Yeterlilik Kodu

TR0030034645

Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Halkalı Merkez, Halkalı, 34303 Küçükçekmece/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://izu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Türkçe Öğretmenliği Programı; ortaokullarda Türkçeyi etkin öğretecek düzeyde bilgilerle donatılmış öğretmenler ve araştırmacılar yetiştirmeyi ve Türkçe eğitimi alanında sorunlara bilimsel çözüm önerileri sunmayı amaçlar. Türkçe Öğretmenliği Programından mezun olan öğrencilerin, çağdaş eğitimin ilke ve esaslarına bağlı; bilimsel ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, teknolojik değişimlere ayak uydurabilen ve alanlarıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanabilen; tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olabilen öğretmenler olarak yetiştirilebilmeleri hedeflenmektedir.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, yüz yüze ve uzaktan şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki dersliklerde, laboratuvarlarda, atölyelerde, ders türüne göre özel hazırlanmış sınıflarda ya da staj eğitimi olarak uygulama okullarında yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçeyi doğru, güzel, etkin biçimde kurallarına uygun konuşabilme bilincinde olup başkalarıyla sağlıklı bir iletişim kurabilir.
  • Dilin tanımını, işlevini, dil-kültür ilişkisini, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramlarını, niteliklerini, Türk dilinin kaynak-akrabalık ve yapı bakımından dünya dilleri arasındaki yerini, Türk dilinin tarihi dönemleri ve Osmanlı Türkçesinin özelliklerini, Türkçe ses-şekil-sözcük-cümle bilgisi ve anlam bilgisini, Türkçenin güncel sorunlarını, sözlü ve yazılı anlatım türlerini, başarılı yazı yazma yollarını kavrar, tanımlar. Türkçe eğitiminde değerler eğitiminin ve kelime hazinesinin önemini bilir, öğretim ve beceri alanları içerisinde işlevsel hale getirir. Türkçe ders kitaplarını ve MEB Türkçe öğretim müfredatını inceler. Yabancılara Türkçe öğretme yöntemlerini bilir.
  • Etkili iletişim yollarını bilir, Türkçeyi standart özelliklerine uyarak etkili ve doğru kullanmayı, tiyatro ve drama çalışmaları yapmayı başarır.
  • Türk milli eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar; mesleki ve etik kurallara uyar ve iş birliğine dayalı uygulamalarda görev alır. Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynakları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular; çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Özel eğitim gereksinimi olan öğrenciler için bireyselleştirilmiş öğretim planı hazırlar ve uygular.
  • Türkçe Öğretmenliği alanıyla ilgili yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
  • Türk dili ve edebiyatı, okuma-dinleme-konuşma-yazma eğitimine ait bilgi ve beceriler ile Türk kültürünün temel özelliklerinin ortaokul öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri etkili kullanır. Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir.
  • Türk Diline, topluma, çevreye, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan öğrenciler yetiştirir.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandığı düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
  • Bilgi ve İletişim Teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Programda ölçme ve değerlendirme yöntemleri olarak şunlar kullanılır:

  • Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
  • Sözlü Sınav
  • Ödev
  • Proje / Tasarım
  • Portfolyo
  • Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez)
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Tüm fakülte ve programlar için de geçerli olmak kaydıyla İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi kalite güvencesi ile ilgili tüm hususlara aşağıda yer alan bağlantı linki kullanılarak ulaşılabilir.

https://kalite.izu.edu.tr/

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 15.05.2020 / Bitiş: 15.05.2025

Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurt içi veya yurt dışında eş değer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurt dışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci; Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse öğretim planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.

Başarma Şartları Programa kayıtlı öğrenciler dönem içinde almış oldukları her ders için, dersi almış olduğu dönem sonunda en az DD harf notuna (50-59 puan) sahip olması gerekir. Harf notu DD, DC olan öğrenciler ancak dönem sonu genel not ortalaması en az 2.00 olması koşuluyla dersten başarılı sayılır, ancak bu şartların taşınmaması durumunda ilgili ders bir sonraki yılın aynı döneminde tekrar alınır. Öğrencilerin bu programdan mezun olabilmeleri için en az 240 AKTS ders almaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030034645


Yeterlilik Adı
Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Halkalı Merkez, Halkalı, 34303 Küçükçekmece/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Türkçe Öğretmenliği Programı; ortaokullarda Türkçeyi etkin öğretecek düzeyde bilgilerle donatılmış öğretmenler ve araştırmacılar yetiştirmeyi ve Türkçe eğitimi alanında sorunlara bilimsel çözüm önerileri sunmayı amaçlar. Türkçe Öğretmenliği Programından mezun olan öğrencilerin, çağdaş eğitimin ilke ve esaslarına bağlı; bilimsel ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, teknolojik değişimlere ayak uydurabilen ve alanlarıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanabilen; tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olabilen öğretmenler olarak yetiştirilebilmeleri hedeflenmektedir.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, yüz yüze ve uzaktan şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki dersliklerde, laboratuvarlarda, atölyelerde, ders türüne göre özel hazırlanmış sınıflarda ya da staj eğitimi olarak uygulama okullarında yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türkçeyi doğru, güzel, etkin biçimde kurallarına uygun konuşabilme bilincinde olup başkalarıyla sağlıklı bir iletişim kurabilir.
  • Dilin tanımını, işlevini, dil-kültür ilişkisini, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramlarını, niteliklerini, Türk dilinin kaynak-akrabalık ve yapı bakımından dünya dilleri arasındaki yerini, Türk dilinin tarihi dönemleri ve Osmanlı Türkçesinin özelliklerini, Türkçe ses-şekil-sözcük-cümle bilgisi ve anlam bilgisini, Türkçenin güncel sorunlarını, sözlü ve yazılı anlatım türlerini, başarılı yazı yazma yollarını kavrar, tanımlar. Türkçe eğitiminde değerler eğitiminin ve kelime hazinesinin önemini bilir, öğretim ve beceri alanları içerisinde işlevsel hale getirir. Türkçe ders kitaplarını ve MEB Türkçe öğretim müfredatını inceler. Yabancılara Türkçe öğretme yöntemlerini bilir.
  • Etkili iletişim yollarını bilir, Türkçeyi standart özelliklerine uyarak etkili ve doğru kullanmayı, tiyatro ve drama çalışmaları yapmayı başarır.
  • Türk milli eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. En az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar; mesleki ve etik kurallara uyar ve iş birliğine dayalı uygulamalarda görev alır. Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kaynakları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular; çağdaş öğretim, strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Özel eğitim gereksinimi olan öğrenciler için bireyselleştirilmiş öğretim planı hazırlar ve uygular.
  • Türkçe Öğretmenliği alanıyla ilgili yeterli düzeyde alan bilgisine sahip olur.
  • Türk dili ve edebiyatı, okuma-dinleme-konuşma-yazma eğitimine ait bilgi ve beceriler ile Türk kültürünün temel özelliklerinin ortaokul öğrencilerinin düzeyine uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri etkili kullanır. Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir.
  • Türk Diline, topluma, çevreye, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur, topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan öğrenciler yetiştirir.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Öğrenmeyi öğrenme becerilerinde kazandığı düzey ile bağımsız olarak ileri düzey çalışmaları sürdürebileceğini gösterir ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
  • Bilgi ve İletişim Teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Programda ölçme ve değerlendirme yöntemleri olarak şunlar kullanılır:

  • Sınav (Yazılı Sınav / Test: Doğru-Yanlış Testi, Çoktan Seçmeli Testi, Kısa Cevaplı Test, Eşleştirmeli Test)
  • Sözlü Sınav
  • Ödev
  • Proje / Tasarım
  • Portfolyo
  • Performans Görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez)

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Tüm fakülte ve programlar için de geçerli olmak kaydıyla İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi kalite güvencesi ile ilgili tüm hususlara aşağıda yer alan bağlantı linki kullanılarak ulaşılabilir.

https://kalite.izu.edu.tr/

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 15.05.2020 / Bitiş: 15.05.2025


Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurt içi veya yurt dışında eş değer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurt dışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci; Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse öğretim planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.


Başarma Şartları
Programa kayıtlı öğrenciler dönem içinde almış oldukları her ders için, dersi almış olduğu dönem sonunda en az DD harf notuna (50-59 puan) sahip olması gerekir. Harf notu DD, DC olan öğrenciler ancak dönem sonu genel not ortalaması en az 2.00 olması koşuluyla dersten başarılı sayılır, ancak bu şartların taşınmaması durumunda ilgili ders bir sonraki yılın aynı döneminde tekrar alınır. Öğrencilerin bu programdan mezun olabilmeleri için en az 240 AKTS ders almaları ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir. 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034645

Qualification Title
Bachelor's Degree in Teaching Turkish
Awarding BodyIstanbul Sabahattin Zaim University
Awarding Body ContactIstanbul Sabahattin Zaim University, Halkalı Merkez Halkalı 34303 Küçükçekmece/Istanbul
Awarding Body Urlhttps://izu.edu.tr/en/home-page
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Turkish Language Teaching Programme aims to train teachers and researchers equipped with the knowledge to teach Turkish effectively in secondary schools and to offer scientific solutions to problems in the field of Turkish education. It is aimed that the students who graduate from the Turkish Language Teaching Programme will be able to be trained as teachers who are committed to the principles and principles of contemporary education, who have the ability to think scientifically and critically, who can keep up with technological changes and use advanced information sources related to their fields, and who can be an example to the society with their attitudes, attitudes and behaviours.
Learning Environments
  • Education and training is carried out in the form of formal, face-to-face and distance education. In addition, it is carried out in classrooms, laboratories, workshops, specially prepared classes according to the course type or in practice schools as internship training.
Description
  • To be able to speak Turkish correctly, beautifully and effectively in accordance with the rules and to be able to establish a healthy communication with others.
  • Understands and defines the definition and function of language, the relationship between language and culture, the basic concepts and qualities of grammar and linguistics, the place of Turkish language among the world languages in terms of source-kinship and structure, the historical periods of Turkish language and the characteristics of Ottoman Turkish, Turkish sound-form-phrase-sentence knowledge and meaning knowledge, current problems of Turkish, types of oral and written expression, successful writing ways. Knows the importance of values education and vocabulary in Turkish education and makes it functional in teaching and skill areas. Examines Turkish textbooks and MEB Turkish teaching curriculum. Knows the methods of teaching Turkish to foreigners.
  • Knows the ways of effective communication, to use Turkish effectively and correctly by following the standard features of Turkish, to make theatre and drama studies.
  • Recognises the Turkish national education system, teaching profession and the field of educational sciences in all aspects. Uses information and communication technologies using at least one foreign language. Establishes healthy communication with colleagues; complies with professional and ethical rules and takes part in collaborative practices. Follows national and international resources related to the field for personal and professional development. Applies measurement and evaluation methods; applies contemporary teaching, strategies, methods and techniques. Prepares and applies individualised teaching plan for students with special education needs.
  • Have sufficient level of field knowledge about the field of Turkish Language Teaching.
  • Turkish language and literature, reading-listening-speaking-writing education knowledge and skills and the basic features of Turkish culture in accordance with the level of secondary school students in the transfer and implementation of the necessary teaching methods and techniques to use effectively. Interpret and evaluate the data using the advanced knowledge and skills acquired.
  • To be sensitive to Turkish language, society, environment, artistic activities and sports, to raise students who are useful to society, who look to the future with confidence and who research and question.
  • To have pedagogical knowledge and skills related to the teaching profession and the field, to know and apply contemporary teaching methods and techniques and measurement and evaluation methods.
  • Demonstrates that he/she can continue advanced studies independently with the level he/she has gained in learning to learn skills and can critically evaluate the advanced knowledge and skills he/she has acquired.
  • Have the ability to use Information and Communication Technologies technically and pedagogically.
  • Have sufficient knowledge about the structure and historical development of the education system.
  • Becomes a teacher who is committed to Atatürk's Principles and Revolutions, believes in democracy, is aware of Turkish national, spiritual, moral and cultural values and shows sensitivity to them in his profession.
  • To have scientific and analytical thinking skills, to know scientific research methods and techniques, to assume the role of researcher teacher.
Key Competencies

Has the key competences listed below at an advanced level.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.

Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.

The following measurement and evaluation methods are used in the program:

  • Exam (Written Exam / Test: True-False Test, Multiple Choice Test, Short Answer Test, Matching Test)
  • Oral examination
  • Homework
  • Project / Design
  • portfolio
  • Performance Task (Practice / Laboratory / Workshop / Field Study / Seminar / Presentation / Dissertation / Thesis)
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Provided that it applies to all faculties and programmes, all issues related to Istanbul Sabahattin Zaim University quality assurance can be accessed using the link below.

https://kalite.izu.edu.tr/

Access Requirements
  • Students who want to enrol in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and  legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent programme in Turkey or abroad can apply for transfer. The acceptance of students is examined before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree to which he / she has applied, and is evaluated specifically. Students coming from abroad within the scope of student exchange programmes approved by the University and whose limits are determined by an agreement can take courses offered in English in the department. If the student has Turkish language proficiency, he/she can enrol in any Turkish course specified in the curriculum.
Conditions for Success Students enrolled in the programme must have at least DD letter grade (50-59 points) at the end of the semester for each course taken during the semester. Students with a letter grade of DD, DC are considered successful in the course provided that their grade point average at the end of the semester is at least 2.00, but if these conditions are not met, the course is taken again in the same semester of the following year. In order to graduate from this programme, students are required to take at least 240 ECTS courses and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00
Progression Paths (Relationship Type)

Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's programmes and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034645


Qualification Title
Bachelor's Degree in Teaching Turkish

Awarding Body
Istanbul Sabahattin Zaim University

Awarding Body Contact
Istanbul Sabahattin Zaim University, Halkalı Merkez Halkalı 34303 Küçükçekmece/Istanbul


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Turkish Language Teaching Programme aims to train teachers and researchers equipped with the knowledge to teach Turkish effectively in secondary schools and to offer scientific solutions to problems in the field of Turkish education. It is aimed that the students who graduate from the Turkish Language Teaching Programme will be able to be trained as teachers who are committed to the principles and principles of contemporary education, who have the ability to think scientifically and critically, who can keep up with technological changes and use advanced information sources related to their fields, and who can be an example to the society with their attitudes, attitudes and behaviours.

Learning Environments
  • Education and training is carried out in the form of formal, face-to-face and distance education. In addition, it is carried out in classrooms, laboratories, workshops, specially prepared classes according to the course type or in practice schools as internship training.

Description
  • To be able to speak Turkish correctly, beautifully and effectively in accordance with the rules and to be able to establish a healthy communication with others.
  • Understands and defines the definition and function of language, the relationship between language and culture, the basic concepts and qualities of grammar and linguistics, the place of Turkish language among the world languages in terms of source-kinship and structure, the historical periods of Turkish language and the characteristics of Ottoman Turkish, Turkish sound-form-phrase-sentence knowledge and meaning knowledge, current problems of Turkish, types of oral and written expression, successful writing ways. Knows the importance of values education and vocabulary in Turkish education and makes it functional in teaching and skill areas. Examines Turkish textbooks and MEB Turkish teaching curriculum. Knows the methods of teaching Turkish to foreigners.
  • Knows the ways of effective communication, to use Turkish effectively and correctly by following the standard features of Turkish, to make theatre and drama studies.
  • Recognises the Turkish national education system, teaching profession and the field of educational sciences in all aspects. Uses information and communication technologies using at least one foreign language. Establishes healthy communication with colleagues; complies with professional and ethical rules and takes part in collaborative practices. Follows national and international resources related to the field for personal and professional development. Applies measurement and evaluation methods; applies contemporary teaching, strategies, methods and techniques. Prepares and applies individualised teaching plan for students with special education needs.
  • Have sufficient level of field knowledge about the field of Turkish Language Teaching.
  • Turkish language and literature, reading-listening-speaking-writing education knowledge and skills and the basic features of Turkish culture in accordance with the level of secondary school students in the transfer and implementation of the necessary teaching methods and techniques to use effectively. Interpret and evaluate the data using the advanced knowledge and skills acquired.
  • To be sensitive to Turkish language, society, environment, artistic activities and sports, to raise students who are useful to society, who look to the future with confidence and who research and question.
  • To have pedagogical knowledge and skills related to the teaching profession and the field, to know and apply contemporary teaching methods and techniques and measurement and evaluation methods.
  • Demonstrates that he/she can continue advanced studies independently with the level he/she has gained in learning to learn skills and can critically evaluate the advanced knowledge and skills he/she has acquired.
  • Have the ability to use Information and Communication Technologies technically and pedagogically.
  • Have sufficient knowledge about the structure and historical development of the education system.
  • Becomes a teacher who is committed to Atatürk's Principles and Revolutions, believes in democracy, is aware of Turkish national, spiritual, moral and cultural values and shows sensitivity to them in his profession.
  • To have scientific and analytical thinking skills, to know scientific research methods and techniques, to assume the role of researcher teacher.

Key Competencies

Has the key competences listed below at an advanced level.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Measurement and evaluation methods; Exam types and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.

Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.

The following measurement and evaluation methods are used in the program:

  • Exam (Written Exam / Test: True-False Test, Multiple Choice Test, Short Answer Test, Matching Test)
  • Oral examination
  • Homework
  • Project / Design
  • portfolio
  • Performance Task (Practice / Laboratory / Workshop / Field Study / Seminar / Presentation / Dissertation / Thesis)

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Provided that it applies to all faculties and programmes, all issues related to Istanbul Sabahattin Zaim University quality assurance can be accessed using the link below.

https://kalite.izu.edu.tr/


Access Requirements
  • Students who want to enrol in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and  legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent programme in Turkey or abroad can apply for transfer. The acceptance of students is examined before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree to which he / she has applied, and is evaluated specifically. Students coming from abroad within the scope of student exchange programmes approved by the University and whose limits are determined by an agreement can take courses offered in English in the department. If the student has Turkish language proficiency, he/she can enrol in any Turkish course specified in the curriculum.

Conditions for Success
Students enrolled in the programme must have at least DD letter grade (50-59 points) at the end of the semester for each course taken during the semester. Students with a letter grade of DD, DC are considered successful in the course provided that their grade point average at the end of the semester is at least 2.00, but if these conditions are not met, the course is taken again in the same semester of the following year. In order to graduate from this programme, students are required to take at least 240 ECTS courses and have a GPA of at least 2.00 out of 4.00

Progression Paths (Relationship Type)

Those with a bachelor's degree can continue their studies in master's programmes and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode