Yeterlilik Kodu

TR0030011987

Yeterlilik Adı
Üretim Yönetimi ve Pazarlama Doktora Diploması
Sorumlu KurumNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir
Sorumlu Kurum URLhttps://nevsehir.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
  • Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur.
  • Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
  • Stratejik pazarlama yönetimi bilgilerini güçlendirir, farklı pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasıyla ilgili konuları bilir, pazarlama organizasyonu, planlaması, uygulanması ve denetim ve kontrolü konularında kendisini geliştirir.
  • Global pazarlama alanında bilgilerini geliştirir; yasal, politik, coğrafi, kültürel vb. farklılıklar temelinde küresel pazarları tanır ve bu doğrultuda uluslararası pazarlama faaliyetlerinin organizasyonunu dış ticaret işlemlerinin yürütülmesi konularıyla birlikte öğrenir.
  • Tüketici davranışları konusunu öğrenir, bu alandaki konuları özelde pazarlama, genelde ise psikoloji, sosyoloji, ekonomi gibi çeşitli disiplinlerle birlikte inceler, tüketici davranışı modellerini öğrenir ve söz konusu modelleri geliştirecek ve/veya yeni modeller ortaya koyacak birikimi elde eder.
  • İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular.
  • Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir.
  • SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
  • Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır.
  • Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
  • Pazarlama bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir. Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
  • Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca pazarlama alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir.
  • Pazarlama alanında özgün bilimsel çalışmaları ortaya koyarak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
  • Bilimsel çalışmalarını, çeşitli platformlarda sunabilir, bilimsel tartışmalara katılabilir.
  • Çalışmalarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilir, ulusal ve uluslararası kongrelere rahatlıkla katılarak bu ortamlarda bilgilerini paylaşabilir.
  • İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
  • Pazarlama bilim dalında ve ilgili alanlarda çalışan akademisyenler ve kamu ve özel sektör temsilcileri ile iyi ilişkiler kurar ve geliştirir, disiplinsel ve disiplinler arası takımlarda çalışabilir.
  • En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir.
  • Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
  • Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
  • Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur.
  • Akademik kariyer haricinde, edindiği bilgi birikimi ile kamu ve özel sektörde pazarlama alanlarında istihdam edilebilir, güçlü araştırmacı yönü ile kendi araştırma ve/veya danışmanlık şirketlerini kurabilirler.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu doktora programı, başarılı ve dinamik akademik kadrosu ile, pazarlama alanında akademik kariyer yapmak isteyen ya da pazarlama alanında kendilerini geliştirmek isteyen öğrencilerin, alanında çağdaş ve güncel bilgilerle donatılmasını ve bu bilgiler ile disiplinsel ve disiplinler arası özgün araştırmalar yapma ve yeni bilgiler üretme yeteneklerini geliştirmelerini ve bu doğrultuda ulusal ve uluslararası düzeyde bilime katkıda bulunmaya hazırlamayı amaçlamaktadır. Program çerçevesinde, pazarlama alanındaki bilgileri değerlendirebilen ve yorumlayabilen, yeni ve özgün bilgiler üretmek üzere bilimsel çalışma süreçlerine hakim olan, araştırma yöntemlerinde üst düzey birikime sahip, analiz ve sentez becerileri gelişmiş doktorlar yetiştirmek hedeflenmektedir. Alanında başarılı pazarlama akademisyenlerinin yetiştirilmesi programın temel amacını oluşturmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Bu programa hem lisans hem de yüksek lisans derecesine sahip olan adaylar başvurabilmektedir. Programa başvuru şartları şu şekildedir: Yüksek lisans mezunları için; ALES puanının en az 65 (eşit ağırlık), yabancı dil puanının (YDS, YÖKDİL ve dengi sınavlar) en az 55, yüksek lisans not ortalamasının ise, 100 üzerinden 70.13; 4 üzerinden 2.72 olması gerekmektedir. Lisans mezunları için; ALES puanının en az 70 (eşit ağırlık), yabancı dil puanının (YDS, YÖKDİLve dengi sınavlar) en az 55; lisans not ortalamasının ise, 100 üzerinden 80.16; 4 üzerinden 3,15 olması gerekmektedir. Doktora programına kabul edilmede adayların; eşit ağırlık puan türünden ALES puanının % 60’ı, Yüksek lisans/lisans not ortalamasının % 20’si ve yabancı dil puanının % 20’si dikkate alınır ve adayların ortalama başarı puanının en az 55 olması gerekir. Belirlenen kontenjana göre, en yüksek puandan başlamak üzere bir başarı sıralaması yapılır ve kontenjan sayısı kadar öğrenci kesin kayıt hakkı kazanır.

Başarma ŞartlarıYüksek lisans mezunları için; Üretim yönetimi ve pazarlama bölümünün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, Lisans mezunları için; Üretim yönetimi ve pazarlama bölümünün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 48 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, ve yeterlilik sınavını başardıktan sonra, konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Üretim Yönetimi ve Pazarlama alanında doktora diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olan örgenciler “Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilimi Doktoru” unvanı almaktadırlar. Mezunlar, almış oldukları eğitime bağlı olarak öncelikle üniversitelerde olmak üzere bu alanda çalışabilecekleri tüm sektörlerde istihdam edilebilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam Zamanlı

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011987


Yeterlilik Adı
Üretim Yönetimi ve Pazarlama Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir.
  • Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur.
  • Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
  • Stratejik pazarlama yönetimi bilgilerini güçlendirir, farklı pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasıyla ilgili konuları bilir, pazarlama organizasyonu, planlaması, uygulanması ve denetim ve kontrolü konularında kendisini geliştirir.
  • Global pazarlama alanında bilgilerini geliştirir; yasal, politik, coğrafi, kültürel vb. farklılıklar temelinde küresel pazarları tanır ve bu doğrultuda uluslararası pazarlama faaliyetlerinin organizasyonunu dış ticaret işlemlerinin yürütülmesi konularıyla birlikte öğrenir.
  • Tüketici davranışları konusunu öğrenir, bu alandaki konuları özelde pazarlama, genelde ise psikoloji, sosyoloji, ekonomi gibi çeşitli disiplinlerle birlikte inceler, tüketici davranışı modellerini öğrenir ve söz konusu modelleri geliştirecek ve/veya yeni modeller ortaya koyacak birikimi elde eder.
  • İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular.
  • Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir.
  • SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
  • Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır.
  • Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur.
  • Pazarlama bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir. Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
  • Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca pazarlama alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir.
  • Pazarlama alanında özgün bilimsel çalışmaları ortaya koyarak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
  • Bilimsel çalışmalarını, çeşitli platformlarda sunabilir, bilimsel tartışmalara katılabilir.
  • Çalışmalarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilir, ulusal ve uluslararası kongrelere rahatlıkla katılarak bu ortamlarda bilgilerini paylaşabilir.
  • İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
  • Pazarlama bilim dalında ve ilgili alanlarda çalışan akademisyenler ve kamu ve özel sektör temsilcileri ile iyi ilişkiler kurar ve geliştirir, disiplinsel ve disiplinler arası takımlarda çalışabilir.
  • En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir.
  • Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
  • Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
  • Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur.
  • Akademik kariyer haricinde, edindiği bilgi birikimi ile kamu ve özel sektörde pazarlama alanlarında istihdam edilebilir, güçlü araştırmacı yönü ile kendi araştırma ve/veya danışmanlık şirketlerini kurabilirler.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu doktora programı, başarılı ve dinamik akademik kadrosu ile, pazarlama alanında akademik kariyer yapmak isteyen ya da pazarlama alanında kendilerini geliştirmek isteyen öğrencilerin, alanında çağdaş ve güncel bilgilerle donatılmasını ve bu bilgiler ile disiplinsel ve disiplinler arası özgün araştırmalar yapma ve yeni bilgiler üretme yeteneklerini geliştirmelerini ve bu doğrultuda ulusal ve uluslararası düzeyde bilime katkıda bulunmaya hazırlamayı amaçlamaktadır. Program çerçevesinde, pazarlama alanındaki bilgileri değerlendirebilen ve yorumlayabilen, yeni ve özgün bilgiler üretmek üzere bilimsel çalışma süreçlerine hakim olan, araştırma yöntemlerinde üst düzey birikime sahip, analiz ve sentez becerileri gelişmiş doktorlar yetiştirmek hedeflenmektedir. Alanında başarılı pazarlama akademisyenlerinin yetiştirilmesi programın temel amacını oluşturmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Bu programa hem lisans hem de yüksek lisans derecesine sahip olan adaylar başvurabilmektedir. Programa başvuru şartları şu şekildedir: Yüksek lisans mezunları için; ALES puanının en az 65 (eşit ağırlık), yabancı dil puanının (YDS, YÖKDİL ve dengi sınavlar) en az 55, yüksek lisans not ortalamasının ise, 100 üzerinden 70.13; 4 üzerinden 2.72 olması gerekmektedir. Lisans mezunları için; ALES puanının en az 70 (eşit ağırlık), yabancı dil puanının (YDS, YÖKDİLve dengi sınavlar) en az 55; lisans not ortalamasının ise, 100 üzerinden 80.16; 4 üzerinden 3,15 olması gerekmektedir. Doktora programına kabul edilmede adayların; eşit ağırlık puan türünden ALES puanının % 60’ı, Yüksek lisans/lisans not ortalamasının % 20’si ve yabancı dil puanının % 20’si dikkate alınır ve adayların ortalama başarı puanının en az 55 olması gerekir. Belirlenen kontenjana göre, en yüksek puandan başlamak üzere bir başarı sıralaması yapılır ve kontenjan sayısı kadar öğrenci kesin kayıt hakkı kazanır.


Başarma Şartları
Yüksek lisans mezunları için; Üretim yönetimi ve pazarlama bölümünün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, Lisans mezunları için; Üretim yönetimi ve pazarlama bölümünün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 48 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, ve yeterlilik sınavını başardıktan sonra, konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Üretim Yönetimi ve Pazarlama alanında doktora diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölümden mezun olan örgenciler “Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilimi Doktoru” unvanı almaktadırlar. Mezunlar, almış oldukları eğitime bağlı olarak öncelikle üniversitelerde olmak üzere bu alanda çalışabilecekleri tüm sektörlerde istihdam edilebilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Tam Zamanlı


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011987

Qualification Title
Production Management and Marketing Doctorate Diploma
Awarding BodyNevşehir Hacı Bektaş Veli University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://nevsehir.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO: 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Understand all aspects of marketing science by adding current and advanced theoretical marketing information, on their knowledge which they have gained from their previous education processes, and deepen their cumulative knowledge at a level that they can innovate new information in this field.
  • Have command on the current issues in the science of marketing, learn new marketing methods such as green marketing, social marketing, post-modern marketing, sustainable marketing, data-driven marketing, relationship marketing and so on.
  • Strengthen their information on strategic marketing management, knows the issues of development and implementation of different marketing strategies, have knowledge about marketing organization, planning, implementation, audit and control issues.
  • Develop knowledge in the field of global marketing, recognize global markets on the basis of differences in legal, politics, geography, culture and so on, learn the organization of international marketing activities with foreign trade processes, accordingly.
  • Learn the subject of consumer behavior, handle the issues related to consumer behavior particularly with marketing discipline, and generally with various disciplines such as psychology, sociology and economics, have good knowledge to improve the existing models of consumer behavior or develop new ones.
  • Gain theoretical and practical knowledge and skills in advanced marketing research, on the basis of statistical information, learn and apply a variety of qualitative and quantitative research methods, collect data with scientific methods, do advanced-level analysis successfully, evaluate and interpret the findings/results, use some statistical programs such as SPSS.
  • Understand the interaction of marketing with other branches of business management and different disciplines, examine the various marketing issues with new perspectives, gain abilities to produce original information through analysis and synthesis technics.
  • Approach new marketing information in a systematic manner, have a high level of skills in research methods.
  • Can improve the science of marketing, develop a new scientific method, or apply a known method to a different area of marketing.
  • Can understand new, different and/or complex issues, design an original studies and investigate them.
  • Have knowledge which is up to date, follow national and international literature closely and develop themselves not only in the marketing field, but also in the other social issues.
  • Contribute to national and international literature by doing and introducing original scientific studies in the field of marketing.
  • Can present their scientific studies to a variety of scientific platforms and participate in scientific discussions, publish their papers at national and international journals, participate national and international congresses easily and share their knowledge.
  • As a researcher and scientist, learn to look the new issues or new developments in the field of marketing critically, enhance their questioning and exploratory aspects.
  • Establish and develop good relationships with academics and public and private sector representatives in marketing and related fields, can study in disciplinary and interdisciplinary teams.
  • Can establish written, oral and visual communication with colleagues by using at least one foreign language at an advanced level.
  • Follow the scientific, technological, social and cultural developments in an academic and professional way and contribute to the relevant issues and processes.
  • Identify social, scientific, managerial and ethical problems that are encountered in the field of marketing and business life, analyse and solve them, and contribute to the development of values related to such issues.
  • Write an original doctoral thesis in marketing field which can be both nationally and internationally recognized, and become a successful marketing doctor and a strong candidate of marketing academics.
  • Other than academic career, can be employed at the public and private sectors as marketing experts or may set up their own research and/or consulting companies with their theoretical and practical knowledge.
Key Competencies-
Further Info

