Yeterlilik Kodu | TR0030044908 | |
Yeterlilik Adı | Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kastamonu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Programda öğrenim gören öğretmen adaylarının mezuniyet şartlarını sağlayabilmeleri için eğitim kataloğunda belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmeleri, en az 240 AKTS almaları ve 2.00/4 ortalamaya sahip olmaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030044908
ISCO 08
ISCO 08
- (BİLGİ) Türkçe eğitimi ile ilgili kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar.
- (BİLGİ) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
- (BİLGİ) Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
- (BİLGİ) Türkçe eğitimi ile ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanımlar.
- (BİLGİ) Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
- (BİLGİ) Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
- (BECERİLER) Türkçe eğitimi ile ilgili olan bilgi kaynaklarını kullanır.
- (BECERİLER) Bir birey olarak yaratıcı, güçlü ve zayıf yönlerini ayırt eder.
- (BECERİLER) Türkçe dersi öğretim programındaki kazanımlara ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
- (BECERİLER) Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
- (BECERİLER) Yabancılara, Türk soylulara ve ikidillilere Türkçe öğretimine ilişkin öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar.
- (YETKİNLİKLER-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME) Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
- (YETKİNLİKLER-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME) Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
- (YETKİNLİKLER-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- (YETKİNLİKLER-ÖĞRENME) Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- (YETKİNLİKLER-ÖĞRENME) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
- (YETKİNLİKLER-ÖĞRENME) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
- (YETKİNLİKLER-ÖĞRENME) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
- (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
- (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.
- (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
- (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
- (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
- (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
- (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
- (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
- (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
- (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
- (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
- Öğrencilerin başarı değerlendirmesi "ara sınav" ve "dönem sonu sınavı" ile yapılmaktadır. Dersin içeriğine göre "ara sınav" değerlendirmesi yerine "ödev, proje, uygulama" gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılabilmektedir.
- Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Eğiim-Öğretim ve Sınav Yönetmenliği'nin ilgili maddeleri uygulanır.
- Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak ve sınavları başarmış olmak zorundadır.
- Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir.
- Öğrencilerin kabulü, dönem başlamadan her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
- Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurt dışından gelen öğrenciler, Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse ders planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.
- Türkçe Öğretmenliği programı mezunları "Türkçe öğretmeni" unvanı ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel eğitim kurumlarına Türkçe öğretmeni olarak atanmaktadırlar.
- Ayrıca, mezunlar, Türkçe Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak Yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak görev yapabildikleri gibi Türkçe Eğitimi bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar.
Qualification Code | TR0030044908 | |
Qualification Title | Türkçe Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Awarding Body | Kastamonu University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | ||
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | (BİLGİ) Türkçe eğitimi ile ilgili kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar., (BİLGİ) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir., (BİLGİ) Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır., (BİLGİ) Türkçe eğitimi ile ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanımlar., (BİLGİ) Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir., (BİLGİ) Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır., (BECERİLER) Türkçe eğitimi ile ilgili olan bilgi kaynaklarını kullanır. , (BECERİLER) Bir birey olarak yaratıcı, güçlü ve zayıf yönlerini ayırt eder., (BECERİLER) Türkçe dersi öğretim programındaki kazanımlara ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir., (BECERİLER) Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular., (BECERİLER) Yabancılara, Türk soylulara ve ikidillilere Türkçe öğretimine ilişkin öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar., (YETKİNLİKLER-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME) Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir., (YETKİNLİKLER-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME) Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir., (YETKİNLİKLER-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır., (YETKİNLİKLER-ÖĞRENME) Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir., (YETKİNLİKLER-ÖĞRENME) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir., (YETKİNLİKLER-ÖĞRENME) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir., (YETKİNLİKLER-ÖĞRENME) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar., (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. , (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır., (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır., (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar., (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir., (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir., (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Öğrencilerin başarı değerlendirmesi "ara sınav" ve "dönem sonu sınavı" ile yapılmaktadır. Dersin içeriğine göre "ara sınav" değerlendirmesi yerine "ödev, proje, uygulama" gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılabilmektedir. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Eğiim-Öğretim ve Sınav Yönetmenliği'nin ilgili maddeleri uygulanır. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak ve sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü, dönem başlamadan her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurt dışından gelen öğrenciler, Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse ders planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir. | |
Conditions for Success | Programda öğrenim gören öğretmen adaylarının mezuniyet şartlarını sağlayabilmeleri için eğitim kataloğunda belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmeleri, en az 240 AKTS almaları ve 2.00/4 ortalamaya sahip olmaları gerekmektedir. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Türkçe Öğretmenliği programı mezunları "Türkçe öğretmeni" unvanı ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel eğitim kurumlarına Türkçe öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Ayrıca, mezunlar, Türkçe Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak Yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak görev yapabildikleri gibi Türkçe Eğitimi bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030044908
ISCO 08
ISCO 08
(BİLGİ) Türkçe eğitimi ile ilgili kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar., (BİLGİ) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir., (BİLGİ) Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır., (BİLGİ) Türkçe eğitimi ile ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanımlar., (BİLGİ) Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir., (BİLGİ) Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır., (BECERİLER) Türkçe eğitimi ile ilgili olan bilgi kaynaklarını kullanır. , (BECERİLER) Bir birey olarak yaratıcı, güçlü ve zayıf yönlerini ayırt eder., (BECERİLER) Türkçe dersi öğretim programındaki kazanımlara ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir., (BECERİLER) Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular., (BECERİLER) Yabancılara, Türk soylulara ve ikidillilere Türkçe öğretimine ilişkin öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar., (YETKİNLİKLER-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME) Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir., (YETKİNLİKLER-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME) Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir., (YETKİNLİKLER-BAĞIMSIZ ÇALIŞABİLME VE SORUMLULUK ALABİLME) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır., (YETKİNLİKLER-ÖĞRENME) Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir., (YETKİNLİKLER-ÖĞRENME) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir., (YETKİNLİKLER-ÖĞRENME) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir., (YETKİNLİKLER-ÖĞRENME) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır., (YETKİNLİKLER-İLETİŞİM VE SOSYAL) Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar., (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. , (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır., (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır., (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar., (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir., (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir., (YETKİNLİKLER-ALANA ÖZGÜ) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Öğrencilerin başarı değerlendirmesi "ara sınav" ve "dönem sonu sınavı" ile yapılmaktadır. Dersin içeriğine göre "ara sınav" değerlendirmesi yerine "ödev, proje, uygulama" gibi farklı değerlendirme yöntemleri kullanılabilmektedir. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Eğiim-Öğretim ve Sınav Yönetmenliği'nin ilgili maddeleri uygulanır.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak ve sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurt içi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü, dönem başlamadan her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurt dışından gelen öğrenciler, Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse ders planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.
Türkçe Öğretmenliği programı mezunları "Türkçe öğretmeni" unvanı ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel eğitim kurumlarına Türkçe öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Ayrıca, mezunlar, Türkçe Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak Yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak görev yapabildikleri gibi Türkçe Eğitimi bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar.
-