qualification Title
Bachelor’s Degree in Turkish Language Teacher Education
Awarding BodyIstanbul Aydın University
Awarding Body ContactFlorya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Awarding Body Urlhttps://www.aydin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

In the light of the contemporary methods and opinions developed in the field of Turkish Education, the main objective of our program is to educate qualified teachers and researchers who can take an active role in the education and training of Turkish and are equipped with advanced knowledge.

Learning Environments

Education and training are carried out in a formal, face-to-face manner. The learning environments of the program consist of classrooms, laboratories, workshops, classes specially prepared according to the type of course or practice schools as internship training.

Description
  • Determines the place of the Turkish language among the world languages.
  •  Defines the basic concepts and approaches of literary science (rhetoric/eloquence, aesthetics; reflection, expressionism, psychoanalysis, etc.).
  • Defines the comprehension (listening and reading) and expression (speaking and writing) skills of Turkish in terms of cognitive, affective and psychomotor aspects.
  • Determines the place and importance of grammar and linguistics in the development of language skills.
  • Explains the basic concepts and terms of language education.
  • Reveals the place and importance of literary texts in teaching Turkish.
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

• Problem solving competence

• Critical thinking competence

• Digital competence

• Personal, social and learning to learn competence

• Citizenship competence

• Entrepreneurial competence

• Cultural awareness and expression competence

Further Info

Students' success is evaluated through different assessment methods such as quizzes, midterm exams, final exams, presentations, homework, projects and applications.

The success grades specified in “Article 22” of the relevant regulation are as follows. The articles related to other measurement and evaluation processes are between “Article 21” and “Article 28”.

Students are given one of the following letter grades for each course they are registered for by the course instructor:
Point                Coefficient               Letter Grade

90-100                  4,0                             AA
85-89                    3,5                             BA
80-84                    3,0                             BB
75-79                    2,5                             CB
70-74                    2,0                             CC
60-69                    1,5                             DC
50-59                    1,0                             DD
40-49                    0,5                             FD
39 ve altı               0,0                             FF

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education “Higher Education

It is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public.

In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name;

Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)

Accreditation Start Date;

28.03.2019 - 01.05.2027

Access Requirements
  • Turkish Language Teacher Education Program accepts students with ÖSYM centralized exam system, numerical score type.
  • Student admission and registration for horizontal transfer from domestic, international and in-house associate and undergraduate degree programs to undergraduate and associate degree departments of the university are carried out in accordance with the Regulation on Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions published in the Official Gazette dated 24/04/2010 and numbered 27561 and other relevant legislation provisions.
Conditions for SuccessStudents who successfully complete all courses in the Turkish Language Teacher Education Program, equivalent to 240 ECTS credits, and achieve a general academic average of at least 2.00 out of 4.00 are awarded a Turkish Language Teacher Education Bachelor's degree.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work as teachers in all public and private secondary schools affiliated with the Ministry of National Education of the Republic of Turkey. They can also work as academics at universities by continuing their master's and doctoral programs.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027827


Qualification Title
Bachelor’s Degree in Turkish Language Teacher Education

Awarding Body
Istanbul Aydın University

Awarding Body Contact
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

In the light of the contemporary methods and opinions developed in the field of Turkish Education, the main objective of our program is to educate qualified teachers and researchers who can take an active role in the education and training of Turkish and are equipped with advanced knowledge.


Learning Environments

Education and training are carried out in a formal, face-to-face manner. The learning environments of the program consist of classrooms, laboratories, workshops, classes specially prepared according to the type of course or practice schools as internship training.


Description
  • Determines the place of the Turkish language among the world languages.
  •  Defines the basic concepts and approaches of literary science (rhetoric/eloquence, aesthetics; reflection, expressionism, psychoanalysis, etc.).
  • Defines the comprehension (listening and reading) and expression (speaking and writing) skills of Turkish in terms of cognitive, affective and psychomotor aspects.
  • Determines the place and importance of grammar and linguistics in the development of language skills.
  • Explains the basic concepts and terms of language education.
  • Reveals the place and importance of literary texts in teaching Turkish.

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

• Problem solving competence

• Critical thinking competence

• Digital competence

• Personal, social and learning to learn competence

• Citizenship competence

• Entrepreneurial competence

• Cultural awareness and expression competence


Further Info

Students' success is evaluated through different assessment methods such as quizzes, midterm exams, final exams, presentations, homework, projects and applications.

The success grades specified in “Article 22” of the relevant regulation are as follows. The articles related to other measurement and evaluation processes are between “Article 21” and “Article 28”.

Students are given one of the following letter grades for each course they are registered for by the course instructor:
Point                Coefficient               Letter Grade

90-100                  4,0                             AA
85-89                    3,5                             BA
80-84                    3,0                             BB
75-79                    2,5                             CB
70-74                    2,0                             CC
60-69                    1,5                             DC
50-59                    1,0                             DD
40-49                    0,5                             FD
39 ve altı               0,0                             FF


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education “Higher Education

It is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public.

In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name;

Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)

Accreditation Start Date;

28.03.2019 - 01.05.2027


Access Requirements
  • Turkish Language Teacher Education Program accepts students with ÖSYM centralized exam system, numerical score type.
  • Student admission and registration for horizontal transfer from domestic, international and in-house associate and undergraduate degree programs to undergraduate and associate degree departments of the university are carried out in accordance with the Regulation on Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions published in the Official Gazette dated 24/04/2010 and numbered 27561 and other relevant legislation provisions.

Conditions for Success
Students who successfully complete all courses in the Turkish Language Teacher Education Program, equivalent to 240 ECTS credits, and achieve a general academic average of at least 2.00 out of 4.00 are awarded a Turkish Language Teacher Education Bachelor's degree.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work as teachers in all public and private secondary schools affiliated with the Ministry of National Education of the Republic of Turkey. They can also work as academics at universities by continuing their master's and doctoral programs.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode