Yeterlilik Kodu | TR0030007692 | |
Yeterlilik Adı | Uçak Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Necmettin Erbakan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erbakan.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Motorlu taşıtlar, gemiler ve uçaklar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Bu program %30 İngilizce olarak da sunulmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için her dönem bir vize ve bir final sınavı vardır. Sınavların başarı oranına katkıları ara sınavın % 40 ve final sınavının % 60 ağırlıklı ortalamaları şeklindedir. Her sınavın en üst puanı 100dür. AA, BA, BB, CB, CC notlarına sahip öğrenciler başarılı sayılır. DC notu, şartlı başarılı nottur. Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Kabul şartları Yükseköğretim Kurumu tarafından belirlenen kurallara göre yapılmaktadır. 1. Lise diploması 2. Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre yerleştirmekten sorumludur. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekir.Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Uçak Mühendisliği hava içinde hareket eden uçak, helikopter, roket gibi araçlar ile silah sistemlerine ait mermi gibi yapıların tasarım ve geliştirilmesini amaçlayan bir mühendislik dalıdır. Bu mühendislik dalında, aynı zamanda, anılan araçların bakım, onarım ve işletimine ilişkin beceri geliştirebilmek için gerekli altyapı da kazanılmaktadır. Uçak mühendisliği, anılanların yanısıra kara taşıtları gibi diğer endüstri dallarını ilgilendiren konularda da araştırma-geliştirme ve tasarım etkinliklerine katkıda bulunur. Dolayısıyla uçak mühendislerinin savunma ve uçak endüstrisinden otomotiv endüstrisine kadar uzanan geniş bir alanda iş bulma olanağı vardır.Bu çerçevede uçak mühendislerinin başlıca çalışma alanlarına ait bazı örnekler şöyle sıralanabilir:Türk Hava Yolları (THY)Türk Havacılık Sanayi (TAI)Türk Motor Sanayi (TEI) Hava İkmal Bakım Merkezleri (HİBM)Tubitak SageRoketsanTicari Havayolu şirkertleri Uçak Bakım Şirketleri (MNG Teknik)Otomotiv sanayi (Isuzu, BMC, Renault, Hyundai)Endüstri (Arçelik, Beko, Infotron , AEG, Bosch, Momentus)Kamu : Belediye, Bakanlık, Savunma Sanayi Planlama Koordinasyon Müdürlüğü, Devlet Planlama Teşkilatı, Sivil Havacılık Gn. Md.Üniversiteler, HHOYurtdışı : NASA, Üniversiteler, Özel sektörde istihdam edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007692
Bu program %30 İngilizce olarak da sunulmaktadır.
- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Uçak Mühendisliği problemlerine uygulayabilme.
- Uçak Mühendisliğiyle ilgili problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme.
- Uçak Mühendisliğiyle ilgili problemlerin çözümünde uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçebilme ve uygulayabilme.
- Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz edebilme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarım yapabilme; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme.
- Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
- Alanının gerektirdiği analizleri yapabilecek şekilde en az bir bilgisayar programlama yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Mesleki, etik sorumluluk bilincine ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olabilme.
- Mesleğini uygulamada tam bir özgüvene sahip olarak bağımsız, yenilikçi, sorgulayıcı düşünebilme ve karar verebilme.
- Milli ve manevi değerlerine sahip olma, tarihini bilme, anadili Türkçeyi ve en az bir yabancı dili kullanabilme.
Her ders için her dönem bir vize ve bir final sınavı vardır. Sınavların başarı oranına katkıları ara sınavın % 40 ve final sınavının % 60 ağırlıklı ortalamaları şeklindedir. Her sınavın en üst puanı 100dür. AA, BA, BB, CB, CC notlarına sahip öğrenciler başarılı sayılır. DC notu, şartlı başarılı nottur. Öğrencilerin programı başarılı bir şekilde tamamlayabilmesi için en az 240 AKTS kredisi alması ve Genel Not ortalamasının 4.00 üzerinden 2.00 olması gerekir.
Kabul şartları Yükseköğretim Kurumu tarafından belirlenen kurallara göre yapılmaktadır. 1. Lise diploması 2. Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre yerleştirmekten sorumludur.
Uçak Mühendisliği hava içinde hareket eden uçak, helikopter, roket gibi araçlar ile silah sistemlerine ait mermi gibi yapıların tasarım ve geliştirilmesini amaçlayan bir mühendislik dalıdır. Bu mühendislik dalında, aynı zamanda, anılan araçların bakım, onarım ve işletimine ilişkin beceri geliştirebilmek için gerekli altyapı da kazanılmaktadır. Uçak mühendisliği, anılanların yanısıra kara taşıtları gibi diğer endüstri dallarını ilgilendiren konularda da araştırma-geliştirme ve tasarım etkinliklerine katkıda bulunur. Dolayısıyla uçak mühendislerinin savunma ve uçak endüstrisinden otomotiv endüstrisine kadar uzanan geniş bir alanda iş bulma olanağı vardır.Bu çerçevede uçak mühendislerinin başlıca çalışma alanlarına ait bazı örnekler şöyle sıralanabilir:Türk Hava Yolları (THY)Türk Havacılık Sanayi (TAI)Türk Motor Sanayi (TEI) Hava İkmal Bakım Merkezleri (HİBM)Tubitak SageRoketsanTicari Havayolu şirkertleri Uçak Bakım Şirketleri (MNG Teknik)Otomotiv sanayi (Isuzu, BMC, Renault, Hyundai)Endüstri (Arçelik, Beko, Infotron , AEG, Bosch, Momentus)Kamu : Belediye, Bakanlık, Savunma Sanayi Planlama Koordinasyon Müdürlüğü, Devlet Planlama Teşkilatı, Sivil Havacılık Gn. Md.Üniversiteler, HHOYurtdışı : NASA, Üniversiteler, Özel sektörde istihdam edilebilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007692 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Aircraft Engineering (% 30 English) | |
Awarding Body | Necmettin Erbakan University | |
Awarding Body Contact | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Awarding Body Url | www.erbakan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Motor vehicles, ships and aircraft | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | There are one midterm and one final exam in every term for each lesson. Each exam’s contribution of succeed point is the weighted average of midterm exam (%40) and final exam (%60). Top point for every exam is 100. Students who have AA, BA, BB, CB, CC letter marks are counted as successful. DC letter mark is conditioned successful mark. Students who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Aeronautical Engineering. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Admission requirements are determined in line with the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK) 1. High School Diploma 2. Placement through a centralized national university placement examination. Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM) is responsible to place students according to their scores. | |
Conditions for Success | Students who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Aeronautical Engineering.Students who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Aeronautical Engineering. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Aeronautical engineering is an engineering branch dealing with the designing and developing of aircrafts, helicopters, rockets and bullets of weapon systems which are moving in the air. Furthermore, it is possible to gain required ability in order to develop skills subjected to repair, maintenance and operation of the vehicles mentioned above. Alternatively, aeronautical engineering contributes also on the topics covering such as land vehicles to R&D and Design activities. Consequently Aeronautical Engineers have the opportunity to obtain employment in a wide range among Aircraft and Defense to Automotive Industries. Turkish Airlines (THY) Turkish Aerospace Industries (TAI) Turkish Engine Industries (TEI) Air Supply and Maintenance Centers TUBITAK SAGE Roketsan Commercial Airline Companies Aircraft Maintenance Companies(MNGAir) Automotive Industries (Isuzu,BMC, Renault, Hyundai) Industry (Arçelik, Beko, Infotron , AEG, Bosch, Momentus)Public : Municipality, Ministry, Defence Industry Planning and CoordinationDirectorate ,State Planning Organization, Directoriate General of Civil AviationUniversities Overseas : NASA, Universities, Private sector | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030007692
ISCO:08
ISCO:08
- To apply basic science knowledges like mathematics, physics to Aeronautical Engineering problems.
- To determine, formulate and solve the problems related with Aeronautical Engineering.
- To provide analytical approaches to Aeronautical Engineering problems and to define the methods of modeling and solution of those problems.
- To analyze a system and the components of a system, to make a design subject to previously determined constraints and to use modern design techniques.
- To select and use modern technical equipment necessary.
- To analyze the data on hand, realize required experiments and make conclusions.
- To be able to use modern calculation equipments, devices and methods.
- To be eligible for team works in multidisiplinary area.
- To be able to use communication tools and at least one of the computer programs.
- To have engineering ethics and to be familiar with laws related with engineeering applications and their results.
- To have a self confidence such that he she can give innovative and free decisions with perfect thinking.
- Having national and spiritual values, knowing history, using native language and at least one foreign language
There are one midterm and one final exam in every term for each lesson. Each exam’s contribution of succeed point is the weighted average of midterm exam (%40) and final exam (%60). Top point for every exam is 100. Students who have AA, BA, BB, CB, CC letter marks are counted as successful. DC letter mark is conditioned successful mark. Students who has completed the programme courses with minimum 240 ECTS and at least 2.00/4.00 Cumulative Grade Point Average (CGPA) deserved to receive the Bachelor’s Degree (BA) in Aeronautical Engineering.
Admission requirements are determined in line with the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK) 1. High School Diploma 2. Placement through a centralized national university placement examination. Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM) is responsible to place students according to their scores.
Aeronautical engineering is an engineering branch dealing with the designing and developing of aircrafts, helicopters, rockets and bullets of weapon systems which are moving in the air. Furthermore, it is possible to gain required ability in order to develop skills subjected to repair, maintenance and operation of the vehicles mentioned above. Alternatively, aeronautical engineering contributes also on the topics covering such as land vehicles to R&D and Design activities. Consequently Aeronautical Engineers have the opportunity to obtain employment in a wide range among Aircraft and Defense to Automotive Industries. Turkish Airlines (THY) Turkish Aerospace Industries (TAI) Turkish Engine Industries (TEI) Air Supply and Maintenance Centers TUBITAK SAGE Roketsan Commercial Airline Companies Aircraft Maintenance Companies(MNGAir) Automotive Industries (Isuzu,BMC, Renault, Hyundai) Industry (Arçelik, Beko, Infotron , AEG, Bosch, Momentus)Public : Municipality, Ministry, Defence Industry Planning and CoordinationDirectorate ,State Planning Organization, Directoriate General of Civil AviationUniversities Overseas : NASA, Universities, Private sector
Qualification is continuous