Yeterlilik Kodu

TR0030019539

Yeterlilik Adı
Uluslararası Finans Lisans Diploması
Sorumlu KurumBahçeşehir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÇırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bahcesehir.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Finans, bankacılık ve sigorta
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Küresel rekabet ortamının gerekliliklerini anlayarak ve farklılıkları kabul ederek değer yaratmak.

Uluslararası finansal piyasaları analiz ederek bir kurumda karşılaşılabilecek her tür finansal sorunu tespit edip çözüm üretmek.

Teknolojik araçlardan etkin şekilde faydalanarak kendilerini yaşam boyu sürekli geliştirmek.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Derslik

Çevrim içi sınıf araçları

 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorar

2) Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olur

3) Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavrar

4) Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşamboyu öğrenme farkındalığına sahip olur

5) Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygular

6) Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirir

7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirir

8) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alır

9) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli  finansal uygulamaları kullanır

10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanır

11) İş etiğinin önemini kavramak,  akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukusal ve etik sonuçlarını bilerek karar alır

12)  İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olur

 

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bahçeşehir Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği 22.madde kapsamında " Tamamı proje veya uygulamaya dayalı dersler dışında, her dersin değerlendirme etkinlikleri arasında en az bir yarıyıl/yıl içi ve bir de yarıyıl/yıl sonu değerlendirme etkinliği yer alır. Bu etkinlikler sınav olabileceği gibi, dersin niteliğine ve arzu edilen ders kazanımlarına bağlı olarak proje, vaka çalışması, ders içi uygulama, laboratuvar çalışması, ödev ve benzeri etkinlikler de olabilir. Öğrenci başarı notunun hesaplanması sırasında kullanılacak etkinliklerin ağırlıkları, yarıyıl/yılsonu etkinliğinin katkısı en az yüzde kırk (%40) olmak üzere, dönem başında öğretim üyesi tarafından belirlenir ve öğrenci bilgi sistemi içerisinde yer alan ders izlencesiyle ilan edilir. Ara sınav ve dönem sonu sınavları yazılı, test veya test-yazılı olarak yapılır. Yazılı sınavlar (uzaktan, karma veya yüz yüze verilen dersler için) elektronik ortamda yapılabilir. Ancak uygulama veya çok özel yapısı olan derslerin sınavları, sözlü olarak veya öğrencinin yarıyıl/yıl içi çalışmaları değerlendirilerek yapılabilir. Özelliği gereği sınavları bu şekilde yapılacak derslerin sınavlarının hangi yöntemle yapılacağı ilgili bölüm veya program başkanlığının önerisi ve ilgili akademik birimin yönetim kurulu tarafından karara bağlanarak yarıyıl/yıl başlangıç tarihinden sonra en geç yedi hafta içerisinde Rektörlüğe bildirilir. Yarıyıl/yıl içinde yapılan sınav ve diğer tüm değerlendirme aktivitelerinin sonuçları yapıldığı tarihten itibaren en geç on gün içerisinde öğrencilere duyurulur. Öğretim elemanları, öğrencilerin yarıyıl/yıl içi not ve devama ilişkin değerlendirme sonuçlarını en geç öğretim döneminin son haftası içinde öğrencilere duyurmakla yükümlüdür. Öğrencinin bir dersten yarıyıl/yılsonu başarı notu, yarıyıl/yıl içi tüm aktiviteleri dikkate alınarak ders öğretim planında ilan edildiği şekilde, bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak belirlenir".

Notlar ve ders muafiyeti MADDE 26 – (1) Ders başarı notları, aşağıdaki tabloda gösterilen harfler ve bunlara karşılık gelen 0.00 ile 4.00 arasında verilen katsayılar ile belirlenir. (Değişik tablo:RG-1/3/2020-31055) Ders Başarı Notu A A- B+ B B- C+ C C- D+ D F NA Katsayı Karşılığı 4,00 3,67 3,33 3,00 2,67 2,33 2,00 1,67 1,33 1,00 0,00 0,00 (2) Öğrenci not belgesinde aşağıdaki harfler kullanılır: a) (I) Eksik: b) (S) Yeterli:  c) (U) Yetersiz: ç) (PR) Gelişmekte: (EX) Muaf: e) (NA) Devamsız. Bir dersten devamsız olan öğrenci o dersin yarıyıl/yılsonu sınavına giremez ve verilen başka sınav haklarından yararlanamaz. NA notu ortalama hesaplamalarında sıfır katsayı karşılığı ile işlem görür. f) (W) Dersten Çekilmiş: Çekilme işlemi yapılan derse verilen nottur, ortalamaya etkisi yoktur. g) (NI) Ortalamaya Katılmayan Ders İşareti: Ortalamalarına katılmamak koşuluyla öğrencinin kendi isteği ile aldığı dersler için verilir. Bu dersler, (Değişik ibare:RG-28/3/2021-31437) 18 inci maddede tanımlanan ders yükü kapsamında alınır. NI statüsünde alınan dersler tekrarlanmaz ve başka bir ders yerine sayılamaz.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 

Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Başlangıç: 02.04.2025 / Bitiş: 02.04.2027

Giriş Şartı

Bu programa öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından yapılan YGS ve LYS merkezi sınavlarına göre yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası olarak kabul gören lise mezuniyet diploması ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçları ile kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Bahceşehir Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Misafir öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin tüm programlarda İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıt olabilmeleri için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıÖğrenciler; kayıtlı oldukları öğretim programının her bir alt kategorisi için belirlenen ders sayısı, AKTS ve ulusal kredi gereksinimleri ile genel not ortalaması kriterini anadal ve yandal programındaki (2.00/4.00) ve çift anadal programındaki genel not ortalaması (2.75/4.00) tamamlayarak mezuniyet durumuna gelirler.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.

Bu bölümden mezun öğrenciler ulusal ve uluslararası şirketlerin finansal analiz bölümlerinde, yurt içi ve yurt dışındaki bankalarda, aracı kurumlarda çalışabilirler. Bunun yanında, kamu kuruluşlarından BIST, SPK, Merkez Bankası, Hazine Müsteşarlığı'nda; uluslararası alanda ise Dünya Bankası, Uluslararası Para Fonu ve Dünya Ticaret Örgütü gibi kurumlarda istihdam edilebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030019539


Yeterlilik Adı
Uluslararası Finans Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bahçeşehir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Küresel rekabet ortamının gerekliliklerini anlayarak ve farklılıkları kabul ederek değer yaratmak.

Uluslararası finansal piyasaları analiz ederek bir kurumda karşılaşılabilecek her tür finansal sorunu tespit edip çözüm üretmek.

Teknolojik araçlardan etkin şekilde faydalanarak kendilerini yaşam boyu sürekli geliştirmek.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Derslik

Çevrim içi sınıf araçları

 


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorar

2) Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olur

3) Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavrar

4) Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşamboyu öğrenme farkındalığına sahip olur

5) Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygular

6) Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirir

7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirir

8) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alır

9) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli  finansal uygulamaları kullanır

10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanır

11) İş etiğinin önemini kavramak,  akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukusal ve etik sonuçlarını bilerek karar alır

12)  İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olur

 


Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bahçeşehir Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği 22.madde kapsamında " Tamamı proje veya uygulamaya dayalı dersler dışında, her dersin değerlendirme etkinlikleri arasında en az bir yarıyıl/yıl içi ve bir de yarıyıl/yıl sonu değerlendirme etkinliği yer alır. Bu etkinlikler sınav olabileceği gibi, dersin niteliğine ve arzu edilen ders kazanımlarına bağlı olarak proje, vaka çalışması, ders içi uygulama, laboratuvar çalışması, ödev ve benzeri etkinlikler de olabilir. Öğrenci başarı notunun hesaplanması sırasında kullanılacak etkinliklerin ağırlıkları, yarıyıl/yılsonu etkinliğinin katkısı en az yüzde kırk (%40) olmak üzere, dönem başında öğretim üyesi tarafından belirlenir ve öğrenci bilgi sistemi içerisinde yer alan ders izlencesiyle ilan edilir. Ara sınav ve dönem sonu sınavları yazılı, test veya test-yazılı olarak yapılır. Yazılı sınavlar (uzaktan, karma veya yüz yüze verilen dersler için) elektronik ortamda yapılabilir. Ancak uygulama veya çok özel yapısı olan derslerin sınavları, sözlü olarak veya öğrencinin yarıyıl/yıl içi çalışmaları değerlendirilerek yapılabilir. Özelliği gereği sınavları bu şekilde yapılacak derslerin sınavlarının hangi yöntemle yapılacağı ilgili bölüm veya program başkanlığının önerisi ve ilgili akademik birimin yönetim kurulu tarafından karara bağlanarak yarıyıl/yıl başlangıç tarihinden sonra en geç yedi hafta içerisinde Rektörlüğe bildirilir. Yarıyıl/yıl içinde yapılan sınav ve diğer tüm değerlendirme aktivitelerinin sonuçları yapıldığı tarihten itibaren en geç on gün içerisinde öğrencilere duyurulur. Öğretim elemanları, öğrencilerin yarıyıl/yıl içi not ve devama ilişkin değerlendirme sonuçlarını en geç öğretim döneminin son haftası içinde öğrencilere duyurmakla yükümlüdür. Öğrencinin bir dersten yarıyıl/yılsonu başarı notu, yarıyıl/yıl içi tüm aktiviteleri dikkate alınarak ders öğretim planında ilan edildiği şekilde, bağıl değerlendirme yöntemi uygulanarak belirlenir".

Notlar ve ders muafiyeti MADDE 26 – (1) Ders başarı notları, aşağıdaki tabloda gösterilen harfler ve bunlara karşılık gelen 0.00 ile 4.00 arasında verilen katsayılar ile belirlenir. (Değişik tablo:RG-1/3/2020-31055) Ders Başarı Notu A A- B+ B B- C+ C C- D+ D F NA Katsayı Karşılığı 4,00 3,67 3,33 3,00 2,67 2,33 2,00 1,67 1,33 1,00 0,00 0,00 (2) Öğrenci not belgesinde aşağıdaki harfler kullanılır: a) (I) Eksik: b) (S) Yeterli:  c) (U) Yetersiz: ç) (PR) Gelişmekte: (EX) Muaf: e) (NA) Devamsız. Bir dersten devamsız olan öğrenci o dersin yarıyıl/yılsonu sınavına giremez ve verilen başka sınav haklarından yararlanamaz. NA notu ortalama hesaplamalarında sıfır katsayı karşılığı ile işlem görür. f) (W) Dersten Çekilmiş: Çekilme işlemi yapılan derse verilen nottur, ortalamaya etkisi yoktur. g) (NI) Ortalamaya Katılmayan Ders İşareti: Ortalamalarına katılmamak koşuluyla öğrencinin kendi isteği ile aldığı dersler için verilir. Bu dersler, (Değişik ibare:RG-28/3/2021-31437) 18 inci maddede tanımlanan ders yükü kapsamında alınır. NI statüsünde alınan dersler tekrarlanmaz ve başka bir ders yerine sayılamaz.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

 

Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)

Başlangıç: 02.04.2025 / Bitiş: 02.04.2027


Giriş Şartı

Bu programa öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından yapılan YGS ve LYS merkezi sınavlarına göre yapılmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası olarak kabul gören lise mezuniyet diploması ve uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçları ile kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin kabulü, Bahceşehir Üniversitesi ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır. Misafir öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin tüm programlarda İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıt olabilmeleri için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir.


Başarma Şartları
Öğrenciler; kayıtlı oldukları öğretim programının her bir alt kategorisi için belirlenen ders sayısı, AKTS ve ulusal kredi gereksinimleri ile genel not ortalaması kriterini anadal ve yandal programındaki (2.00/4.00) ve çift anadal programındaki genel not ortalaması (2.75/4.00) tamamlayarak mezuniyet durumuna gelirler.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.

Bu bölümden mezun öğrenciler ulusal ve uluslararası şirketlerin finansal analiz bölümlerinde, yurt içi ve yurt dışındaki bankalarda, aracı kurumlarda çalışabilirler. Bunun yanında, kamu kuruluşlarından BIST, SPK, Merkez Bankası, Hazine Müsteşarlığı'nda; uluslararası alanda ise Dünya Bankası, Uluslararası Para Fonu ve Dünya Ticaret Örgütü gibi kurumlarda istihdam edilebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030019539

Qualification Title
Bachelor of Science in International Finance
Awarding BodyBahcesehir Univesity
Awarding Body ContactÇırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE
Awarding Body Urlhttp://www.bahcesehir.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasFinance, banking and insurance
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Understanding the requirements of the global competitive environment and create value by embracing differences.

Analyzing international financial markets and solve financial issues encountered in institutions.

Continuously developing themselves using technological tools.

Learning Environments
Education and training are provided through formal, open, or distance learning. Additionally, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions, or through internships or workplace training in industry, healthcare institutions, and workplaces.

Classroom

Online classroom Tools

Description
  1. Identify problems and ask the right questions.
  2. Develop analytical approaches and problem-solving skills for financial challenges.
  3. Understand theoretical approaches and counterarguments comprehensively.
  4. Be prepared for graduate education in finance and have lifelong learning awareness.
  5. Apply the theoretical principles of finance to real-world scenarios.
  6. Understand the requirements of international financial markets and develop solutions for managerial challenges.
  7. Generate innovative and creative ideas in complex situations.
  8. Make decisions on both local and international levels, considering the effects of globalization on business and society.
  9. Acquire digital competencies and use necessary financial applications.
  10. Use at least one foreign language effectively in academic and daily communication.
  11. Understand the importance of business ethics and make decisions while considering the legal and ethical consequences of their actions in academia and business.
  12. Develop objective critiques and self-evaluation perspectives in professional and academic life.
Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

According to Article 22 of Bahçeşehir University’s Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations:Except for courses entirely based on projects or practical applications, each course must include at least one midterm and one end-of-term (semester/year-end) assessment activity. These activities can be in the form of exams or, depending on the nature of the course and the intended learning outcomes, may include projects, case studies, in-class applications, laboratory work, assignments, and similar activities. The weights of these activities used in calculating the student’s final grade are determined by the instructor at the beginning of the term and must be announced through the course syllabus in the Student Information System. The contribution of the end-of-term assessment must be at least forty percent (40%).

Midterm and final exams may be written, multiple-choice, or a combination of both. Written exams may also be conducted electronically (for remote, hybrid, or face-to-face courses). However, for courses with practical or unique structures, exams may be conducted orally or by evaluating students’ term-long performance. The method of examination for such courses must be determined upon the recommendation of the department/program chair and approved by the academic unit’s board, and must be reported to the Rectorate within seven weeks of the beginning of the semester/year.

The results of all midterm exams and assessment activities must be announced to students within ten days of their completion. Instructors are responsible for informing students of their term performance and attendance grades by the last week of the academic term at the latest.

The student’s final grade for a course is determined using the relative (curve) grading method, taking into account all midterm and in-term activities as specified in the course syllabus.

Grades and course exemptions ARTICLE 26 – (1) Course success grades are determined by the letters shown in the table below and the corresponding coefficients between 0.00 and 4.00. (Amended table: RG-1/3/2020-31055) Course Success Grade A A- B+ B B- C+ C C- D+ D F NA Coefficient Equivalent 4.00 3.67 3.33 3.00 2.67 2.33 2.00 1.67 1.33 1.00 0.00 0.00 (2) The following letters are used on the student transcript: a) (I) Incomplete: b) (S) Sufficient: c) (U) Insufficient: ç) (PR) Developing: (EX) Exempt: e) (NA) Absent. Students who are absent from a course cannot take the semester/end-of-year exam for that course and cannot benefit from other exam rights granted. The NA grade is treated as a zero coefficient in grade point average calculations. f) (W) Course Withdrawn: This is the grade given for the course from which the withdrawal was made; it has no effect on the grade point average. g) (NI) Course Not Included in the Grade Point Average: This is given for courses taken voluntarily by the student, provided that they are not included in the grade point average. These courses are taken within the scope of the course load defined in Article 18 (Amended phrase: RG-28/3/2021-31437). Courses taken with NI status cannot be repeated and cannot be counted in place of another course.

Quality Assurance

 To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Social Humanities Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)

Start: 02.04.2025 / End: 02.04.2027

Access Requirements

Student admission for this undergraduate program is made through university entrance examinations (YGS-LYS) prepared in the framework of the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK). International students are accepted to this undergraduate program according to the score of one of the international exams they take such as SAT,ACT etc. or according to their high school diploma score. Exchange student admission is made according to the requirements determined by bilateral agreements signed by BAU and the partner university. Visiting students can enroll for the courses offered in this program upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, they need to prove their English language level since the medium of instruction atBAU is English.

Conditions for SuccessStudents become eligible for graduation by fulfilling the required number of courses, ECTS, and national credit requirements for each sub-category of their enrolled academic program, and by meeting the minimum GPA criteria: 2.00/4.00 for major and minor programs, and 2.75/4.00 for double major programs.
Progression Paths (Relationship Type)

The students graduating from this program may apply to second cycle (Master's degree) programmes.

Graduates of International Finance department are eligible for positions in many international and domestic companies, banks and financial intermediaries. Graduates may also be employed in public enterpriees like Istanbul Stock Exchange, Capital Markets Board of Turkey, Centeral Bank, Undersecretariat of Treasury, International Monetary Bank and World Trade Organization.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030019539


Qualification Title
Bachelor of Science in International Finance

Awarding Body
Bahcesehir Univesity

Awarding Body Contact
Çırağan Caddesi Osmanpaşa Mektebi Sokak No: 4 - 6 34353 Beşiktaş, İSTANBUL / TÜRKİYE

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Understanding the requirements of the global competitive environment and create value by embracing differences.

Analyzing international financial markets and solve financial issues encountered in institutions.

Continuously developing themselves using technological tools.


Learning Environments
Education and training are provided through formal, open, or distance learning. Additionally, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions, or through internships or workplace training in industry, healthcare institutions, and workplaces.

Classroom

Online classroom Tools


Description
  1. Identify problems and ask the right questions.
  2. Develop analytical approaches and problem-solving skills for financial challenges.
  3. Understand theoretical approaches and counterarguments comprehensively.
  4. Be prepared for graduate education in finance and have lifelong learning awareness.
  5. Apply the theoretical principles of finance to real-world scenarios.
  6. Understand the requirements of international financial markets and develop solutions for managerial challenges.
  7. Generate innovative and creative ideas in complex situations.
  8. Make decisions on both local and international levels, considering the effects of globalization on business and society.
  9. Acquire digital competencies and use necessary financial applications.
  10. Use at least one foreign language effectively in academic and daily communication.
  11. Understand the importance of business ethics and make decisions while considering the legal and ethical consequences of their actions in academia and business.
  12. Develop objective critiques and self-evaluation perspectives in professional and academic life.

Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

According to Article 22 of Bahçeşehir University’s Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations:Except for courses entirely based on projects or practical applications, each course must include at least one midterm and one end-of-term (semester/year-end) assessment activity. These activities can be in the form of exams or, depending on the nature of the course and the intended learning outcomes, may include projects, case studies, in-class applications, laboratory work, assignments, and similar activities. The weights of these activities used in calculating the student’s final grade are determined by the instructor at the beginning of the term and must be announced through the course syllabus in the Student Information System. The contribution of the end-of-term assessment must be at least forty percent (40%).

Midterm and final exams may be written, multiple-choice, or a combination of both. Written exams may also be conducted electronically (for remote, hybrid, or face-to-face courses). However, for courses with practical or unique structures, exams may be conducted orally or by evaluating students’ term-long performance. The method of examination for such courses must be determined upon the recommendation of the department/program chair and approved by the academic unit’s board, and must be reported to the Rectorate within seven weeks of the beginning of the semester/year.

The results of all midterm exams and assessment activities must be announced to students within ten days of their completion. Instructors are responsible for informing students of their term performance and attendance grades by the last week of the academic term at the latest.

The student’s final grade for a course is determined using the relative (curve) grading method, taking into account all midterm and in-term activities as specified in the course syllabus.

Grades and course exemptions ARTICLE 26 – (1) Course success grades are determined by the letters shown in the table below and the corresponding coefficients between 0.00 and 4.00. (Amended table: RG-1/3/2020-31055) Course Success Grade A A- B+ B B- C+ C C- D+ D F NA Coefficient Equivalent 4.00 3.67 3.33 3.00 2.67 2.33 2.00 1.67 1.33 1.00 0.00 0.00 (2) The following letters are used on the student transcript: a) (I) Incomplete: b) (S) Sufficient: c) (U) Insufficient: ç) (PR) Developing: (EX) Exempt: e) (NA) Absent. Students who are absent from a course cannot take the semester/end-of-year exam for that course and cannot benefit from other exam rights granted. The NA grade is treated as a zero coefficient in grade point average calculations. f) (W) Course Withdrawn: This is the grade given for the course from which the withdrawal was made; it has no effect on the grade point average. g) (NI) Course Not Included in the Grade Point Average: This is given for courses taken voluntarily by the student, provided that they are not included in the grade point average. These courses are taken within the scope of the course load defined in Article 18 (Amended phrase: RG-28/3/2021-31437). Courses taken with NI status cannot be repeated and cannot be counted in place of another course.


Quality Assurance

 To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Social Humanities Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)

Start: 02.04.2025 / End: 02.04.2027


Access Requirements

Student admission for this undergraduate program is made through university entrance examinations (YGS-LYS) prepared in the framework of the regulations set by Higher Education Council of Turkey (YÖK). International students are accepted to this undergraduate program according to the score of one of the international exams they take such as SAT,ACT etc. or according to their high school diploma score. Exchange student admission is made according to the requirements determined by bilateral agreements signed by BAU and the partner university. Visiting students can enroll for the courses offered in this program upon the confirmation of the related academic unit. Additionally, they need to prove their English language level since the medium of instruction atBAU is English.


Conditions for Success
Students become eligible for graduation by fulfilling the required number of courses, ECTS, and national credit requirements for each sub-category of their enrolled academic program, and by meeting the minimum GPA criteria: 2.00/4.00 for major and minor programs, and 2.75/4.00 for double major programs.

Progression Paths (Relationship Type)

The students graduating from this program may apply to second cycle (Master's degree) programmes.

Graduates of International Finance department are eligible for positions in many international and domestic companies, banks and financial intermediaries. Graduates may also be employed in public enterpriees like Istanbul Stock Exchange, Capital Markets Board of Turkey, Centeral Bank, Undersecretariat of Treasury, International Monetary Bank and World Trade Organization.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address