Yeterlilik Kodu | TR0030033001 | |
Yeterlilik Adı | Uluslararası Finans ve Bankacılık (ingilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çağ Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çağ Üniversitesi Yaşar Bayboğan Kampüsü Adana-Mersin Karayolu üzeri 33800 Yenice/MERSİN | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.cag.edu.tr/tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1.Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerince ve Senato kararları ile belirlenir. 2.Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3.Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. 4.AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, ilgili yönetmelik hükümlerine göre, ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. FD ve FF notları başarısız öğrenciler için takdir edilir. Puan Karşılığı Yarıyıl Ders Notu (Harf) Katsayı 90-100 AA 4,0
85-89 BA 3,5
80-84 BB 3,0
75-79 CB 2,5
70-74 CC 2,0
60-69 DC 1,5
50-59 DD 1,0
40-49 FD 0,5
00-39 FF 0,0 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Çağ Üniversitesi, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Uluslararası Finans ve Bankacılık Programı için gerekli mezuniyet koşulları Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilmiştir. Buna göre öğrenciler, ders müfredatında yer alan bütün dersleri en az DD harf notu ile geçmesi koşuluyla, 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağladıklarında mezun olabilirler. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033001
ISCO 08
ISCO 08
- Uluslararası Finans ve Bankacılık Programı; Öğrencileri finans ve bankacılık alanında uluslararası iş dünyasında gerekli ve geçerli temel ve teknik bilgilerle donatmak ve yönetim becerilerini geliştirerek özgüven ve kendini ifade etme yetkinliklerini güçlendirmek için tasarlanmıştır.
- Programın ana dili İngilizcedir.
- Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Teknolojik imkânlarımızın yeterli olması nedeniyle uzaktan eğitim usulü de kısmen uygulanmaktadır. Ayrıca, Üniversite bünyesindeki araştırma merkezleri vb. birimler vasıtasıyla uygulamalı eğitimler yapılmaktadır.
- Uluslararası finans ve bankacılık alanına ilişkin teori ve ilkelere hakimdir ve bu teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
- İşletme biliminin temel bilgilerine sahiptir.
- Uluslararası finans ve bankacılık alanının gerektirdiği temel ekonomi konularında bilgi sahibidir.
- Ülkenin stratejik önceliklerini göz önünde bulundurarak; uluslararası finans ve bankacılık yönetimine ilişkin temel kavram, fonksiyon ve sorunları tanımlama yeteneğine sahiptir.
- Bankacılık sistemi, finansal yönetim ve uluslararası finans konularında bilgi sahibidir.
- Sigorta ve risk yönetimi konularında bilgi sahibidir. Uluslararası finansal sistemi ve ödeme sistemlerini bilir.
- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.
- Bilgi, görüş ve önerilerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder ve İngilizceyi Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
- Edindiği bilgileri kullanır, sorunlar karşısında, diğer meslek grupları ile iş birliği içinde, optimal çözümler üretir.
- İlgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması ve uygulaması aşamalarında bilimsel sistematiğe ve etik değerlere sahiptir.
- Gerekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Finansal piyasalar ve bu piyasaların işleyişi hakkında bilgi sahibidir.
- İşçi sağlığı ve güvenliği, toplumsal sorumluluk ve çevrenin korunması bilincine sahiptir.
- Temel insan haklarına saygılı olarak sosyal adalet, çevre sorunları ve sürdürülebilir kalkınma amaçları konularında toplumun bilinçlenmesi için sosyal sorumluluk projelerinde görev alır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1.Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerince ve Senato kararları ile belirlenir.
2.Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3.Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
4.AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, ilgili yönetmelik hükümlerine göre, ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. FD ve FF notları başarısız öğrenciler için takdir edilir.
Puan Karşılığı Yarıyıl Ders Notu (Harf) Katsayı
90-100 AA 4,0
85-89 BA 3,5
80-84 BB 3,0
75-79 CB 2,5
70-74 CC 2,0
60-69 DC 1,5
50-59 DD 1,0
40-49 FD 0,5
00-39 FF 0,0
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Çağ Üniversitesi, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda Çağ Üniversitesi Uluslararası Finans ve Bankacılık Programına yerleştirilmiş olmak.
- Uluslararası Finans ve Bankacılık lisans programı mezunu öğrenciler, yüksek lisans ve doktora programlarına başvuru yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Çağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033001 | |
Qualification Title | Qualification Title International Finance and Banking Undergraduate Diploma | |
Awarding Body | Çağ University | |
Awarding Body Contact | Cag University Baybogan Campus Adana Mersin Highway 33800 Yenice/Mersin/TÜRKİYE | |
Awarding Body Url | https://www.cag.edu.tr/en | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | 1.Literacy competence 2.Multilingual competence 3.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4.Digital competence 5.Personal, social and learning to learn competence 6.Citizenship competence 7.Entrepreneurial competence 8.Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Grading System 1.Grading system, examination systems and their contributions to course grades are defined on “The Regulation for Education, Teaching, and Examination Rules for Associate and Undergraduate Degrees of Cag University” and determined by the University’s Senate. 2. Different systems like homeworks, projects, practical applications, midterms, and final exams are employed for grading. 3.The grading system is based on letters and/or numbers. 4.Grades like AA, BA, BB, CB and CC reveal that course is successfully completed while grades like DC and DD reveal conditional pass that would be counted as successful if weighted average of all grades are accepted as successful that have defined in the Regulation. FD and FF show student is not successful.
