Yeterlilik Kodu

TR0030012632

Yeterlilik Adı
Uluslararası Lojistik Yönetimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumAltınbaş Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAltınbaş Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.altinbas.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Taşımacılık hizmetleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İktisat, işletme ve uluslararası ticaret alanlarının yanı sıra -lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistem tasarım ve planlaması, satın alma, üretim, stok yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, performans ölçümü vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri tanımlar ve uygular.
  • Etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir, işletmenin misyon ve hedeflerini destekleyecek lojistik sistemi tasarlar.
  • Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tanımlar ve riskleri yönetecek önlemleri tasarlar.
  • Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir, tedarik zinciri süreçlerindeki problemleri tanımlar ve analiz eder.
  • Tedarik zinciri süreçlerindeki problemlere çözüm bulur işletme performansını geliştirir.
  • Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
  • Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
  • Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
  • Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.
  • Lojistik yönetimi alanında yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamaları kullanır.
  • Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
  • Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
  • Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
  • Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
  • Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır,bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.
Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bir dersin başarı değerlendirmesi; ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl/yıl sonu sınav notlarının başarı notuna etki oranları alınarak, Doğrudan Değerlendirme Sistemi (DDS) ve/veya Bağıl Değerlendirme Sistemlerinden (BDS) biri uygulanarak hesaplanır. Başarı değerlendirme yöntemi ve ders planı kapsamındaki çalışmaların nihai başarı notuna etki oranı ders izlencesinde belirtilir ve dersin öğretim elemanı tarafından akademik yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalarının başarı notuna etki oranı %60, yarıyıl sonu sınavının başarı notuna etki oranı ise %40’tır. Özelliği gereği ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavını gerektirmeyen laboratuvar, atölye, proje, tasarım ve bitirme projesi gibi uygulamaya dayalı derslerin yarıyıl sonu başarı notu öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak nihai harfli başarı notu olarak verilir.

  • Mutlak Değerlendirme Tablosu Puan Değerleri

  • Puan Değerleri

    Harfli Başarı Notu

    Katsayısı

    91-100

    AA

    4,00

    82-90

    BA

    3,50

    73-81

    BB

    3,00

    64-72

    CB

    2,50

    55-63

    CC

    2,00

    50-54

    DC

    1,50

    45-49

    DD

    1,00

    0-44

    FF

    0,00

Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre; yukarıdaki tabloda yer alan harfli başarı notu ve başarı katsayısına dönüştürülür.

Başarı durumuna ilişkin yukarıda belirtilen harfli başarı notlarına ilişkin esaslar ve diğer harf notları aşağıda gösterilmiştir:

a) AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve S başarılı harf notlarıdır. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin GANO’sunun en az 2,00 olması gerekir.

b) FF, NA ve U başarısız harf notlarıdır.

c) NA: Derse devam koşulunun sağlanmaması durumunda verilir. Öğrenci NA aldığı dersten başarısız sayılır ve bu ders FF notu olarak işlem görür.

ç) S: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarılı olunan dersler ile not ortalamasına katılmayan başarılmış derslere verilir. S notu toplam AKTS kredisine sayılır, GANO hesabına katılmaz.

d) U: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarısız olunan dersler ile not ortalamalarına katılmayan başarısız derslere verilir.

e) M: Önceki yükseköğretim öğrenimi sırasında alınıp başarılı olunan ve S, G, M notu verilen derslere muafiyet verilirken, öğrencinin aldığı notların YÖK not dönüşüm tablosu ve Üniversite not sistemine çevrilememesi durumunda toplam AKTS kredisine sayılıp, GANO hesabına katılmayan nottur.

f) I: Eksik notu, hastalık veya başka bir zorunlu nedenle, başarılı olduğu halde ders için gerekli çalışmalardan bazılarını yerine getirememiş öğrencilere verilir. Bir öğrenci I notu aldığı dersten, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlamak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak ilgili yönetim kurulu kararıyla yukarıda açıklanan süre uzatılabilir.

Öğrenci değişim ve/veya ortak diploma programlarında öğrenim gören öğrencilerin ilgili üniversitelerden aldıkları ders notları, Senato kararları ile muafiyet ve intibak işlemleri esaslarına göre ilgili yönetim kurulu kararıyla, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından not durum belgesine işlenir.

Ek sınav, mazeret, muafiyet, itiraz veya mahkeme kararıyla değişen nihai notlar ve benzeri sınav sonuçlarının harf notuna dönüştürülmesinde mutlak sistem kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Uluslararası İşletme Yönetimi ve Akreditasyon Vakfı (FIBAA)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

28.09.2022 / 27.09.2027

 

Giriş Şartı

ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi).

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not ortalamasına sahip olmaları ve minimum 240 AKTS kredi yükünün tamamlayarak, derslerin tümünü başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. Öğrencilerin programda tanımlanan stajı belirtilen sürede ve özelliklerde tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Uluslararsı Lojistik Yönetimi mezunları edinmiş oldukları bilgi ve donanım sayesinde çeşitli kamu ya da özel kurum ve kuruluşlarda üst düzey yönetici konumuna kadar ulaşabilirler. Ulusal ya da uluslararası üretim/hizmet şirketlerinin tedarik ve lojistik birimleri, kara/demiryolu/deniz/hava ya da intermodal taşımacılık şirketleri, üçüncü ve dördüncü parti lojistik şirketleri, Ulaştırma Bakanlığı ve DPT gibi kamu kurumları, bilişim teknolojileri şirketlerinin dış ticaret birimleri, gümrük müşavirlikleri, lojistik köy projeleri ve üniversitelerin meslekle ilişkin akademik birimleri bu bölümün mezunlarına istihdam olanağı sağlayabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

 Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030012632


Yeterlilik Adı
Uluslararası Lojistik Yönetimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Altınbaş Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Altınbaş Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. 


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İktisat, işletme ve uluslararası ticaret alanlarının yanı sıra -lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki (lojistik sistem tasarım ve planlaması, satın alma, üretim, stok yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, risk yönetimi, performans ölçümü vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri tanımlar ve uygular.
  • Etkin lojistik ve tedarik zinciri stratejileri geliştirir, işletmenin misyon ve hedeflerini destekleyecek lojistik sistemi tasarlar.
  • Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerindeki belirsizlikleri tanımlar ve riskleri yönetecek önlemleri tasarlar.
  • Lojistik ve tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını eleştirel bir biçimde değerlendirir, tedarik zinciri süreçlerindeki problemleri tanımlar ve analiz eder.
  • Tedarik zinciri süreçlerindeki problemlere çözüm bulur işletme performansını geliştirir.
  • Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
  • Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
  • Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
  • Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.
  • Lojistik yönetimi alanında yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamaları kullanır.
  • Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
  • Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
  • Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
  • Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
  • Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır,bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.

Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Bir dersin başarı değerlendirmesi; ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl/yıl sonu sınav notlarının başarı notuna etki oranları alınarak, Doğrudan Değerlendirme Sistemi (DDS) ve/veya Bağıl Değerlendirme Sistemlerinden (BDS) biri uygulanarak hesaplanır. Başarı değerlendirme yöntemi ve ders planı kapsamındaki çalışmaların nihai başarı notuna etki oranı ders izlencesinde belirtilir ve dersin öğretim elemanı tarafından akademik yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalarının başarı notuna etki oranı %60, yarıyıl sonu sınavının başarı notuna etki oranı ise %40’tır. Özelliği gereği ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavını gerektirmeyen laboratuvar, atölye, proje, tasarım ve bitirme projesi gibi uygulamaya dayalı derslerin yarıyıl sonu başarı notu öğrencinin yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak nihai harfli başarı notu olarak verilir.

  • Mutlak Değerlendirme Tablosu Puan Değerleri

  • Puan Değerleri

    Harfli Başarı Notu

    Katsayısı

    91-100

    AA

    4,00

    82-90

    BA

    3,50

    73-81

    BB

    3,00

    64-72

    CB

    2,50

    55-63

    CC

    2,00

    50-54

    DC

    1,50

    45-49

    DD

    1,00

    0-44

    FF

    0,00

Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre; yukarıdaki tabloda yer alan harfli başarı notu ve başarı katsayısına dönüştürülür.

Başarı durumuna ilişkin yukarıda belirtilen harfli başarı notlarına ilişkin esaslar ve diğer harf notları aşağıda gösterilmiştir:

a) AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD ve S başarılı harf notlarıdır. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin GANO’sunun en az 2,00 olması gerekir.

b) FF, NA ve U başarısız harf notlarıdır.

c) NA: Derse devam koşulunun sağlanmaması durumunda verilir. Öğrenci NA aldığı dersten başarısız sayılır ve bu ders FF notu olarak işlem görür.

ç) S: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarılı olunan dersler ile not ortalamasına katılmayan başarılmış derslere verilir. S notu toplam AKTS kredisine sayılır, GANO hesabına katılmaz.

d) U: Yeterlik ve muafiyet sınavı sonucu başarısız olunan dersler ile not ortalamalarına katılmayan başarısız derslere verilir.

e) M: Önceki yükseköğretim öğrenimi sırasında alınıp başarılı olunan ve S, G, M notu verilen derslere muafiyet verilirken, öğrencinin aldığı notların YÖK not dönüşüm tablosu ve Üniversite not sistemine çevrilememesi durumunda toplam AKTS kredisine sayılıp, GANO hesabına katılmayan nottur.

f) I: Eksik notu, hastalık veya başka bir zorunlu nedenle, başarılı olduğu halde ders için gerekli çalışmalardan bazılarını yerine getirememiş öğrencilere verilir. Bir öğrenci I notu aldığı dersten, o dersin yarıyıl sonu sınavı tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlamak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak ilgili yönetim kurulu kararıyla yukarıda açıklanan süre uzatılabilir.

Öğrenci değişim ve/veya ortak diploma programlarında öğrenim gören öğrencilerin ilgili üniversitelerden aldıkları ders notları, Senato kararları ile muafiyet ve intibak işlemleri esaslarına göre ilgili yönetim kurulu kararıyla, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından not durum belgesine işlenir.

Ek sınav, mazeret, muafiyet, itiraz veya mahkeme kararıyla değişen nihai notlar ve benzeri sınav sonuçlarının harf notuna dönüştürülmesinde mutlak sistem kullanılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Uluslararası İşletme Yönetimi ve Akreditasyon Vakfı (FIBAA)

Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :

28.09.2022 / 27.09.2027

 


Giriş Şartı

ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi).


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not ortalamasına sahip olmaları ve minimum 240 AKTS kredi yükünün tamamlayarak, derslerin tümünü başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. Öğrencilerin programda tanımlanan stajı belirtilen sürede ve özelliklerde tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Uluslararsı Lojistik Yönetimi mezunları edinmiş oldukları bilgi ve donanım sayesinde çeşitli kamu ya da özel kurum ve kuruluşlarda üst düzey yönetici konumuna kadar ulaşabilirler. Ulusal ya da uluslararası üretim/hizmet şirketlerinin tedarik ve lojistik birimleri, kara/demiryolu/deniz/hava ya da intermodal taşımacılık şirketleri, üçüncü ve dördüncü parti lojistik şirketleri, Ulaştırma Bakanlığı ve DPT gibi kamu kurumları, bilişim teknolojileri şirketlerinin dış ticaret birimleri, gümrük müşavirlikleri, lojistik köy projeleri ve üniversitelerin meslekle ilişkin akademik birimleri bu bölümün mezunlarına istihdam olanağı sağlayabilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

 Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030012632

Qualification Title
International Logistics Management License
Awarding BodyAltinbas University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.altinbas.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTransport services
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education program based on secondary education qualifications, covering an eight-semester program and providing training in a specific field of learning or profession. This program is offered in English.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education.

Description
  • In addition to the fields of economics, business, and international trade, it defines and applies fundamental knowledge, concepts, and existing theories in the area of logistics and supply chain management (including logistics system design and planning, purchasing, production, inventory management, warehouse and transportation management, sales and distribution, strategic partnerships, risk management, performance measurement, etc.).
  • It develops effective logistics and supply chain strategies and designs a logistics system that supports the business's mission and objectives. It identifies uncertainties in logistics and supply chain processes and designs measures to manage risks.
  • It critically evaluates logistics and supply chain management practices, identifies and analyzes problems within supply chain processes, and finds solutions to these problems to improve business performance.
  • It summarizes the key actors, conditions, and dynamics in the global world and international environment. It connects the national and international legal framework related to activities that shape the boundaries of its field with its operations.
  • It utilizes methods and tools effectively to select and analyze the resources needed to collect data on topics related to its field. It takes individual and team responsibility, solving problems both individually and as a team leader or member.
  • It uses commonly employed software and applications in the field of logistics management. It adapts to changes in a complex and rapidly changing global environment.
  • It not only benefits from its own discipline but also draws from other disciplines, developing thinking and practice through an interdisciplinary approach. It interprets the world, its country, society, and itself while demonstrating awareness of ethical issues, social rights, values, and responsibilities towards itself and others.
  • It thinks critically, evaluates developments and innovations in science and technology, demonstrates personal and institutional entrepreneurial skills, and improves itself with a lifelong learning approach. It shares its views verbally, in writing, graphically, and through technology while articulating its perspective fluently in English.
Key Competencies
  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

The success evaluation of a course is calculated by applying either the Direct Assessment System (DAS) or the Relative Assessment System (RAS), taking into account the weightings of the midterm exam, in-semester activities, and final exam grades. The method of success evaluation and the impact ratio of the activities covered in the course syllabus on the final grade are specified in the course outline and announced to students by the course instructor at the beginning of the academic semester. The impact ratio of the midterm exam and in-semester activities on the success grade is 60%, while the impact ratio of the final exam on the success grade is 40%. For practical courses such as laboratories, workshops, projects, design, and capstone projects that do not require a midterm and/or final exam by their nature, the final success grade is given as a final letter grade based on the student's in-semester activities.

Absolute Assessment Table Score Values

Scores

Letter Grade

Impact

91-100

AA

4,00

82-90

BA

3,50

73-81

BB

3,00

64-72

CB

2,50

55-63

CC

2,00

50-54

DC

1,50

45-49

DD

1,00

0-44

FF

0,00

A course's success grade is converted into the letter grade and success coefficient listed in the table above according to the principles determined by the Senate. The principles regarding the letter grades for success mentioned above and other letter grades are shown below:

a) **AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, and S** are passing letter grades. However, in order to graduate, a student must have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00.

b) **FF, NA, and U** are failing letter grades.

c) **NA**: This grade is given when the attendance requirement for the course is not met. A student receiving an NA is considered unsuccessful in that course, and it will be processed as an FF grade.

ç) **S**: This grade is awarded for courses passed as a result of competency and exemption exams, as well as for courses that do not count towards the GPA. The S grade counts towards the total ECTS credits but does not contribute to the CGPA calculation.

d) **U**: This grade is given for courses failed as a result of competency and exemption exams, as well as for courses that do not count towards the GPA.

e) **M**: This grade is awarded for courses taken during previous higher education studies where the student was successful and received S, G, or M grades. If the grades cannot be converted into the YÖK grading conversion table and the university's grading system when granting exemptions, they will count towards the total ECTS credits but will not be included in the CGPA calculation.

f) **I**: An incomplete grade is given to students who have been successful but have not completed some of the necessary work for the course due to illness or another valid reason. A student who receives an I grade must complete their outstanding work within fifteen days from the date of the final exam for that course. Otherwise, the I grade will automatically convert to an FF grade. However, this period may be extended by a decision from the relevant administrative board.

For students participating in exchange programs and/or joint diploma programs, the grades received from relevant universities will be recorded on their transcript by the Student Affairs Department according to Senate decisions regarding exemptions and equivalency processes.

Absolute grading systems are used for converting final grades and similar exam results that change due to make-up exams, excuses, exemptions, appeals, or court decisions into letter grades.

 

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports," prepared within the framework of criteria set by YÖK, are published annually for higher education institutions. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions based on these reports are shared with the public by YÖK.

- The "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data about foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. This report includes quantitative and qualitative evaluations conducted on foundation higher education institutions and is shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Formation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of these institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK.

1.2. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with YÖK's approval.

2. Assessment-Evaluation: The measurement and evaluation of learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year as part of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" regarding external evaluations of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that programs meet quality assurance standards. Regular review activities related to qualifications determined by YÖKAK regulations are conducted.

International Business Management and Accreditation Foundation (FIBAA)

Accreditation Start/End Date:

28.09.2022 / 27.09.2027

Access Requirements

Candidates must take the YKS (Higher Education Entrance Exam) or DGS (Vertical Transfer Exam) conducted by ÖSYM and achieve a sufficient score to make their preferences. Placement procedures are carried out centrally by ÖSYM. Candidates who have completed high school education abroad can also be accepted into the program if they meet the conditions set by the university (see Student Admission Guidelines from Abroad).

Conditions for SuccessA bachelor's degree is awarded to students who have completed all the courses required by the curriculum, earned a total of 240 credits, and have a minimum cumulative grade point average of 2.00/4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the International Logistics Management program can reach high-level managerial positions in various public or private institutions and organizations thanks to the knowledge and skills they have acquired. They can find employment opportunities in the supply and logistics departments of national or international production/service companies, land/rail/sea/air or intermodal transportation companies, third and fourth-party logistics firms, public institutions such as the Ministry of Transport and the State Planning Organization (DPT), foreign trade departments of information technology companies, customs consultancy firms, logistics village projects, and academic departments related to their profession at universities.

 

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on Transition Between Associate and Bachelor’s Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor’s Degree Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Supplementary Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030012632


Qualification Title
International Logistics Management License

Awarding Body
Altinbas University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education program based on secondary education qualifications, covering an eight-semester program and providing training in a specific field of learning or profession. This program is offered in English.


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education.


Description
  • In addition to the fields of economics, business, and international trade, it defines and applies fundamental knowledge, concepts, and existing theories in the area of logistics and supply chain management (including logistics system design and planning, purchasing, production, inventory management, warehouse and transportation management, sales and distribution, strategic partnerships, risk management, performance measurement, etc.).
  • It develops effective logistics and supply chain strategies and designs a logistics system that supports the business's mission and objectives. It identifies uncertainties in logistics and supply chain processes and designs measures to manage risks.
  • It critically evaluates logistics and supply chain management practices, identifies and analyzes problems within supply chain processes, and finds solutions to these problems to improve business performance.
  • It summarizes the key actors, conditions, and dynamics in the global world and international environment. It connects the national and international legal framework related to activities that shape the boundaries of its field with its operations.
  • It utilizes methods and tools effectively to select and analyze the resources needed to collect data on topics related to its field. It takes individual and team responsibility, solving problems both individually and as a team leader or member.
  • It uses commonly employed software and applications in the field of logistics management. It adapts to changes in a complex and rapidly changing global environment.
  • It not only benefits from its own discipline but also draws from other disciplines, developing thinking and practice through an interdisciplinary approach. It interprets the world, its country, society, and itself while demonstrating awareness of ethical issues, social rights, values, and responsibilities towards itself and others.
  • It thinks critically, evaluates developments and innovations in science and technology, demonstrates personal and institutional entrepreneurial skills, and improves itself with a lifelong learning approach. It shares its views verbally, in writing, graphically, and through technology while articulating its perspective fluently in English.

Key Competencies
  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

The success evaluation of a course is calculated by applying either the Direct Assessment System (DAS) or the Relative Assessment System (RAS), taking into account the weightings of the midterm exam, in-semester activities, and final exam grades. The method of success evaluation and the impact ratio of the activities covered in the course syllabus on the final grade are specified in the course outline and announced to students by the course instructor at the beginning of the academic semester. The impact ratio of the midterm exam and in-semester activities on the success grade is 60%, while the impact ratio of the final exam on the success grade is 40%. For practical courses such as laboratories, workshops, projects, design, and capstone projects that do not require a midterm and/or final exam by their nature, the final success grade is given as a final letter grade based on the student's in-semester activities.

