Yeterlilik Kodu | TR0030024728 | |
Yeterlilik Adı | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gelişim Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://gelisim.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Toptan ve perakende satışlar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
Bilişsel veya Uygulama Becerileri:
Öğrenme Yetkinliği:
İletişim ve Sosyal Yetkinlik:
Alana Özgü Yetkinlik:
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri”nde ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, sınavlar, ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınav, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır. • Not baremi, üniversitenin İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da D notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 gerekmektedir. • İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölüm başlığı altında yer alan kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yürütülür: Notlar, Sınavlar ve Başarı Durumu Notlar MADDE 22 – (1) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur; a) 100 üzerinden not döküm belgesinde gösterilen notlar: Başarı Notu Katsayı Eş Değer Puan AA 4.00 90–100 BA 3.50 85–89 BB 3.00 75–84 CB 2.50 65–74 CC 2.00 60–64 DC 1.50 50–59 DD 1.00 45–49 FD 0.50 40–44 FF 0.00 00–39 b) Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır: 1) G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. 2) K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir. 3) D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür. (2) AKTS notları Üniversitenin notlarına dönüştürülürken, aşağıdaki tablo kullanılır. a) AKTS Notu İstanbul Gelişim Üniversitesi Notu A AA B BA C CB D DC E DD FX FD F FF | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun Fakülte bölümlerine ilişkin kalite güvencesi Kalite Koordinatörlüğü’nce hazırlanan ilgili yönerge ile düzenlenmiştir. İlgili yönerge aşağıdaki link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır: https://kalite.gelisim.edu.tr/tr/idari-anasayfa https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf Ayrıca 2020 yılı itibariyle, Alman akreditasyon kuruluşu AQAS denetlemeleri sonrası bölüm akredite olmuştur. İlgili akreditasyon sertifikası bölüm web sayfası aracılığıyla aşağıda belirtilen link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır: Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS) Başlangıç tarihi: 19.02.2018 Bitiş tarihi: 30.09.2024 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. Başarma şartlarına ilişkin olarak İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölümü’nde yer alan ilgili madde aşağıdaki gibidir. Mezuniyet ve diploma MADDE 28 – (Değişik:RG-13/6/2018-30450) (1) Öğretim programında gösterilen derslerin tümünden başarılı olmuş, öğretim programında yer alan stajını tamamlamış, GANO’sunu 4.00 üzerinden en az 2.00 düzeyine çıkarmış öğrencilere, önlisans veya lisans diploması ile birlikte diploma eki verilir. (2) Diploma almaya hak kazanmış öğrencilerin, diplomalarını alabilmek için ilgili birimlerden ilişik kesme belgesi almaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1 Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030024728
ISCO 08
ISCO 08
- Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren yükseköğretim programıdır. Ulusal ve uluslararası işgücü piyasalarında, sahip olduğu akademik, sosyal ve mesleki yetenekleri vasıtasıyla rakipleri arasından sıyrılabilen bireyler yetiştirmek Uluslararası Ticaret ve
- İşletmecilik Bölümü’nün birincil amacıdır. Bu amaç doğrultusunda şekillendirilen programın Sürdürülebilir Stratejik Yönetim teması sayesinde uluslararası işletme ve ticaret alanında birikimli, hızlı ve doğru yöntemlerle problem çözebilen, etik değerlere ve sosyal sorumluluk bilincine sahip, uluslararası girişimciler, yöneticiler ve uzmanlar yetiştirmek amaçlanmaktadır.
- Örgün olarak eğitim veren bölümün müfredatında yer alan dersler fakülte dersliklerinde yürütülmektedir.
- Uluslararası işletmecilik ve ticaret temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
- Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme ve ticaret süreçlerini açıklar.
- Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik ve ticaret olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
- Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
- İşletmecilik ve ticaret alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
- İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
- Organizasyon hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri bağımsız olarak düzenler.
- Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
- Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
- İşletmecilik ve ticaret ile ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
- İşletme alanında araştırma sürecini tasarlar.
- İşletme faaliyetlerinde etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
- Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bilişsel veya Uygulama Becerileri:
- Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği bilgiler ışığında bağımsız çalışabilme ve yaptığı işin sorumluluğunu alabilme.
Öğrenme Yetkinliği:
- Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseme.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik:
- Türkçe´yi kurallara uygun ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanma
- Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklama.
- Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlama.
Alana Özgü Yetkinlik:
- Uluslararası ticaret ile işletmeciliğin kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz edebilme becerisi,
- Uluslararası ticaret ve işletmeciliğin değişkenlerinin yapısı ve özelliklerine dair bilgilerini sürekli geliştirme.
- Uluslararası ticaret ve işletmecilik faaliyetleri ile ilgili yönetim planları hazırlayabilme, bu planları etkili bir şekilde yorumlayabilme ve uygulayabilme becerisi,
- Uluslararası ticaret ve işletmecilik faaliyetleri ile ilgili muhasebe kayıtlarını tutabilme becerisi,
- Uluslararası pazarları analiz edebilme ve fırsatları değerlendirebilme becerisi,
- Dünyadaki ekonomik gelişmeleri ve piyasaları yakından takip edebilme ve kritik karar verme süreçlerinde kullanabilme becerisi,
- İşletmecilik faaliyetlerini etkin bir şekilde gerçekleştirebilecek yatırım kararlarını alabilme becerisi
- Dış ticarette geçerli olan genel ilke ve kurallara hâkim olabilme becerisi
- Uluslararası ekonomik ve ticari organizasyonlar ile iletişim kurabilme becerisi,
- İşletmenin tedarik zinciri yapısını analiz edebilme ve etkin bir şekilde yönetebilme becerisi,
- Uluslararası ticaret ve işletmecilik faaliyetleri ile ilgili alınacak kararlarda sayısal ve nitel yöntemleri kullanabilme becerisi.
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri”nde ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, sınavlar, ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yılsonu sınav, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır.
• Not baremi, üniversitenin İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da D notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 gerekmektedir.
• İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölüm başlığı altında yer alan kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yürütülür:
Notlar, Sınavlar ve Başarı Durumu
Notlar
MADDE 22 – (1) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur;
a) 100 üzerinden not döküm belgesinde gösterilen notlar:
Başarı Notu Katsayı Eş Değer Puan
AA 4.00 90–100
BA 3.50 85–89
BB 3.00 75–84
CB 2.50 65–74
CC 2.00 60–64
DC 1.50 50–59
DD 1.00 45–49
FD 0.50 40–44
FF 0.00 00–39
b) Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır:
1) G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
2) K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.
3) D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.
(2) AKTS notları Üniversitenin notlarına dönüştürülürken, aşağıdaki tablo kullanılır.
a) AKTS Notu İstanbul Gelişim Üniversitesi Notu
A AA
B BA
C CB
D DC
E DD
FX FD
F FF
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun
Fakülte bölümlerine ilişkin kalite güvencesi Kalite Koordinatörlüğü’nce hazırlanan ilgili yönerge ile düzenlenmiştir. İlgili yönerge aşağıdaki link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:
https://kalite.gelisim.edu.tr/tr/idari-anasayfa
https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf
Ayrıca 2020 yılı itibariyle, Alman akreditasyon kuruluşu AQAS denetlemeleri sonrası bölüm akredite olmuştur. İlgili akreditasyon sertifikası bölüm web sayfası aracılığıyla aşağıda belirtilen link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:
Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)
Başlangıç tarihi: 19.02.2018 Bitiş tarihi: 30.09.2024
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret Bölümü mezunları özel ve kamu kurumları olmak üzere ulusal ve uluslararası arenada kendilerine kariyer yapma olanağı bulabilirler. Oldukça geniş çalışma ağına sahip olan Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret Bölümü mezunları, öğrenim süreçleri boyunca edindikleri yüksek kazanımları ile orta ve üst düzey yönetici, icra direktörü, dış ticaret uzmanı, yatırım ve risk yöneticisi, finans uzmanı gibi unvanlarla görev alınabileceği gibi, bireysel işletmesini kurarak yatırımcı veya sermayedar gibi niteliklere de sahip olabilirler. Ayrıca akademik olarak da kariyer yapma olanağına sahiptirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1 Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024728 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in International Trade and Business | |
Awarding Body | Istanbul Gelisim University | |
Awarding Body Contact | Address: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr | |
Awarding Body Url | https://www.gelisim.edu.tr/en/gelisim-homepage | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Wholesale and retail sales | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below.
Cognitive or Application Skills:
Learning Competence:
Field Specific Competence:
| |
Further Info | Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Letter and/or numeric grading systems are used to evaluate student success. Although the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the "Course Introduction and Application Information", exams, measurement and evaluation and graduation requirements are basically organized / conducted according to the procedures and principles specified in the Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. In this direction, the exams that the program students will / are likely to participate in are midterm exams, semester / year-end exams, make-up exams, single course exams and make-up exams. - The grade scale is applied as specified in the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. The student must have succeeded in all courses in the program and must not have a grade of FF or D. In this program, the student must have a minimum of 240 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00. - Measurement and evaluation is carried out according to the criteria under the title of Section Four of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations: Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Letter and/or numeric grading systems are used to evaluate student success. Although the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the "Course Introduction and Application Information", exams, measurement and evaluation and graduation requirements are basically organized / conducted according to the procedures and principles specified in the Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. In this direction, the exams that the program students will / are likely to participate in are midterm exams, semester / year-end exams, make-up exams, single course exams and make-up exams. - The grade scale is applied as specified in the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. The student must have succeeded in all courses in the program and must not have a grade of FF or D. In this program, the student must have a minimum of 240 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00. - Measurement and evaluation is carried out according to the criteria under the title of Section Four of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations: Grades, Exams and Success Status Notes ARTICLE 22 - (1) For each course taken by students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the final course grade; a) Grades out of 100 as shown in the transcript: Success Grade Coefficient Equivalent Score AA 4.00 90–100 BA 3.50 85–89 BB 3.00 75–84 CB 2.50 65–74 CC 2.00 60–64 DC 1.50 50–59 DD 1.00 45–49 FD 0.50 40–44 FF 0.00 00–39 b) Grades not included in the average are as follows: 1) G (Pass) grade is given to students who are successful in non-credit courses in the curriculum. 2) K (Fail) grade is given to students who fail the non-credit courses in the curriculum. 3) Grade D (Absent) is given to students who fail because they cannot fulfill their obligations regarding attendance or course practices. D grade is treated like FF grade in grade point average calculation. (2) When converting ECTS grades into University grades, the following table is used. a) ECTS Grade Istanbul Gelisim University Grade A AA B BA C CB D DC E DD FX FD F FF | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student will be carried out, in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues Quality assurance for faculty departments is regulated by the relevant directive prepared by the Quality Coordinatorship. The relevant directive is shared with the public via the link below: https://kalite.gelisim.edu.tr/tr/idari-anasayfa https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf In addition, as of 2020, the department has been accredited after the audits of the German accreditation organization AQAS. The relevant accreditation certificate is shared with the public through the department's web page via the link below: https://resim.gelisim.edu.tr/AKREDITASYON_SERTIFIKALARI/UYGULAMALI%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%20FAK%C3%9CLTES%C4%B0/TELEV%C4%B0ZYON%20HABERC%C4%B0L%C4%B0%C4%9E%C4%B0%20VE%20PROGRAMCILI%C4%9EI-08-(L%C4%B0SANS)/aqas(agencyforqualityassurance)_357_29_05_2020.pdf Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS) Start date: 19.02.2018 End date: 30.09.2024 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution. The relevant article in the Fourth Section of the Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations is as follows. Graduation and diploma ARTICLE 28 - (Amended: OG-13/6/2018-30450) (1) Students who have succeeded in all of the courses in the curriculum, completed the internship in the curriculum, and raised their GPA to at least 2.00 out of 4.00 are awarded an associate's or bachelor's diploma along with a diploma supplement. (2) Students who are entitled to receive a diploma must obtain a dismissal certificate from the relevant units in order to receive their diplomas. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of International Business and Trade can find the opportunity to make a career in the national and international arena, including private and public institutions. Graduates of the Department of International Business and Trade, which has a very wide working network, can be employed with titles such as middle and senior managers, executive director, foreign trade specialist, investment and risk manager, finance specialist, or they can also have qualifications such as investor or capitalist by establishing their individual business. They also have the opportunity to pursue an academic career. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030024728