This doctoral program, with its successful and dynamic academic staff, aims to equip students with current and modern information about marketing who want to make an academic career or who wish to improve themselves in this field; develop their capabilities to do original disciplinary and interdisciplinary researchs; improve their abilities to produce new knowledge, and in this respect, prepare them to contribute to the marketing science at the national and international level. Within the framework of the program, it is aimed to graduate doctors who can evaluate and interpret the knowledge at the marketing field, command scientific study processes to produce new and original informations, have top-level knowledge on research methods, with highly developed analysis and synthesis skills. Thus, the basic purpose of the program is to train successful marketing academics.

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates who are holding a bachelor’s degree or master degree can apply the programme. Requirements are listed below: Students with a master degree; must have at least 65 ALES points, at least 55 foreign language (YDS, YÖKDİL or their equivalents) points, master’s degree grade point at least 70.13 on 100 or 2.72 on 4.00. Students with a bachelor’s degree; must have at least 70 ALES points, at least 55 foreign language (YDS, YÖKDİL or their equivalents) points, bachelor’s degree grade point at least 80.16 on 100 or 3.15 on 4.00. To be a doctoral student, %60 of weighted average of ALES exam, %20 of bachelor’s degree grade average point and %20 of foreign language point are considered. Then total of this calculate must be over 55 points. According to determined quota, students who have higher points deserve precision registration.

Conditions for SuccessTo deserve the doctoral degree; Students with a master degree must succeed all the courses of the programme with at least 24 credit lessons (120 ECTS), have 75 points on weighted average, must be successful at the proficiency exam, and must prepare a doctoral thesis and succeed in thesis defence. Students with a bachelor’s degree must succeed all the courses of the programme with at least 48 credit lessons (120 ECTS), have 75 points on weighted average, must be successful at the proficiency exam, must prepare a doctoral thesis and succeed in thesis defence.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this programme receive the title of Doctor of Production Management and Marketing Science. Graduates can be employed in all sectors where they can work in this field, primarily at universities depending on the education they have taken.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Full-Time

Url Open Address
Qualification Code

TR0030011987


Qualification Title
Production Management and Marketing Doctorate Diploma

Awarding Body
Nevşehir Hacı Bektaş Veli University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO: 08


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO: 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Understand all aspects of marketing science by adding current and advanced theoretical marketing information, on their knowledge which they have gained from their previous education processes, and deepen their cumulative knowledge at a level that they can innovate new information in this field.
  • Have command on the current issues in the science of marketing, learn new marketing methods such as green marketing, social marketing, post-modern marketing, sustainable marketing, data-driven marketing, relationship marketing and so on.
  • Strengthen their information on strategic marketing management, knows the issues of development and implementation of different marketing strategies, have knowledge about marketing organization, planning, implementation, audit and control issues.
  • Develop knowledge in the field of global marketing, recognize global markets on the basis of differences in legal, politics, geography, culture and so on, learn the organization of international marketing activities with foreign trade processes, accordingly.
  • Learn the subject of consumer behavior, handle the issues related to consumer behavior particularly with marketing discipline, and generally with various disciplines such as psychology, sociology and economics, have good knowledge to improve the existing models of consumer behavior or develop new ones.
  • Gain theoretical and practical knowledge and skills in advanced marketing research, on the basis of statistical information, learn and apply a variety of qualitative and quantitative research methods, collect data with scientific methods, do advanced-level analysis successfully, evaluate and interpret the findings/results, use some statistical programs such as SPSS.
  • Understand the interaction of marketing with other branches of business management and different disciplines, examine the various marketing issues with new perspectives, gain abilities to produce original information through analysis and synthesis technics.
  • Approach new marketing information in a systematic manner, have a high level of skills in research methods.
  • Can improve the science of marketing, develop a new scientific method, or apply a known method to a different area of marketing.
  • Can understand new, different and/or complex issues, design an original studies and investigate them.
  • Have knowledge which is up to date, follow national and international literature closely and develop themselves not only in the marketing field, but also in the other social issues.
  • Contribute to national and international literature by doing and introducing original scientific studies in the field of marketing.
  • Can present their scientific studies to a variety of scientific platforms and participate in scientific discussions, publish their papers at national and international journals, participate national and international congresses easily and share their knowledge.
  • As a researcher and scientist, learn to look the new issues or new developments in the field of marketing critically, enhance their questioning and exploratory aspects.
  • Establish and develop good relationships with academics and public and private sector representatives in marketing and related fields, can study in disciplinary and interdisciplinary teams.
  • Can establish written, oral and visual communication with colleagues by using at least one foreign language at an advanced level.
  • Follow the scientific, technological, social and cultural developments in an academic and professional way and contribute to the relevant issues and processes.
  • Identify social, scientific, managerial and ethical problems that are encountered in the field of marketing and business life, analyse and solve them, and contribute to the development of values related to such issues.
  • Write an original doctoral thesis in marketing field which can be both nationally and internationally recognized, and become a successful marketing doctor and a strong candidate of marketing academics.
  • Other than academic career, can be employed at the public and private sectors as marketing experts or may set up their own research and/or consulting companies with their theoretical and practical knowledge.

Key Competencies
-

Further Info

This doctoral program, with its successful and dynamic academic staff, aims to equip students with current and modern information about marketing who want to make an academic career or who wish to improve themselves in this field; develop their capabilities to do original disciplinary and interdisciplinary researchs; improve their abilities to produce new knowledge, and in this respect, prepare them to contribute to the marketing science at the national and international level. Within the framework of the program, it is aimed to graduate doctors who can evaluate and interpret the knowledge at the marketing field, command scientific study processes to produce new and original informations, have top-level knowledge on research methods, with highly developed analysis and synthesis skills. Thus, the basic purpose of the program is to train successful marketing academics.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates who are holding a bachelor’s degree or master degree can apply the programme. Requirements are listed below: Students with a master degree; must have at least 65 ALES points, at least 55 foreign language (YDS, YÖKDİL or their equivalents) points, master’s degree grade point at least 70.13 on 100 or 2.72 on 4.00. Students with a bachelor’s degree; must have at least 70 ALES points, at least 55 foreign language (YDS, YÖKDİL or their equivalents) points, bachelor’s degree grade point at least 80.16 on 100 or 3.15 on 4.00. To be a doctoral student, %60 of weighted average of ALES exam, %20 of bachelor’s degree grade average point and %20 of foreign language point are considered. Then total of this calculate must be over 55 points. According to determined quota, students who have higher points deserve precision registration.


Conditions for Success
To deserve the doctoral degree; Students with a master degree must succeed all the courses of the programme with at least 24 credit lessons (120 ECTS), have 75 points on weighted average, must be successful at the proficiency exam, and must prepare a doctoral thesis and succeed in thesis defence. Students with a bachelor’s degree must succeed all the courses of the programme with at least 48 credit lessons (120 ECTS), have 75 points on weighted average, must be successful at the proficiency exam, must prepare a doctoral thesis and succeed in thesis defence.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this programme receive the title of Doctor of Production Management and Marketing Science. Graduates can be employed in all sectors where they can work in this field, primarily at universities depending on the education they have taken.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Full-Time


Url
Open Address