Point Grade (letter) GPA coefficient 90- 100 AA 4.0 85- 89 BA 3,5 80- 84 BB 3,0 75- 79 CB 2,5 70- 74 CC 2,0 60- 69 DC 1,5 50- 59 DD 1,0 40- 49 FD 0,5 01-39 FF 0,0 | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YOK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YOK are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YOK. - Every year, YOK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YOK. - The quality assurance of the International Finance and Banking undergraduate program is ensured as follows: Creation and Approval of Curricula: - YOK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate/undergraduate programs in higher education institutions. - The curriculum of associate degree/undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by Çağ University Senate in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues. Assessment and Evaluation: - The measurement and evaluation of the learning outcomes of the International Finance and Banking undergraduate program is carried out according to the Çağ University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations prepared in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues. Certification: - Students enrolled in the International Finance and Banking undergraduate program, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree / bachelor's degree diploma. Self-Assessment-External Evaluation: - In the context of continuous monitoring, Çağ University enters the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YOKAK) at the beginning of each year. YOKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YOKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YOKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | Being placed in Cag University International Finance and Banking Program as a result of the central exam conducted by Measurement Selection and Placement Center. | |
Conditions for Success | Conditions graduating from International Finance and Banking Program is determined by “The Regulation for Education, Teaching, and Examination for Associate and Undergraduate Degrees of Cag University”. According to the Regulation, a student is required to have pass the courses minimum DD grade and minimum GPA of 2.00/4.00 in order to graduate from Program. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates from International Finance and Banking Program may apply to graduate (second cycle) programs. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 2. “The Regulation for Education, Teaching, and Examination for associate and Undergraduate Degrees of Çağ University”. 3. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid indefinite times. | |
Url | Open Address |
TR0030033001
ISCO 08
ISCO 08
- The International Finance and Banking Program is designed to equip students with the necessary and valid basic and technical knowledge in the field of finance and banking in the international business world and to strengthen their self-confidence and self-expression competencies by improving their management skills.
- The main language of the program is English.
- Education and training is carried out in formal education. Distance education method is also partially applied due to the adequacy of our technological facilities. In addition, applied trainings are carried out through research centers etc. units within the University.
- Graduates are proficient in theories and principles related to international finance and banking, capable of critically questioning these theories and principles.
- Graduates possess fundamental knowledge of business administration.
- Graduates have knowledge of basic economic topics required in international finance and banking.
- Graduates are able to define fundamental concepts, functions, and issues related to international finance and banking management, considering the country's strategic priorities.
- Graduates are knowledgeable in banking systems, financial management, and international finance.
- Graduates are proficient in insurance and risk management, familiar with the international financial system and payment systems.
- Graduates take responsibility as individuals and as group members to solve complex problems encountered in practice, both foreseen and unforeseen.
- Graduates express information, opinions, and suggestions orally and in writing, using English at the B1 General Level of the European Language Portfolio.
- Graduates utilize acquired knowledge, collaborate with other professional groups, and produce optimal solutions to problems.
- Graduates adhere to scientific systematic and ethical values in the collection, interpretation, announcement, and implementation of relevant data.
- Graduates utilize necessary information and communication technologies.
- Graduates have knowledge of financial markets and their functioning.
- Graduates are conscious of occupational health and safety, social responsibility, and environmental protection.
- Graduates participate in social responsibility projects to raise awareness in the community regarding social justice, environmental issues, and sustainable development goals while respecting fundamental human rights.
1.Literacy competence
2.Multilingual competence
3.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4.Digital competence
5.Personal, social and learning to learn competence
6.Citizenship competence
7.Entrepreneurial competence
8.Cultural awareness and expression competence
Grading System
1.Grading system, examination systems and their contributions to course grades are defined on “The Regulation for Education, Teaching, and Examination Rules for Associate and Undergraduate Degrees of Cag University” and determined by the University’s Senate.
2. Different systems like homeworks, projects, practical applications, midterms, and final exams are employed for grading.
3.The grading system is based on letters and/or numbers.
4.Grades like AA, BA, BB, CB and CC reveal that course is successfully completed while grades like DC and DD reveal conditional pass that would be counted as successful if weighted average of all grades are accepted as successful that have defined in the Regulation. FD and FF show student is not successful.
Point Grade (letter) GPA coefficient
90- 100 AA 4.0
85- 89 BA 3,5
80- 84 BB 3,0
75- 79 CB 2,5
70- 74 CC 2,0
60- 69 DC 1,5
50- 59 DD 1,0
40- 49 FD 0,5
01-39 FF 0,0
To oversee the quality of higher education programs;
- YOK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YOK are published. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YOK.
- Every year, YOK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YOK.
- The quality assurance of the International Finance and Banking undergraduate program is ensured as follows:
Creation and Approval of Curricula:
- YOK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate/undergraduate programs in higher education institutions.
- The curriculum of associate degree/undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by Çağ University Senate in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.
Assessment and Evaluation:
- The measurement and evaluation of the learning outcomes of the International Finance and Banking undergraduate program is carried out according to the Çağ University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations prepared in accordance with the basic principles determined by YOK on these issues.
Certification:
- Students enrolled in the International Finance and Banking undergraduate program, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an associate degree / bachelor's degree diploma.
Self-Assessment-External Evaluation:
- In the context of continuous monitoring, Çağ University enters the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YOKAK) at the beginning of each year. YOKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YOKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YOKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Being placed in Cag University International Finance and Banking Program as a result of the central exam conducted by Measurement Selection and Placement Center.
Graduates from International Finance and Banking Program may apply to graduate (second cycle) programs.
1. Higher Education Law No. 2547
2. “The Regulation for Education, Teaching, and Examination for associate and Undergraduate Degrees of Çağ University”.
3. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid indefinite times.