ISCO 08
ISCO 08
- It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides education for a specific learning area or profession. The primary goal of the Department of International Business and Trade is to train individuals who can stand out among their competitors in national and international labor markets through their academic, social and professional skills. Thanks to the Sustainable Strategic Management theme of the program, which is shaped in line with this purpose, it is aimed to train international entrepreneurs, managers and experts in the field of international business and trade, who can solve problems with fast and accurate methods, have ethical values and social responsibility awareness.
- The courses in the curriculum of the department, which provides formal education, are carried out in the faculty classrooms.
- Defines the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of international business and trade.
- Explains business and trade processes based on current scientific sources.
- To be able to relate internationally valid business and trade phenomena with the theories and concepts of other social sciences.
- To be able to explain current events and phenomena in the field analytically and systematically from a holistic perspective based on the advanced knowledge and skills acquired.
- Uses the theoretical and factual knowledge acquired in the field of business administration and trade in professional practices.
- Solves problems encountered in business life at individual and organizational level.
- Organizes activities for organizational goals and objectives independently.
- To question the advanced knowledge and skills acquired with a critical approach.
- By adopting the principle of lifelong learning; develops current knowledge and skills in the light of scientific, technological and current developments.
- To be able to express his/her knowledge, ideas and solution proposals on business and trade related issues to the relevant stakeholders in written and verbally.
- Designs the research process in the field of business administration.
- Makes applications by considering ethical values in business activities.
- To be able to associate the concepts of social rights, occupational safety, occupational health, quality management and sustainability with the situations encountered in business life.
Has advanced level of the key competencies listed below.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expressive competence
Cognitive or Application Skills:
- To be able to work independently and take responsibility for his/her work in the light of the knowledge acquired in the field of International Trade and Business Administration.
Learning Competence:
- To adopt the philosophy of lifelong learning.
- Communication and Social Competence:
- Using Turkish in written and oral communication in a proper and effective manner
- To use foreign language skills effectively in business and social life and to explain their demands in written or oral form.
- Designing a healthy communication network in the business world by using social life skills.
Field Specific Competence:
- Ability to analyze current issues, events and problems by using the theoretical and historical knowledge of international trade and business administration,
- Continuously improve their knowledge of the structure and characteristics of the variables of international trade and business.
- Ability to prepare management plans related to international trade and business activities, to interpret and implement these plans effectively,
- Ability to keep accounting records related to international trade and business activities,
- Ability to analyze international markets and evaluate opportunities,
- The ability to closely follow the economic developments and markets in the world and use them in critical decision-making processes,
- Ability to make investment decisions to realize business activities effectively
- Ability to master the general principles and rules applicable in foreign trade
- Ability to communicate with international economic and trade organizations,
- Ability to analyze and effectively manage the supply chain structure of the business,
- Ability to use quantitative and qualitative methods in decisions related to international trade and business activities.
Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Letter and/or numeric grading systems are used to evaluate student success.
Although the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the "Course Introduction and Application Information", exams, measurement and evaluation and graduation requirements are basically organized / conducted according to the procedures and principles specified in the Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. In this direction, the exams that the program students will / are likely to participate in are midterm exams, semester / year-end exams, make-up exams, single course exams and make-up exams.
- The grade scale is applied as specified in the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. The student must have succeeded in all courses in the program and must not have a grade of FF or D. In this program, the student must have a minimum of 240 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00.
- Measurement and evaluation is carried out according to the criteria under the title of Section Four of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations:
Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Higher Education Council (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Letter and/or numeric grading systems are used to evaluate student success.
Although the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the "Course Introduction and Application Information", exams, measurement and evaluation and graduation requirements are basically organized / conducted according to the procedures and principles specified in the Istanbul Gelisim University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. In this direction, the exams that the program students will / are likely to participate in are midterm exams, semester / year-end exams, make-up exams, single course exams and make-up exams.
- The grade scale is applied as specified in the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations. The student must have succeeded in all courses in the program and must not have a grade of FF or D. In this program, the student must have a minimum of 240 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00.
- Measurement and evaluation is carried out according to the criteria under the title of Section Four of the IGU Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations:
Grades, Exams and Success Status
Notes
ARTICLE 22 - (1) For each course taken by students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the final course grade;
a) Grades out of 100 as shown in the transcript:
Success Grade Coefficient Equivalent Score
AA 4.00 90–100
BA 3.50 85–89
BB 3.00 75–84
CB 2.50 65–74
CC 2.00 60–64
DC 1.50 50–59
DD 1.00 45–49
FD 0.50 40–44
FF 0.00 00–39
b) Grades not included in the average are as follows:
1) G (Pass) grade is given to students who are successful in non-credit courses in the curriculum.
2) K (Fail) grade is given to students who fail the non-credit courses in the curriculum.
3) Grade D (Absent) is given to students who fail because they cannot fulfill their obligations regarding attendance or course practices. D grade is treated like FF grade in grade point average calculation.
(2) When converting ECTS grades into University grades, the following table is used.
a) ECTS Grade Istanbul Gelisim University Grade
A AA
B BA
C CB
D DC
E DD
FX FD
F FF
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student will be carried out, in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues
Quality assurance for faculty departments is regulated by the relevant directive prepared by the Quality Coordinatorship. The relevant directive is shared with the public via the link below:
https://kalite.gelisim.edu.tr/tr/idari-anasayfa
https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf
In addition, as of 2020, the department has been accredited after the audits of the German accreditation organization AQAS. The relevant accreditation certificate is shared with the public through the department's web page via the link below:
https://resim.gelisim.edu.tr/AKREDITASYON_SERTIFIKALARI/UYGULAMALI%20B%C4%B0L%C4%B0MLER%20FAK%C3%9CLTES%C4%B0/TELEV%C4%B0ZYON%20HABERC%C4%B0L%C4%B0%C4%9E%C4%B0%20VE%20PROGRAMCILI%C4%9EI-08-(L%C4%B0SANS)/aqas(agencyforqualityassurance)_357_29_05_2020.pdf
Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)
Start date: 19.02.2018 End date: 30.09.2024
- Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements for undergraduate programs of higher education institutions.
- To be placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by YÖK.
- To have obtained sufficient points as a result of the central exam conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students with a special talent exam, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and to have succeeded in the special talent exam.
- To be placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by YÖK.
Graduates of the Department of International Business and Trade can find the opportunity to make a career in the national and international arena, including private and public institutions. Graduates of the Department of International Business and Trade, which has a very wide working network, can be employed with titles such as middle and senior managers, executive director, foreign trade specialist, investment and risk manager, finance specialist, or they can also have qualifications such as investor or capitalist by establishing their individual business. They also have the opportunity to pursue an academic career.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is permanently valid.