Yeterlilik Kodu

TR0030030718

Yeterlilik Adı
Uluslararası İlişkiler Lisans Diploması
Sorumlu KurumSakarya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya
Sorumlu Kurum URLhttps://www.sakarya.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Siyaset bilimleri ve yurttaşlık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Mevcut uluslararası sistemin belirleyici özelliği olan küreselleşme bağlamında, öğrencilerimizin devletlerarası ilişkilerin arka planında yer alan süreç, gelişme ve sorunları tanımlama, açıklama ve analiz etme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları

1.Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.

2.Bu programda "Birinci Öğretim" olarak eğitim verilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenir.
  • Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz eder.
  • Yabancı dil becerisini geliştirir.
  • Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz eder.
  • Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz eder.
  • Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakar.
  • Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz eder.
  • Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenir.
  • Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenir.
  • Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz eder.
  • İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenir.
  • Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz eder.
  • Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz eder.
  • Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceler.
  • Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme
  • Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirir.
  • İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenir.
  • Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeler.
  • Temel bilgisayar becerilerini edinir.
  • Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Ayrıntılar için lütfen Kurs Yapısına bakınız. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. 

Sınav Türleri

  • Bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçme faaliyetleri; ara sınav, kısa sınav, ödev, sözlü sınav,

proje/tasarım, performans görevi (uygulama, laboratuvar, atölye, seminer, arazi çalışması), iş sağlığı ve güvenliği sınavı (İSG) etkinliklerinden oluşur.

Ölçme Sayısı ve Oranlar

  • Yarıyıl/yıl sonunda Yeterli/Yetersiz şeklinde değerlendirilen dersler hariç, bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçmesinde en az bir ölçme faaliyeti yapılması zorunludur. Ancak derslerin özelliğine göre, Bölüm ve ilgili birimin Kurul kararı ile değiştirilebilir. Yıliçi faaliyetlerinden her birinin, yıliçi toplam başarı oranına etkisi %10’dan az olamaz.
  • Yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu (final) ölçme sonuçlarının başarı notuna katkı oranları (ağırlıkları) eğitim-öğretim yılı başlamadan önce dersin koordinatörü tarafından belirlenir ve değerlendirme yapılırken bu oranlar esas alınır.
  • Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş sınavların başarı notuna katkısı en az %40 dır. Yarıyıl/yılsonu sınavının da başarı notuna katkısı en az %40’dır. Her bir yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu ölçme notları 100 puan üzerinden verilir.
  • Ölçme sonuçlarına harfli başarı notu verilmez. Harfli başarı notu verme işlemi, yarıyıl/yıl sonu sınavı dâhil tüm ölçme faaliyetleri tamamlandıktan sonra verilir.

Harfli Başarı Notları Tablosu

Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı

  • Pekiyi 90,00 – 100,00 AA 4.00
  • İyi-Pekiyi 85,00 - 89,99 BA 3.50
  • İyi 80,00 - 84,99 BB 3.00
  • Orta-İyi 75,00 - 79,99 CB 2.50
  • Orta 65,00 - 74,99 CC 2.00
  • Zayıf-Orta 58,00 - 64,99 DC 1.50
  • Zayıf 50,00 - 57,99 DD 1.00
  • Başarısız 40,00 - 49,99 FD 0.50
  • Başarısız 0 - 39,99 FF 0.00
  • Devamsız -- DZ 0.00
  • Sınava Girmedi -- GR 0.00
  • Yeterli -- YT --
  • Yetersiz -- YZ --
  • Muaf -- MU --
  • Eksik -- E --
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bu program Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından akredite edilmiştir.

Giriş Şartı

1. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda programa yerleştirilmiş olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

3. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.

Başarma ŞartlarıProgramı başarıyla tamamlamak için öğrencinin; (1) Öğretim planında yer alan zorunlu dersleri ve yeterli sayıda seçmeli dersi başarmış, (2) GNO≥2.00 koşulunu sağlamış, (3) İki yüz kırk (240) AKTS kredisini tamamlamış, olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da (8. yarıyılda) istenmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bölüm mezunları; kamu kurumlarından özel sektöre, uluslararası örgütlerden akademisyenliğe uzanan zengin iş olanaklarına sahiptirler.
  • Mezunlar, başta Dışişleri Bakanlığı olmak üzere İçişleri Bakanlığı, Maliye ve Gümrük Bakanlığı, Kültür Bakanlığı ve Turizm Bakanlığı gibi bakanlıklarda, Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlıkları gibi devlet bürokrasisinin üst kademelerinde görev yapabilirler. Ayrıca, özel sektör kuruluşlarında, siyasi partilerde, , çeşitli kitle haberleşme kuruluşlarında, yerel ve uluslararası bankalarda, sivil toplum örgütlerinde, kamuoyu araştırma şirketlerinde ve Avrupa Birliği gibi uluslararası örgütlerde çalışabilirler.
  • Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Uluslararası İlişkiler alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030030718


Yeterlilik Adı
Uluslararası İlişkiler Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sakarya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Mevcut uluslararası sistemin belirleyici özelliği olan küreselleşme bağlamında, öğrencilerimizin devletlerarası ilişkilerin arka planında yer alan süreç, gelişme ve sorunları tanımlama, açıklama ve analiz etme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.


Öğrenme Ortamları

1.Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.

2.Bu programda "Birinci Öğretim" olarak eğitim verilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenir.
  • Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz eder.
  • Yabancı dil becerisini geliştirir.
  • Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz eder.
  • Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz eder.
  • Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakar.
  • Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz eder.
  • Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenir.
  • Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenir.
  • Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz eder.
  • İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenir.
  • Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz eder.
  • Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz eder.
  • Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceler.
  • Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme
  • Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirir.
  • İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenir.
  • Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeler.
  • Temel bilgisayar becerilerini edinir.
  • Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Ayrıntılar için lütfen Kurs Yapısına bakınız. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. 

Sınav Türleri

  • Bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçme faaliyetleri; ara sınav, kısa sınav, ödev, sözlü sınav,

proje/tasarım, performans görevi (uygulama, laboratuvar, atölye, seminer, arazi çalışması), iş sağlığı ve güvenliği sınavı (İSG) etkinliklerinden oluşur.

Ölçme Sayısı ve Oranlar

  • Yarıyıl/yıl sonunda Yeterli/Yetersiz şeklinde değerlendirilen dersler hariç, bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçmesinde en az bir ölçme faaliyeti yapılması zorunludur. Ancak derslerin özelliğine göre, Bölüm ve ilgili birimin Kurul kararı ile değiştirilebilir. Yıliçi faaliyetlerinden her birinin, yıliçi toplam başarı oranına etkisi %10’dan az olamaz.
  • Yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu (final) ölçme sonuçlarının başarı notuna katkı oranları (ağırlıkları) eğitim-öğretim yılı başlamadan önce dersin koordinatörü tarafından belirlenir ve değerlendirme yapılırken bu oranlar esas alınır.
  • Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş sınavların başarı notuna katkısı en az %40 dır. Yarıyıl/yılsonu sınavının da başarı notuna katkısı en az %40’dır. Her bir yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu ölçme notları 100 puan üzerinden verilir.
  • Ölçme sonuçlarına harfli başarı notu verilmez. Harfli başarı notu verme işlemi, yarıyıl/yıl sonu sınavı dâhil tüm ölçme faaliyetleri tamamlandıktan sonra verilir.

Harfli Başarı Notları Tablosu

Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı

  • Pekiyi 90,00 – 100,00 AA 4.00
  • İyi-Pekiyi 85,00 - 89,99 BA 3.50
  • İyi 80,00 - 84,99 BB 3.00
  • Orta-İyi 75,00 - 79,99 CB 2.50
  • Orta 65,00 - 74,99 CC 2.00
  • Zayıf-Orta 58,00 - 64,99 DC 1.50
  • Zayıf 50,00 - 57,99 DD 1.00
  • Başarısız 40,00 - 49,99 FD 0.50
  • Başarısız 0 - 39,99 FF 0.00
  • Devamsız -- DZ 0.00
  • Sınava Girmedi -- GR 0.00
  • Yeterli -- YT --
  • Yetersiz -- YZ --
  • Muaf -- MU --
  • Eksik -- E --

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bu program Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından akredite edilmiştir.


Giriş Şartı

1. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda programa yerleştirilmiş olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

3. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.


Başarma Şartları
Programı başarıyla tamamlamak için öğrencinin; (1) Öğretim planında yer alan zorunlu dersleri ve yeterli sayıda seçmeli dersi başarmış, (2) GNO≥2.00 koşulunu sağlamış, (3) İki yüz kırk (240) AKTS kredisini tamamlamış, olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da (8. yarıyılda) istenmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bölüm mezunları; kamu kurumlarından özel sektöre, uluslararası örgütlerden akademisyenliğe uzanan zengin iş olanaklarına sahiptirler.
  • Mezunlar, başta Dışişleri Bakanlığı olmak üzere İçişleri Bakanlığı, Maliye ve Gümrük Bakanlığı, Kültür Bakanlığı ve Turizm Bakanlığı gibi bakanlıklarda, Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlıkları gibi devlet bürokrasisinin üst kademelerinde görev yapabilirler. Ayrıca, özel sektör kuruluşlarında, siyasi partilerde, , çeşitli kitle haberleşme kuruluşlarında, yerel ve uluslararası bankalarda, sivil toplum örgütlerinde, kamuoyu araştırma şirketlerinde ve Avrupa Birliği gibi uluslararası örgütlerde çalışabilirler.
  • Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Uluslararası İlişkiler alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030030718

Qualification Title
Bachelor's Degree in International Relations
Awarding BodySakarya University
Awarding Body ContactKemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya
Awarding Body Urlhttps://www.sakarya.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasPolitical sciences and civics
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

In the context of globalization, which is the defining feature of the current international system, it is aimed to develop our students' skills in defining, explaining and analyzing the processes, developments and problems in the background of interstate relations.

Learning Environments

1. Education and training is provided in the form of formal, open or distance education.

2. In this program, education is provided as "First Education".

Description
  • Examining the functioning of the international system, its basic concepts and characteristics, and learning basic information about the sub-topics of the discipline of international relations
  • Analyzing developments in world political history in the context of cause-effect relationships
  • Developing foreign language skills
  • Analyzing Turkey's foreign policy comprehensively in the context of cause-effect relationships
  • Analyzing theoretical approaches to foreign policy analysis and the functioning of the decision-making process
  • Learning theoretical and methodological thinking and looking at facts from this perspective
  • Analyzing social developments and conditions comparatively
  • Learning the basic principles and subjects of International Law
  • Examining theories of International Relations and learning to look at international developments from a theoretical perspective
  • Analyzing Turkey's political life from a historical perspective and chronologically
  • Learning the functioning and basic principles of domestic law
  • Analyzing the establishment, structure, functioning and impact of international and regional organizations on world politics
  • Analyzing the causes of intra-state conflicts and solution models with examples
  • International security problems and examining current international issues
  • Examining the developments in the international system from a theoretical and comparative perspective
  • Developing analytical thinking skills regarding international developments
  • Learning the basic concepts and theories of other disciplines such as economics, sociology, political science and public finance
  • Examining the ideas of philosophers/thinkers who built the philosophical foundations of political science in a comprehensive manner and examining the contribution of these philosophical views to the disciplines of Political Science and International Relations
  • Acquiring basic computer skills
  • Gaining the ability to plan, conduct and write a scientific study individually
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

 

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. This section is explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the Course Structure for details. Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success.

Exam Types

  • Semester/year measurement activities for a course; midterm exam, quiz, homework, oral exam,
  • project/design, performance task (application, laboratory, workshop, seminar, field work), work
  • It consists of health and safety examination (OHS) activities.

Number of Measurements and Ratios

  • One course, excluding courses evaluated as Satisfactory/Unsatisfactory at the end of the semester/year
  • It is mandatory to carry out at least one measurement activity during the semester/year measurement. But your lessons
  • Depending on its characteristics, it can be changed by the decision of the Board of the Department and the relevant unit. From yearly activities
  • The impact of each of them on the total success rate during the year cannot be less than 10%.
  • Contribution of semester/year and end-of-semester (final) measurement results to the success grade. rates (weights) are determined by the course coordinator before the start of the academic year.
  • These ratios are taken as basis when determining and evaluating.
  • Success grades of the exams determined in the semester/year evaluation
  • Each semester/year and end-of-semester/year assessment grades are given out of 100 points. No letter grade is given for the measurement results. Letter passing grades are given after all assessment activities, including the semester/year final exam, are completed.

Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient

  • Okay 90.00 – 100.00 AA 4.00
  • Good-Excellent 85.00 - 89.99 BA 3.50
  • Good 80.00 - 84.99 BB 3.00
  • Medium-Good 75.00 - 79.99 CB 2.50
  • Medium 65.00 - 74.99 CC 2.00
  • Weak-Medium 58.00 - 64.99 DC 1.50
  • Weak 50.00 - 57.99 DD 1.00
  • Failed 40.00 - 49.99 FD 0.50
  • Failed 0 - 39.99 FF 0.00
  • Absentee -- DZ 0.00
  • Did not take the exam -- GR 0.00
  • Adequate -- YT –
  • Insufficient -- AI –
  • Exempt -- MU –
  • Missing -- E –
Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

This program is accredited by the Association for Accreditation and Rating of Social Sciences, Humanities and Basic Sciences (STAR).

Access Requirements

1. To be placed in the program as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) and whose procedures and principles are determined by the Council of Higher Education (YÖK).

2. To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and whose procedures and principles are determined by YÖK.

3. A student who has started his/her education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the beginning of the term, considering the conditions of each student and the degree he/she applied for.

More detailed information about university admission is available in the Institution Introduction Catalogue.

Conditions for SuccessIn order to successfully complete the program, the student must; (1) Pass the compulsory courses and a sufficient number of elective courses in the curriculum, (2) Meet the GPA≥2.00 condition, (3) Completed two hundred and forty (240) ECTS credits, In addition, the student is required to prepare a graduation thesis at the end of a project and to make an oral thesis presentation on this work (in the 8th semester).
Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates of the department have a wide range of job opportunities ranging from public institutions to the private sector, from international organizations to academics.
  • Graduates can work in ministries such as the Ministry of Foreign Affairs, the Ministry of Interior, the Ministry of Finance and Customs, the Ministry of Culture and the Ministry of Tourism, and in the upper echelons of state bureaucracy such as the Undersecretariat of Treasury and Foreign Trade. They can also work in private sector organizations, political parties, various mass communication organizations, local and international banks, non-governmental organizations, public opinion polling companies and international organizations such as the European Union.
  • Students who successfully complete the program can apply for master's and doctoral degrees in the field of International Relations or other branches of science that accept students from this field.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is always valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030030718


Qualification Title
Bachelor's Degree in International Relations

Awarding Body
Sakarya University

Awarding Body Contact
Kemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

In the context of globalization, which is the defining feature of the current international system, it is aimed to develop our students' skills in defining, explaining and analyzing the processes, developments and problems in the background of interstate relations.


Learning Environments

1. Education and training is provided in the form of formal, open or distance education.

2. In this program, education is provided as "First Education".


Description
  • Examining the functioning of the international system, its basic concepts and characteristics, and learning basic information about the sub-topics of the discipline of international relations
  • Analyzing developments in world political history in the context of cause-effect relationships
  • Developing foreign language skills
  • Analyzing Turkey's foreign policy comprehensively in the context of cause-effect relationships
  • Analyzing theoretical approaches to foreign policy analysis and the functioning of the decision-making process
  • Learning theoretical and methodological thinking and looking at facts from this perspective
  • Analyzing social developments and conditions comparatively
  • Learning the basic principles and subjects of International Law
  • Examining theories of International Relations and learning to look at international developments from a theoretical perspective
  • Analyzing Turkey's political life from a historical perspective and chronologically
  • Learning the functioning and basic principles of domestic law
  • Analyzing the establishment, structure, functioning and impact of international and regional organizations on world politics
  • Analyzing the causes of intra-state conflicts and solution models with examples
  • International security problems and examining current international issues
  • Examining the developments in the international system from a theoretical and comparative perspective
  • Developing analytical thinking skills regarding international developments
  • Learning the basic concepts and theories of other disciplines such as economics, sociology, political science and public finance
  • Examining the ideas of philosophers/thinkers who built the philosophical foundations of political science in a comprehensive manner and examining the contribution of these philosophical views to the disciplines of Political Science and International Relations
  • Acquiring basic computer skills
  • Gaining the ability to plan, conduct and write a scientific study individually

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

 

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. This section is explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the Course Structure for details. Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success.

Exam Types

  • Semester/year measurement activities for a course; midterm exam, quiz, homework, oral exam,
  • project/design, performance task (application, laboratory, workshop, seminar, field work), work
  • It consists of health and safety examination (OHS) activities.

Number of Measurements and Ratios

  • One course, excluding courses evaluated as Satisfactory/Unsatisfactory at the end of the semester/year
  • It is mandatory to carry out at least one measurement activity during the semester/year measurement. But your lessons
  • Depending on its characteristics, it can be changed by the decision of the Board of the Department and the relevant unit. From yearly activities
  • The impact of each of them on the total success rate during the year cannot be less than 10%.
  • Contribution of semester/year and end-of-semester (final) measurement results to the success grade. rates (weights) are determined by the course coordinator before the start of the academic year.
  • These ratios are taken as basis when determining and evaluating.
  • Success grades of the exams determined in the semester/year evaluation
  • Each semester/year and end-of-semester/year assessment grades are given out of 100 points. No letter grade is given for the measurement results. Letter passing grades are given after all assessment activities, including the semester/year final exam, are completed.

Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient

  • Okay 90.00 – 100.00 AA 4.00
  • Good-Excellent 85.00 - 89.99 BA 3.50
  • Good 80.00 - 84.99 BB 3.00
  • Medium-Good 75.00 - 79.99 CB 2.50
  • Medium 65.00 - 74.99 CC 2.00
  • Weak-Medium 58.00 - 64.99 DC 1.50
  • Weak 50.00 - 57.99 DD 1.00
  • Failed 40.00 - 49.99 FD 0.50
  • Failed 0 - 39.99 FF 0.00
  • Absentee -- DZ 0.00
  • Did not take the exam -- GR 0.00
  • Adequate -- YT –
  • Insufficient -- AI –
  • Exempt -- MU –
  • Missing -- E –

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

This program is accredited by the Association for Accreditation and Rating of Social Sciences, Humanities and Basic Sciences (STAR).


Access Requirements

1. To be placed in the program as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) and whose procedures and principles are determined by the Council of Higher Education (YÖK).

2. To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and whose procedures and principles are determined by YÖK.

3. A student who has started his/her education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the beginning of the term, considering the conditions of each student and the degree he/she applied for.

More detailed information about university admission is available in the Institution Introduction Catalogue.


Conditions for Success
In order to successfully complete the program, the student must; (1) Pass the compulsory courses and a sufficient number of elective courses in the curriculum, (2) Meet the GPA≥2.00 condition, (3) Completed two hundred and forty (240) ECTS credits, In addition, the student is required to prepare a graduation thesis at the end of a project and to make an oral thesis presentation on this work (in the 8th semester).

Progression Paths (Relationship Type)
  • Graduates of the department have a wide range of job opportunities ranging from public institutions to the private sector, from international organizations to academics.
  • Graduates can work in ministries such as the Ministry of Foreign Affairs, the Ministry of Interior, the Ministry of Finance and Customs, the Ministry of Culture and the Ministry of Tourism, and in the upper echelons of state bureaucracy such as the Undersecretariat of Treasury and Foreign Trade. They can also work in private sector organizations, political parties, various mass communication organizations, local and international banks, non-governmental organizations, public opinion polling companies and international organizations such as the European Union.
  • Students who successfully complete the program can apply for master's and doctoral degrees in the field of International Relations or other branches of science that accept students from this field.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is always valid.


Url
Open Address