Absolute Assessment Table Score Values

Scores

Letter Grade

Impact

91-100

AA

4,00

82-90

BA

3,50

73-81

BB

3,00

64-72

CB

2,50

55-63

CC

2,00

50-54

DC

1,50

45-49

DD

1,00

0-44

FF

0,00

A course's success grade is converted into the letter grade and success coefficient listed in the table above according to the principles determined by the Senate. The principles regarding the letter grades for success mentioned above and other letter grades are shown below:

a) **AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD, and S** are passing letter grades. However, in order to graduate, a student must have a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00.

b) **FF, NA, and U** are failing letter grades.

c) **NA**: This grade is given when the attendance requirement for the course is not met. A student receiving an NA is considered unsuccessful in that course, and it will be processed as an FF grade.

ç) **S**: This grade is awarded for courses passed as a result of competency and exemption exams, as well as for courses that do not count towards the GPA. The S grade counts towards the total ECTS credits but does not contribute to the CGPA calculation.

d) **U**: This grade is given for courses failed as a result of competency and exemption exams, as well as for courses that do not count towards the GPA.

e) **M**: This grade is awarded for courses taken during previous higher education studies where the student was successful and received S, G, or M grades. If the grades cannot be converted into the YÖK grading conversion table and the university's grading system when granting exemptions, they will count towards the total ECTS credits but will not be included in the CGPA calculation.

f) **I**: An incomplete grade is given to students who have been successful but have not completed some of the necessary work for the course due to illness or another valid reason. A student who receives an I grade must complete their outstanding work within fifteen days from the date of the final exam for that course. Otherwise, the I grade will automatically convert to an FF grade. However, this period may be extended by a decision from the relevant administrative board.

For students participating in exchange programs and/or joint diploma programs, the grades received from relevant universities will be recorded on their transcript by the Student Affairs Department according to Senate decisions regarding exemptions and equivalency processes.

Absolute grading systems are used for converting final grades and similar exam results that change due to make-up exams, excuses, exemptions, appeals, or court decisions into letter grades.

 


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports," prepared within the framework of criteria set by YÖK, are published annually for higher education institutions. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions based on these reports are shared with the public by YÖK.

- The "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data about foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. This report includes quantitative and qualitative evaluations conducted on foundation higher education institutions and is shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Formation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of these institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK.

1.2. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with YÖK's approval.

2. Assessment-Evaluation: The measurement and evaluation of learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year as part of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" regarding external evaluations of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that programs meet quality assurance standards. Regular review activities related to qualifications determined by YÖKAK regulations are conducted.

International Business Management and Accreditation Foundation (FIBAA)

Accreditation Start/End Date:

28.09.2022 / 27.09.2027


Access Requirements

Candidates must take the YKS (Higher Education Entrance Exam) or DGS (Vertical Transfer Exam) conducted by ÖSYM and achieve a sufficient score to make their preferences. Placement procedures are carried out centrally by ÖSYM. Candidates who have completed high school education abroad can also be accepted into the program if they meet the conditions set by the university (see Student Admission Guidelines from Abroad).


Conditions for Success
A bachelor's degree is awarded to students who have completed all the courses required by the curriculum, earned a total of 240 credits, and have a minimum cumulative grade point average of 2.00/4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the International Logistics Management program can reach high-level managerial positions in various public or private institutions and organizations thanks to the knowledge and skills they have acquired. They can find employment opportunities in the supply and logistics departments of national or international production/service companies, land/rail/sea/air or intermodal transportation companies, third and fourth-party logistics firms, public institutions such as the Ministry of Transport and the State Planning Organization (DPT), foreign trade departments of information technology companies, customs consultancy firms, logistics village projects, and academic departments related to their profession at universities.

 


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on Transition Between Associate and Bachelor’s Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor’s Degree Studies for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Supplementary Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address