Yeterlilik Kodu | TR0030020342 | |
Yeterlilik Adı | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bartın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Uluslararası ticaret ve lojistik bölümünün amacı, ülkemizin ve bulunduğu bölgenin gereksinimlerine yanıt verebilecek, kamu ve özel sektörde uluslararası ticaret ve lojistik konularında uzman eleman gereksinimini karşılayabilecek, teori ve uygulamaya hâkim, nitelikli uzman elemanlar, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Bu amaçla, öğrencilere uluslararası ticaret ve lojistik konuları başta olmak üzere işletme, iktisat, finans, vergi, matematik, istatistik, sayısal yöntemler, hukuk ve pazarlama alanlarındaki uygulamalar konusunda temel bilgileri ve son gelişmeleri aktaracak; öğrencilere muhakeme, sorgulama, inceleme, sayısal düşünme, analiz etme, yorumlama ve uygulama yeteneği kazandıracak ve bu yolla doğru kararlar alabilen, aldığı kararları uygulamaya geçirebilen ve uygulanmasını takip eden bireyler yetiştirilmesine imkân verecek bir öğretim programı hazırlanmıştır. | |
Öğrenme Ortamları | Bölümümüzde eğitim ve öğretim örgün olmakla birlikte üniversitemizin ortak zorunlu dersleri, uzaktan eğitim yoluyla verilmektedir. Öğrencilerimiz kampüsümüzde yer alan derslikler ve amfilerde yüz yüze eğitimlerine, e ders sistemi üzerinden de sanal bir ortamda senkron (eş zamanlı) ve asenkron (ayrı zamanlı) olarak yürütülen ortak zorunlu derslerin eğitimine katılabilmektedir. Ayrıca kampüsümüzde yer alan kütüphanemiz; kafeteryası, konferans salonları, tek kişilik ve grup çalışma odaları, okuma salonları ile öğrencilerimize aradıkları kaynaklara ulaşma ve ders çalışma imkanı sunmaktadır. Kütüphanemizde çağdaş teknolojiler kullanılarak bilgi kaynaklarına erişim sağlanmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
Ayrıca,
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu yöntemler, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Lütfen geniş bilgi için Ders Planı bölümündeki ilgili derse bakınız. Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir. Dersin değerlendirmesinde aşağıdaki tablo kullanılır: Puan Katsayısı Başarı Derecesi AA 4,00 Pekiyi BA 3,50 İyi-Pekiyi BB 3,00 İyi CB 2,50 Orta-İyi CC 2,00 Orta DC 1,50 Zayıf- Orta DD 1,00 Zayıf FF 0,00 Başarısız | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, ÖSYM tarafından yapılan sınavı kazanmış olmak ve Bartın üniversitesi ön Lisans ve Lisans Eğitim öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde belirlenen kayıt koşullarını yerine getirerek kaydını yaptırabilir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış öğrenciler gerekli koşulları sağladıkları takdirde kontenjanlar çerçevesinde bölüme yatay geçiş yapabilir. Ayrıca Meslek Yüksek Okulunu bitiren bir öğrenci bölüme ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavını kazanmak ve kayıt koşullarını yerine getirerek bölüme lisans eğitimini tamamlamak için kaydolabilir. Erasmus ve Farabi programları çerçevesinde ikili anlaşma yapılan yurt dışı ve yurt içi üniversitelerin ilgili bölümlerin öğrencileri, bölümde bir veya iki dönem olmak üzere derslere kaydolarak eğitimlerini sürdürebilirler. | |
Başarma Şartları | Ders planında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden başarıyla geçmiş, en az 240 kredi almış ve 2.00/4 ortalamaya sahip olan öğrenciler mezun olabilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programını tamamlayan bir öğrenci Uluslararası Ticaret ve Lojistik veya kabul edilen diğer bilim dallarında lisansüstü eğitimine devam edebilir. Mezunlar gerekli sınavları (ALES ve YDS) başardıktan sonra üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik kariyer yapma imkânına, ticaret ve sanayi odaları, ihracatçı birlikleri, dış ticaret sermaye şirketleri, yabancı ortaklı üretim ve yatırım şirketleri, ulusal ve uluslararası perakende sektörü, taşıma ve lojistik firmaları, turizm firmaları gibi firmalarda çalışma imkânına, Kalkınma Bakanlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı, İhracatı Geliştirme Merkezi, Hazine Müsteşarlığı, Sermaye Piyasası Kurulu ve tüm özel ve kamu bankalarında çalışma imkânına, işletmelerin muhasebe, haberleşme, gümrük işleri gibi bölümlerinde çalışma imkânı, Türkiye’nin ve diğer ülkelerin dış temsilcilikleri, konsolosluklar ve Elçilikler ve Avrupa Birliği Projeleri’nde görev alma, ulusal ve uluslararası banka ve sigorta şirketlerinde, borsa ve aracı kurumlarda, danışmanlık firmalarında uzman yardımcısı ve uzman olarak çalışma imkânına sahip olacaklardır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030020342
ISCO 08
ISCO 08
Uluslararası ticaret ve lojistik bölümünün amacı, ülkemizin ve bulunduğu bölgenin gereksinimlerine yanıt verebilecek, kamu ve özel sektörde uluslararası ticaret ve lojistik konularında uzman eleman gereksinimini karşılayabilecek, teori ve uygulamaya hâkim, nitelikli uzman elemanlar, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Bu amaçla, öğrencilere uluslararası ticaret ve lojistik konuları başta olmak üzere işletme, iktisat, finans, vergi, matematik, istatistik, sayısal yöntemler, hukuk ve pazarlama alanlarındaki uygulamalar konusunda temel bilgileri ve son gelişmeleri aktaracak; öğrencilere muhakeme, sorgulama, inceleme, sayısal düşünme, analiz etme, yorumlama ve uygulama yeteneği kazandıracak ve bu yolla doğru kararlar alabilen, aldığı kararları uygulamaya geçirebilen ve uygulanmasını takip eden bireyler yetiştirilmesine imkân verecek bir öğretim programı hazırlanmıştır.
Bölümümüzde eğitim ve öğretim örgün olmakla birlikte üniversitemizin ortak zorunlu dersleri, uzaktan eğitim yoluyla verilmektedir. Öğrencilerimiz kampüsümüzde yer alan derslikler ve amfilerde yüz yüze eğitimlerine, e ders sistemi üzerinden de sanal bir ortamda senkron (eş zamanlı) ve asenkron (ayrı zamanlı) olarak yürütülen ortak zorunlu derslerin eğitimine katılabilmektedir. Ayrıca kampüsümüzde yer alan kütüphanemiz; kafeteryası, konferans salonları, tek kişilik ve grup çalışma odaları, okuma salonları ile öğrencilerimize aradıkları kaynaklara ulaşma ve ders çalışma imkanı sunmaktadır. Kütüphanemizde çağdaş teknolojiler kullanılarak bilgi kaynaklarına erişim sağlanmaktadır.
- Türkçe’yi etkin bir biçimde kullanarak edindiği bilgileri sözlü, yazılı ve görsel olarak ifade edebilme yeteneğine sahiptir.
- Hayat boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayarak, alanındaki gelişmeleri izleme ve alanın ihtiyaçları doğrultusunda kendisini sürekli yenileme yeteneğine sahiptir.
- Kalite ve kültürel değerler, ahlaki ve etik değerler ile iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme yetkinliğine sahiptir.
- Sürdürülebilirlik, çevre koruma, sosyal sorumluluk konularında yeterli bilince sahiptir.
- Uluslararası ticaret ve lojistik alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir.
- Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerine rehberlik edecek düzeyde en az bir yabancı dil kullanma yetkinliğine sahiptir.
- Alanı ile ilgili yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası paydaşları tespit ederek bu paydaşlarla etkili iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
- Uluslararası ticaret ve lojistik alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili gelişmeleri yakından takip ederek yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretebilme yetkinliğine sahiptir.
- Uluslararası ticaret ve lojistik alanında bilimsel veri ve bulguları analiz edebilme, yorumlayabilme ve aktarabilme becerilerine sahiptir.
- Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama becerisine sahiptir.
- Uluslararası ticaret ve lojistik alanında bağımsız ya da takım çalışmaları yürüterek projelerde sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ayrıca,
- Etik değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikleri taşır.
- Uluslararası ticaret ve lojistik süreç ve eylemlerini algılayıp uygulayabilir, analiz ederek yorumlayabilir.
- Uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki dijital dönüşüm süreçlerine uyum sağlama, yenilikçilik ve yaratıcılık becerileri kazanır.
