Yeterlilik Kodu | TR0030016950 | |
Yeterlilik Adı | Uçak Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Teknik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.itu.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Motorlu taşıtlar, gemiler ve uçaklar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir. | |
Başarma Şartları | Ders planındaki tüm dersleri ve Bitirme Tasarım projesini başarı ile tamamlamış , gerekli stajını tamamlamış ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olan öğrenciler öğrenimlerini bitirmiş sayılır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Uçak Mühendisliği hava içinde hareket eden uçak, helikopter, roket gibi araçlar ile silah sistemlerine ait mermi gibi yapıların tasarım ve geliştirilmesini amaçlayan bir mühendislik dalıdır. Bu mühendislik dalında, aynı zamanda, anılan araçların bakım, onarım ve işletimine ilişkin beceri geliştirebilmek için gerekli altyapı da kazanılmaktadır. Uçak mühendisliği, anılanların yanısıra kara taşıtları gibi diğer endüstri dallarını ilgilendiren konularda da araştırma-geliştirme ve tasarım etkinliklerine katkıda bulunur. Dolayısıyla uçak mühendislerinin savunma ve uçak endüstrisinden otomotiv endüstrisine kadar uzanan geniş bir alanda iş bulma olanağı vardır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030016950
- Matematik, Bilim ve Mühendislik bilgilerini uygulayabilme
- Veri analizi yapabilmek ve deney tasarlayıp yürütebilmek
- İhtiyacı karşılayacak sistem, bileşen ve süreçleri dizayn edebilme
- Displinler arası çalışma gerçekleştirebilme
- Mühendislik problemlerini belirleyebilme, formüle edebilme ve çözebilme
- Mesleki ve ahlaki sorumluluklarını anlayabilme
- Etkili bir şekilde iletişim kurabilme
- Global/sosyal anlamda mühendislik çözümlerinin etkilerini anlayabilme
- Hayat boyu öğrenimin önemini kavrayabilme ve benimseme
- Modern meselelerle ilgili bilgi sahibi olabilme
- Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini kullanabilme
(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.
Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir.
Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretiminin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrenciler ise programa girebilmek için 2547 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca kesin kayıt yaptırabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen esaslarda yer alan koşulları taşıması gerekmektedir.
Uçak Mühendisliği hava içinde hareket eden uçak, helikopter, roket gibi araçlar ile silah sistemlerine ait mermi gibi yapıların tasarım ve geliştirilmesini amaçlayan bir mühendislik dalıdır. Bu mühendislik dalında, aynı zamanda, anılan araçların bakım, onarım ve işletimine ilişkin beceri geliştirebilmek için gerekli altyapı da kazanılmaktadır. Uçak mühendisliği, anılanların yanısıra kara taşıtları gibi diğer endüstri dallarını ilgilendiren konularda da araştırma-geliştirme ve tasarım etkinliklerine katkıda bulunur. Dolayısıyla uçak mühendislerinin savunma ve uçak endüstrisinden otomotiv endüstrisine kadar uzanan geniş bir alanda iş bulma olanağı vardır.
Bu çerçevede uçak mühendislerinin başlıca çalışma alanlarına ait bazı örnekler şöyle sıralanabilir:
Türk Havacılık Sanayi (TAI)
Türk Motor Sanayi (TEI)
Türk Hava Yolları (THY)
Hava İkmal Bakım Merkezleri (HİBM)
Tubitak Sage
Roketsan
Ticari Havayolu şirkertleri
Uçak Bakım Şirketleri (MNG Teknik)
Otomotiv sanayi (Isuzu, BMC, Renault, Hyundai)
Endüstri (Arçelik, Beko, Infotron , AEG, Bosch, Momentus)
Kamu : Belediye, Bakanlık, Savunma Sanayi Planlama Koordinasyon Müdürlüğü, Devlet Planlama Teşkilatı, Sivil Havacılık Gn. Md.
Üniversiteler, HHO
Yurtdışı : NASA, Üniversiteler, Özel sektör
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030016950 | |
Qualification Title | Aeronautical Engineering Bachelor of Science | |
Awarding Body | İstanbul Technical University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.itu.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Motor vehicles, ships and aircraft | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Aeronautical engineering is an engineering branch dealing with the designing and developing of aircrafts, helicopters, rockets and bullets of weapon systems which are moving in the air. Furthermore, it is possible to gain required ability in order to develop skills subjected to repair, maintenance and operation of the vehicles mentioned above. Alternatively, aeronautical engineering contributes also on the topics covering such as land vehicles to R&D and Design activities. Consequently Aeronautical Engineers have the opportunity to obtain employment in a wide range among Aircraft and Defense to Automotive Industries. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely. | |
Url | Open Address |
TR0030016950
- Ability to Apply Knowledge of Mathematics,Science, and Engineering
- Ability to Design and Conduct Experiments,as well as to Analyze and Interpret Data
- Ability to Design a System, Component, or Process to Meet Desired Needs
- Ability to Function on Multi-Disciplinary Teams
- Ability to Identify, Formulate, and Solve Engineering Problems
- Understanding of Professional and Ethical Responsibility
- Ability to Communicate Effectively
- Broad Education Necessary to Understand the Impact of Engineering Solutions in a Global/Societal Context
- Recognition of the Need For, and an Ability to Engage in Life-Long Learning
- Knowledge of Contemporary Issues
- Ability to Use the Techniques, Skills, and Modern Engineering Tools Necessary for Engineering Practice
Aeronautical engineering is an engineering branch dealing with the designing and developing of aircrafts, helicopters, rockets and bullets of weapon systems which are moving in the air. Furthermore, it is possible to gain required ability in order to develop skills subjected to repair, maintenance and operation of the vehicles mentioned above. Alternatively, aeronautical engineering contributes also on the topics covering such as land vehicles to R&D and Design activities. Consequently Aeronautical Engineers have the opportunity to obtain employment in a wide range among Aircraft and Defense to Automotive Industries.
Turkish Aerospace Industries (TAI)
Turkish Engine Industries (TEI)
Turkish Airlines (THY)
Air Supply and Maintenance CentersT
TUBITAK SAGE
Roketsan Commercial
Airline Companies
Aircraft Maintenance Companies(MNGAir)
Automotive Industries (Isuzu,BMC, Renault, Hyundai)
Industry (Arçelik, Beko, Infotron , AEG, Bosch, Momentus)
Public : Municipality, Ministry, Defence Industry Planning and CoordinationDirectorate ,State Planning Organization,
Directoriate General of Civil AviationUniversities
Overseas : NASA, Universities, Private sector
Qualification is valid indefinetely.