Yeterlilik Kodu | TR0030219020 | |
Yeterlilik Adı | Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her yarıyılda Ara Sınav, Mazeret Sınavı, Yarıyılı Sonu Sınavı ve Bütünleme Sınavı olmak üzere 4 sınav hakkı verilir. Öğrencinin başarısı Bağıl Değerlendirme Sistemine göre değerlendirilir. Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin başarı notu; Ara SInav Notunun %40ı ile Yarıyıl Sınav Notunun %60ı alınarak belirlenir. Öğrencinin mezun olabilmesi için 120 AKTS alması ve ayrıca en az 4.00/2.00 not ortalamasına sahip olması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | T.C. vatandaşları, üniversitemizin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf Yurtiçi ve yurt dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvurabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, herbir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin mezun olabilmesi için 120 AKTS alması ve ayrıca en az 4.00/2.00 not ortalamasına sahip olması gerekmektedir. Öğrencinin mezun olabilmesi için verilen tüm derslerde(120 AKTS) başarılı olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO)nın minimum 2.00/4.00 olması gereklidir. Ayrıca öğrencinin 36 iş günü (8 AKTS) Mesleki Stajını yapmış ve kabul görmüş olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Ulaşım ve Trafik Hizmetlerinden mezun olan öğrenciler Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, bütün belediyelerin Fen İşleri , kara, hava, demiryolu ve havaalanı, toplu konut işlerinde istihdam edilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219020
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Orta öğretimde kazanmış olduğu mesleki yeterlilikler üzerine uygulama ile desteklenen bir alanda bilgi ve beceriye sahip olmak.
- Ulaştırma ve Trafik hizmetleri ile ilgili edindiği kuramsal bilgilerini kullanabilme becerisini kazanır.
- Edindiği bilgileri pratikte uygulama becerisini kazanır.
- Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri ile ilgili tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için veri toplama ve bunları kullanma becerisi kazanır.
- Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri ile ilgili pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri; el ve / veya düşünsel olarak kullanabilme becerisini kazanır.
- Ulaştırma ve Trafik Hizmetlerinin gerektirdiği düzeyde temel bilgisayar ve bilgisayar yazılımı, bilişim- iletişim teknolojilerini kullanabilme becerilerini kazanır.
- Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri alanında yeterli olacak seviyede yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülmeyen problemleri çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme becerisini kazanır.
- Ulaştırma ve Trafik Hizmetlerinde öğrendiklerini gruptan bağımsız olarak uygulayabilme becerisini kazanır.
- Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri ile ilgili çalışmalarada öngörülmeyen problemleri belirleme ve bunlara çözüm arama becerisini kazanır.
- Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif kriterlere göre değerlendirebilme ve denetleme becerisini kazanır.
- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisini kazanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerektirdiği bilinçte olmak ve bunu iş yaşamında gerçekleştirmek.
- Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisini kazanır.
- Alanıyla ilgili konularda düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla paylaşabilme becerisini kazanır.
- Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, ilan edilmesi ve uygulanmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak beceriyi kazanır.
- Kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
- Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri ile ilgili uygulamalar için modern araçları kullanabilme becerisini kazanır.
- Mesleki özgüven sahibi olma becerisini kazanır.
- Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri ile ilgili gelişmeleri takip etmek ve bunları uygulamaya geçirebilme becerisini kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her yarıyılda Ara Sınav, Mazeret Sınavı, Yarıyılı Sonu Sınavı ve Bütünleme Sınavı olmak üzere 4 sınav hakkı verilir. Öğrencinin başarısı Bağıl Değerlendirme Sistemine göre değerlendirilir. Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin başarı notu; Ara SInav Notunun %40ı ile Yarıyıl Sınav Notunun %60ı alınarak belirlenir. Öğrencinin mezun olabilmesi için 120 AKTS alması ve ayrıca en az 4.00/2.00 not ortalamasına sahip olması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
T.C. vatandaşları, üniversitemizin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf Yurtiçi ve yurt dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvurabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, herbir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
Ulaşım ve Trafik Hizmetlerinden mezun olan öğrenciler Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, bütün belediyelerin Fen İşleri , kara, hava, demiryolu ve havaalanı, toplu konut işlerinde istihdam edilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219020 | |
Qualification Title | Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri Associate | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Transport services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Professional qualification in secondary education has been gained with the application on a supported to have knowledge and skills in the field. Transportation and Traffic services related to the ability to use the acquired theoretical knowledge is gained The ability to apply the knowledge gained in practice Transportation and Traffic Services related to the well to collect data for the solution of problems and gain the skills to use them Transportation and Traffic Services related to practical applications of theoretical knowledge, hand and / or intellectual gains the ability to use Transportation and Traffic Services required level of basic computers and computer software, the ability to use information and communication technology wins. Transportation and Traffic Services in the field of foreign language knowledge at a level that is sufficient to be To solve unforeseen problems encountered in practice individually or as a team member gains the ability to take responsibility. Transportation and Traffic Services, the ability to apply what they have learned independently from the group wins. Transportation and Traffic Services in caretaking unforeseen problems associated with identifying and gains the ability to search for solutions to these Under the responsibility according to objective criteria to evaluate the performance of employees and supervisory skills wins Acquired knowledge and skills in the field the ability to evaluate critically the win. Lifelong learning requires consciousness and being in the business life realize it. Transportation and Traffic Services related issues in order to inform people and organizations the ability to transfer their thoughts orally and in writing wins. Their opinions and suggestions on issues related to the field of qualitative and quantitative data transmission and non destekleyerekuz with individuals and organizations with the ability to gain share. Transportation and Traffic Services related to data collection, interpretation, proclamation and implementation of social, scientific and ethical values ??will have the skills to win. Quality management and processes in environmental protection and work safety issues to be conscious enough. Transportation and Traffic Services related applications gain the ability to use modern tools. Having won the confidence of professional skills. Transportation and Traffic Services and to follow developments related to the ability to implement them geçeir win. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Each semester exam, Make-up exam, final exam and Final exam are given the right to be four exams. According to Relative Assessment System of Student Achievement is evaluated. Exams out of 100 evaluated. A course grade, mid-term exam and final exam 40% of grade determined by 60%. A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | T. C. citizens must be able to complete the examinations / exams determined by OSYM within the framework of academic and legal regulations of our university. Foreign Students are accepted according to MSU Regulations. (http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf) A student who has been studying in the equivalent program at home and abroad may apply for a transfer. Acceptance of the students is examined at the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree to which he / she has applied, and is considered special. | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. All of the courses in order to graduate the students to be successful in the process of 4 semesters and academic GPA ( AGNO) must be above 2. in addition, career ınternship 36 working days the student must have been made and accepted. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the transport and Traffic Services all municipalities, the Ministry of environment and urban development science works , land, air, railway and airport, are employed in public housing. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219020
Professional qualification in secondary education has been gained with the application on a supported to have knowledge and skills in the field. Transportation and Traffic services related to the ability to use the acquired theoretical knowledge is gained The ability to apply the knowledge gained in practice Transportation and Traffic Services related to the well to collect data for the solution of problems and gain the skills to use them Transportation and Traffic Services related to practical applications of theoretical knowledge, hand and / or intellectual gains the ability to use Transportation and Traffic Services required level of basic computers and computer software, the ability to use information and communication technology wins. Transportation and Traffic Services in the field of foreign language knowledge at a level that is sufficient to be To solve unforeseen problems encountered in practice individually or as a team member gains the ability to take responsibility. Transportation and Traffic Services, the ability to apply what they have learned independently from the group wins. Transportation and Traffic Services in caretaking unforeseen problems associated with identifying and gains the ability to search for solutions to these Under the responsibility according to objective criteria to evaluate the performance of employees and supervisory skills wins Acquired knowledge and skills in the field the ability to evaluate critically the win. Lifelong learning requires consciousness and being in the business life realize it. Transportation and Traffic Services related issues in order to inform people and organizations the ability to transfer their thoughts orally and in writing wins. Their opinions and suggestions on issues related to the field of qualitative and quantitative data transmission and non destekleyerekuz with individuals and organizations with the ability to gain share. Transportation and Traffic Services related to data collection, interpretation, proclamation and implementation of social, scientific and ethical values ??will have the skills to win. Quality management and processes in environmental protection and work safety issues to be conscious enough. Transportation and Traffic Services related applications gain the ability to use modern tools. Having won the confidence of professional skills. Transportation and Traffic Services and to follow developments related to the ability to implement them geçeir win.
Each semester exam, Make-up exam, final exam and Final exam are given the right to be four exams. According to Relative Assessment System of Student Achievement is evaluated. Exams out of 100 evaluated. A course grade, mid-term exam and final exam 40% of grade determined by 60%. A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00.
T. C. citizens must be able to complete the examinations / exams determined by OSYM within the framework of academic and legal regulations of our university. Foreign Students are accepted according to MSU Regulations. (http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf) A student who has been studying in the equivalent program at home and abroad may apply for a transfer. Acceptance of the students is examined at the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree to which he / she has applied, and is considered special.
Students who graduate from the transport and Traffic Services all municipalities, the Ministry of environment and urban development science works , land, air, railway and airport, are employed in public housing.
Qualification is continuous