- Analitik düşünme becerileri, problem çözme yetenekleri ve riski yönetme becerileri gibi birtakım beceriler kazanır.
- Sürdürülebilir lojistik ve ticaret uygulamalarında uzmanlaşabilir.
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu yöntemler, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Lütfen geniş bilgi için Ders Planı bölümündeki ilgili derse bakınız.
Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir. Dersin değerlendirmesinde aşağıdaki tablo kullanılır:
Puan Katsayısı Başarı Derecesi
AA 4,00 Pekiyi
BA 3,50 İyi-Pekiyi
BB 3,00 İyi
CB 2,50 Orta-İyi
CC 2,00 Orta
DC 1,50 Zayıf- Orta
DD 1,00 Zayıf
FF 0,00 Başarısız
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, ÖSYM tarafından yapılan sınavı kazanmış olmak ve Bartın üniversitesi ön Lisans ve Lisans Eğitim öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde belirlenen kayıt koşullarını yerine getirerek kaydını yaptırabilir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış öğrenciler gerekli koşulları sağladıkları takdirde kontenjanlar çerçevesinde bölüme yatay geçiş yapabilir. Ayrıca Meslek Yüksek Okulunu bitiren bir öğrenci bölüme ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavını kazanmak ve kayıt koşullarını yerine getirerek bölüme lisans eğitimini tamamlamak için kaydolabilir. Erasmus ve Farabi programları çerçevesinde ikili anlaşma yapılan yurt dışı ve yurt içi üniversitelerin ilgili bölümlerin öğrencileri, bölümde bir veya iki dönem olmak üzere derslere kaydolarak eğitimlerini sürdürebilirler.
Uluslararası Ticaret ve Lojistik lisans programını tamamlayan bir öğrenci Uluslararası Ticaret ve Lojistik veya kabul edilen diğer bilim dallarında lisansüstü eğitimine devam edebilir. Mezunlar gerekli sınavları (ALES ve YDS) başardıktan sonra üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik kariyer yapma imkânına, ticaret ve sanayi odaları, ihracatçı birlikleri, dış ticaret sermaye şirketleri, yabancı ortaklı üretim ve yatırım şirketleri, ulusal ve uluslararası perakende sektörü, taşıma ve lojistik firmaları, turizm firmaları gibi firmalarda çalışma imkânına, Kalkınma Bakanlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı, İhracatı Geliştirme Merkezi, Hazine Müsteşarlığı, Sermaye Piyasası Kurulu ve tüm özel ve kamu bankalarında çalışma imkânına, işletmelerin muhasebe, haberleşme, gümrük işleri gibi bölümlerinde çalışma imkânı, Türkiye’nin ve diğer ülkelerin dış temsilcilikleri, konsolosluklar ve Elçilikler ve Avrupa Birliği Projeleri’nde görev alma, ulusal ve uluslararası banka ve sigorta şirketlerinde, borsa ve aracı kurumlarda, danışmanlık firmalarında uzman yardımcısı ve uzman olarak çalışma imkânına sahip olacaklardır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030020342 | |
Qualification Title | International Trade and Logistics License | |
Awarding Body | BARTIN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Bartın Üniversitesi | |
Awarding Body Url | http://www.bartin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Transport services | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the Department of International Trade and Logistics is to train qualified specialists, middle and upper level management candidates who can respond to the needs of our country and the region where it is located, meet the need for specialized personnel in international trade and logistics in the public and private sectors, have a good command of theory and practice. For this purpose, a curriculum has been prepared that will provide students with the basic knowledge and the latest developments in the fields of business, economics, finance, tax, mathematics, statistics, quantitative methods, law and marketing, especially in the fields of international trade and logistics; to provide students with the ability to reason, question, examine, analyze, analyze, interpret and apply, and in this way, to train individuals who can make the right decisions, implement and follow the implementation of their decisions. | |
Learning Environments | Although education and training are formal in our department, the common compulsory courses of our university are given through distance education. Our students can participate in face-to-face education in the classrooms and lecture halls on our campus, and in the education of common compulsory courses carried out synchronously (synchronously) and asynchronously (separately time) in a virtual environment through the e-course system. In addition, our library on our campus; With its cafeteria, conference halls, single and group study rooms, and reading rooms, it offers our students the opportunity to access the resources they are looking for and study. In our library, access to information resources is provided by using modern technologies. | |
Description |
| |
Key Competencies | It has the following key competencies at an advanced level.
In addition;
| |
Further Info | Measurement and evaluation methods; The types of exams and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. Different methods such as homework, project, application, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. These methods are explained in the course description and application form of the relevant course. Please refer to the relevant course in the Course Plan section for more information. Success in the course is determined according to the application principles of the University's relative evaluation system. The following table is used in the evaluation of the course: Grade Coefficient Success Level AA 4,00 Excellent BA 3,50 Good-Excellent BB 3,00 Good CB 2,50 Medium-Good CC 2,00 Medium DC 1,50 Weak- Medium DD 1,00 Weak FF 0,00 Fail | |
Quality Assurance | In order to observe the quality of higher education programs; -The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and overseeing education, teaching and other activities at higher education institutions. - “University Monitoring and Evaluation Reports” for each higher education institution are published annually based on criteria set by the YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by the YÖK. -The “Foundation Higher Education Institutions Report,” containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by the YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the YÖK. -Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Establishment and Approval of Curriculum: 1.1. The YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs at higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the YÖK. 1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of the YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions in compliance with the basic principles determined by the YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: Higher education institutions enter the “Institutional Self-Assessment Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year within the framework of continuous monitoring. YÖKAK shared the “Institutional Feedback Report” prepared regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation. | |
Access Requirements | The student who wants to enroll in the department can register by passing the exam held by OSYM and fulfilling the registration conditions determined within the framework of Bartın University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulations. Students who have started their education in an equivalent program at home or abroad can transfer to the department within the framework of quotas if they meet the necessary conditions. In addition, a student who has graduated from the Vocational School can enroll in the department to pass the Vertical Transfer Exam held by OSYM and to complete his undergraduate education by fulfilling the registration requirements. Students of the relevant departments of foreign and domestic universities with bilateral agreements within the framework of Erasmus and Farabi programs can continue their education by enrolling in courses in the department for one or two semesters. | |
Conditions for Success | Students who have successfully passed the compulsory courses specified in the curriculum and the minimum number of elective courses, have received at least 240 credits and have a GPA of 2.00/4 can graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | A student who completes the International Trade and Logistics undergraduate program can continue graduate education in International Trade and Logistics or other accepted disciplines. After passing the required exams (ALES and YDS), graduates have the opportunity to pursue an academic career in the relevant departments of universities, chambers of commerce and industry, exporters' associations, foreign trade capital companies, production and investment companies with foreign partners, national and international retail sector, transportation and logistics companies, tourism companies, Ministry of Development, Undersecretariat of Foreign Trade, Export Development Center, Undersecretariat of Treasury, They will have the opportunity to work in the Capital Markets Board and all private and public banks, to work in departments such as accounting, communication, customs affairs of enterprises, to work in foreign representations of Turkey and other countries, consulates and embassies and European Union Projects, to work as assistant experts and experts in national and international banks and insurance companies, stock exchanges and brokerage houses, consulting firms. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor’s Education 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinitely. | |
Url | Open Address |
TR0030020342
ISCO 08
ISCO 08
The aim of the Department of International Trade and Logistics is to train qualified specialists, middle and upper level management candidates who can respond to the needs of our country and the region where it is located, meet the need for specialized personnel in international trade and logistics in the public and private sectors, have a good command of theory and practice. For this purpose, a curriculum has been prepared that will provide students with the basic knowledge and the latest developments in the fields of business, economics, finance, tax, mathematics, statistics, quantitative methods, law and marketing, especially in the fields of international trade and logistics; to provide students with the ability to reason, question, examine, analyze, analyze, interpret and apply, and in this way, to train individuals who can make the right decisions, implement and follow the implementation of their decisions.
Although education and training are formal in our department, the common compulsory courses of our university are given through distance education. Our students can participate in face-to-face education in the classrooms and lecture halls on our campus, and in the education of common compulsory courses carried out synchronously (synchronously) and asynchronously (separately time) in a virtual environment through the e-course system. In addition, our library on our campus; With its cafeteria, conference halls, single and group study rooms, and reading rooms, it offers our students the opportunity to access the resources they are looking for and study. In our library, access to information resources is provided by using modern technologies.
- To be able to use Turkish effectively and to be able to express the acquired knowledge verbally, in written and visually.
- Understanding the necessity of lifelong learning, has the ability to follow the developments in the field and constantly renew itself in line with the needs of the field.
- Has the ability to be aware of quality and cultural values, moral and ethical values, occupational health and safety issues and to act with a sense of responsibility.
- Has sufficient awareness of sustainability, environmental protection and social responsibility.
- Has the ability to use information and communication technologies required by the field of international trade and logistics.
- Has the competence to use at least one foreign language to guide international trade and logistics processes.
- Has the ability to identify local, regional, national and international stakeholders related to the field and to communicate effectively with these stakeholders.
- Has up-to-date theoretical and practical knowledge in the field of international trade and logistics.
- Has the ability to produce flexible, effective and fast solutions with an innovative and creative approach by closely following the developments in the field of international trade and logistics.
- Has the ability to analyze, interpret and transfer scientific data and findings in the field of international trade and logistics.
- Has the ability to read, understand and interpret the legislation related to the field of international trade and logistics.
- Has the ability to take responsibility in projects by conducting independent or team work in the field of international trade and logistics.
It has the following key competencies at an advanced level.
- Literacy competency
- Multilingual proficiency
- Competency in math, science, technology and engineering
- Digital competency
- Personal, social and learn-to-learn competency
- Citizenship competency
- Entrepreneurial competency
- Cultural awareness and expression competency
In addition;
- To be able to carry the qualifications required by the public and private sectors with ethical values and professional responsibility awareness.
- To be able to perceive and apply international trade and logistics processes and actions, analyze and interpret them.
- To be able to adapt to digital transformation processes in the field of international trade and logistics, to gain innovation and creativity skills.
- Gain a set of skills such as analytical thinking skills, problem solving abilities and risk management skills.
- Specialize in sustainable logistics and trade practices.
Measurement and evaluation methods; The types of exams and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. Different methods such as homework, project, application, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. These methods are explained in the course description and application form of the relevant course. Please refer to the relevant course in the Course Plan section for more information.
Success in the course is determined according to the application principles of the University's relative evaluation system. The following table is used in the evaluation of the course:
Grade Coefficient Success Level
AA 4,00 Excellent
BA 3,50 Good-Excellent
BB 3,00 Good
CB 2,50 Medium-Good
CC 2,00 Medium
DC 1,50 Weak- Medium
DD 1,00 Weak
FF 0,00 Fail
In order to observe the quality of higher education programs;
-The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and overseeing education, teaching and other activities at higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” for each higher education institution are published annually based on criteria set by the YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by the YÖK.
-The “Foundation Higher Education Institutions Report,” containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by the YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the YÖK.
-Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Establishment and Approval of Curriculum:
1.1. The YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs at higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the YÖK.
1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of the YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions in compliance with the basic principles determined by the YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: Higher education institutions enter the “Institutional Self-Assessment Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year within the framework of continuous monitoring. YÖKAK shared the “Institutional Feedback Report” prepared regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.
The student who wants to enroll in the department can register by passing the exam held by OSYM and fulfilling the registration conditions determined within the framework of Bartın University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulations. Students who have started their education in an equivalent program at home or abroad can transfer to the department within the framework of quotas if they meet the necessary conditions. In addition, a student who has graduated from the Vocational School can enroll in the department to pass the Vertical Transfer Exam held by OSYM and to complete his undergraduate education by fulfilling the registration requirements. Students of the relevant departments of foreign and domestic universities with bilateral agreements within the framework of Erasmus and Farabi programs can continue their education by enrolling in courses in the department for one or two semesters.
A student who completes the International Trade and Logistics undergraduate program can continue graduate education in International Trade and Logistics or other accepted disciplines. After passing the required exams (ALES and YDS), graduates have the opportunity to pursue an academic career in the relevant departments of universities, chambers of commerce and industry, exporters' associations, foreign trade capital companies, production and investment companies with foreign partners, national and international retail sector, transportation and logistics companies, tourism companies, Ministry of Development, Undersecretariat of Foreign Trade, Export Development Center, Undersecretariat of Treasury, They will have the opportunity to work in the Capital Markets Board and all private and public banks, to work in departments such as accounting, communication, customs affairs of enterprises, to work in foreign representations of Turkey and other countries, consulates and embassies and European Union Projects, to work as assistant experts and experts in national and international banks and insurance companies, stock exchanges and brokerage houses, consulting firms.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor’s Education
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
Qualification is valid indefinitely.