Yeterlilik Kodu | TR0030027516 | |
Yeterlilik Adı | Uluslararası Ticaret ve Lojistik Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hasan Kalyoncu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hku.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Taşımacılık hizmetleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Program kapsamında öğrencilerin okul, aile ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanlarından birinde ağırlıklı ders alarak Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanında bilim uzmanı olması sağlanmaktadır. Bu programa başvuracak öğrencilerin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ve Psikoloji lisans programı mezunu olmaları şartı aranır (Psikoloji mezunları için Bilimsel Hazırlık Programı uygulanır). Program tezli ve tezsiz olarak verilmektedir. Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler okullarda (devlet ve özel), üniversitelerde, bakanlıklarda (Aile Çalışma ve Sosyal Politikalar, Adalet, Sağlık, Milli Savunma, Milli Eğitim), Diyanet İşleri Başkanlığı’nda, ulusal ve uluslararası STK’larda (Kızılay, Yeşilay, UNICEF), psikolojik danışma merkezlerinde çalışma imkanı bulmaktadırlar. Lisansüstü çalışma dersliği, kütüphane, ARBİM (Akıllı Referans Bina İnovasyon Merkezi), KÜYMER (Kalyoncu Üstün Yetenekliler Uygulama ve Araştırma Merkezi) , PDRMER (Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi) | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bu programa başvuracak öğrencilerin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ve Psikoloji lisans programı mezunu olmak (Psikoloji mezunları için Bilimsel Hazırlık Programı uygulanır). 2. ALES (EA- son üç yıl içinde)’ten en az 55 puan almış olmak. 3. YÖK tarafından ALES (EA)’e eşdeğer kabul edilen (son beş yıl içinde) GMAT’den 450 veya GRE’den 610 puan almış olmak (son beş yıl içinde). 4. Yabancı uyruklu öğrenciler için TÖMER’in uyguladığı Türkçe dil sınavından başarılı olmak. 5. Lisans eğitimlerini yurtdışında yapmış olan adaylar için YÖK’ten denklik belgesi almış olmak. | |
Başarma Şartları | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezli Yüksek Lisans Programının eğitim süresi dört yarıyıldır. Ders dönemi üç yarıyıl (ders döneminde en az yedi ders ve seminer çalışması başarıyla tamamlanmalıdır), tez dönemi bir yarıyıldır. Anabilim Dalı Başkanlığı’nın önerisi ve Sosyal Bilimler Enstitünün Yönetim Kurulu Kararıyla danışman ataması yapılan öğrenciler tez önerilerini hazırlayarak tez çalışmasına başlar. Tezlerini başarıyla tamamlayan öğrenciler yüksek lisans diploması almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yüksek Lisans diploması alan bireyler doktora düzeyinde eğitime başvuru yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030027516
- Bağımsız birer uzman-araştırmacı olacak derecede bilimsel yöntem ve tekniklere ve bilim insanlarının bağlı olması gereken etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahip olur.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B2 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ve beraber çalıştığı paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
- Bireyi tanıma tekniklerinden mesleki rehberliğe ve eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygulayabilir.
- Bireysel ve grupla psikolojik danışma becerilerini bağımsız bir uzman-uygulayıcı düzeyinde sergileyebilir.
- Edinmiş olduğu derin ve kapsamlı kuramsal bakış açılarını değişen toplumsal koşullara uyarlayarak ve hizmet verdiği bireylerin yaşadıkları güçlükleri gelişimsel bir bağlam içerisinde anlamlandırarak, bu bireylerin gelişimsel olarak yol almalarına katkıda bulunabilir.
- Eğitim, ruh sağlığı, aile terapisi ve öğrenci kişilik hizmetleri gibi psikolojik danışma alt-alanlarına ilişkin derin ve kapsamlı bir bilgiye sahip olur.
- Hem kişisel hem de mesleki yaşamında yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutuma sahiptir ve demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki etik değerlere bağlılık gösterebilir.
- Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının koruyucu ruh sağlığı hizmetleri ilkelerine uygun bir şekilde iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla işbirliği içinde- öncü roller alabilir.
- Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarını bilimsel ve profesyonel ilkelere uygun bir şekilde irdeleyebilir ve bu koşullara uygun psikolojik danışma ve rehberlik programları hazırlayıp- uygulayabilir.
- Mesleki ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla irdeler ve bunları geliştirmek üzere katkıda bulunabilir.
- Bireysel ve grupla psikolojik danışma oturumlarını bağımsız bir şekilde yürütecek bilgi ve beceriye sahip olur.
- Kariyer, aile ve okul danışmanlığında yer alan kuramları bilir ve bu kuramlara ilişkin temel müdahale, teknik ve stratejileri kullanır.
- Psikolojik danışma ve rehberlik alanı dahilindeki birçok hizmete ilişkin bağımsız araştırma projesi hazırlar, araştırmayı yürütür ve araştırma sonuçlarını rapor haline getirerek sunabilir.
- Psikolojik danışma ve rehberlik alanında hizmet sunarken, hizmet verdiği danışanlar veya öğrencilerin yanısıra bu kişiler ve hizmetlerle ilgili olan diğer paydaşlarla da en üst derecede ilişki ve işbirliği kuracak sosyal becerileri sergileyebilir.
- Bağımsız birer uzman-araştırmacı olacak derecede bilim insanlarının bağlı olması gereken etik ilkelere ve bilimsel yöntem ve tekniklere ilişkin derin ve kapsamlı bilgilere sahip olur.
- Kişisel ve mesleki yaşamında demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki etik değerlere bağlıdır ve yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir.
Program kapsamında öğrencilerin okul, aile ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanlarından birinde ağırlıklı ders alarak Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanında bilim uzmanı olması sağlanmaktadır.
Bu programa başvuracak öğrencilerin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ve Psikoloji lisans programı mezunu olmaları şartı aranır (Psikoloji mezunları için Bilimsel Hazırlık Programı uygulanır).
Program tezli ve tezsiz olarak verilmektedir.
Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler okullarda (devlet ve özel), üniversitelerde, bakanlıklarda (Aile Çalışma ve Sosyal Politikalar, Adalet, Sağlık, Milli Savunma, Milli Eğitim), Diyanet İşleri Başkanlığı’nda, ulusal ve uluslararası STK’larda (Kızılay, Yeşilay, UNICEF), psikolojik danışma merkezlerinde çalışma imkanı bulmaktadırlar.
Lisansüstü çalışma dersliği, kütüphane, ARBİM (Akıllı Referans Bina İnovasyon Merkezi), KÜYMER (Kalyoncu Üstün Yetenekliler Uygulama ve Araştırma Merkezi) , PDRMER (Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi)
Bu programa başvuracak öğrencilerin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ve Psikoloji lisans programı mezunu olmak (Psikoloji mezunları için Bilimsel Hazırlık Programı uygulanır). 2. ALES (EA- son üç yıl içinde)’ten en az 55 puan almış olmak. 3. YÖK tarafından ALES (EA)’e eşdeğer kabul edilen (son beş yıl içinde) GMAT’den 450 veya GRE’den 610 puan almış olmak (son beş yıl içinde). 4. Yabancı uyruklu öğrenciler için TÖMER’in uyguladığı Türkçe dil sınavından başarılı olmak. 5. Lisans eğitimlerini yurtdışında yapmış olan adaylar için YÖK’ten denklik belgesi almış olmak.
Yüksek Lisans diploması alan bireyler doktora düzeyinde eğitime başvuru yapabilirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030027516 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Hasan Kalyoncu University | |
Awarding Body Contact | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |
Awarding Body Url | https://www.hku.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Transport services | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |