Yeterlilik Kodu | TR0030024845 | |
Yeterlilik Adı | Uluslararası İlişkiler (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Atılım Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.atilim.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Siyaset bilimleri ve yurttaşlık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | 1997 yılından beri faaliyette olan ve açıldığı günden bu yana öğrenci ve öğretim elemanlarının gerek sayısı, gerekse kalitesi bakımından sürekli yükselmekte olan Atılım Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümünün en önemli amacı, öğrencilerine hızlı bir şekilde değişen dünyayı daha iyi anlamak için yeni bakış açıları geliştirmelerini sağlamaktır. Küreselleşme, ulus-devletlerin değişen doğası ve uluslararası çevreyle ilişkileri gibi konuların önem kazandığı günümüzde, sürekli değişen ve gelişen dünya düzeninin geleceğini, geçmişin de analizini yaparak öngörmeye çalışmak, amaçlar arasındadır. Tüm bu amaçlar doğrultusunda hedef, karşılarına çıkan problemleri analitik yöntemlerle çözebilen ve kendilerini etkili bir şekilde ifade edebilen öğrenciler yetiştirmektir. Ders programımız, ülkemiz ve dünyadaki gelişmeler ışığında, yurtiçindeki ve yurtdışındaki bir çok üniversitenin programları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Geçmişi, bugünü ve hatta geleceği anlamayı ve analiz etmeyi hedeflemiş programın ilk yılı, öğrenciye uluslararası ilişkilerin temel bazı kavramlarını anlatmaya yönelik, özel ve derin olmayan, genel bilgiler vermeyi amaçlamıştır. İkinci yıldan itibaren, daha “Uluslararası İlişkiler” bağıntılı konular işlenmektedir. Uluslararası İlişkiler, onun alt dallarından biri olan Uluslararası Politika, Uluslararası İlişkiler Teorisi, Uluslararası Örgütler, Siyasi Tarih ders programının temel konuları arasındadır. Üçüncü ve son sınıflara gelindiğinde, ders programının içeriğinin genelden özele doğru daraldığını, ancak bir o kadar da derinleştiğini görüyoruz. Burada amaç, özellikle seçmeli olan Ortadoğu, Balkanlar, Orta Asya, Kafkaslar ve Avrupa Birliği Politikaları gibi derslerle hem öğrencinin uzmanlık alanını belirlemesinde yardımcı olmak, hem de özelden genele doğru analizler ve yorumlar yapmasını kolaylaştırmaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) | |
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) düzenlenen Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. | |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. 3. Bu programdan mezun olan öğrenciler Dışişleri Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı gibi kamu kurum ve kuruluşlarının yanısıra özel sektörde yer alan prestijli şirketlerde ve Birleşmiş Milletler gibi uluslararası kurum ve kuruluşlarda çalışabilirler | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024845
ISCO:08
ISCO:08
1997 yılından beri faaliyette olan ve açıldığı günden bu yana öğrenci ve öğretim elemanlarının gerek sayısı, gerekse kalitesi bakımından sürekli yükselmekte olan Atılım Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümünün en önemli amacı, öğrencilerine hızlı bir şekilde değişen dünyayı daha iyi anlamak için yeni bakış açıları geliştirmelerini sağlamaktır.
Küreselleşme, ulus-devletlerin değişen doğası ve uluslararası çevreyle ilişkileri gibi konuların önem kazandığı günümüzde, sürekli değişen ve gelişen dünya düzeninin geleceğini, geçmişin de analizini yaparak öngörmeye çalışmak, amaçlar arasındadır.
Tüm bu amaçlar doğrultusunda hedef, karşılarına çıkan problemleri analitik yöntemlerle çözebilen ve kendilerini etkili bir şekilde ifade edebilen öğrenciler yetiştirmektir.
Ders programımız, ülkemiz ve dünyadaki gelişmeler ışığında, yurtiçindeki ve yurtdışındaki bir çok üniversitenin programları dikkate alınarak hazırlanmıştır. Geçmişi, bugünü ve hatta geleceği anlamayı ve analiz etmeyi hedeflemiş programın ilk yılı, öğrenciye uluslararası ilişkilerin temel bazı kavramlarını anlatmaya yönelik, özel ve derin olmayan, genel bilgiler vermeyi amaçlamıştır.
İkinci yıldan itibaren, daha “Uluslararası İlişkiler” bağıntılı konular işlenmektedir. Uluslararası İlişkiler, onun alt dallarından biri olan Uluslararası Politika, Uluslararası İlişkiler Teorisi, Uluslararası Örgütler, Siyasi Tarih ders programının temel konuları arasındadır.
Üçüncü ve son sınıflara gelindiğinde, ders programının içeriğinin genelden özele doğru daraldığını, ancak bir o kadar da derinleştiğini görüyoruz. Burada amaç, özellikle seçmeli olan Ortadoğu, Balkanlar, Orta Asya, Kafkaslar ve Avrupa Birliği Politikaları gibi derslerle hem öğrencinin uzmanlık alanını belirlemesinde yardımcı olmak, hem de özelden genele doğru analizler ve yorumlar yapmasını kolaylaştırmaktır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak.
- Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak.
- Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olma.
- Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak.
- Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak.
- Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek.
- Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek.
- Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek.
- Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek.
- Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak.
- Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak.
- Yaşam boyu öğrenmenin öneminin kavranılması.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Kendi alanındaki güncel konular ile ilgili yöntemleri uygulamadaki yetkinliği
- Okuma yazma yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) düzenlenen Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) ile yapılmaktadır.
Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavlardan aldıkları puanlara göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
3. Bu programdan mezun olan öğrenciler Dışişleri Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı gibi kamu kurum ve kuruluşlarının yanısıra özel sektörde yer alan prestijli şirketlerde ve Birleşmiş Milletler gibi uluslararası kurum ve kuruluşlarda çalışabilirler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024845 | |
Qualification Title | International Relations (English) Bachelors Degree Diploma | |
Awarding Body | Atilim University | |
Awarding Body Contact | Kızılcaşar, 06830 İncek Gölbaşı/Ankara / Turkey | |
Awarding Body Url | www.atilim.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Political sciences and civics | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Since its establishment in 1997, Department of International Relations has mainly aimed at enhancing its students’ perspectives in order to cope with changing world conjuncture. In accordance with such aim, our department has gradually developed both quality and quantity of its academic staff. Moreover, in a world with emphasis on globalization and changing nature of nation-state formation, the department’s one of the main aims is to understand and analyze this changing nature by taking historical dimension into consideration while foreseeing contemporary world politics. As a result of such goals to pursue, our department seeks for educating students in order to have capacity to both conduct an analytical problem-solving to the aforementioned world conjuncture and effectively express themselves in accordance with an analytical framework. Our curriculum, on this basis, was prepared in accordance with contemporary conjuncture of our country and the world by considering various curriculums concerning Department of International Relations all around the world. The first year of our curriculum, which aims at understanding and analyzing past, today and future simultaneously, provides general knowledge to introduce basic concepts of international relations. Starting from the second year, the curriculum offers more enhanced knowledge concerning international relations. By the virtue of this, as from the second year, students start to become more specialized about international relations. On this basis, main subjects of the second year of our curriculum are International Relations, International Politics, International Relations Theory, International Organizations and Political History. In the third and fourth year, students become more and more specific about the subjects concerning international relations. The purpose in this specification is to prepare students to determine their area of specialization by especially providing elective courses about Middle East Politics, Balkan Politics, Central Asian and Caucasian Politics and European Politics. | |
Learning Environments | Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | The student possesses the following key competences at an advanced level.
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; · YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions. · “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK. · The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”: 1. Creation and Authorization of Education Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions. 1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK. 1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK. 3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree. 4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation. | |
Access Requirements | Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted into this program via the Higher Education Transition Examination (YGS) and the Undergraduate Degree Placement Examination (LYS) organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Once students finalize their preferred programs lists, they are placed into the relevant programs by the Student Selection and Placement Center based on their exam scores. | |
Conditions for Success | Achieving a minimum of 240 ECTS in course credit values and fulfilling other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Holders of bachelor's degrees may continue with graduate degree programs, and then, if they meet the relevant conditions, with doctorate degree and proficiency in art programs requiring a bachelor’s degree for admission. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs may take courses from two degree programs simultaneously, and receive two separate undergraduate degrees, if completed successfully. Graduates of this program may be employed in public sector (Ministry of Foreign Affairs, Ministry of Trade), prestigious firms in private sector and international organizations such as United Nations. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law no. 2547 1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit Transfer for Higher Education Institutions 1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030024845
ISCO:08
ISCO:08
Since its establishment in 1997, Department of International Relations has mainly aimed at enhancing its students’ perspectives in order to cope with changing world conjuncture. In accordance with such aim, our department has gradually developed both quality and quantity of its academic staff.
Moreover, in a world with emphasis on globalization and changing nature of nation-state formation, the department’s one of the main aims is to understand and analyze this changing nature by taking historical dimension into consideration while foreseeing contemporary world politics.
As a result of such goals to pursue, our department seeks for educating students in order to have capacity to both conduct an analytical problem-solving to the aforementioned world conjuncture and effectively express themselves in accordance with an analytical framework.
Our curriculum, on this basis, was prepared in accordance with contemporary conjuncture of our country and the world by considering various curriculums concerning Department of International Relations all around the world. The first year of our curriculum, which aims at understanding and analyzing past, today and future simultaneously, provides general knowledge to introduce basic concepts of international relations.
Starting from the second year, the curriculum offers more enhanced knowledge concerning international relations. By the virtue of this, as from the second year, students start to become more specialized about international relations. On this basis, main subjects of the second year of our curriculum are International Relations, International Politics, International Relations Theory, International Organizations and Political History.
In the third and fourth year, students become more and more specific about the subjects concerning international relations. The purpose in this specification is to prepare students to determine their area of specialization by especially providing elective courses about Middle East Politics, Balkan Politics, Central Asian and Caucasian Politics and European Politics.
Education progresses in the forms of formal, open, or distance education. In addition, practical education is provided through internship studies, or professional training at laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, at health care institutions, and workplaces.
- Acquiring the skills of understanding, explaining, and using the fundamental concepts and methodology of international relations
- Acquiring the skills of analyzing international relations from a theoretical level
- Acquiring the ability to make logical interpretations about the recent either global or national political events
- Acquiring different perspectives on international relations
- Improving the ability to make analyses about the current and future prospects of global and regional actors
- Developing relevant academic and applied research skills in political areas
- To improve the academic writing skills pertaining to the academic area
- To improve the academic presentation skills pertaining to the academic area
- To improve analytical thinking and independent research skills
- Acquiring an open-minded behavior through encouraging critical analysis, interpretation, discussions, and/or continuous learning
- Improving the ability to effectively develop arguments
- Understanding the importance of lifelong learning
The student possesses the following key competences at an advanced level.
- Competence in applying the methods relevant to the current issues of their own field
- Competence in reading and writing
- Digital competence
- Personal and social competence, and competence in learning to learn
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and competence in expression
- Measurement and evaluation methods, exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
- Various methods are used for the purposes of measurement and evaluation, such as homework, projects, practice sessions, midterm and final exams.
- Letter- and/ or number-based grading systems are used to evaluate student success.
In order to monitor the quality of higher education programs;
· YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and other activities at higher education institutions.
· “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are prepared and published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Reports prepared on these documents, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are publicized by YÖK.
· The “Report on Foundation Higher Education Institutions” which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are publicized by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles on Quality Assurance regarding the Diploma Programs in Higher Education”:
1. Creation and Authorization of Education Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to initiate undergraduate degree departments and programs at higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate degree programs at higher education institutions, as well as the learning outcomes to be expected in relation to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK, upon their acceptance by the relevant Council of Deans.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation processes on the learning outcomes to be expected for each undergraduate degree program in relation to students are undertaken in accordance with the regulations on education and examination prepared by higher education institutions in accordance with the relevant basic principles determined by YÖK.
3. Documentation: Upon successful completion of their course credits, as well as other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate degree programs receive a bachelor’s degree.
4. Self-Evaluation - External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their “Institution Internal Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (THEQC) at the beginning of each year. The “Institutional Feedback Report” by THEQC regarding the external evaluation of higher education institutions is then publicized. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance is ensured for the qualifications of these programs. THEQC undertakes regular reviews on the qualifications determined in accordance with their legislation.
Within the framework of the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), students are admitted into this program via the Higher Education Transition Examination (YGS) and the Undergraduate Degree Placement Examination (LYS) organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
Once students finalize their preferred programs lists, they are placed into the relevant programs by the Student Selection and Placement Center based on their exam scores.
Holders of bachelor's degrees may continue with graduate degree programs, and then, if they meet the relevant conditions, with doctorate degree and proficiency in art programs requiring a bachelor’s degree for admission.
Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs may take courses from two degree programs simultaneously, and receive two separate undergraduate degrees, if completed successfully.
Graduates of this program may be employed in public sector (Ministry of Foreign Affairs, Ministry of Trade), prestigious firms in private sector and international organizations such as United Nations.
1. Higher Education Law no. 2547
1.1. Regulations on the Principles of Transfers between Associate Degree and Undergraduate Degree Programs; Double Major, Minor Programs and Inter-Institutional Credit Transfer for Higher Education Institutions
1.2. Regulations on Continuation with Undergraduate Degree Programs for Graduates of Vocational Schools and Open-Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law no. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulations on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous